Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2005, 19:20   #101
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Wat moet ik dan met dit aanvangen ?
Met wat? Daar wordt nergens iets gezegd over het aantal holebi's...

Citaat:
Lesbiennes controleren ze niet (of heb jij in elk geval toch niet aangehaald) en mag je die dus ook niet meetellen in deze discussie.
1.000.000 holebi's? Daar durf ik toch wel eens aan te twijfelen. Want eerlijk gezegd ben ik er nog niet veel tegengekomen? 1.000.000, dat is 1/10 he, da zou toch wel opvallen zeker. Ik dnek dat nu iemand anders aan't raaskalken is.
Informeer je!

http://www.driekant.be/homoseksualit...t_hoeveel.html
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 20:01   #102
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Statistiek werkt dan ook met procenten, en als jij beweert dat 1/10 belgen een holebi is... dan heb je alles wat je nodig hebt.
Maar dan moet het toch zijn dat ik in een vrij holibivrije streek zit. Ongelooflijk. Nu ja, ge zult wel gelijk hebben zeker.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 20:12   #103
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Statistiek werkt dan ook met procenten, en als jij beweert dat 1/10 belgen een holebi is... dan heb je alles wat je nodig hebt.
Ik begrijp niet wat je hier zegt. Verduidelijking aub...

Citaat:
Maar dan moet het toch zijn dat ik in een vrij holibivrije streek zit. Ongelooflijk. Nu ja, ge zult wel gelijk hebben zeker.
Waarom denk jij dat je een holebi zou herkennen als je er een tegenkwam? Dat staat niet op hun voorhoofd getatoeëerd hoor...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 januari 2005, 20:29   #104
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik begrijp niet wat je hier zegt. Verduidelijking aub...
Ik ken de juiste termen allemaam niet van buiten dus hou ik het simpel. Als ze zeggen wat de verhoudingen van de bevolking zijn en de verhoudingen van hiv-gevallen, dan kun je toch statistisch bekijken wat een risicogroep is?

Citaat:
Waarom denk jij dat je een holebi zou herkennen als je er een tegenkwam? Dat staat niet op hun voorhoofd getatoeëerd hoor...
Bwa, ik kan toch zien ofdat mijn omgeving iemand van hetzelfde geslacht vast pakt of niet hee. Als 2 mannen hand in hand lopen, dan weet ik wel genoeg denk ik...

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 22 januari 2005 om 20:29.
Oud 22 januari 2005, 20:40   #105
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken de juiste termen allemaam niet van buiten dus hou ik het simpel. Als ze zeggen wat de verhoudingen van de bevolking zijn en de verhoudingen van hiv-gevallen, dan kun je toch statistisch bekijken wat een risicogroep is?
Dat kan je, maar je kan niet zomaar gaan beweren dat als een werkgever een homoseksuele sollicitant interviewt, dat de kans dan groot is dat die sollicitant seropositief is en d�*t is wat jij hier deed.

Citaat:
Bwa, ik kan toch zien ofdat mijn omgeving iemand van hetzelfde geslacht vast pakt of niet hee. Als 2 mannen hand in hand lopen, dan weet ik wel genoeg denk ik...
Er zijn maar zéér weinig homokoppels die hand in hand over straat lopen... Eens te meer weet je dus eigenlijk in het geheel niet waar je over spreekt. Je zou waarschijnlijk nog geen homo herkennen als je erover struikelde!

Citaat:
Oud 22 januari 2005, 20:45   #106
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat kan je, maar je kan niet zomaar gaan beweren dat als een werkgever een homoseksuele sollicitant interviewt, dat de kans dan groot is dat die sollicitant seropositief is en d�*t is wat jij hier deed.
Ok, daar kan ik verkeerd in geweest zijn. Maar ik heb de middelen niet om dat grondig te onderzoeken. Rode Kruis wel zou ik denken.

Citaat:
Er zijn maar zéér weinig homokoppels die hand in hand over straat lopen... Eens te meer weet je dus eigenlijk in het geheel niet waar je over spreekt. Je zou waarschijnlijk nog geen homo herkennen als je erover struikelde!
Dat beweerde ik ook niet. Ik zij als je zoiets ziet dan weet je het wel. Dat was op reactie van tatoeages. Mijn degeleijke reactie was de tekst ervoor. En ik ben nog maar een paar homo's tegengekomen en van 2 had ik een vermoeden die achteraf juist bleek te zijn. Bij de ene zijn stem, bij de andere zijn gedrag. Vantijd kun je ze er zo tussenuitpikken.
Oud 22 januari 2005, 20:48   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, daar kan ik verkeerd in geweest zijn. Maar ik heb de middelen niet om dat grondig te onderzoeken. Rode Kruis wel zou ik denken.
Natuurlijk heb je die middelen: je beschikt toch over internet? Je zou je naam best wat meer eer mogen aandoen...

Citaat:
Dat beweerde ik ook niet. Ik zij als je zoiets ziet dan weet je het wel. Dat was op reactie van tatoeages. Mijn degeleijke reactie was de tekst ervoor. En ik ben nog maar een paar homo's tegengekomen en van 2 had ik een vermoeden die achteraf juist bleek te zijn. Bij de ene zijn stem, bij de andere zijn gedrag. Vantijd kun je ze er zo tussenuitpikken.
Zelden... Zéér zelden...

Citaat:
Oud 22 januari 2005, 21:13   #108
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb je die middelen: je beschikt toch over internet? Je zou je naam best wat meer eer mogen aandoen...
Niet tijdens examens, ander doe ik het wel za, zijt daar maar gerust van. Maar internet blijkt niet altijd zo betrouwbaar te zijn. Uit ondervinding!
Oud 22 januari 2005, 21:23   #109
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet tijdens examens, ander doe ik het wel za, zijt daar maar gerust van. Maar internet blijkt niet altijd zo betrouwbaar te zijn. Uit ondervinding!
Dat is zeker en vast waar. Het komt er dus op aan om daar mee leren om te gaan en de sites te zoeken waar er betrouwbare informatie gegeven wordt. Die van het Vlaams Blokbelang is dus onder alle omstandigheden te mijden als de pest!

Citaat:
Oud 22 januari 2005, 22:23   #110
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Dat is 'm nu he. Je zoekt iets op over vlaams bleang, en je komt op 2 sites uit, Vlaams Belang en Blokwatch. Welk ga je geloven als je er niet vanaf weet. Het is nu zo dat een vlaming met enige intelligentie welkan zien dat Blokwatch pure manipulatie is
Ieder probeert zijn eigen gelijk te krijgen en gebruikt en manipuleert daarvoor de nodige gegevens. Zo wordt het moelijk he.
Oud 22 januari 2005, 22:57   #111
patricia45
Burger

patricia45's schermafbeelding

Standaard

De site van het VB is uiterst geschikt voor allerhande informatie, alleen moet je door hun propaganda heen lezen. Nu wat blokwatch betreft heb ik eens goed gelachen. Ik snap niet dat die dat presenteren als serieus gezien hun foto en catroon - e-card afdeling. Ook hun "frats" met www.vlaamsbelangantwerpen.org is eerder zielig dan geslaagd. Ik vraag me eigelijk af of die niet gepakt kunnen worden voor plagiateren van website stijl.
Oud 24 januari 2005, 13:01   #112
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dan moet je hun bezien langs menselijke kant. Een mens denkt altijd in kansen. Dat bepaalt de meeste menselijke handelingen. Pak nu in een gokspel, daar ga je zo inzetten dat je de meeste kans hebt. Als je 2 kerels achter u ziet met een knuppel in hun handen, dan wil je zo rap mogelijk onder de mensen komen. Waarom? De KANS bestaat dat die kerels niet te vertrouwen zijn. Werknemers die een homo willen aannemen. Er is een kans (en die is niet klein) dat die kerel hiv-besmet is. Dus even checken. In de sport doen ze ook dopingcheck's, ga je dat als onmenselijk beschouwen? En waarom doen ze dat? De KANS bestaat dat ...
Zie je, het is een normaal en menslijke reactie.
Ik ga liever om met mensen die anderen als mens beschouwen, en niet als kans.
Oud 24 januari 2005, 23:14   #113
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De manier waarop ze lopen,spreken,intresses,...
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 23:15   #114
Kielse bulldog
Banneling

Standaard

rafke mag je nu al bloed geven?
Oud 24 januari 2005, 23:20   #115
Kielse bulldog
Banneling

Standaard

Heb je nu al professionele hulp gekregen?Heb je het al kunnen verwerken,of ga je nog een paar nieuwe topics starten ?
Oud 25 januari 2005, 07:54   #116
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wat? Daar wordt nergens iets gezegd over het aantal holebi's...

Informeer je!

http://www.driekant.be/homoseksualit...t_hoeveel.html
http://www.familyresearchinst.org/FRI_AIM_Talk.html

http://www.kinseyinstitute.org/resou...k-hhscale.html
Oud 25 januari 2005, 08:11   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Maak je nu een grapje?

Citaat:
Oud 25 januari 2005, 13:01   #118
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maak je nu een grapje?
Neen, of het zou onbedoeld moeten zijn. Ik geef informatie (zie je bevel in post 101).
Oud 25 januari 2005, 13:31   #119
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Neen, of het zou onbedoeld moeten zijn. Ik geef informatie (zie je bevel in post 101).
En daarom kies je er een site uit van een fundamentalische en extremistische katholieke organisatie, kwestie van aan wat "objectieve informatie" te geraken? Tja... Ieder zijn meug, neem ik aan. Die site die je daar aanhaalt is voor mij echter van nul en generlei waarde, wegens bevooroordeeld tot in het extreme.

Citaat:
Oud 25 januari 2005, 14:10   #120
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En daarom kies je er een site uit van een fundamentalische en extremistische katholieke organisatie, kwestie van aan wat "objectieve informatie" te geraken? Tja... Ieder zijn meug, neem ik aan. Die site die je daar aanhaalt is voor mij echter van nul en generlei waarde, wegens bevooroordeeld tot in het extreme.
1. De door jouw aangehaalde site is wel onbevooroordeeld?
2. De bewering dat een site van nul en generlei waarde is, zonder ook maar één weerlegging van de gegevens op die site, vind ik dan weer van nul en generlei waarde.
3. Ik heb twee sites opgegeven, de tweede is die van het Kinsey-Instituut zelf. Als je die leest, blijkt dat wat de (in het vet gezette) bewering op de door jouw aangehaalde site ("Allicht kan je er vanuit gaan dat minimaal 10% van de bevolking holebi mag beschouwd worden") enige nuancering behoeft.

Zie bijvoorbeeld volgend citaat uit het Kinsey-rapport:
Citaat:
Males do not represent two discrete populations, heterosexual and homosexual. The world is not to be divided into sheep and goats. It is a fundamental of taxonomy that nature rarely deals with discrete categories... The living world is a continuum in each and every one of its aspects, (p 639).

While emphasizing the continuity of the gradations between exclusively heterosexual and exclusively homosexual histories, it has seemed desirable to develop some sort of classification which could be based on the relative amounts of heterosexual and homosexual experience or response in each history... An individual may be assigned a position on this scale, for each period in his life.... A seven-point scale comes nearer to showing the many gradations that actually exist, (pp. 639, 656)
Zie ook de cijfers die elders op de site worden vermeld http://www.kinseyinstitute.org/resou...#homosexuality

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be