![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw gevoelen tegenover Brussel, onze hoofdstad? | |||
Ik ben er fier op, en zeker niet beschaamd erover |
![]() ![]() ![]() |
21 | 32,31% |
Ik ben er beschaamd over, en zeker niet fier. |
![]() ![]() ![]() |
47 | 72,31% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is die elite die het schoolwezen regeert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zegt toch ook niet dat tijdens Belgisch congo het van de zwarte meerderheid afhing hoe Congo bestuurd werd... Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 januari 2019 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, de gemiddelde Vlaming is een knecht hé. Tegenwoordig begin je daar de omkering van te zien, langzaam aan, maar de reactie komt op gang tegen alle zaken Belgie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan leerkrachten Frans, die afstuderen en geen opstel zonder fouten kunnen schrijven in het Frans. En dat nadat ze tien jaar of langer verplicht Frans hebben moeten leren. Het is niet uit dommigheid dat ze het niet kunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me mensen in de VMO die 100% zeker waren dat met het federalisme alle problemen in Vlaanderen zouden verdwijnen, Vlaanderen ging krijgen waar het recht op had. Die mensen begrepen niet dat zulke gedachtegang desastreus is. Vlaanderen krijgen waar het recht op heeft terwijl het in de eerste plaats al van Vlaanderen is.
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij vlamingen zullen onze boontjes wel doppen zonder inmenging vanuit een vakantiedorp uit Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus 40%is voor de Catalaanse onafhankelijkheid in Barcelona, en de neutralen heb je dan maar voor het gemak bij de tegenstanders van de Catalaanse onafhankelijkheid geteld . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 januari 2019 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat in mijn kring overigens ook met een engelstalige : net hetzelfde fenomeen. Ik ben het moe om aan iedereen te moeten blijven uitleggen dat ze hem heus niet helpen om te blijven overschakelen naar het engels na 2 zinnen. Zo motiveer je geen mensen die een stoomcursus nederlands volgen. In tegendeel. Men stuurt dan zelf het signaal uit dat 'het toch niet belangrijk is'. In frankrijk kun je stikken als je de taal niet leert. In engeland idem. Wij gaan het andere uiterste in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is een Vlaming redelijk zelfzeker in zijn kunde om andere talen aan te leren. Als dusdanig denkt hij (terecht of ten onrechte) dat het niet belangrijk is op zijn Nederlandstalige strepen te staan. Dat is enkel van belang voor mensen die niet gemakkelijk een andere taal leren, en dus zelf zwaar in de problemen zouden komen mochten anderen hun taal niet spreken. Het is dan ook juist vast te stellen dat de twee taalgroepen die erg chauvinistisch zijn, Fransen en Engelsen zijn ; en zelf bijzonder slecht zijn in het aanleren van vreemde talen. Zij houden dus sterk vast aan hun eigen taal, omdat die de enige is die ze meester zijn, en zwaar in de problemen zouden komen als anderen hun taal niet zouden spreken. Vlamingen (en Duitsers, en Italianen, en ....) zijn vaak nogal taalvaardig om andere talen te leren. Zij geven er dus veel minder om dat hun eigen taal gesproken wordt: immers, voor hen *individueel* is het interessanter om te oefenen in vreemde talen. Daardoor verzwakken ze wel *collectief* de impact van hun moedertaal. Maar speltheoretisch is dat niks anders dan "the tragedy of the commons". Als elkeen er individueel voordeel aan heeft om zich te oefenen in het praten van vreemde talen, dan zal men het collectieve nadeel ondervinden van een moedertaal te hebben die niet erg gerespecteerd wordt. Vanuit de individuele Vlaming bekeken, is het dus interessanter om met die Engelstalige engels te praten, dan om die Engelstalige Nederlands bij te brengen. Collectief gezien is dat nadelig, maar individueel gezien, een winst. Voor klungels zoals Franstaligen of Engelstaligen die zodanig ver verwijderd zijn van kunnen een oefengesprek te voeren met een anderstalige, is dat "voordeel" ver zoek en is het collectieve nadeel ook een individueel nadeel. Vandaar dat zij zoveel meer aan hun taal houden: ze hebben er geen andere, en zijn te weinig geïnteresseerd om andere talen te leren: hun individuele voordeel is er dus niet mee gediend om "rap wat Vlaams te broebelen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zal er voornamelijk komen door slecht taalonderwijs. Als men het aanleren van vreemde talen in Vlaanderen volledig omzeep zou kunnen helpen, dan zouden Vlamingen veel meer aan hun taal houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen ervaring met drugs maar wat ik er over lees en zie overtuigt me geenszins over het positieve ervan.
![]() |
#452 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geboren zoals iedereen was ik helemaal geen racist maar 12 jaar Molenbeek heeft een racist gemaakt van mij. In dat gat is niets leefbaars meer als Belg.
![]() |
#453 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil graag broeder worden maar ik heb toch zo mijn voorkeur hoor en wie kan het mij kwalijk nemen?
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() Als ik jou hoor dan begrijp ik wel dat ze het de hele tijd over de Vlaamse bekrompenheid hebben... Maar gelukkig hoor ik niet tot dat soort Vlamingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar zal een gekluisterde meerderheid van Vlamingen in geen honderd jaar iets aan veranderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat de franstaligen zo op hun franse taal staan... de overgrote meerderheid kent namelijk geen twee woorden Nederlands en het francofoon beleid heeft er alles aan gedaan opdat dat zo zou blijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() Ge hebt uw madam toch wat kletsen gegeven?
|
![]() |
![]() |