Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw gevoelen tegenover Brussel, onze hoofdstad?
Ik ben er fier op, en zeker niet beschaamd erover 21 32,31%
Ik ben er beschaamd over, en zeker niet fier. 47 72,31%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2019, 18:24   #421
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar zie jij samenwerking in la Belgique???
Daar waar jij tegenwerking ziet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:26   #422
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hoe zal u dwingen Franstaligen hun moedertaal en hun basiscultuur te verwerpen? Denkt u echt dat ze zich zullen laten doen?
Wat zijn dat voor barbaren die dat voor zichzelf opeisen, maar het totaal afwijzen indien een ander hetzelfde vraagt???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:26   #423
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ierland heeft toen Belfast opgegeven, de belangrijkste industriestad van het toenmalige Ierland.

Barcelona is niet nog steeds voor het grootste deel Catalaans gezind,iets wat van Brussel zeker niet meer kan gezegd worden .

De Vlaamse lijsten halen nog met moeite 6% in Brussel.
Zoals gebruikelijk bij de vendeliers moet men alles controleren...

Regionale verkiezingen 2017 voor de kieskring Barcelona : hierbij de score van de separatisten
Junts : 19%
ERC : 20,6%
CUP : 4,4%

Minderheid dus...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:27   #424
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar geef je hier nu toch niet zelf aan dat het wel de Vlamingen zijn die voor samenwerken zijn, maar als dat in al Belgique niet gebeurt of niet blijvend gebeurt dat dat dan toch juist komt door de bekormpenheid van de franstaligen die dezelfde samenwerking niet kunnen opbrengen???
Wie er niet in slaagt als meerderheid zijn taal te laten respecteren is een mossel op taalgebied. Vlamingen hebben weinig taalbewustzijn en daar maken de Franstaligen handig gebruik van. Geef ze eens ongelijk.
Als Fransen worden tegengehouden door de Duitse politie zal van die bekrompenheid die u aanhaalt niet veel overblijven. In Duitsland zal het gebeuren in het Duits ....nicht verstehen kein problem. Wir fordern ein ubersetzer kostet 200 euro.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2019 om 18:31.
Oud 3 januari 2019, 18:31   #425
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dit dus.

De laatste nog te nemen stap in de Vlaamse ontvoogding: stoppen met u te gedragen alsof men een bizar taaltje van een achterlijke minderheid spreekt.

De laatste stap is een puur innerlijke stap. Daar heeft men de inschikkelijkheid van de Franstaligen niet voor nodig.
Natuurlijk ! Op nieuwjaar nog meegemaakt op een receptie : we staan daar met tien koppels, iedereen vlaams en dan komt er 1 franstalige vrouw bij staan en al onze madammen schakelen over op het frans...

Tja... Wie is dan in fout ?
Oud 3 januari 2019, 18:32   #426
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk het niet gezien die zouden moeten weten dat dat een verloren stem is
Verloren zou ik ze niet noemen want als proteststem tegen de andere partijen die toch niet luisteren naar de verzuchtingen van hun eigen kiesvee en stoïcijns hun eigen programma blijven uitoeren, kan ze tellen... Men kan zich dan ook afvragen wiens stem het meest verloren is...
Oud 3 januari 2019, 18:34   #427
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De genoemde cijfers waren uiteraard enkel in de veronderstelling dat Vlaanderen zich zou afscheuren en Wallonië het op zijn eentje zou moeten doen.

Blijkbaar primeert de portefeuille dan toch voor veel Walen.
Op franstalige TV gehoord... Indien vandaag Vlaanderen onafhankelijkheid wordt verliezen de franstaligen onmiddellijk 20% van hun welvaart en welzijn...
Dat kan wel tellen, niet???
Oud 3 januari 2019, 18:34   #428
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad U en ik zijn een uitstervend ras Marie
als het alleen maar u en ik zouden zijn...
Oud 3 januari 2019, 18:37   #429
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zonder geweld, maar niet zonder een massale injectie in het enige wat mensen kan aanzetten tot verandering : onderwijs.
En het gaat toch van dag tot dag slechter met ons Vlaams onderwijs...
Hebben we naar het schijnt ook te danken aan onze links correcte kultuur...
Oud 3 januari 2019, 18:37   #430
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ! Op nieuwjaar nog meegemaakt op een receptie : we staan daar met tien koppels, iedereen vlaams en dan komt er 1 franstalige vrouw bij staan en al onze madammen schakelen over op het frans...

Aan mij moet je het niet vertellen. Als Vlaamse Brusselaar maak ik het alle dagen mee.
Zelfs de VB'ers Forza groot lawijt uit Ninove spreken in het shopping centrum van Anderlecht Frans tegen de winkeljuffrouw van Leonidas terwijl dat zelf een Vlaamse is. Kan het nog absurder ?
Oud 3 januari 2019, 18:38   #431
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak het alle dagen mee. Dezelfde mossels als hier op dit forum.Ik hoor ze onder elkaar in de winkel Nederlands praten dialect uit Ninove of die kanten (VB stemmers ?). Moeten ze bestellen schakelen ze braafjes over op het Frans.
Ik hoorde het heel onlangs nog bij IKEA. En dit terwijl IKEA er prat opgaat de tweetaligheid hoog in het vaandel te voeren. Ik word er altijd in het NL geholpen.
En zoals je zegt je moet op u strepen staan dat kost moeite maar het is enkel zo dat je iets in beweging kan zetten en niet door als eerste te gaan lopen als onze vriend zipper en dan beginnen kakken vanop veilige afstand.
Maar ja ik stem dan ook niet VB.
Ik ook niet, en als ik in brussel ben helpt men mij (na wat aandringen) bijna altijd in het nederlands. De weinige keren dat ik bots op een moeilijker exemplaar schakel ik over op engels, en dan laat ik de betrokkene nog wat extra spartelen want die spreken enkel steenkolen-engels van het niveau nachtwinkel.
Oud 3 januari 2019, 18:38   #432
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit dus.

De laatste nog te nemen stap in de Vlaamse ontvoogding: stoppen met u te gedragen alsof men een bizar taaltje van een achterlijke minderheid spreekt.

De laatste stap is een puur innerlijke stap. Daar heeft men de inschikkelijkheid van de Franstaligen niet voor nodig.
Maar het blijk juist dat op dat punt het Vlaamse onderwijs meer en meer achteruit boert...
Oud 3 januari 2019, 18:43   #433
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het blijk juist dat op dat punt het Vlaamse onderwijs meer en meer achteruit boert...
het zakte opdat een bepaald percentage islamieten ook "moest" slagen. Kwestie van hun statistieken wat op te smukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:45   #434
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw iets dat de Vlamingen volledig zelf in handen hebben.

Leg die lat hoger verdorie!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:46   #435
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie er niet in slaagt als meerderheid zijn taal te laten respecteren is een mossel op taalgebied. Vlamingen hebben weinig taalbewustzijn en daar maken de Franstaligen handig gebruik van. Geef ze eens ongelijk.
Als Fransen worden tegengehouden door de Duitse politie zal van die bekrompenheid die u aanhaalt niet veel overblijven. In Duitsland zal het gebeuren in het Duits ....nicht verstehen kein problem. Wir fordern ein ubersetzer kostet 200 euro.
De Vlaamse politiek correcte kultuur waar we onder gebukt lopen leert dat wat Vlaams is slecht is... en zij menen dat zij het zijn die de bevolking moeten heropvoeden...

Vroeger was het de grote francofonie die zich ver verheven voelde boven het plebs; het Waalse evengoed als het Vlaamse...
Wat blijft er nog over van de Waalse taal??? Bokrijk is er nog te goed voor...

Wat blijft er ten andere over van alle talen die Frankrijk eens rijk was???

Dus kom nu niet af met de zogenaamde Vlaamse meerderheid...
La Belgique, Brussel had eens drie kolonies... Vlaanderen, Wallonië en de Congo... De Congo hebben ze al verloren en ze staan op het punt om Vlaanderen ook te verliezen...
Oud 3 januari 2019, 18:49   #436
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar waar jij tegenwerking ziet.
Is dat franse wijsheid (of moet ik zeggen lompheid) om tegenwerking af te doen als samenwerking??? Of wil je aangeven dat we niet in een democratie leven???
Waar de maffia aan de macht is, is dat inderdaad wijs...
Oud 3 januari 2019, 18:50   #437
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

La Belgique die die kultuur jarenlang opgedrongen heeft...
Oud 3 januari 2019, 18:53   #438
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
La Belgique die die kultuur jarenlang opgedrongen heeft...
Daarom dat ik blijf herhalen dat de laatste stap in de Vlaamse ontvoogding er één is die de Vlamingen volledig zelf moeten nemen.

Het gedrag van de Vlaming mag niet afhankelijk zijn van de houding van de Franstalige. Zelfs wanneer Franstaligen helemaal niet doen uitschijnen dat ze wensen dat er Frans wordt gesproken, schakelen Vlamingen vaak nog over!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:54   #439
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie geld geeft aan een bedelaar heeft daar zijn redenen voor. Wat is de reden van Vlaanderen om zo graag geld te geven aan Brussel ?
De b. francofonie is minder bedelaar dan dat ze oplichter zijn.

Alhoewel ik verkies om te spreken van een geniepige verholen vorm van kolonisatie. Wij zijn hun wingewest.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 18:55   #440
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het zakte opdat een bepaald percentage islamieten ook "moest" slagen. Kwestie van hun statistieken wat op te smukken.
Ik denk niet dat het alleen om de nieuwkomers gaat... maar onze linkse classe is heel erg franslievend want het is dank zij de franstaligen dat ze, ondanks hun slinkende bijval in Vlaanderen, ze nog jarenlang boven hun eigen gewicht hebben kunnen meespelen in Vlaanderen en in la Belgique...

Vlaamslievend schrijven ze onder de noemer van nationalisme en ieder goedgeaarde linkse zeloot weet dat, nationalisme bekrompen is en er alleen maar veel onheil kan komen van het nationalisme...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be