Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2019, 12:04   #4801
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die is helemaal niet weerlegd. U liegt mee. Francken hield informatie achter. Hij verdonkermaande informatie. Dat komt neer op liegen.
Nope, dat klopt niet. Maar zoals gezegd, ik weet dat de waarheid u helemaal niet interesseert.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:06   #4802
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt. Het is alleen irritant dat journalisten van de VRT daar graag aan meedoen. Dat politici liegen, daar kunnen we ons op instellen want dat is van alle tijden, niet iets wat nu pas de kop komt opsteken.

Het probleem is dat staatszenders en hun journalisten nu ook al leugens beginnen te verkondigen en dat is natuurlijk wel wat problematischers. Het zijn net zij die de leugens moeten blootleggen en dat doen ze niet meer. Ze doen mee met de politici die hun voorkeur wegdragen en ze proberen hun tegenstanders met leugens weg te zetten.

Van gisteren onthoud ik 1 leugen van de VRT en 2 van DVL. Uit het recente verleden herinner ik mij ook de leugens van de VRT omtrent het Marrackechpact waarin ze blijven volhouden dat het VN marrackechpact hetzelfde is als het verdrag van Marrackech. Dat is nefast voor de geloofwaardigheid van de media en daaruit spinnen gasten zoals DVL heel graag garen.
Staatszenders zijn ideologisch gekleurd. Allemaal. Altijd geweest. Zelfs de BBC is dit. Dat is dus niets nieuws, ook al doet u het zo voorkomen.

"Brits socioloog Tom Mills schreef The BBC – Myth of a Public Service. In plaats van een openbare dienst die machthebbers ter verantwoording roept blijkt de BBC volledig vervlochten te zijn met de politieke en economische macht in Groot-Brittannië. Hoeft dat ons eigenlijk te verbazen?"

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 12:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:07   #4803
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Anna, dat is inderdaad een taktiek maar NIET als een andere.
We moeten ons daar niet bij neerleggen. Waar begint dat en waar EINDIGT dat ???
Alle politici hebben mediatraining gekregen. Journalisten proberen daar door te prikken, maar het is hopeloos.

Herinner je je dit?

https://www.youtube.com/watch?v=y4hwS8zMAZI
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:09   #4804
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alle politici hebben mediatraining gekregen. Journalisten proberen daar door te prikken, maar het is hopeloos.

Herinner je je dit?

https://www.youtube.com/watch?v=y4hwS8zMAZI
ja, ik herinner me dat, ik vond dat zo lamlendig flauw van Devadder ... hij had gelijk op te staan, maar had moeten doorlopen naar zijn volgende tafel en had de camera moeten sommeren te volgen natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:10   #4805
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, dat klopt niet. Maar zoals gezegd, ik weet dat de waarheid u helemaal niet interesseert.
Dat klopt zeker. Francken hield informatie achter.

In de Kamer is gisteren gebleken dat staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken cruciale informatie niet heeft gedeeld met premier Charles Michel. Daardoor heeft de premier eergisteren verklaringen over de geannuleerde vluchten naar Soeden afgelegd die niet correct waren. Omdat hij bij die verklaringen afgegaan is op de informatie die hij van Francken had gekregen. Cruciale informatie achterhouden is iemand een beetje voorliegen.

En zo is het ook. Niet ik, maar u bent niet zo geïnteresseerd in de waarheid zo blijkt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 12:12.
Oud 10 januari 2019, 12:11   #4806
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Het is alleen irritant dat journalisten van de VRT daar graag aan meedoen. Dat politici liegen, daar kunnen we ons op instellen want dat is van alle tijden, niet iets wat nu pas de kop komt opsteken.

Het probleem is dat staatszenders en hun journalisten nu ook al leugens beginnen te verkondigen en dat is natuurlijk wel wat problematischers. Het zijn net zij die de leugens moeten blootleggen en dat doen ze niet meer. Ze doen mee met de politici die hun voorkeur wegdragen en ze proberen hun tegenstanders met leugens weg te zetten.

Van gisteren onthoud ik 1 leugen van de VRT en 2 van DVL. Uit het recente verleden herinner ik mij ook de leugens van de VRT omtrent het Marrackechpact waarin ze blijven volhouden dat het VN marrackechpact hetzelfde is als het verdrag van Marrackech. Dat is nefast voor de geloofwaardigheid van de media en daaruit spinnen gasten zoals DVL heel graag garen.

Dat was met Stef Wauters van VTM. De zender verontschuldigde zich later.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:18   #4807
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zeker voor een stuk waar.

Van de andere kant is het ook goed dat de VRT dit heeft gedaan. We weten nu ostentatief en met zekerheid dat een zeker Vlaams-nationalisme zijn band weer heeft bevestigd met zijn fascistisch verleden.
Dat zal moeten blijken of dit een goeie zet was van de VRT. Een vrij anonieme activist krijgt nationale bekendheid en voor sommigen een statuut van martelaar die voor zijn mening vervolgd wordt. Bovendien maakt hij nu kans om parlementarier te worden.

Heeft de VRT hiermee winst geboekt?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:21   #4808
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt zeker. Francken hield informatie achter.

In de Kamer is gisteren gebleken dat staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken cruciale informatie niet heeft gedeeld met premier Charles Michel. Daardoor heeft de premier eergisteren verklaringen over de geannuleerde vluchten naar Soeden afgelegd die niet correct waren. Omdat hij bij die verklaringen afgegaan is op de informatie die hij van Francken had gekregen. Cruciale informatie achterhouden is iemand een beetje voorliegen.

En zo is het ook. Niet ik, maar u bent niet zo geïnteresseerd in de waarheid zo blijkt.
Zo is het niet. Er stonden geen vluchten op de planning en dat is de waarheid. Simpel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 10 januari 2019, 12:21   #4809
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is eigenlijk Wortspielerei. Het Marrakesh Verdrag gaat over net hetzelfde. Vuye en Wouters hebben Francken en Jambon erop aangevallen trouwens.
Oud 10 januari 2019, 12:23   #4810
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk Wortspielerei. Het Marrakesh Verdrag gaat over net hetzelfde. Vuye en Wouters hebben Francken en Jambon erop aangevallen trouwens.
nope. Dat verdrag heeft zelfs niets te maken met de VN. Maar goed, je gaat hiermee dezelfde toer op als VRT die de 2 nog altijd op 1 hoop wil houden. Inhoudelijk zijn ze fundamenteel verschillend.
Oud 10 januari 2019, 12:27   #4811
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nope. Dat verdrag heeft zelfs niets te maken met de VN. Maar goed, je gaat hiermee dezelfde toer op als VRT die de 2 nog altijd op 1 hoop wil houden. Inhoudelijk zijn ze fundamenteel verschillend.
https://vuyewouters.be/2018/05/15/de...van-marrakesh/

Citaat:
Minister Jambon en staatssecretaris Francken trekken begin mei naar Marokko en tekenen er met minister Reynders en passant de “Verklaring van Marrakesh”, een verklaring waarbij de ondertekenaars zich ertoe engageren om migratie actief te bevorderen. Hoe geloofwaardig is dit nog? Precies alsof ons land nog niet genoeg wordt overspoeld …
Oud 10 januari 2019, 12:31   #4812
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dadee, gaat uwe was in de droogkast steken en stop met vijlen!
Oud 10 januari 2019, 12:33   #4813
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dadee, gaat uwe was in de droogkast steken en stop met vijlen!
Die geurcartouchen werken eigenlijk wel goed. De 'Aqua' is nu bijna op.
Oud 10 januari 2019, 12:36   #4814
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Komt naar De Kuiper en ik breng je d'er eentje gratis voor niks!
En stop nu met vijlen.
Oud 10 januari 2019, 12:40   #4815
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat zal moeten blijken of dit een goeie zet was van de VRT. Een vrij anonieme activist krijgt nationale bekendheid en voor sommigen een statuut van martelaar die voor zijn mening vervolgd wordt. Bovendien maakt hij nu kans om parlementarier te worden.

Heeft de VRT hiermee winst geboekt?
dat hangt van het doel af.

het zal er maw van af hangen of hij NVA electorale schade kan toebrengen.
Oud 10 januari 2019, 12:41   #4816
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Komt naar De Kuiper en ik breng je d'er eentje gratis voor niks!
En stop nu met vijlen.
nou, nou ...
Oud 10 januari 2019, 12:42   #4817
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het niet. Er stonden geen vluchten op de planning en dat is de waarheid. Simpel

Francken loog.

De Wever in de bres.
Een leugentje om bestwil, legde de N-VA vrijdagavond uit. ‘Ik wou niet het verkeerde signaal geven dat Soedanezen niet meer teruggestuurd worden, en wou vermijden dat wij het putje van het Europese bad worden’.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 12:43.
Oud 10 januari 2019, 12:44   #4818
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Niet vooruitlopen op de zaken hé.
Momenteel is er alleen maar een in verdenking stelling én werd er tegen Van Langenhove en Schild&Vrienden een onderzoek geopend voor inbreuken tegen de antiracismewetgeving, ontkenning van de genocide en inbreuken tegen de wapenwetgeving.
Na 4 maanden is hij niet verhoord.
Misschien noemen ze bij het parket een minuscuul stukje vlees dat al 3 jaar in de frigo "bewaard" wordt, en wat één grote collectie maden blijkt te zijn "vooruitlopen op de zaken.", ik heb daar andere termen voor.

Citaat:
En Dries zal maar al te goed weten waar over het gaat, wees gerust.
Maar van één kant kan ik hem wel begrijpen dat hij niets officieels zegt, want er valt ook nog niets officieels te zeggen.
Het gaat mij over wat het parket zegt.
Dat lekt wel naar de pers dat hij in verdenking is gesteld, maar vertikt het hem te verhoren.
Vind je dat normaal?
En *toevallig* gebeurt dat lekken op de dag dat hij zich kandidaat stelt voor de verkiezingen.
Laat mij raden, hij zal dan *toevallig* officieel in verdenking gesteld worden op een strategisch moment voor de verkieizingen, en dat zal dan gepaard gaan met de bijbehorende mediashow?

Citaat:
Van een inbeschuldiging stelling is nog helemaal geen sprake.
Dus Dries heeft gelijk als hij zegt dat hij niet in beschuldiging gesteld is?

Citaat:
Verder details geeft het parket trouwens niet vrij, zoals het ook hoort.
Het parket lijkt mij helemaal niet te doen wat van een parket verwacht wordt, maar lijkt hier integendeel mee te doen aan politieke campagne.
Oud 10 januari 2019, 12:45   #4819
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Omdat hij liegt en op die manier een parlementair mandaat wil veroveren. Waardoor hij mag liegen vanaf dan. Een.

En twee. Het levert hem een vet inkomen op, een staatsinkomen.

Twee vliegen in één klap.
Is het de taak van het parket om zich met politiek bezig te houden?
Oud 10 januari 2019, 13:01   #4820
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is dat die "zender" voor debielen, waar gij nooit naar kijkt ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be