Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2018, 14:30   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, welke vitamientjes zitten er dan in 'zuivere' drugs?

Als gij in de jungle zit, en ge moet 2 weken wandelen naar het volgende dorp, wat hoopt gij dat er in uwe rugzak zit? Joints van "heel goeie kwaliteit', of een paar blikskes Cola en een paar hamburgers?
Hamburgers ? En die gaat gij 2 weken bewaren in de tropen in uw rugzak ?

Dan kunt ge nog beter wat wiet meenemen mens toch....die blijft tenminste eetbaar. Moet ik U nu alles uitleggen Niet te geloven

En zware blikken cola met 35 graden Dan eet en drink je toch wat kokosnoten onderweg. Zelfs de simpelste survival technieken zijn u vreemd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2018 om 14:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 15:08   #182
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Grapjas, eerst was het Universalia, nu ben ik al.
Universalia reageert niet meer. U wel.
En u herhaalt wat Universalia stelde.
Dus nu vraag ik het aan u ja.

Citaat:
Eerst was het verboden zijn een criterium, nu haalt ge er al ongevallen bij.
Door het rood rijden is ook verboden.
Hoe pakken we dat aan? Wie helpen we eerst al we nog niet weten wie er door het rood reed?
Simpele vraag. Maar nog steeds geen antwoord...

Citaat:
Maar goed, ik ga nu eerst ook een koffie drinken.
Zie ik wel of ik nog zin heb om altijd hetzelfde te herhalen.
Je moet hetzelfde niet herhalen.
Je moet me gewoon eens vertellen hoe je het praktisch wil organiseren. Want het enige wat je tot nu toe deed was verwijzen naar hoe het er nu aan toe gaat maar even aangeven hoe je verwacht dat het in het ziekenhuis moet georganiseerd worden als we eerst de schuld moeten bepalen doe je natuurlijk niet.
Oud 9 december 2018, 15:13   #183
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hele uitleg die kant noch wal raakt, want uw eindvraag heeft niets te maken met de rest van uw post.
Ze heeft er alles mee te maken.
Iemand die schuld heeft aan zijn probleem moet achteraan aanschuiven voor medische hulp.
Dus dan is de logische vraag: hoe bepaal je die schuld op het moment dat er 2 patiënten wachten?

Citaat:
Maar het is heel simpel, antwoordt zelf nu eens op uw eindvraag, ipv ze opzettelijk te ontwijken.

Ik ontwijk mijn eigen vraag...
Hoe onzinnig kan je worden?
Er zijn er die vinden dat je moet wachten op medische hulp als je zelf schuld hebt aan je problemen.
Dus vraag ik hen hoe je dat gaat organiseren. Want ik zou niet weten hoe ze in godsnaam in het ziekenhuis vooraleer hulp te verlenen moeten beslissen wie schuld heeft en wie niet.
Dus nee, ik kan niet antwoorden op die vraag want er is geen oplossing voor.
Dat wil ik net aanduiden.
Tot nu toe heeft er ook nog niemand op geantwoord.
Universalia niet, Bobke niet en (dat had ik ook niet verwacht) jij ook niet.

Citaat:
Zijt gij geen voorstander van het zeer rechtvaardige principe: potje breken, potje betalen?
Nee, als het over medische hulp gaat niet want (hier komt-ie weer!!): hoe ga je dat praktisch organiseren?
Oud 9 december 2018, 15:16   #184
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

[quote=geertvdb;8880381]Maar dit is niet het antwoord op de vraag die u stelde! wat een verrassing, gij ontwijkt een vraag![quote]
Gij ontwijkt mijn vraag al honderden posts lang: waar heb ik gezegd dat ik verkrachting goedkeur?
Maar ik moet wel antwoorden op uw vraag?

Citaat:
Ik zal ze nog eens opnieuw stellen.
Doe wat ge niet laten kunt.

Citaat:
Gij leest toch ook die boertige smerige post van Fred, en gij denkt dan: 'da's normaal, zo gaan beschaafde mensen met elkaar om'?
Heb ik dat ergens gezegd? Ik reageerde op uw post waarin je stelde dat Schoof met onwrikbare argumenten kwam en die las ik nergens. U hebt ze tot nu toe nog steeds niet aangeduid ook niet.

Citaat:
Over welke post hebt ge het? Ik heb het nooit over een post gehad.
Echt? Je ligt hier al een hele tijd te melken over een post van Fred die een reaktie was op een post van Schoof en nu weet je plots niet meer over welke post het ging??
Oud 9 december 2018, 15:26   #185
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw begin post, uw draadstarter.
Gij schrijft letterlijk dit:
We hebben ondertussen al profs, hulpverleners, politiemensen,... die inzien dat drugs aanpakken via een verbod zowat het domste is wat je kan doen.
Waar staat daar iets over alle experts?

Citaat:
Daar staat dus: 'iedereen die slim is, die geeft mij (BigF dus) gelijk.'
Dat staat daar niet. Dat maakt u ervan.

Citaat:
Ge weet wel, in uw typische pompeuze manier.
Nu nog mooier. Jij maakt iets van mijn post en dan ga je mij verwijten dat dat pompeus is?

Citaat:
Staat er ergens: 'ge hebt ook slimme mensen die tegen een verbod zijn'?
Dus als ik iemand citeer die voor is, moet ik ook iemand citeren die tegen is? Doe jij dat ooit?
Je gekke vriend die kierewiet geworden is van cannabis bv. Ik heb in die posts nooit iets gelezen over cannabisgebruikers die niet kierewiet geworden zijn van cannabis.

Citaat:
Nee, in uw simplistisch wereldbeeld zijn alle slimme mensen tegen een verbod.
Het begint er wel meer en meer op te lijken ja.

Citaat:
Dat is nog niet eens het ergste: ge vergelijkt BDW ook met Hitler omdat hij voor een verbod is.
En nog maar weer eens. Waar vergelijk ik BdW met Hitler?
Hou jij eigenlijk ooit op met leugens in het rond te strooien?

Citaat:
Straffe argumenten!
oei, gij weet het niet precies! Ik dacht dat cannabis legaal was in Noord Korea?
Waar wacht gij nog op! Uw politiek wereldbeeld is bovendien extreem links! Ze zullen u met open armen ontvangen!
Jij kwam met de stelling dat de mensheid regeltjes allerhande nodig heeft omdat het anders niet goed gaat. Daarom verwijs ik naar Noord Korea waar het dus volgens u wel heel goed moet gaan.
En nee, cannabis is er niet legaal.

Citaat:
Bye!

(Hoe dat gij u zelf keer op keer in de voet schiet is kostelijk!)
Voel je jezelf niet zielig om dingen zo om te draaien? Tot nu toe kan je me nergens betrappen op het in mijn voet schieten.
Zelf doe je tot nu toe in deze draad niets anders dan op de man spelen. Enig argument ter zake heb ik van u weer niet mogen lezen.
Trollen in het kwadraat is het weer. Zoals gewoonlijk.

Citaat:
Ge gaf een mening van mensen die gij een autoriteit geeft, en DAAROM hebben ze gelijk. Zie uw beginpost. Lees het traag en probeer te begrijpen wat ge zelf schrijft.
Vooral het feit dat ge politiemensen een autoriteit geeft is bijzonder grappig.
wie doet dat nu?
Ik gaf mijn eigen mening.
Je begint in je eerste zinnetje al met een foute veronderstelling en daar blijf je dan maar weer op doorgaan.
Hopeloos hoor.
Oud 9 december 2018, 15:37   #186
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die opiaten zijn echt een VS probleem. In België zijn het vooral de dafalgannekes denk ik.

Je hebt ook Dafalgan Codeïne. Is meer voor de kenners ...minder bekend op den boerenbuiten

PS ; Dafalgan is gewoon paracetemol (kost niks) maar in een mooie doos en bijgevolg een pak duurder Ja die Pharma dealers zijn niet dom hoor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2018 om 15:45.
Oud 9 december 2018, 16:21   #187
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hamburgers ? En die gaat gij 2 weken bewaren in de tropen in uw rugzak ?

Dan kunt ge nog beter wat wiet meenemen mens toch....die blijft tenminste eetbaar. Moet ik U nu alles uitleggen Niet te geloven

En zware blikken cola met 35 graden Dan eet en drink je toch wat kokosnoten onderweg. Zelfs de simpelste survival technieken zijn u vreemd
Gij wilt stoned door een jungle lopen? Dan zal de tijger het wel heel gemakkelijk hebben.

Er zijn in de jungle trouwens veel planten die een roes creëren, en waardoor dieren gemakkelijker een prooi worden voor roofdieren. dat noemen ze symbiose.
Gij wilt een prooi zijn? Be my guest.
Ik eet de hamburgers en de blikskes cola zijn zeker weken houdbaar. survival of the fittest.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 16:29   #188
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ze heeft er alles mee te maken.
Iemand die schuld heeft aan zijn probleem moet achteraan aanschuiven voor medische hulp.
Dus dan is de logische vraag: hoe bepaal je die schuld op het moment dat er 2 patiënten wachten?
het gaat er niet om wie er het eerst behandeld wordt, wel wie voor de kosten opdraait. Als gij de veroorzaker bent van het ongeval betaalt ge het slachtoffer.
DAARNA.
Potje breken, potje betalen. Waarom zijt gij daartegen?

Citaat:

Ik ontwijk mijn eigen vraag...
Hoe onzinnig kan je worden?
Er zijn er die vinden dat je moet wachten op medische hulp als je zelf schuld hebt aan je problemen.
Dus vraag ik hen hoe je dat gaat organiseren. Want ik zou niet weten hoe ze in godsnaam in het ziekenhuis vooraleer hulp te verlenen moeten beslissen wie schuld heeft en wie niet.
Dus nee, ik kan niet antwoorden op die vraag want er is geen oplossing voor.
Dat wil ik net aanduiden.
Tot nu toe heeft er ook nog niemand op geantwoord.
Universalia niet, Bobke niet en (dat had ik ook niet verwacht) jij ook niet.
dat is omdat gij het weigert te lezen.
Als gij iemand omver rijdt, gaat gij dan later niet uw kosten op hem verhalen?
Citaat:
Nee, als het over medische hulp gaat niet want (hier komt-ie weer!!): hoe ga je dat praktisch organiseren?
Dat is perfect georganiseerd in elke westerse democratie.
Elke dag staan er zatte bestuurders voor de politierechter die zware boetes krijgen en zo de kosten betalen die ze veroorzaken. Zelfs als ge geen ongeval hebt veroorzaakt, betaalt ge als zatte bestuurder mee voor de kosten voor de ongevallen die andere zatte bestuurders hebben veroorzaakt. Zo zou het ook moeten zijn voor blowers. Ge kiest ervoor om met zo een loserhobby te beginnen? Wel, dan betaalt ge maar mee voor al die blowers die in de psychiatrie belanden.
maar dat wilt gij niet. Uw letterlijke quote was: 'ik wil niet boeten voor degenen die in de problemen komen door cannabis'.
IK OOK NIET! Maar omdat gij uw verantwoordelijkheid niet wilt opnemen, moet ik betalen.
Oud 9 december 2018, 16:29   #189
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Voel je jezelf niet zielig om dingen zo om te draaien? Tot nu toe kan je me nergens betrappen op het in mijn voet schieten.
Zelf doe je tot nu toe in deze draad niets anders dan op de man spelen. Enig argument ter zake heb ik van u weer niet mogen lezen.
Trollen in het kwadraat is het weer. Zoals gewoonlijk....
Trek het je niet zo aan BigF.
Met zo'n mensen kan je gewoonweg niet in discussie gaan.
Oud 9 december 2018, 16:33   #190
geertvdb

Standaard

Citaat:
Gij ontwijkt mijn vraag al honderden posts lang: waar heb ik gezegd dat ik verkrachting goedkeur?
Maar ik moet wel antwoorden op uw vraag?
Gij kunt multitasken! tegelijkertijd mijn vraag ontwijken EN u zelf wentelen in een slachtofferrol. Straf!

Citaat:

Doe wat ge niet laten kunt.

Heb ik dat ergens gezegd? Ik reageerde op uw post waarin je stelde dat Schoof met onwrikbare argumenten kwam en die las ik nergens. U hebt ze tot nu toe nog steeds niet aangeduid ook niet.

Echt? Je ligt hier al een hele tijd te melken over een post van Fred die een reaktie was op een post van Schoof en nu weet je plots niet meer over welke post het ging??
Ik heb het nooit over 1 bepaalde post gehad. Lees nog eens grondig wat ik schreef.
De vraag waarom fred het noodzakelijk vond om schoof persoonlijk te ridiculiseren, dat is blijkbaar totaal onbelangrijk voor u.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 december 2018 om 16:33.
Oud 9 december 2018, 16:44   #191
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Trek het je niet zo aan BigF.
Met zo'n mensen kan je gewoonweg niet in discussie gaan.
Extreem links en extreem rechts zijn exact hetzelfde op dit forum. Als die stoute geertvdb ambetant doet door ons ongelijk te geven, dan beginnen ze over mekaar buikje te ruisen.
Oud 9 december 2018, 16:56   #192
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Mensen die het verschil niet kennen tussen extreem links, extreem rechts en centrum, zijn een gevaar in het verkeer. Vroeg of laat botsen ze overal tegenaan.
Oud 9 december 2018, 17:16   #193
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij kunt multitasken! tegelijkertijd mijn vraag ontwijken EN u zelf wentelen in een slachtofferrol. Straf!

Ik heb het nooit over 1 bepaalde post gehad. Lees nog eens grondig wat ik schreef.
De vraag waarom fred het noodzakelijk vond om schoof persoonlijk te ridiculiseren, dat is blijkbaar totaal onbelangrijk voor u.
Ik ridiculiseer hier wie en hoeveel ikzelf wil. Aan U ga ik niet ridiculiseren want dat doe je jezelf al genoeg aan.
Wie daar niet tegen kan is een loser en gaat best in discussie op een flair forum.
Vooruit ga nu maar terug de pampers van uw kindjes veranderen....want ik ruik iets vies.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2018 om 17:19.
Oud 9 december 2018, 17:22   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch raar dat in de VS 'perscription drugs' dan toch het grootste probleem vormen.
Als dokter ze enkel voorschrijven wanneer het strikt noodzakelijk is.

En wat als ik bij de dokter kom en zeg dat ik pijn heb? Hoe gaat hij vaststellen of ik daadwerkelijk pijn heb of niet?

Ikzelf heb bv artrose in mijn rug. Ik neem daar geen pijnstillers voor omdat de pijn niet overdreven erg is. Maar ik wandel probleemloos bij de dokter buiten met een voorschrift voor pijnstillers als ik zeg dat de pijn te erg wordt. Mijn dokter heeft geen mogelijkheid om na te gaan of mijn pijn daadwerkelijk onhoudbaar is.
Daar hebt ge gelijk in.
Maar hoe weet Fredje dan dat die verslaafden geen pijn hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 17:25   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat probeer ik ook al heel de tijd te vragen.
Hoe ga je dat praktisch organiseren?
Hoe bepaal je wie voorrang krijgt in het ziekenhuis en wie niet?
Je moet er immers eerst bepalen wie schuld heeft aan zijn verwondingen.

Gaan we er naast spoedartsen ook spoedrechters stationeren? Of duwen we die verantwoordelijkheid naar degene die achter de balie zit? Zodat we die persoon nadien kunnen aanklagen wanneer blijkt dat je hebt moeten wachten in het ziekenhuis omdat ze aan iemand bezig waren die, in tegenstelling tot jijzelf, wel schuld had aan zijn verwondingen?

Heel gemakkelijk is het om zoiets te roepen. Heel populair ook in bepaalde middens.
Maar zodra er dan gevraagd wordt naar de praktische uitvoering van zo'n regel wordt het aardig stil.
Zo ook nu weer.

Het gaat er hier al pagina's lang over maar ik heb nog geen letter gelezen over hoe we die regel in de praktijk gaan toepassen.
Och daar antwoorde ik al lang op.
Oud 9 december 2018, 17:31   #196
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij wilt stoned door een jungle lopen?
Tuurlijk. Alle GI's liepen in Vietnam stoned door de jungle. De beste manier om de jungle te overleven. De niet stoners staan op the wall in Washington.
Oud 9 december 2018, 17:31   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp die stelling maar ik ga daar niet in mee. Of het moet zijn dat je het ook normaal gaat vinden als een neergestorte bergbeklimmer op de laatste plaats komt op de spoedafdeling.
Ik zie ook niet in waarom een Formule 1 piloot dan nog met spoed zou moeten worden geholpen ?
Waarom.
Die Formule 1 piloot en die bergbeklimmer zal wel een verzekering hebben.
Ik vrees dat ik wel eens achteraan zou kunnen komen.
Oud 9 december 2018, 17:35   #198
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hebt ge gelijk in.
Maar hoe weet Fredje dan dat die verslaafden geen pijn hebben ?
Fredje heeft zo zijn twijfels of er bijna 3 miljoen mensen zijn die daar pijn hebben

In Amerika zijn 2,6 miljoen mensen verslaafd aan opiaten. In Nederland praten we dan over heroïne en morfine. Maar in de VS gaat het om veel meer soorten. Vorig jaar daalde de levensverwachting in de VS voor het tweede jaar op rij. Belangrijkste oorzaak: 63.000 doden door een overdosis pillen of andere pijnstillers gebaseerd op heroïne.

Artsen in de VS schrijven de sterke en gevaarlijke medicijnen zonder veel moeite of medische reden voor. Ook omdat de farmaceutische industrie aan minder regels is gebonden dan in Europa. Amerikaanse farmaceuten besteden miljoenen aan spotjes op televisie en verleiden artsen met aantrekkelijke verkopers en grote geldbedragen hun pillen voor te schrijven
Oud 9 december 2018, 17:38   #199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom.
Die Formule 1 piloot en die bergbeklimmer zal wel een verzekering hebben.
Ik vrees dat ik wel eens achteraan zou kunnen komen.
Een roker heeft ook een verzekering. Ziekteverzekering is trouwens verplicht in België.
Oud 9 december 2018, 17:46   #200
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Universalia reageert niet meer. U wel.
En u herhaalt wat Universalia stelde.
Dus nu vraag ik het aan u ja.

Door het rood rijden is ook verboden.
Hoe pakken we dat aan? Wie helpen we eerst al we nog niet weten wie er door het rood reed?
Simpele vraag. Maar nog steeds geen antwoord...

Je moet hetzelfde niet herhalen.
Je moet me gewoon eens vertellen hoe je het praktisch wil organiseren. Want het enige wat je tot nu toe deed was verwijzen naar hoe het er nu aan toe gaat maar even aangeven hoe je verwacht dat het in het ziekenhuis moet georganiseerd worden als we eerst de schuld moeten bepalen doe je natuurlijk niet.
Natuurlijk moet ik telkens hetzelfde herhalen nl.
Citaat:
Valt nogal mee als ge weet dat iedereen recht heeft op medische verzorging.
Achteraf krijg ik dan de rekening.
Of ik kan ze indienen in mijn ziekteverzekering, of bij de verzekering van de tegenpartij als die verantwoordelijk is.
Maar ik begrijp dat u moeilijk uw ongelijk kunt toegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be