![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weghalen van een vlag, in de mate dat dat prive bezit was, is inderdaad een vorm van vandalisme. In de mate dat het iets is dat de plaatser daar gewoon maar openbaar heeft geplaatst, niet, natuurlijk.
Als ik op mijn prive weide een bord plaats en gij komt dat omgooien, is dat vandalisme. Als ik een bordje ga plaatsen op de openbare weg (zonder daar een officiele toelating voor gekregen te hebben), kunt gij dat evengoed weghalen: uw initiatief om dat weg te halen, is evenwaardig aan mijn initiatief om dat te plaatsen, he. Als ik het initiatief neem om, zeg maar, een vlag gaan te hangen aan een openbaar gebouw of monument, zonder dat dat een officieel karakter heeft, dan is dat mijn eigendom niet he en kunt gij evengoed het initiatief nemen om dat weg te halen. Ik zou zelfs denken dat ik in de fout ben als ik zomaar een vlag of bord ga plaatsen op de openbare weg of aan een openbaar gebouw. Maar als daar een officiele aanvraag en toelating voor gegeven is, is dat anders, en is het weghalen ervan, een vorm van vandalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iemand van een tijdje geleden denk ik, want zijn kleding lijkt toch wat uit de mode.
![]() |
#1763 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er kwibussen zijn die de vraag niet willen horen is hun keuze en heeft niets te maken met de vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeg, blijf eens beleefd! En mijn naam is trouwens niet Geert.
Ja, ik heb de Koran gelezen, en GIJ NIET! Daarvoor was er geen enkel bewijs. Niets. Dus dan had hij vrijgesproken moeten worden, akkoord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik mij kan indenken, is die atheist niet opgesloten in een amerikaanse gevangenis omdat hij die vraag stelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 | |
|
![]() Citaat:
Na zijn vraag, is de meeting gewoon doorgegaan zonder enige respons van de county. Die 'kwibussen' zijn democratisch verkozen mandatarissen die verplicht zijn om de vragen te aanhoren, en desbetreffend actie te ondernemen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
STRIKT genomen denk ik dat je over de schreef bent met zo een uitspraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens, "vrije meningsuiting" gaat enkel maar over "of je a priori, enkel maar door het uiten van een mening, al was het maar aan uw hond, gestraft kan worden". Het gaat niet over een "recht om gehoord te worden". Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2018 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1771 | |
|
![]() Citaat:
Ook weigeren als verkozen mandataris om naar 1 bepaalde mening te luisteren (waar ge het niet mee eens zijt), en wel naar andere meningen (waar ge het wel mee eens zijt, oh wat een toeval), is een inbreuk op de vrije meningsuiting. Iemand wordt namelijk gediscrimineerd op basis van zijn mening! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1773 | |
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat gij voor de vrederechter staat in een dispuut met uw buurman over een overhangende boom, en die vrederechter heeft een hekel aan ultra libertairen en terwijl gij uw uitleg doet gaat hij naar de WC. Gaat gij dan niet protesteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1775 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1776 | |
|
![]() Citaat:
Nog domme reacties, of is dit alles? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1777 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou het woord vireme voorstellen als samentrekking van het woord virus en meme. Een meme die een beetje zoals een computervirus in de wereld gelanceerd wordt met als bedoeling zich automatisch te verspreiden en met een bepaald doel voor ogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg dan nog eens uit waarom precies die mensen in de US naar de atheïst zijn vraag moeten luisteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1779 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, ZELFS al zou er nergens absolute vrijheid van meningsuiting bestaan, dan betekent dat NOG niet dat censuur een goede zaak is. Patrickve heeft heel duidelijk uitgelegd waarom, maar jij bent stekeblind voor serieuze argumenten. Citaat:
Citaat:
Berg je Belgische vlag en alle belgische uniformen dan maar rap op want dat zijn allemaal symbolen die onder de Belgische koning gebruikt werden. Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 september 2018 om 10:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of om hier aanslagen te plegen? Neen? Waarom ben je dan wél gevoelig voor ophitsende uitzendingen van de VRT?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 september 2018 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |