![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we het simpel oplossen en een GAS boete in leven roepen voor politici die Twitteren, FB'en of wat andere rommel gebruiken?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze morgend heb ik nog niet gekeken...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals, nergens op P.be wordt beweerd dat er géén probleem is van homofobie binnen de Moslimgemeenschap, en ook niet dat bepaalde groepen Moslims oververtegenwoordigd zijn in de effectieve geweldpleging tegen homo's. Nergens wordt beweerd dat dit zomaar aanvaard moet worden en dat indien een Imam homofobe uitspraken doet, wij dat zomaar moeten accepteren. Citaat:
En uiteraard worden er homo's verstoten in Moslimfamilies. Maar ook in andere families en gemeenschappen bestaat dat fenomeen. Ik zou niet-geaccepteerde homo zijn in een conservatief Christelijke of Joods-Orthodoxe familie, noch in sommige zwart-Afrikaanse gemeenschappen. Is het fenomeen van 'familiale verstoting' erger in de Moslimgemeenschap? In absolute en/of relatieve cijfers? Met wie vergelijken? Het beeld van de realiteit is vandaag heel onduidelijk, en ik kan deze vragen dus niet beantwoorden. Citaat:
Je hebt mijn vraag beantwoord, het is dus normaal dat ik jouw eerste vraag ook beantwoord: ja, ik praat 'soms' met Moslims. Ik heb een paar Moslimvrienden, maar vooral op professioneel vlak sta ik vaak in contact met hen, van de modale Moslim tot Imams, geleerden, of officiële vertegenwoordigers. Ik ken evenwel geen Moslims die homo zijn, spijtig genoeg. Maar wees gerust, hoor, als ik beweer dat er bij de Moslims die ik ontmoet heel vaak homofobe reflexen aanwezig zijn, dan is het omdat ik dat zelf zo heb ervaren. Maar ik heb eveneens al Moslims, inclusief Imams, homofoob geweld duidelijk zien veroordelen (wat dan niet wegneemt dat zij menen dat homoseksualiteit 'abnormaal' en 'des duivels' is, maar bon, als ik de Paus dan hoor...). Daarom ook dat ik kan stellen dat jouw beweringen en standpunten veel te eenzijdig zijn, en alle nodige nuances missen.
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat enkel over een zware oververtegenwoordiging. En het gaat over geïmporteerde homofobie. Wat het zo tragisch maakt want het was perfect te voorkomen. En het is perfect te remediëren met een immigratiestop en deportaties als strafmaatregel. Dat fenomeen is evenredig met de opinies die moslims over homoseksualiteit hebben. En die opinies zijn meetbaar en werden al vele malen gemeten. Je geveinsde onwetendheid hierover is aandoenlijk om aan te zien. Laatst gewijzigd door vanderzapig : 29 augustus 2018 om 09:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe was het uit de kast komen voor u? Citaat:
![]() |
![]() |
#308 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoonlief had dus erger verwacht dan verstoten te worden door de eigen moslimgemeenschap (waarvan hij imam was) en bij zijn vader geen schouder te vinden om op uit te huilen. Citaat:
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien toch een raad, als je mijn ongelijk probeert aan te tonen met een bron, zorg er dan tenminste voor dat de bron mij geen gelijk geeft... ![]() "Not a single British Muslim said homosexuality was morally acceptable, compared to 58 per cent of the general public who believed it was. In other European countries with large Muslim populations such as France and Germany, the difference was far less pronounced: more than a third of French Muslims said they did not have a problem with homosexuality."
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#311 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Ja. Demografische meetgegevens. Veel interessanter dan je punt proberen te maken met losse anekdotes. Of, in jouw geval, vertwijfeld je handen in de lucht gooien over je eigen onwetendheid.
Citaat:
Citaat:
Is de statistiek die je in het vet zet iets om enthousiast over te zijn? Denk je dat die statistiek sinds 2009 verbeterd is? Moslims in West-Europa worden - als groep - steeds radicaler en zijn steeds slechter geïntegreerd. Dat kan je zien aan het steeds stijgend aandeel hoofddoekdraagsters bij moslima's gedurende de voorbij 20, 30 jaar. Dat kan je zien aan de manier waarop ze achteruitboeren op het vlak van kennis van de taal van het gastland, zoals Crevits vorig jaar heeft aangestipt: Citaat:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2142...ds-religieuzer Dat kan je ook zien aan de wereld van verschil die het Nederlandse actualiteitsprogramma "Nieuwsuur" aantreft in de Parijse banlieues 10 jaar nadat ze er eerder waren geweest, bij dezelfde mensen: Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige, ik werk liever met wetenschappelijke onderzoeken, meestal veel betrouwbaarder. Citaat:
Citaat:
Ik: binnen de Moslimgemeenschap heb je verschillende meningen en standpunten, en dus ook Moslims die geen problemen hebben met homoseksualiteit want more than a third of French Muslims said they did not have a problem with homosexuality Uw eigen bron levert het antwoord op welke stelling de juiste is. Citaat:
Goed geprobeerd.
![]() |
![]() |
#313 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De impliciete veronderstelling bij islamo-optimisten zoals jij is dat de moslim-gemeenschap op dezelfde trend zit zoals het Westen (namelijk naar meer vrouwen- en holebi-rechten, enz... enz...) maar dan met enkele decennia vertraging. Een tweede veronderstelling is dat de moslimallochtonen in Europa zich uiteindelijk zullen integreren in de rest van de maatschappij na een periode van etnische spanningen, naar Amerikaans model: van Gangs of New York tot melting pot. De moslim-allochtonen zitten echter op de tegengestelde trend: meer fundamentalisme en minder integratie naarmate de tijd verstrijkt. Daarom probeer ik die trend met tal van voorbeelden zichtbaar te maken aan jou, want ik denk dat:
(*) Het opvallende verschil in homofobie tussen Franse en Britse moslims kan liggen aan het Franse staatsonderwijs en aan culturele verschillen tussen pakweg Algerije en Pakistan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Of de tig anekdotes over hoe Zweden naar de haaien gaat terwijl dat niet strookt met de... meetgegevens. Effe screenshot nemen van deze opmerking. Die ga ik nog kunnen gebruiken in future discussions ![]()
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn de aanbevelingen inzake berichtgeving over vreemd ongewenst grut (lees criminelen)? Laatst gewijzigd door zonbron : 29 augustus 2018 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus tot nader order is dat ook zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nergens modelleert ze de stille uittocht van niet-moslims die dit met zich mee zal brengen. Niet alleen weg uit de grote steden. Niet alleen weg uit ons land. Maar weg uit West-Europa. Nergens modelleert ze de aanwezigheid van de vele honderdduizenden illegalen binnen de EU: 500.000 in Italië 400.000 in Seine-Saint-Denis 200.000 in België. Dat zijn al 1.100.000 mensen waar PEW geen rekening mee houdt. Citaat:
Extrapoleer maar verder voor de hele EU. Een steeds groter deel van de werklast van de federale politie houdt verband met illegalen. In Jabbeke fluiten de kogels in het rond. Hoeveel mandagen heeft dit de politie gekost, denk je? Dit gaat ten koste van ander politiewerk dat ook nodig is en dat vaak verband houdt met de gevolgen van (legale) massa-immigratie en islamisering. Allemaal niet gemodelleerd door PEW. Dus ja, ik denk dat er gegronde redenen zijn om die PEW studie met een flinke korrel zout te nemen. Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=9hmrbLIzLZs&t=67s Indien de situatie zo rooskleurig was als de statistieken suggereren, dan zou de Zweedse zedenpolitie haast niets om handen hebben. In werkelijkheid zijn ze zo overbelast dat meer dan een maand na de verkrachting van een 12-jarig meisje, en met een verdachte die met naam & adres bekend is, ze nog niet eens de tijd gevonden hebben om die verdachte ... te ondervragen. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door vanderzapig : 29 augustus 2018 om 14:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |