Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2019, 10:54   #541
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De advokate in kwestie wordt dan ook betaald om haar job te doen als advokate, niet als man of vrouw. Zij doet haar job, namelijk de belangen van haar kliënt zo goed mogelijk te verdedigen.

Zij probeert haar kliënt dan ook uit de gevangenis te houden en stelt een uitstel met probatie voor, zodat haar kliënt behandeld kan worden en, hopelijk, niet zal hervallen. Wat in zijn beste belang is. De advokate heeft haar job gedaan.

Rechter bekijkt dat, en doet zijn job: oordelen op basis van de feiten en de omstandigheden, en zoeken naar de beste maatschappelijke reactie in deze zaak. Hij meent dat de feiten te zwaar zijn om de vraag van de advokate positief te beantwoorden, en spreekt dus een effectieve gevangenisstraf uit van zeven jaar. De rechter heeft zijn job gedaan.
ja, voor enige vorm van zelfrespect of morele grenzen of gevoel van rechtvaardigheid is daar geen plaats meer hé.

dat was ongeveer mijn punt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 11:30   #542
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Elke 30 dagen - volgens mijn ervaring in mijn naaste omgeving, komt de gecolloqueerde voor de rechter. Daar wordt dan beslist of de persoon in kwestie gecolloqueerd blijft.
Ik heb meegemaakt dat de psychiater, in zijn verslag aan de rechtbank, over een psychotische patient schreef, laat ze maar los, want er is toch niets aan te doen.

En zo geschiedde, de rechter liet ze los, hallucinerend de straat op, want zonder woning of inkomen.

Dus, collocatie kan dan in een ander land misschien een oplossing zijn, in Belgie alleszins niet.

Zelfde reden hoor, er is geen geld en geen plaats.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 11:40   #543
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de journalist onzin vertelt, dat iedereen hem moet volgen, hé.

Ik beschouw zes maanden effectief in de cel en vier maanden onder enkelband niet als "straffeloosheid", hoor.

Ik beschouw het anders. Een afgevaardigde-beheerder die te dom was laat een NV bewust frauduleus failliet gaan en krijgt een paar maand voorwaardelijk.
Mocht wel niet opkomen bij volgende verkiezingen als plaatselijke topman van een partij. En dan verdenken ze iemand die zijn job uitoefende zoals het hoort en de gang van zaken doorgaf langs hiërarchische weg.
Dat was zondigen tegen de omerta.
Het gat dat hij achterliet betrof miljoenen waarvoor vooral kleinere leveranciers opdraaiden en op hun beurt in faling moesten.
Jaren nadien kwam ik de sukkelaar tegen in een plaatselijke drankgelegenheid. Hij was stupied dronken. Komt die onnozele zuiper op mij af en vraagt hoeveel ik per maand verdiende als loon.
Hij had daar geen zaken mee maar hij wist mijn graad aan het ministerie; dus ook mijn loon. En toen begon hij te lachen als een gek en wist te vertellen dat hij dertig miljoen had gekregen op zijn Zwitserse bankrekening. En ook dat ik mocht werken tot het eind van mijn dagen en nooit dat bedrag zou bij mekaar krijgen.
En dan sta je daar. Naakt en gepluimd.
En over dat zondigen tegen de omerta (??????) heb ik jaren lang moeten uitzweten. Justitie en Ministerie van Financiën!!!!! Mijn kloten ja.
Het kleine schorremorrie dacht als enige prestatie dat ze mij het leven moeilijk moesten maken. In het leger geeft de Generaal ook zelf nooit de ballen. Daar zorgen de Korporalen en Sergeanten wel voor om bij de Generaal in de gratie te komen. Het is in dit land zo rot dat ik nu nog spijt heb ooit aan Financiën gewerkt te hebben. IK heb tevergeefs geprobeerd om er weg te geraken en postuleerde ingevolge een KB voor een job waar er wel mocht gewerkt worden. Holala! Dat mocht dan weer niet van de vakboungd. Blijven dus en een trombose oplopen wegens 22 bloedruk.

Daar gingen mijn dertig miljoen definitief!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 11:56   #544
Anna List
Banneling

Standaard

bon, we wijken lichtjes af.
Oud 9 mei 2019, 11:57   #545
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mja, die 'semantische' haarkloverij van justitie ... zo vaak puur onrechtvaardigheid goedpraten voor mij ... dus ja, nu ging ik ook even semantisch.

vraag me dat vaak af eigenlijk, iemand die rechten gaat doen, die moet dat toch in se uit rechtvaardigheidsgevoel doen, nietwaar? ... en dan zo ver afdwalen ...
Misschien in de middeleeuwen, nu is het een programma kassa, kassa.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 12:08   #546
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

U noemt mijn bijdrage "lichtjes afwijken" ?
Ik zever niet over details hoor.
De rest wat volgde zal ik U besparen.
Het is godverdomme een beestenboel.
En dat een minister naast de ganse bende U moet zwaar financieel in het zak zetten noem ik misdadig. Maffia praktijken. Lichtjes afwijken?
Van de bijdragen van van sommigen op dit forum krijg ik zelfs het schijt.
Maar zever maar verder over komma's en punten. Zo kun je bezig blijven.
Oud 9 mei 2019, 12:11   #547
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
U noemt mijn bijdrage "lichtjes afwijken" ?
Ik zever niet over details hoor.
De rest wat volgde zal ik U besparen.
Het is godverdomme een beestenboel.
En dat een minister naast de ganse bende U moet zwaar financieel in het zak zetten noem ik misdadig. Maffia praktijken. Lichtjes afwijken?
Van de bijdragen van van sommigen op dit forum krijg ik zelfs het schijt.
Maar zever maar verder over komma's en punten. Zo kun je bezig blijven.
financieel bestolen worden, hoe unfair of ingrijpend ook, het blijft voor mij toch nog altijd een hele andere categorie dan verkrachting en moord, werkman, neem me dat niet kwalijk ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2019 om 12:11.
Oud 9 mei 2019, 12:40   #548
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 9 mei 2019, 13:11   #549
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De advokate in kwestie wordt dan ook betaald om haar job te doen als advokate, niet als man of vrouw. Zij doet haar job, namelijk de belangen van haar kliënt zo goed mogelijk te verdedigen.

Zij probeert haar kliënt dan ook uit de gevangenis te houden en stelt een uitstel met probatie voor, zodat haar kliënt behandeld kan worden en, hopelijk, niet zal hervallen. Wat in zijn beste belang is. De advokate heeft haar job gedaan.

Rechter bekijkt dat, en doet zijn job: oordelen op basis van de feiten en de omstandigheden, en zoeken naar de beste maatschappelijke reactie in deze zaak. Hij meent dat de feiten te zwaar zijn om de vraag van de advokate positief te beantwoorden, en spreekt dus een effectieve gevangenisstraf uit van zeven jaar. De rechter heeft zijn job gedaan.
Dat is het nu net. Welke zichzelf respecterende man of vrouw gaat op zijn of haar 18 jaar naar de universiteit met het gedacht: "later ga ik kinderverkrachters proberen uit de cel te houden, want dat lijkt me nu eens echt een droomjob". Ik denk dat je niemand zal vinden die zo een uitspraak zal doen.

Het moet dus ergens onderweg zijn dat je als rechtenstudent uw moreel compas en elke vorm van ethiek verliest. Op welk punt ga je van: "ik wil advokaat/rechter worden omwille van mijn grote rechtvaardigheidsgevoel", naar: "fuck it, alleen het geld interesseert mij en ik speel desnoods de aandachtshoer om clienten binnen te halen. Daarna vergoelijk ik het wel door te stellen dat iedereen recht op een verdediging heeft".

We leven in een rechtsstaat is dan telkens de dooddoener. Alsof de rechtsstaat het hoogste goed is. Voor mij is een rechtvaardige staat veel belangrijker en onze rechtsstaat is dat al lang niet meer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 13:27   #550
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is het nu net. Welke zichzelf respecterende man of vrouw gaat op zijn of haar 18 jaar naar de universiteit met het gedacht: "later ga ik kinderverkrachters proberen uit de cel te houden, want dat lijkt me nu eens echt een droomjob". Ik denk dat je niemand zal vinden die zo een uitspraak zal doen.
Bwa, staat niet voor niks in de top 3 van de jobs met het meest aantal psychopaten.
Die respecteren niemand behalve zichzelf!

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 9 mei 2019 om 13:28.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 13:34   #551
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven in een rechtsstaat is dan telkens de dooddoener. Alsof de rechtsstaat het hoogste goed is. Voor mij is een rechtvaardige staat veel belangrijker en onze rechtsstaat is dat al lang niet meer.
Hoogste goed? Buiten harde, onweerlegbare bewijzen heeft de rechtstaat meer te maken met toneelschool lijkt me.
Als een expert u gelijk geeft is het den beste, en staat hij volgende keer bij de tegenpartij, is het ne kloefkapper.
Oud 9 mei 2019, 14:21   #552
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het moet dus ergens onderweg zijn dat je als rechtenstudent uw moreel compas en elke vorm van ethiek verliest. Op welk punt ga je van: "ik wil advokaat/rechter worden omwille van mijn grote rechtvaardigheidsgevoel", naar: "fuck it, alleen het geld interesseert mij en ik speel desnoods de aandachtshoer om clienten binnen te halen. Daarna vergoelijk ik het wel door te stellen dat iedereen recht op een verdediging heeft".

2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 14:40   #553
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U vindt dus dat niet iedereen recht op verdediging heeft?

Waarom dan nog een rechtbank gebruiken? Laat politie de dader oppakken en meteen voor willekeurige tijd in de gevangenis steken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 14:51   #554
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Waarom dan nog een rechtbank gebruiken? Laat politie de dader oppakken en meteen voor willekeurige tijd in de gevangenis steken?
Imo zijn niet alle middelen goed om een verdachte toch maar in een positief daglicht te stellen. De gepleegde feiten moeten de hoofdzaak blijven, ook bij de verdediging.
Ik stel voor dat een advocaat die beweert dat zijn cliënt niet zal recidiveren of vluchten, in de hoop een lichte straf te krijgen,of niet onmiddellijk wordt aangehouden, daar dan ook borg voor staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 15:13   #555
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Imo zijn niet alle middelen goed om een verdachte toch maar in een positief daglicht te stellen. De gepleegde feiten moeten de hoofdzaak blijven, ook bij de verdediging.
Ik stel voor dat een advocaat die beweert dat zijn cliënt niet zal recidiveren of vluchten, in de hoop een lichte straf te krijgen,of niet onmiddellijk wordt aangehouden, daar dan ook borg voor staat.
Niemand kan 100% zeker zijn dat zijn/haar cliënt niet vlucht of opnieuw daden pleegt.

Door een borg te eisen, maakt men het voor verdachten gewoon onmogelijk om te pleiten dat recidive of vluchtgevaar niet aannemelijk is. Men maakt dat verweer dus gewoon totaal onmogelijk.
Oud 9 mei 2019, 15:22   #556
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

²

Rector VanGoethem moet de opleiding daarover mss maar eens doorlichten ipv zijn multikul focus.
Oud 9 mei 2019, 15:24   #557
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Als mevrouw de advocate die dader ook op haar dochtertje durft laten babysitten, dan mag ze idd stellen dat er weinig kans is op recidive.

Geen borg dan, maar gewoon een babysit praktijktest.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2019 om 15:25.
Oud 9 mei 2019, 15:26   #558
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een advocaat die zijn klient op mogelijke manieren als een engel zou beschrijven, zal snel enige vorm van geloofwaardigheid verliezen, hoor, en zou zelfs contraproductief optreden. Ik zie de opmerkingen van de rechter al voor mijn ogen vliegen...

Maar dan nog, moeten er dan regels komen op de manier waarop advocaten hun zaak aanpakken? Ik dacht van niet.

Bovendien is het zo dat de gepleegde feiten, hoewel centraal, niet het enige is waarmee rekening wordt gehouden, zeker wanneer het gaat om het opleggen van de straf. Waarom zou de verdediging niet mogen pleiten over de persoonlijkheid van de dader, zijn verleden, enz.?

Hoe vaak heb jij trouwens een strafproces meegemaakt? Want ik heb het gevoel dat je daar een nogal karikaturaal beeld van hebt...
Oud 9 mei 2019, 15:40   #559
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als mevrouw de advocate die dader ook op haar dochtertje durft laten babysitten, dan mag ze idd stellen dat er weinig kans is op recidive.

Geen borg dan, maar gewoon een babysit praktijktest.
En hoe ver gaan we dat doortrekken?

Als de beklaagde geen raadsman heeft en zelf aanvoert dat recidive niet aannemelijk is, moet de rechter dan een babysit praktijktest bij zichzelf doen vooraleer de rechter mag oordelen dat er geen recidivegevaar is?

Nu, ik moet toegeven dat die beoordeling door de raadkamer vaak wel op een erg vreemde manier wordt gemaakt. Wanneer men vermoedt wordt drugs te hebben gedeald, is de kans om vrijgelaten te worden door de raadkamer bijna nihil (althans toch in Antwerpen).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 mei 2019 om 15:42.
Oud 9 mei 2019, 15:41   #560
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
financieel bestolen worden, hoe unfair of ingrijpend ook, het blijft voor mij toch nog altijd een hele andere categorie dan verkrachting en moord, werkman, neem me dat niet kwalijk ...

Moorden kunnen op verschillende manieren gebeuren.
En ik weet niet wat het ergste is. Een ziek man; mogelijk niet verantwoordelijk voor zijn daden; kan moorden. Maar dat een stuk stront zich bezig houdt met iemand; die alleen zijn plicht deed; aan de grond te helpen zonder enig verhaal noem ik maffia praktijken. En al de klokkenluiders ondergaan hetzelfde lot. Hoe wil men dan de echte misdaad in een vermeende democratie oplossen? Er wordt hier gezeverd dat ik er kotsmisselijk van wordt.
En dat onze democratisch verkozenen zich blijvend laten gebruiken om politieke smeerlapperij onder de zoden te steken is niet mijn echt probleem maar wel het feit dat meelopers dikwijls erger zijn dan daders.
Je kunt twee hanen of honden laten vechten tot er ene kapot gaat.
Erger of niet stel ik niet meer in vraag. Wie is de schuldige dat er een haan of hond kapot gaat? Niet de andere haan of hond hoor!
Zever dus niet verder. Vraag aan een psychiater hoe je ook iemand naar de kloten kunt helpen zonder mes of bijl. En oordeel dan wat erger is of wat minder belang heeft. In het ene geval kan een moord het gevolg zijn van een impuls of drang en in het andere geval een gevolg van een wel overwogen sadistisch handelen. En dit zonder enig tegenverhaal.
Zulke democratie hoeft voor mij niet meer. Liever dan een totalitair regime. Daar moet iedereen uitvoeren wat er gezegd wordt. Hier maakt het klein grut nog mekaar af. Met de gedachte zelfs dat het zo hoort om vooruit te komen in het leven. Op die paljassen zeik ik nog liever.
En van wat U belangrijk vindt trek ik mij geen kloten aan.
Voor mij primeert wat ik eerlijk vind. U niet? Wel doe zo verder dan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be