Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2019, 11:02   #4741
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik kom nog regelmatig onder "de jeugd" hoor. Ze zijn rechtser dan je zou vermoeden, dikwijls op het racistische af.
Vooral rechtser in de zin van meer individualistisch en egocentrischer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:03   #4742
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Cools kan irritant zijn en onderbreekt te veel. Dat klopt.

Maar inzake de in verdenking stellen van Van Langenhove had ze wel gelijk. En mooiprater en foefelaar Dries vertelde de waarheid niet. En had dus ongelijk. Zo is het in deze. En niet anders. Punt uit.
Cools probeerde hem in een leugenhoekje te duwen.
Nu, als ge dat probeert te doen met een zaak die de man zelf nog niet eens wist - gelet op het feit dat hij zijn advocaat er nog over gesproken had, en gelet op het feit dat zij al wist dat ge in verdenking gesteld kunt worden zonder dat dit meegedeeld wordt ...
dan zijt ge "proceduriaal" bezig. Intellectueel gemasturbeer. Onvoldoende om intellectuele producten voort te brengen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:04   #4743
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooral rechtser in de zin van meer individualistisch en egocentrischer.
absoluut niet, want die delen werkelijk alles met hun vrienden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:05   #4744
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk dat dergelijke humor in extreem-rechtse (met de nadruk op extreem) milieus iets ernstiger en minder humoristisch genomen wordt.
Maar in 'gewoon' rechtse milieus, of in neutrale milieus worden dergelijke grappen en grollen ook wel verteld, verzonden, gedeeld ..., net als alle andere soorten van grappen en grollen er de ronde doen.

Draai de zaken dus niet om: de aanwezigheid van humor is geen bewijs, hoogstens een aanwijzing.
Ik heb hier dan ook over racistische , zogenaamde 'humor' in extreem-rechtste milieus. Wees maar zeker dat al die fascistische kornuiten met hun ziel en hun geest (én met hun daden als het effe kon...) voor 100% achter al deze wansmakelijke memes staan. En één van hen is Dries Van Langenhove. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 11:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:06   #4745
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
absoluut niet, want die delen werkelijk alles met hun vrienden ...
Hun spuit, hun jointje en hun lief.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:06   #4746
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, als ge dat probeert te doen met een zaak die de man zelf nog niet eens wist - gelet op het feit dat hij zijn advocaat er nog over gesproken had, en gelet op het feit dat zij al wist dat ge in verdenking gesteld kunt worden zonder dat dit meegedeeld wordt ...
dan zijt ge "proceduriaal" bezig. Intellectueel gemasturbeer. Onvoldoende om intellectuele producten voort te brengen.
Ik kan niet wachten op een debat tussen Dries en Theo. Dries liegt Theo 100% onder tafel.

Welcome to Post-Truth Schoof
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:06   #4747
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat was me ook opgevallen en ik catalogeer zulke zaken ook onder ongewenste 'vooringenomenheid' van Cools (ze doet zo'n toeren ook alleen maar in één richting)

anderzijds zag ik daar ook een bewijs in dat Dries absoluut te weinig voorbereid in die Studio is gaan zitten ... Dries had zijn huiswerk niet gemaakt, want dat was een voorspelbare vraag.
Oud 10 januari 2019, 11:07   #4748
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hun spuit, hun jointje en hun lief.
spuiten is niet echt gangbaar, maar de rest wordt idd wel gedeeld ...
Oud 10 januari 2019, 11:10   #4749
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier dan ook over racistische , zogenaamde 'humor' in extreem-rechtste milieus. Wees maar zeker dat al die fascistische kornuiten met hun ziel en hun geest (én met hun daden als het effe kon...) voor 100% achter al deze wansmakelijke memes staan. En één van hen is Dries Van Langenhove. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.
Net zoals in communistische milieus met achter Venezuela en Cuba staat, en men gore grappen vertelt over 'de vuile kapitalisten'.
En sommige kiekens, zoals Flawieter, die belijden dat toch ook.

Maar om hem in de schoenen te schuiven zoals jij dat doet ("niet met de minste twijfel") zegt meer over jou dan over gasten als Van Langenhove en Flahaut.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 januari 2019, 11:11   #4750
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach ik heb ooit op school gezeten met een 16jarige in de klas die op zijn 15 voor het eerst vader werd, dus veel zegt dat niet

was ik er ook maar zo vroeg aan begonnen
Haha, ook weer waar.

Om één of andere reden situeerde ik je rond de 35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:11   #4751
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge moet maar niet op zijn avatar afgaan he!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:12   #4752
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wat dat aspect partijpolitiek betreft. Iemand met enige ruggengraat zou geantwoord hebben dat hij dat inderdaad heeft gezegd, maar dat hij van de partij garanties heeft gekregen ivm zijn autonomie. Het is geen blijk van veel persoonlijkheid om daarover zo in een kramp te schieten in Terzake.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:12   #4753
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de rest is het hier weer dat dattum:
- de rechtse kiezers voorspellen voor de Langen Dries veel succes
- de linkse kiezers vinden hem te mager en voorspellen het omgekeerde.

Beide voorspellingen gebaseerd op eigen gebakken lucht.

Ik weet het niet. Ik weet niet of hij echt bedreigend is voor vb. Theo.
Zelfs als er peilingen komen, dan weet ik niet hoe accuraat die deze keer alweer zouden zijn ...

Oud 10 januari 2019, 11:14   #4754
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat was me ook opgevallen en ik catalogeer zulke zaken ook onder ongewenste 'vooringenomenheid' van Cools (ze doet zo'n toeren ook alleen maar in één richting)

anderzijds zag ik daar ook een bewijs in dat Dries absoluut te weinig voorbereid in die Studio is gaan zitten ... Dries had zijn huiswerk niet gemaakt, want dat was een voorspelbare vraag.
Kom kom, je gaat mij niet vertalen dat DVL niet wist dat hij in verdenking gesteld werd. Dat hij niet voorbereid was op de vraag, dat is goed mogelijk, maar dat hij er niet op kan improviseren zegt veel over zijn zogenaamd politiek talent.

Het is een one trick pony die de jeugd kan meetrekken met zijn speeches op een podium, maar voor de rest valt hij veel te licht uit. Ik vind die speeches overigens ook op niet al te veel lijken. Wat samenraapsels van goeie sprekers eruit persen met zoveel mogelijk intonatie. Ik ben er geen fan van, het is te gemaakt. Een echt goeie redenaar laat zoiets spontaan overkomen. Dat is bij hem ook al niet het geval. Zijn succes is dus gemaakt door zijn martelaarsschap en jeugdigheid. 2 zaken die niet blijven duren dus als hij een lange carriere wil maken in de politiek dan zal hij toch wat meer verstand moeten krijgen ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:16   #4755
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik volg deze kwestie maar vanop een afstand maar mij lijkt het dat die Dries een zuiver VRT-product is. Zonder die reportage was hij nog steeds aan het ploeteren in de schaduw. Nu kan hij een politieke carriere ambieren dankzij al die mediabelangstelling.

Vraag is of hij niet een beetje te veel naar voren werd gekatapulteerd. Maar er zit een zekere symbiose in. VRT heeft Dries nodig om rechts te demoniseren en Dries heeft ook de belangstelling van VRT nodig om relevant te blijven.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 januari 2019 om 11:17.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:16   #4756
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kan niet wachten op een debat tussen Dries en Theo. Dries liegt Theo 100% onder tafel.

Welcome to Post-Truth Schoof
Het probleem hier is: Theo Francken liegt ook (1) . De vraag is nu wie de grootste leugenaar is van de twee.

Leugen 1: u zegt dat de VN betrokken waren bij de uitwijzingen, klopt niet. Ze zeggen van niet", hekelde Groen-parlementslid Wouter De Vriendt. "Leugen 2: u hebt gezegd dat er geen repatriëringen meer waren tot eind januari. En u hebt dat ook premier Michel laten zeggen in het parlement, blindelings op u vertrouwend", aldus De Vriendt. "Il faut le faire, om dan nog voor de camera's bits uit te halen naar de premier, terwijl u wist dat u loog."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 11:17.
Oud 10 januari 2019, 11:18   #4757
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kom kom, je gaat mij niet vertalen dat DVL niet wist dat hij in verdenking gesteld werd. Dat hij niet voorbereid was op de vraag, dat is goed mogelijk, maar dat hij er niet op kan improviseren zegt veel over zijn zogenaamd politiek talent.

Het is een one trick pony die de jeugd kan meetrekken met zijn speeches op een podium, maar voor de rest valt hij veel te licht uit. Ik vind die speeches overigens ook op niet al te veel lijken. Wat samenraapsels van goeie sprekers eruit persen met zoveel mogelijk intonatie. Ik ben er geen fan van, het is te gemaakt. Een echt goeie redenaar laat zoiets spontaan overkomen. Dat is bij hem ook al niet het geval. Zijn succes is dus gemaakt door zijn martelaarsschap en jeugdigheid. 2 zaken die niet blijven duren dus als hij een lange carriere wil maken in de politiek dan zal hij toch wat meer verstand moeten krijgen ook.
Wat die vetgedrukte zin betreft: de VSA had zo'n identieke gast, namelijk Trump zijn voorganger.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 januari 2019 om 11:18.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 11:18   #4758
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik volg deze kwestie maar vanop een afstand maar mij lijkt het dat die Dries een zuiver VRT-product is. Zonder die reportage was hij nog steeds aan het ploeteren in de schaduw. Nu kan hij een politieke carriere ambieren dankzij al die mediabelangstelling.

Vraag is of hij niet een beetje te veel naar voren werd gekatapulteerd. Maar er zit een zekere symbiose in. VRT heeft Dries nodig om rechts te demoniseren en Dries heeft ook de belangstelling van VRT nodig om relevant te blijven.
Dat is zeker voor een stuk waar.

Van de andere kant is het ook goed dat de VRT dit heeft gedaan. We weten nu ostentatief en met zekerheid dat een zeker Vlaams-nationalisme zijn band weer heeft bevestigd met zijn fascistisch verleden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 11:22.
Oud 10 januari 2019, 11:24   #4759
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

vermoedelijk iets tussenin hé, ik vermoed dat hij wel met zijn advokaat gebeld zal hebben en die zal iets gezegd hebben in de zin van 'nog niks nieuws te melden' ... waarbij het DVL ontgaan zal zijn dat die huiszoeking een impliciete inverdenkingstelling in hield ... zoiets ... ik had het ten andere ook nog nooit gehoord.
hij had dan idd makkelijk kunnen voortgaan op t feit dat dit niks zegt over eventuele vervolging. soit

conclusie : oppervlakkigheid, slecht voorbereiden, te weinig diepgang en idd ook te weinig improvisatietalent wsl.

maar soit, elke slag en stoot van Cools betekent voor hem stemmen extra, dus wakker zal hij er niet van liggen.
Oud 10 januari 2019, 11:25   #4760
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem hier is: Theo Francken liegt ook (1) . De vraag is nu wie de grootste leugenaar is van de twee.

Leugen 1: u zegt dat de VN betrokken waren bij de uitwijzingen, klopt niet. Ze zeggen van niet", hekelde Groen-parlementslid Wouter De Vriendt. "Leugen 2: u hebt gezegd dat er geen repatriëringen meer waren tot eind januari. En u hebt dat ook premier Michel laten zeggen in het parlement, blindelings op u vertrouwend", aldus De Vriendt. "Il faut le faire, om dan nog voor de camera's bits uit te halen naar de premier, terwijl u wist dat u loog."
Het is de Trump aanpak: staalhard liegen en de objektieve pers aanvallen. Francken doet dat inderdaad ook, maar Dries gaat voor de Full Monty.

Weet niet of het in Vlaams-Brabant gaat pakken. Wait ans see.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be