![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de mening uit dat homoseksualiteit vanuit bijbels en christelijk perspectief een zondige handeling is, dan is dat geen "handelen". Het redelijk onderscheid tussen mening en handeling is bij u echt wel zoek geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Banneling
|
![]() Is dit dan niet een zaak tss de zondaar en zijn schepper? Anderen hoeven daar toch niet in tussen te komen zolang die zondaar zijn daden geen belemmering vormen voor anderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt hier dus dat een christen over alles moet zwijgen en over niets een mening mag uiten. Ik zou volgens uw redenering dus geen moreel oordeel mogen vellen over druggebruik of over drugs in het algemeen, alsof ik hiermee de persoon van de druggebruiker viseer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Banneling
|
![]() Over welke wetgeving heb jij het eigenlijk? En ja ik heb het wel degelijk over kerken. In Amerika zijn kerken in tegenstelling tot Belgie niet gesubsidieerd zodat ze zelf actief fondsen verzamelen.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 maart 2019 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoelt u daarmee? Is dat een redelijk gesprek aangaan? Een scheldpartij? Wat precies? Ik van mijn kant heb ik al meermaals duidelijk gemaakt waar het over ging en dat was alvast niet wat u ervan maakte. Jammer dat uw emotionaliteit u weer zwaar parten speelt en daardoor het redelijk inzicht in dit onderwerp weer ontbeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hanteert graag de wet als norm. Aangezien men als homosexueel nergens de wet overtreedt is het ook niet nodig om hen aan een morele toets te onderwerpen. Indien u zulks nodig acht maakt u zich eigenlijk schuldig aan hovaardigheid. Een hoofdzonde volgens uw geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als wij u vragen welke schade seks tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht u aanbrengt, of de maatschappij in het algemeen, dan komt er geen antwoord. Dus dan zeggen wij u: bemoei u met uw eigen zaken. De katholieke kerk heeft zich eeuwen bemoeit met het sexleven van de burger. Sinds mei '68 hebben we de katholieke kerk duidelijk gemaakt: bemoei u met uw eigen zaken. Het is precies nog niet doorgedrongen bij u. Ge zou beter uw betuttelend vingertje naar uw clubgenoten opsteken. Ge weet wel: PEDOFILIESCHANDALEN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Banneling
|
![]() U kan dit maar dat neemt daarom niet weg dat ik wettelijk gezien kan lastig gevallen worden door liefdadigheidsinstellingen en kerken.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 maart 2019 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik U zie rondlopen met uw Rayban zonnebril, dan krijg ik geen communicatie over mij. Ik zie gewoon een voorwerp op uw neus. Ik kan dat mooi vinden, en dan is dat ook iets dat ik ZELF bedacht heb, of ik kan dat m-as-tu-vu vinden, en dat heb ik dan ook ZELF bedacht. Als ik dat mooi vind, en ik associeer dat met de merknaam, dan is dat een *echte* associatie. Maar als ik een bende leuke jongeren zie, die in een toffe sfeer, "een Belga nooit alleen roken" dan is dat een agressie. Maar nog meer zou een agressie zijn: affiches op grote borden, waar een mooi koppel voor hun mooie villa en hun mooie kinderen, tegen hun kinderen zeggen: "lieve kindjes, aan de overkant van de straat wonen vuige zondaars, want dat zijn homoseksuelen, die god later zal straffen. Als je die ziet, moet je roepen "bah, vieze kontneukers, god zal uw zondig gedrag straffen", is dat duidelijk ?" Citaat:
Die "een Belga rook je nooit alleen" is WEL een vorm van agressie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laten we (vooral voor alice) het nog maar eens herhalen: er wordt hier geen stalking verdedigd, evenmin vormen van intimiderende fysieke dreiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2019 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was Marxistische Jezus in "Das Kapital".
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste: Het gegeven zelf dat reclame WERKT volstaat om dat aan te tonen. Hoeveel mensen zijn BLIJ met het feit dat ze beginnen roken zijn, bijvoorbeeld ? Is het uw gezondheid in gevaar brengen voor iets dat, alles bij elkaar, de moeite niet loont, iets dat gebeurd is zonder U schade aan te brengen ? Wat is een agressie anders dan U schade aanbrengen ? De tweede: opdat een interactie van iemand anders een agressie zou zijn, volstaat het dat diegene die het ondergaat, het een agressie VINDT, en dat de interactie ongesoliciteerd is, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij beweert dus dat reclame geen invloed heeft op verkoopcijfers.
|
![]() |
![]() |