Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2018, 09:27   #1321
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mogelijk denken de 'kamaraden' van S&V dit ook van zichzelf. En ze denken zeker dat ze zelf toffe en stoere jongens zijn...
Dat denken die slinkse journalisten van de rode VRT waarschijnlijk ook... ook als ze liegen en bedriegen dat ze zwart zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:29   #1322
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is het geen fundamenteel recht op mening dat sommige groepen gevaarlijke vijanden vormen voor wat U aan het hart ligt, of dat nu cultuur, ethnie, natie, familie, of overtuiging betekent, en die dus inderdaad als te bestrijden vijanden te bestempelen ?

Is dat niet gewoon de diepste betekenis van een politieke opinie, namelijk het vooropstellen van een zekere visie voor de maatschappij ; waarbij natuurlijk op evidente wijze hoort, dat men hen, die die visie wensen te dwarsbomen op een of andere manier, als vijanden beschouwt, die moeten bestreden worden ?

Als men geen vijanden meer mag duiden en bestrijden, dan is er toch geen politiek meer mogelijk ? Als men daarover geen mening mag uiten in BEPERKTE KRING, dan is het dus verboden om een politieke mening te delen ?
Zo ver zijn onze linkse dwazen inderdaad gevallen en die theorie passen ze in volle dictatuur toe....
Oud 9 september 2018, 09:29   #1323
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Killary is geschiedenis, get over it already.

Neem een voorbeeld aan Bill. Indien hij dat kan, waarom U dan niet?

Laat ons hier on topic blijven AUB, stel de vraag opnieuw gerust in de gepaste draad.
Van streven gaat zelden iemand dood.

Het antwoord op je vraag is dat Bill heeft bereikt wat hij wilde. Die man heeft geen reden meer om gefrustreerd en vervuld van haat de rest van zijn leven te slijten.
Oud 9 september 2018, 09:35   #1324
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bent het er dus ook niet mee eens dat het VLAAMS BLOK via haar VZW's werd veroordeeld? Voor welke moord, terroristische of andere aanslagen lagen er bewijzen op tafel?
Nee nee, de veroordeling van het VB was een politieke afrekening.
Het is de laatste partij waarop ik zou stemmen, maar van racisme was geen sprake.

het verschil tussen u en mij is dat ik ALLE gerechtelijke dwalingen zie, en u enkel degenen van uw (ingebeelde) politieke tegenstanders. Uw wereldbeeld is zeer simplistisch: 'ik ben rechts, dus alle rechtse mensen zijn goed, en alle linkse zijn slecht'. Alles wat gij hier schrijft is daarop gebaseerd. Alles.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 september 2018 om 09:40.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:37   #1325
geertvdb

Standaard

Citaat:
Killary is geschiedenis, get over it already.

Neem een voorbeeld aan Bill. Indien hij dat kan, waarom U dan niet?

Laat ons hier on topic blijven AUB, stel de vraag gerust opnieuw in de gepaste draad.
Ge antwoordt weer ontwijkend.

Is dat nu zo moeilijk toe te geven dat ge hier fake news hebt verspreid?
Geef dat nu toch gewoon toe! Of is de cognitieve dissonantie toch te groot?
Oud 9 september 2018, 09:40   #1326
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge antwoordt weer ontwijkend.

Is dat nu zo moeilijk toe te geven dat ge hier fake news hebt verspreid?
Geef dat nu toch gewoon toe! Of is de cognitieve dissonantie toch te groot?
Nog steeds ontzet omdat ik U vannacht geen nieuw filmpje voorgeschoteld heb?

Het antwoord is eenduidig 'nee'.

Indien U het tegenoverstelde beweert mag U het materiaal opgraven. Veel succes daarmee.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:41   #1327
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Staaf dat eens als je wil.
De Vlamingen onvermiddellijk afschilderen als slecht, racistisch, extremistisch, zelfs met een ADN die daar naar zou verwijzen...

Is dat niet oproepen tot haat, ook al is het zelfshaat en drijft dat de meeste mensen niet tot een enorm laag beeld van zichzelf... wij zijn stout, onverdraagzaam, egocentrisch en hebben dus geen recht om eisen stellen aan nieuwkomers. Van de andere kant stellen ze zonder rood te worden dat de anderen wel alle rechten zouden hebben om van die stoute Vlamingen te eisen dat ze zich aan hen moeten aanpassen.

Over verdeeldheid zaaien en kweken gesproken.

en oh wee die tegen die ongezonde situatie prostesteert, maar dat is de ruziestoker, dat is de onverdraagzame, dat is de stoute Vlaming.

En iedereen die dat niet gelooft is de vijand.

Hoeveel Vlamingen geloven die leugens al en denken dat ze een subvolk zijn???
Racistischer discour dan dat is er werkelijk niet te vinden; het is zo dat ze vroeger de arme negertjes, de arme inboorlingen, de arme gekoloniseerde bevolking behandelden... Hoe durfden die nog maar te denken, nog maar voor te stellen dat ze evenwaardig aan de grote, blanke man zouden zijn...

Hoe durft de Vlaming nog maar te denken dat hij de grote francofonie zou kunnen evenaren; terwijl de grote francofonie nu juist dat mist dat hen groot zou maken, nl. de nodige verdraagzaamheid en nog altijd in de koloniale tijden van verovering en bezetting van vreemde volkeren en kulturen leeft...
Oud 9 september 2018, 09:42   #1328
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nog steeds ontzet omdat ik U vannacht geen nieuw filmpje voorgeschoteld heb?

Het antwoord is eenduidig 'nee'.

Indien U het tegenoverstelde beweert mag U het materiaal opgraven. Veel succes daarmee.
Dus uw antwoord op mijn vraag of het moeilijk is toe te geven dat ge fake news verspreid is 'nee'.
Ok, waarom doet ge dat? Is waarheid voor u niet belangrijker dan leugens verspreiden ?
Hebt ge geen moreel probleem daarmee?
Oud 9 september 2018, 09:52   #1329
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens u moeten we de godsdienstvrijheid afschaffen, want blijkbaar mag een "ware moslim" hier niet leven. In dit land is iedereen vrij om binnen de grenzen van de wet zijn of haar religie te beleven, ook al zint dat u niet.

Net als iedere andere gelovige of ongelovige hebben moslims recht op de beleving van hun godsdienst. Willen zij alleen halal, dan is dat hun vrijheid. Net zo met de Joden (of mogen die wel kosjer eten, maar de moslims dan weer niet?).

Het richtsnoer voor ons aller samenleven is de wet en het naleven ervan. De moslima zal hierdoor moeten aanvaarden dat er in bepaalde omstandigheden geen mogelijkheid is om een hoofddoek te dragen. De moslim zal moeten aanvaarden dat homoseksuelen kunnen samenleven, ook al druist dergelijke relatievorm in tegen de religie (bij Joden en christenen trouwens ook). Enzovoort.
Men moet niet de godsdienstvrijheid afschaffen; men moet het vooropstellen van ideeën die tegen onze democratische waarden ingaan, godsdienstig of niet, verbieden...
Niemand heeft het recht om door uitwendige symbolen en ideeën de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man te promoten... De kopvod is een racistisch symbool dat oproept tot de minderwaardigheid van de vrouw tov de man en dus intrinsiek oproepen tot haat tussen zij die dat geloven en zij die er alles aan doen om die achterlijke praktijken het land uit te krijgen...
Het staat bovendien in onze wetten...

Idem voor halalslachten en vele andere islamietische praktijken... Wij vechten er niet tegen omdat ze islamietisch zijn; wij vechten ertegen omdat ze regelrecht tegen onze democratie ingaan...

Dat verkeerd voorstellen en bestempelen als onverdraagzaamheid en racisme van ons; dat nu juist is even erg en zelfs erger dan racisme want het ondermijnd onze samenleving compleet...
Oud 9 september 2018, 09:54   #1330
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet u niet te lezen wat ik schreef?

Wel dwaalt u als u afkomt met "binnenshuis". De katholiek mag op straat een processie houden, en de moslim mag gerust een winkel openen waar hij halalvoeding verkoopt.
Wie benadeelt de katholiek door een processie te houden op straat?
Wie benadeeld de prime parade?
De halal slager mag wel halal vlees verkopen; maar de halal slager mag in ons land niet halalslachten...
Oud 9 september 2018, 09:57   #1331
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Volgens mij tolereren we dat allemaal omdat de brandstof in onze auto van ginder komt.
2
Oud 9 september 2018, 10:04   #1332
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijk denken de 'kamaraden' van S&V dit ook van zichzelf. En ze denken zeker dat ze zelf toffe en stoere jongens zijn...
Van zichzelf denken dat ze toffe, stoere jongens zijn is geen reden om hen publiekelijk, en zonder enige vorm van proces terecht te stellen, hen uit te sluiten en hen hun toekomst te ontnemen.

Ik wil de reportage van de VRT nog zien over de "jongeren" die niet alleen van zichzelf denken dat ze toffe, stoere jongens zijn maar die hele Brusselse straten opbreken, winkels plunderen en auto's in de fik steken. Die oudjes bestelen, die meisjes lastig vallen en hen zelfs in groep verkrachten. Die stenen gooien op treinen, herrie scheppen op het openbaar vervoer, in de zwembaden en pretparken, en die zelfs de politie aanvallen....ALS ze durft in te grijpen.

Ik wil ook de reportage van de VRT zien over de Marokkaanse drugsmaffia die de lakens uitdeelt in Antwerpen. En over al die toffe, stoere jongens die daarin betrokken zijn. Ik wacht op de dag dat de VRT infiltreert in dat wereldje om te weten te komen of er wél of niet politici zijn die een graantje meepikken van die handel. Door degene teb radbraken die voor deze mogelijkheid waarschuwt zullen we dat niet te weten komen. Maar op zo'n reportage zullen we nog lang mogen wachten.
Oud 9 september 2018, 10:10   #1333
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van zichzelf denken dat ze toffe, stoere jongens zijn is geen reden om hen publiekelijk, en zonder enige vorm van proces terecht te stellen, hen uit te sluiten en hen hun toekomst te ontnemen.

Ik wil de reportage van de VRT nog zien over de "jongeren" die niet alleen van zichzelf denken dat ze toffe, stoere jongens zijn maar die hele Brusselse straten opbreken, winkels plunderen en auto's in de fik steken. Die oudjes bestelen, die meisjes lastig vallen en hen zelfs in groep verkrachten. Die stenen gooien op treinen, herrie scheppen op het openbaar vervoer, in de zwembaden en pretparken, en die zelfs de politie aanvallen....ALS ze durft in te grijpen.

Ik wil ook de reportage van de VRT zien over de Marokkaanse drugsmaffia die de lakens uitdeelt in Antwerpen. En over al die toffe, stoere jongens die daarin betrokken zijn. Ik wacht op de dag dat de VRT infiltreert in dat wereldje om te weten te komen of er wél of niet politici zijn die een graantje meepikken van die handel. Door degene teb radbraken die voor deze mogelijkheid waarschuwt zullen we dat niet te weten komen. Maar op zo'n reportage zullen we nog lang mogen wachten.
Hééééééél lang zal het wachten zijn.
Oud 9 september 2018, 10:13   #1334
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Bijlange niet. Dat zal zo zijn, tot zij een voldoende sterke politieke beweging vormen om de wetten in kwestie aan te passen. En dan zullen die wetten in overeenstemming zijn met die hoofddoek, het vervolgen van homoseksuelen en zo voort. Dat is namelijk wat onze "democratie" voorschrijft: de wil van de vertegenwoordigers van de meerderheid wordt wet.
Het is daarom dat er in het westen altijd gehamerd werd op de elementaire mensenrechten waar de wet op moest stoelen om geen extremen in het leven te roepen...
En wat doet nu juist onze zogezegde politiek correcte kultuur; datgene wat ons voor uitwassen moest beschermen, de elementaire mensenrechten, onder de mat vegen...
Vandaar dat heel hun houding gewoonweg alles behalve politiek correct is maar uitermate schunnig crimineel...
Oud 9 september 2018, 10:18   #1335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee nee, de veroordeling van het VB was een politieke afrekening.
Het is de laatste partij waarop ik zou stemmen, maar van racisme was geen sprake.

het verschil tussen u en mij is dat ik ALLE gerechtelijke dwalingen zie, en u enkel degenen van uw (ingebeelde) politieke tegenstanders. Uw wereldbeeld is zeer simplistisch: 'ik ben rechts, dus alle rechtse mensen zijn goed, en alle linkse zijn slecht'. Alles wat gij hier schrijft is daarop gebaseerd. Alles.
De veroordeling van het Blok was idd een politieke afrekening, EEN grote schande waar zelfs de wet voor werd aangepast om het mogelijk te maken. Zonder aanpassing van de wet had, net zoals bij Clottemans, een volksjury mogen oordelen. Niet dus. De wet werd veranderd om dat te voorkomen, én er werd gezocht tot de "juiste" rechter werd gevonden die bereid was het vuile werk te doen. DAT zijn de FEITEN. Mijn simplistische wereldbeeld, of dat ik rechts ben heeft daar geen hol mee te maken.

Wat je zegt ben je zelf. Je tekent je eigen portret en zet er mijn naam onder. .
Ik heb geen zeveraars nodig om te bepalen wat mijn wereldbeeld is. Begin met jezelf, dan heb je al werk genoeg.
Oud 9 september 2018, 10:23   #1336
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het VB heeft zichzelf uitgesloten door zijn grove taal en houding. En door zijn antipolitieke houding in het algemeen en zijn hang naar het zwart oorlogsverleden en de collaboratie, dat ze maar met moeite kon verbergen. Ja eigenlijk niet heeft kunnen verbergen.

Had het het VB het wat slimmer gespeeld en was het wat minder ranzig geweest en minder brutaal, dan was er nooit een cordon geweest rond het VB en was het zeker op Vlaams niveau salonfähig geweest om mee te regeren.

Hetgeen niet wil zeggen dat ze deze moslimproblematiek alleen had opgelost. Alle of toch een grote meerderheid van de partijen moeten ervan doordrongen worden dat er dringend maatregelen moeten komen om de verdere islamisering van ons land te stoppen.

Het VB is trouwens nog altijd een ranzige partij. De bruine kant van het VB gaat er volgens mij nooit uit.
Hou toch op; het vb is nooit uitgesloten omdat het ranzig en racistisch was of zou zijn; dat was gewoon het excuus waarmee ze de Vlamingen konden in het Belgisch, dikwijls heel ranzige, gareel houden.
Heel ranzig want regelrecht anti-Vlaams racistisch...
Waarom werd er nooit aan Vlaamse zijde direct opgetreden tegen de regelrechte anti-Vlaamse politiek van onze franstalige landgenoten in Brussel en zelfs nationaal???
Denk je nu echt dat een Vlaamse stad in een franstalige stad is omgetoverd zonder alle anti-Vlaamse maatregelen die die stad, tegen alle taalwetten in, welke ook die francofone meerderheid gestemd hadden maar nooit uitgevoerd hebben...

Vreemd he, dat daar door onze algmene berichtgeving steeds weer tot bijna niet over gesproken wordt...
Oh jawel er werd wel over gesproken of op het ogenblik om de Vlamingen die protesteerden de mond te snoeren en als onverdraagzaam en racistisch voor te stellen en Unia was er dan ook steeds; maar als het ging om de onverdraagzaamheid tegen de Vlamingen aan te klagen kwam ze met het smoesje af dat dat haar probleem niet was en dat een meerderheid niet racistisch kon worden uitgestoten...
Terwijl la Belgique al sinds zijn ontstaan het voorbeeld is van die Vlaamse behandeling...
Oud 9 september 2018, 10:33   #1337
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het CS is er na de Zwarte Zondag gekomen. Niet omwille van het taalgebruik, maar wel omdat het establishment vreesde voor een machtswissel. De te machtige Vlaamse opmars moest gestuit worden.
Inderdaad en in mijn jeugd toen men wel pro-Vlaams sprak op de Vlaamse radio en de Vlamingen zogezegde opvoede in vertrouwen met zichzelf en la Belgique met hen de mening was toegedaan dat een volk dat vertrouwen had in zichzelf economisch heel goed zou boeren toen mocht men wel van de goede Vlaamse elementen en kenmerken spreken...
Maar na de zwarte zondag en nadat men ingezien had dat een volk dat economisch opklom, politiek niet zou achter blijven, veranderde stilaan in het begin, maar steeds bitsiger tot we aan de koloniale politiek en propaganda van vandaag gekomen zijn, de Vlamingen meer en meer afgeschreven als iets vies...
Denken jullie, als het allemaal alleen om die zogezegde multi-kul kultuur zou gaan waar de blanke man moet boeten voor zijn zogezegd koloniaal verleden dat aan franstaligen zijden ze hetzelfde anti-Blanke discour geven???
De francofone luidspreker op dit ogenblik staat vol van de franstalige zelfverheerlijking, alles wat goed is aan franstalige zijde is niet alleen goed maar is vooral goed omdat het de francofonie vergroot... Hele dagen hoor je niets anders... Een hazard, de Belgische duivels en zoveel meer worden de hemel in geprezen omdat het francofoon is... De Vlamingen komen nog enkel in de schijnwerpers als ze hen kunnen afkeuren om alle kwaad dat ze wel doen...

Dus de Europese kultuur van multi-kul paste enorm goed in de Belgische aspiranties om waar ze konden de Vlamingen, de stoute, de onverdraagzame, nog verder de dieperik in te sturen en had als gevolg dan ook, meestal nog veel erger dan elders in Europa, de complete mislukking van de integratie die gewoon weg nooit een integratie was...
Maar de Vlamingen werden wel meer en meer de minderheid in geduwd...
Oud 9 september 2018, 10:36   #1338
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel: in de grondwet en in een aantal internationale handvesten die België heeft ondertekend.
Maar die stevast uitgehold worden waar het het positieve ervan betreft en volkomen verkeerd geinterpretteerd worden om er een totaal andere, zelfs tegengestelde wending aan te geven...
Oud 9 september 2018, 10:39   #1339
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er was geen Vlaamse opmars op Zwarte Zondag. Er was een 'foert-gevoel' en dito reactie van de kiezer in die tijd tegenover de traditionele partijen. En dat blijkt nu ook wel. Het VB heeft haar succes niet kunnen vasthouden en is nu een minipartijtje.
Waarom was er een foert-gevoel??? Zou het kunnen omdat ze meer Vlaamse verantwoordelijkheid wilden van onze Belgische, ook Vlaamse politiekers???
Maar la Belgique ging het niet om eigen verantwoordelijkheid; la Belgique ging het om het overhevelen van de Vlaamse rijkdommen naan zichzelf...
Oud 9 september 2018, 10:41   #1340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt de reportage niet gezien maar je wil wel wat zeveren?

Ik en Bart De Wever vinden dat Drieske ranzig uitschot is. Wat denk jij?
Dat dat totaal niets afdoet aan de bruin gekleurde ranzigheid van la Belgique met onze Vlaamse sossen op kop...
En dat dat het onderwerp van gesprek zou moeten zijn in een echte democratie en niet een paar studentenpubers om de aandacht van de echte problemen af te houden...
Dat vind ik ervan samen met steeds meer mensen die hun buik vol hebben van wat de politiek ons heden ten dage door de strot wil duwen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be