![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch nog altijd niet veel zaaks. En daar zijn die electro wagens op geschoeid. Niet op revolutionaire top techniek die splinternieuw is.
![]() |
![]() |
#3722 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Formule E wisselt niet meer van wagen. Nochtans heeft Van Doorne er zijn eerste race al met gereden. Ze rijden in ene keer de race uit. Dat was al geweten in januari. Citaat:
![]() Leugenmambo of trololo? De "kleine" batterij gaat van 28 kWh naar 54 kWh, ook de aerodynamica is beter. Remmen hebben ook minder koeling nodig omdat max regeneratie ook belangrijk is. Daarom kan men de banden afkappen wat aerodynamische winst oplevert. Hier alle details: Citaat:
![]() 260 Wh per accucell is "relatief **pover", het model 3 zou 322 Wh/kg hebben: Citaat:
Het is tenslotte de Wh/kg van het ganse batterijpack + koelingsmanagement + plaats (Wh/liter) wat een rol speelt bij een (zeer) smalle racewagen. Die cijfers vind ik ff niet. Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2018 om 18:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3723 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Musk heeft iets op gang gezet ? Inderdaad. Er gaat nu serieus werk gemaakt worden van batterij productie voor auto's. De prijs zal hierdoor dalen en de innovatie versneld toenemen. Dat is alleen maar toe te juichen. Als men tegen een redelijke prijs een E-auto kan kopen met 400km actieradius, zonder verloochende cijfers als gemiddeld 80km per uur rijden, etc en het accupack tenminste 200k km voldoet. Dit in een degelijke auto, waar niet de bumpers vanaf vallen, deuren netjes sluiten, wielen niet breken, banden niet ploffen, die uitstekende touchscreen tussen de voorste 2 stoelen laat ik voor het gemak even buiten beschouwing, etc dan is er sprake van een omslag punt. Trouwens, wat kan Piet, John, Achmed, Yuri, etc, het nou schelen dat Musk gepikeerd is omdat ze zijn auto rommel vinden of niet. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 december 2018 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3724 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is in Vlaanderen een heel goed gemiddelde hoor zelfs bij normaal verkeer en pakweg 90% snelweg. Weet je dat Google Maps routeplanner ca. 80-85 kmh als snelste gemiddelde snelheid heeft ondanks veel aandeel aan snelweg, en normale verkeersdrukte? Awel dan weet je dat nu ook... Citaat:
Verbruik moderne E-wagen aan constante 113 kmh snelweg: ca 14 kWh/100 km mogelijk. Proof? Citaat:
Ik ken de tijden nog dat men uit 1000 cc quasi 20 PK haalde, nu is dat opgelopen tot 150 PK. (dit voor gewone wagens) De batterij bepaalt de stroom die naar de E-motor gaat (f) parameters, dus direct het vermogen en ook het verbruik. Daar zit nog serieus rek op. Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2018 om 20:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Batterijen worden al gans de tijd beter.
Maar ze zijn toch rap leeg nog steeds. En na een tijdje zomaar zonder waarschuwing...kapot. Tijdens de Tweede Wereldoorlog kreeg de elektrische auto dankzij het grote brandstoftekort een tijdelijke opleving. Peugeot ontwikkelde in die tijd de VLV: de Voiture Légère de Ville. Deze werd gevoed door vier 12V batterijen onder de motorkap, die de wagen een topsnelheid van 30km/h gaven en een bereik van 80km. Daarna bleef het een tijd stil. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 december 2018 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3726 |
Europees Commissaris
|
![]() (..)Ook goed in dat geval een actieradius 550km.. Laat zeggen een batterij die 200K km meekan voor 10.000USD$. Laadtijd max 15 min.
Betekent lijntjes doortrekken; wanneer realiteit mr expert ?? 2028 misschien ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3727 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor Europa is vooral de winter wat mij zorgen baart.. Stel er komt een ijskoude winter(s) waarbij frequent -20 Celsius gehaald wordt. Dit moet een versnelde technische afschrijving geven lijkt mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen een paar weken of maanden start hij al.
![]() |
![]() |
#3729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze winters zijn hier zoals 40 jaar geleden in Zuid-Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3730 |
Banneling
|
![]() Dankzij climate change en ons maritiem klimaat gaat dat niet meer voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3731 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw loodbatterijen van WOII zijn er ondertussen niet meer. Citaat:
Als ze klak zeggen bij het starten gewoon 16-18 uur de druppellader eraan en ze zijn weer topfit. Eigen ervaring. Ik rij met een oldtimer hé. Als je in de winter quasi nooit rijdt kun je niet zonder druppellader. Zelfs in het tussenseizoen laadt ik bij via de stekker. Denk nu toch eens na. Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2018 om 21:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3732 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3733 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hierzie die heeft 640'000 km op 3 jaar gedaan.
En nog steeds geen versleten zetel hoewel hij bijna dag en nacht er in gezeten heeft? Naargelang de gemiddelde snelheid? 8000 uur tot circa 17000 uur. Of zullen we zeggen ergens tussen de 330 dagen non stop rijden en 720 dagen? Pak aan 12 uur per dag....komt hij al een jaar te kort feitelijk. https://blog.mistergreendirect.com/t...-km-in-3-jaar/ Bende zeveraars die tesla mannen.
![]() |
#3734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee technisch gezien zitten we er niet in.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 december 2018 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tesla gebruikt overigens geen echt leder, enkel aan het stuur. Al van duurzaam (kunst)leder gehoord? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2018 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3736 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3737 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermoed dat het hun vooral voor dit te doen was: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3738 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Off topic: Lage zonneactiviteit of een flinke vulkaanuitbarsting en het kwik dropt. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 december 2018 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3739 |
Europees Commissaris
|
![]() @Michele..
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 december 2018 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan bedenk ik...dju die batterijen gaan nog steeds kapot net als vroeger. En sorry dat ik het zeg, nog rapper dan vroeger. Weet je trouwens dat je een volledige lege batterij niet met een druppellader of automatische lader kunt opladen? En weet je dan wel hoe wel?
![]() |