Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2018, 10:16   #621
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vormen die dan geen christelijke dam tegen de islam?
Waarom zouden ze? Wat heb ik trouwens met het christendom te maken? Als ik tussen de negers wil wonen zal ik wel naar Afrika verhuizen, ze hoeven zich niet hier op te komen dringen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:18   #622
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je??? Moeten we nu al aaneen andere immigratie doen om de negatieve gevolgen van de ene immigratie tegen te gaan???
Want de eigen bevolking mag alleen nog maar ja-knikken en wordt anders voor racisten uitgescholden???

Opnieuw mijn vraag: wie zijn de echte racisten??? Meer en meer blijken dat de mensen te zijn die hier de hele tijd zitten op te roepen tot het uitsluiten van vermeende racisten... Unia op kop...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:22   #623
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vanmorgen ben ik door Denderleeuw en Ninove gereden. De wandelaars die daar in het straadbeeld liepen waren voor 80% negers m/v. De autochtonen waren waarschijnlijk uit werken. Denk je dat iedereen het leuk vindt als de buurt stilaan op een buurt in Congo begint te lijken?
moest het nu nog om te werken zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 oktober 2018 om 10:30.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:24   #624
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als men deftig wil stemmen, moet men niet enkel de tijd uitrekken om te stemmen maar ook de tijd om de dossiers volledig te gaan bestuderen.

Die tijd hebben de mensen niet.
Als je de tijd niet hebt om "de dossiers in te kijken" dan kan je ZEKER niet weten wie bekwaam is en goede voorstellen doet in die dossiers he.
Ik heb dat al een paar keer gezegd: het is moeilijker om na te gaan of iemand een bekwame dokter is (daarvoor moet je professor in de geneeskunde zijn) dan om een goeie medische handeling te stellen (daarvoor moet je dokter zijn).

Maar nu is het zo dat enkel mensen die zich voor een onderwerp interesseren, daarmee te maken hebben. Dat kan geografisch zijn, of dat kan te maken hebben met of het U aanbelangt op economisch of ander vlak, en dan KEN je het dossier. En als het voor U de moeite niet waard is om het dossier te bestuderen, dan wil dat zeggen dat de uitkomst van die stemming U ook niet aanbelangt. En dan moet je er dan ook niet op stemmen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:26   #625
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat het beste wapen tegen religioten, andere religioten zijn ?
Oud 17 oktober 2018, 10:28   #626
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je de tijd niet hebt om "de dossiers in te kijken" dan kan je ZEKER niet weten wie bekwaam is en goede voorstellen doet in die dossiers he.
Ik heb dat al een paar keer gezegd: het is moeilijker om na te gaan of iemand een bekwame dokter is (daarvoor moet je professor in de geneeskunde zijn) dan om een goeie medische handeling te stellen (daarvoor moet je dokter zijn).

Maar nu is het zo dat enkel mensen die zich voor een onderwerp interesseren, daarmee te maken hebben. Dat kan geografisch zijn, of dat kan te maken hebben met of het U aanbelangt op economisch of ander vlak, en dan KEN je het dossier. En als het voor U de moeite niet waard is om het dossier te bestuderen, dan wil dat zeggen dat de uitkomst van die stemming U ook niet aanbelangt. En dan moet je er dan ook niet op stemmen.
Jawel, want men kiest niet voor een beslissing in een concreet dossier maar men kiest voor een ideologie. Vanuit die gedeelde ideologie hoop je dan dat uw vertegenwoordiger in concrete dossiers de juiste beslissingen neemt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:30   #627
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we hoegenaamd een wapen tegen de islam nodig hebben? Islam is vrede en de volgers van dat geloof moeten we omarmen.
Oud 17 oktober 2018, 10:30   #628
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik tracht me in te leven in de gedachten van een VB'er. Vergeef me dat dat gepaard gaat met moeilijkheden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:30   #629
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat bedoel je??? Moeten we nu al aaneen andere immigratie doen om de negatieve gevolgen van de ene immigratie tegen te gaan???
Een beetje zoals de Australiers, met de konijnen. Toen, door geimporteerde konijnen, dat in Australie een pest werd, hebben de Australiers nadien het calicivirus losgelaten op die konijnen. En daar worden nu huisdieren in Australie ziek van...
Oud 17 oktober 2018, 10:31   #630
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp niet wat u hiermee wil aantonen.

Op vlak van geneeskunde lijkt de parallel er net heel duidelijk te zijn met representatieve democratie.

De patiënt kiest niet de behandeling (kiest niet rechtstreeks in een concreet dossier) maar kiest wel de arts (de politicus die hij mandaat geeft).

Een dokter kiezen en zijn beslissing volgen = representatieve democratie.
Zelf een behandeling kiezen en naar de apotheker gaan om je medicijnen te gaan halen = directe democratie.
Oud 17 oktober 2018, 10:31   #631
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik tracht me in te leven in de gedachten van een VB'er. Vergeef me dat dat gepaard gaat met moeilijkheden.
Ik denk niet dat VBers voorstellen van congolezen te gebruiken als verdelgingsmiddel tegen moslims...
Oud 17 oktober 2018, 10:32   #632
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De patiënt kiest niet de behandeling (kiest niet rechtstreeks in een concreet dossier) maar kiest wel de arts (de politicus die hij mandaat geeft).
De patient deelt niet het diploma van arts uit.

Het vraagt meer "dossierkennis" om na te gaan of iemand het diploma van arts mag hebben, dan wel zelf arts te zijn.

Een arts kan de kunde van de geneeskunde voldoende beheersen om geneeskunde toe te passen. Maar men heeft een hoger niveau van expertise nodig (men moet professor zijn) om iemand een artsendiploma te geven.

Wat je hier eigenlijk hebt is dat de patient die niet veel van geneeskunde kent, een kwiebus een arts diploma gaat geven (een mandaat), maar dat hij zelf niet eens arts kan zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2018 om 10:34.
Oud 17 oktober 2018, 10:35   #633
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De patient deelt niet het diploma van arts uit.
Een parallel zal nooit 100% kloppen natuurlijk.

Maar net zoals ik blij ben dat een politicus voor mij beslist in concrete dossiers, ben ik blij dat ik niet zelf aan de hand van mijn ziektesymptomen een behandeling moet 'uitdokteren' en dit kan overlaten aan mijn arts.

In uw voorstel komt er geen arts aan te pas maar gaat de patiënt aan de hand van door hem zelf gezochte informatie oordelen welke behandeling gepast is voor de symptomen die hij heeft.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 oktober 2018 om 10:36.
Oud 17 oktober 2018, 10:37   #634
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In tegenstelling tot u vind ik het systeem van representatieve democratie geweldig, dus we zullen uiteraard wat naast elkaar heen blijven praten.

Nu, een Zwitsers systeem waarbij bepaalde wetsvoorstellen rechtstreeks worden voorgelegd aan de bevolking nadat de bevolking te kennen heeft gegeven dat ze het belangrijk vinden om hier rechtstreeks over te stemmen, vind ik wel een nuttige aanvulling op het systeem.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 oktober 2018 om 10:38.
Oud 17 oktober 2018, 10:39   #635
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar net zoals ik blij ben dat een politicus voor mij beslist in concrete dossiers, ben ik blij dat ik niet zelf aan de hand van mijn ziektesymptomen een behandeling moet 'uitdokteren' en dit kan overlaten aan mijn arts.
Maar dat is omdat je enig vertrouwen kan hebben in die arts, omdat *grotere* experts die arts eerst op zijn expertise kennis hebben gechecked. De "keuze van arts" is voor de rest nogal frivool: ongeveer elke arts zal min of meer hetzelfde doen. Het hangt van kleine details af welke arts je kiest, maar de geneeskunde zal ongeveer dezelfde zijn.

Maar een politicus, daar beoordeel je zijn bekwaamheid van, op dezelfde wijze dat een professorencorps de bekwaamheid van een student in de geneeskunde beoordeelt.

Mijn bewering is dat het moeilijker is om na te gaan of iemand bekwaam is, dan om de techniciteit zelf op te lossen. Als iemand in zijn programma schrijft "ik ga A doen", en dat "wil" je, dan wist je al dat A de "goeie" oplossing was ; nu moet je ook nog eens nagaan of die gast wel bekwaam is om A uit te voeren.
Oud 17 oktober 2018, 10:39   #636
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
DE Wever zegt ook al lang dat hij NOOIT met het VB wil samenwerken.
En hij liegt niet.

HIJ,dat is de Antwerpse politicus ,zal NOOIT samenwerken in een schepencollege met de Antwerpse VB-ers...

ELDERs echter,is het mogelijk dat ANDEREN wel zullen samenwerken met ANDERE VB-ers...

In ieder geval niet in Ninove,omdat N-VA daar het "ernstige" werk dreigde te moeten doen ter meerdere eer en glorie van iemand met blijkbaar grote electorale aantrekkingskracht maar het politiek intellect van een glas chocomousse ...(een soort Vlaamse Boris Johnson als het ware )

Dat zal uiteindelijk de overweging zijn om uiteindelijk het algemene cordon te doorprikken,het kan niet de bedoeling zijn dat NVA-ers het "ernstige" gezicht zouden moeten worden en het zware werk (begroting en zo) doen voor enkele clowns die toevallig veel stemmen gehaald hebben....

Het circus zal dan zelf moeten optreden.....

Maar algemeen,ja,ook ondergetekende vermoed dat dat "cordon" zijn laatste jaren meemaakt....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2018 om 10:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:39   #637
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot u vind ik het systeem van representatieve democratie geweldig,
Hoe gek kan men zijn...
Oud 17 oktober 2018, 10:39   #638
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Durf te vermoeden dat je daar de capaciteit niet voor hebt.
Oud 17 oktober 2018, 10:39   #639
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
inleven en gokken, als er wegens reglementen niet gepraat mag worden is dat t enige wat rest hé

succes daarmee!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 10:40   #640
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe gek kan men zijn...
Het werkt nochtans zo in quasi de hele wereld. En blijkbaar vinden de meeste mensen dat oké, anders zouden partijen die als voornaamste strijdpunt de volledige directe democratie gigantisch veel succes hebben.

Er zijn te veel beleidsdomeinen om over alles rechtstreeks te beslissen. Een mens heeft niet de tijd om zich over alles te informeren.

Een mens heeft wel de tijd om zich voldoende te informeren over welke ideologie het best bij zijn voorkeur/interesses aanleunt en vervolgens een partij te kiezen die zijn of haar ideologie deelt.

Uw ideaalbeeld van democratie werkt in het Athene van enkele eeuwen voor Christus omdat het werk gedaan werd door slaven en het huishouden door vrouwen.

In zulke omstandigheden heeft de burger inderdaad de tijd om rustig over alles te palaveren.

Slavernij is voorbij, vrouwen verblijven niet langer de hele tijd aan de haard en bovendien is de wereld complexer geworden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 oktober 2018 om 10:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be