Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2018, 05:05   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Regering-Michel begraaft wet op woonstbetredingen

Regering-Michel begraaft wet op woonstbetredingen

Citaat:
De omstreden wet over huiszoekingen bij illegalen, komt er deze legislatuur niet meer. Ze ligt te gevoelig aan Franstalige kant.
Citaat:
Wie illegaal in België verblijft en niet vrijwillig wil terugkeren, moet door de Dienst Vreemdelingenzaken worden overgebracht naar een gesloten centrum, waar vervolgens een gedwongen terugkeer wordt georganiseerd.
Laat ze gewoon niet meer 'binnen' dan heb je al die problemen niet.

Grenzen dicht en terugsturen met de 'wijze' woorden: we hebben er geen zaken mee met wat er in uw land(en) aan de hand is.

Te kortzichtig waarschijnlijk?

p.s.

Het was al eerder 'stof tot nadenken'

Woonstbetreding voor de aanhouding van personen in illegaal verblijf wordt wettelijk geregeld
Oud 4 september 2018, 10:39   #2
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Het ligt te gevoelig aan de Franstalige kant. Wat een toeval toch. Vooral omdat geweten is dat de Waalse medemens vooral op de sossen stemt. Profiteur ondersteunt profiteur. Of is het toch enkel omdat ze nog meer op Vlaanderen willen trappen?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 11:00   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Het ligt te gevoelig aan de Franstalige kant. Wat een toeval toch. Vooral omdat geweten is dat de Waalse medemens vooral op de sossen stemt. Profiteur ondersteunt profiteur. Of is het toch enkel omdat ze nog meer op Vlaanderen willen trappen?
Ik denk het laatste het meeste: beetje natrappen op Vlaanderen.

Ik denk dat de schrik er goed inzit aan de Franstalige kant dat Vlaanderen uiteindelijk apart zou kunnen komen te staan.
Oud 4 september 2018, 11:34   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is genuanceerder:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180902_03697882

Citaat:
Maar ook de onderzoeksrechters, vele steden en gemeenten, en ook liberale politici aan beiden kanten van de taalgrens keerden zich tegen de wet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 11:47   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wat kan het de Walen ook schelen dat België overspoeld wordt door asielzoekers en illegalen, de kosten zijn toch voor de Vlamingen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 14:54   #6
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo genuanceerd is het niet, hoor. Het merendeel van de Vlamingen en een minderheid van de Franstaligen is voor de wet, voor het merendeel van de Franstaligen is het taboe. Da's nogal recht voor zijn raap. Moet er nog meer zand zijn?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:12   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gewoon het zoveelste voorbeeld dat er niet zoiets is als België/Belgique waarvan sommigen het in hun broek doen als men beweert dat dat eigenlijk niet bestaat!En natuurlijk een beetje de NVA bashen door alles wat ze voorstellen naar de prullenmand te verwijzen! Toestromende vreemdelingen zouden tot België of la Belgique moeten toegeschreven worden en diegene die dat doet mag ook voor de kosten van opvang en onderhoud opdraaien. Ze zouden vlug met andere inzichten afkomen...
Om de mensen te beschermen die de illegalen van het Maximiliaanpark opvangen... komaan zeg!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:28   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen zo een wet, maar ik ben wel voorstander om, als burger, illegalen mogen dood te schieten. Eventueel kan men wettelijk een jachtseizoen invoeren, en waarom niet, een verplichte jachtvergunning. Misschien kan men zelfs het aantal afgelapten beperken per jager, zodat er genoeg is voor iedereen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:38   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben tegen zo een wet, maar ik ben wel voorstander om, als burger, illegalen mogen dood te schieten. Eventueel kan men wettelijk een jachtseizoen invoeren, en waarom niet, een verplichte jachtvergunning. Misschien kan men zelfs het aantal afgelapten beperken per jager, zodat er genoeg is voor iedereen.
En dan zijn er nog die klagen dat er niemand met oplossingen komt aandraven...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:39   #10
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het enige wat nog mankeert, is een premiestelsel.
/sarc
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:44   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er naast Bart De Wever nog die last hebben van de nazomerhitte precies
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be