![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even dit illustreren:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#382 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hier is het "niveau-verschil" tussen "ras" en "soort" de bijkomende eigenschap wanneer de twee populaties oftewel op natuurlijke wijze weer kunnen mixen (ras) of wanneer ze niet meer kunnen mixen (soort). Citaat:
Citaat:
Soort en ras hebben enkel maar zin in het kader van een gans eco systeem. Je kan geen twee levende wezens APART nemen, en U afvragen of ze nu vertegenwoordigers van 2 soorten/2 rassen zijn of niet als je de ganse populatie niet hebt. Het is een eigenschap van populaties, niet van 2 individuen. Aangezien mijn zus en ik geen deel uitmaken van gescheiden clusters vormen wij geen 2 rassen, en zeker geen 2 soorten. Om van gescheiden clusters kunnen te spreken, moeten er eerst clusters zijn, dus een ganse populatie. Infeite is de definitie van cluster afhankelijk van de AFWEZIGHEID van tussenvormen (van een GAP met andere woorden). We moeten dus noodzakelijk over een populatie spreken, en kunnen niet van twee individuen spreken. Er is natuurlijk wel het criterium van "samen niet kunnen voortplanten" ; dan is het evident dat het vertegenwoordigers moeten zijn van 2 soorten he - behalve dan als ze afwijkingen hebben die toevallig dat voortplanten niet laten lukken. Anders zouden alle levende wezens die een afwijking hebben die niet kunnen voortplanten elk een soort vormen natuurlijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2018 om 08:27. |
||||
|
|
|
|
|
#383 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#384 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De "soort" notie als "clusters van een populatie" heeft zelfs geen BETEKENIS als men populaties op verschillende ogenblikken gaat vergelijken, omdat men moeilijk van gaps kan spreken als men het over *verschillende populaties* heeft. Het is een beetje als het volgende: als men het over de as-afstand heeft tussen achterwielen en voorwielen, dan heeft dat enkel zin voor 1 en hetzelfde automodel. Het heeft geen zin om over de afstand tussen achterwiel en voorwiel as tussen de achterwielen van een kever, en het voorwiel van een fiets te spreken. Soorten willen definiëren tussen verschillende tijdsvakken lijdt een beetje aan dezelfde onzinnigheid. Maar door de continuiteit van de evolutie kan men wel vaak "soorten op tijdstip T1" gaan verbinden met "soorten op tijdstip T2", omdat men kan zien dat zekere clusters continue van de ene (op T1) naar de andere (op T2) zijn overgegaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2018 om 08:36. |
||
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://ghr.nlm.nih.gov/primer/traits/haircolor |
|
|
|
|
|
|
#386 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#387 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
300 jaar is niks. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2018 om 08:41. |
||
|
|
|
|
|
#389 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#390 | |
|
|
Ivm complexiteit haarkleur; mijn vader was wit bij geboorte net zoals zijn broer en zus. Blond as hij 10 was, net zoals zijn broer en zus. Bruin echter als hij 15 was en heel donkerbruin als hij 20 was zo goed als mijn kleur. Hij is blijkbaar niet de enige. Het is een gekend fenomeen.
Ogen zijn ook complex: Citaat:
Waar men dacht bv dat bruin dominant is tov blauw, blijkt dit niet zomaar waar te zijn. Blauw komt ruw gesimplificeerd "minder" voor, maar verdwijnt niet. "Hazel" ogen zijn echter (beetje als Blauw) een oorspronkelijk typisch Europees fenomeen (of "Kaukasisch" ras), omdat het voorkomt in gebieden waar alle oogkleuren voorkomen en mengen. In Azië en Azië komen vooral bruinschakeringen voor. Uiteraard zijn dergelijke genen ook ingevoerd in Noord-Amerika en Australië. Grappig is wel dat net mijn vader ook hazelmix-ogen heeft zoals ik. Maar dat is dus logisch zowel als toeval. Iemand met bruine ogen kan allerlei kleurvormende genen dragen en weldegelijk kinderen hebben met blauwe ogen. ![]()
Laatst gewijzigd door Steben : 31 december 2018 om 10:18. |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
patrickve: je spreekt over "gaps" tussen soorten cfr Darwin, maar past die eigenlijk toe op wat je rassen noemt? Is dat wel correct, gezien er steeds volstrekt "gezonde" nakomelingen kunnen zijn tussen die "rassen", terwijl de gaps ontstaan zijn door perfectioneren voortplanting? Zijn dat geen compleet andere vaststellingen dan "soorten-gaps"?
Laatst gewijzigd door Steben : 31 december 2018 om 10:10. |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Voortplanting is een natuurlijke gevolg om de omstandigheden, bedoel man vindt vrouw mooi en leren elkaar kennen en beleven samen mooie avonturen, alles bespreken ze samen, over kinderen maken en dergelijke... Dan snap ik niet waar de moeite vandaan komt om gaps weg te verklaren aan de hand van de evolutie die er niet is ? Zal het even anders stellen, waarom is voorplanting binnen de soorten perse een evolutie van kruising tussen soorten, ieder dier zal niet gemakkelijk voortplanten met een dier dat niet van zijn eigen soort is, net als de mens niet gaat kruisen met een dier maar enkel met de eigen soort. |
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
|
Citaat:
Patrick legt de link tussen "gaps" die soorten maken en onderscheid in rassen. Hier beweert hij - niet uitdrukkelijk, maar impliciet - dat het "arbitrair" karakter om soorten te bepalen ("hier planten we onze vlag" tussen soort 1 en 2) over kan lopen in het bekijken van rassen. Ik volg de mogelijkheid dat dit een visie kan zijn, maar ik ga niet akkoord met de inhoud zelf, gezien de cruciale sleutel ligt in voortplanting volgens wat Patrick zelf ook zegt. Dit terwijl de geografische barrière zoals hij het noemt, geen voortplantingsbarrière is. Integendeel, "interraciale" nakomelingen zijn biologisch gezien sterker = meer kans op lange termijn tot overleven. Dit is nog iets anders dan bv "stratiers" (bastaardhonden) die zelfs rechtstreeks onmiddellijk sterkere honden zijn, omdat de inteelteffecten teniet gedaan worden. Thuis altijd honden gehad vroeger. Soms tot vier. En de 2 bastaardhonden leefden 40 % a 50 % langer dan de rashonden. Bastaardhonden zijn eigenlijk wat de mensen nu zijn. Mensen worden niet "gefokt" volgens stamboomeisen. En terecht. Stel je voor dat we allemaal op ons dertigste jicht zouden hebben en gemiddeld 45 worden. Ik ben voorstander van het houden van bastaardhonden. Ze zijn sterk, karaktervol,worden ouder en zijn vaak heeeeel mooie honden. ![]() ![]() ^rottweiler / labrador : wat een prachtbeest
Laatst gewijzigd door Steben : 31 december 2018 om 10:45. |
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 31 december 2018 om 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
|
Citaat:
What's in a name: positief // negatief -------------------------- raszuiver // inteelt bastaard // gezond Een goed tussenvoorbeeld is de "boerenfoks" een typisch Nederlands fenomeen. Alhoewel de originele "boerenfoks" een kruising is tussen een jack russel en een foxterriër, is het grotendeels een groepsnaam voor een kruising tussen terriërs. De beesten zijn intelligent, sterk en nuttig op het erf.
Laatst gewijzigd door Steben : 31 december 2018 om 10:50. |
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 miljard moslims doen op grote schaal aan traditioneel neef/nicht inteelt, inteelt bij mensen is dus nog nooit zo massaal aanvaard als nu. Daarom ook dat moslims gemiddeld veel ongezonder zijn met suikerziekte, schizofrenie en een reeks aan normaal gezien zeldzame genetische defecten. https://www.nytimes.com/2003/05/01/w...nbreeding.html |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
|
En toch is blond haar 1 mutatie. Mijn letterlijke quote. |
|
|
|
|
|
#398 | |||
|
|
Citaat:
Bij u is het zo: luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden. Citaat:
Citaat:
Gij hebt het zelf over 200 jaar! Dan is mijn 300 jaar toch langer! |
|||
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maw, het bestaan van rassen hangt enkel en alleen af van het daadwerkelijk AFWEZIG ZIJN van bepaalde individuen. |
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
|
Citaat:
|