![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd he dat men niet hem maar BDW minachtend de grote leider noemt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je hoeft de emotionele toer niet op te gaan, 1830 is ondertussen al een tijdje geleden, ik heb niemand ontmoet die het nog gekend heeft.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ça nous ferait des vacances Bij voorbaat dank.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overig, zie vorige posts.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw mezelf als redelijk Vlaamsgezind, heb sinds 2009 (eerste keer dat ik mocht stemmen) altijd N-VA gestemd,.. maar altijd dat onderdanig gedoe over de 'grote francofonie' die zogezegd alle touwtjes in handen zou hebben is gewoon pure onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wauw, ik ben onder de indruk! Mijn nichtje van 16 maanden zou het niet beter zeggen indien ze reeds voldoende zou kunnen spreken.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het idee alleen al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Neen, dat gaat naar de kern van de zaken... Vlaanderen moet rekening houden met de gevoeligheden van de franstaligen... Zeg mij eens waarom, waar het omgekeerde niet geëist wordt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is de demografische en economische meerderheid. Al wat de Franstaligen ons 'aandoen', is waar we zelf voor kiezen. Dat de Walen zich bij regeringsonderhandelingen vaak veel sterker als één blok profileren dan de Vlamingen, mag geen verwijt zijn aan de Walen maar enkel aan de Vlamingen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 mei 2019 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die partijen hebben wel steeds minder stemmen achter hun naam, en het is dan een kwestie van tijd voordat het Vlaamse niveau oppositie begint te voeren tegen het federale, dat dan een verlengde wordt van de Waalse regering met een permanent onvertegenwoordigd Vlaanderen. Veel Belgie schiet er op dat moment ook niet meer over, en ik denkt dat de legitimiteit van een confederatie op dat moment groot wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad ook altijd Vlaams gezind geweest en ik dacht dat de franstaligen gewoon zoals de Vlamingen waren met andere interestpunten en andere belangen en die alleen maar verdedigden... Kom hier en je zult zien dat hun discour veel en veel verder gaat... Ik heb niets tegen de Waal als persoon, maar ik heb des te meer tegen de enorme francofone indoctrinatie waar hij de hele tijd aan bloot gesteld wordt... en die indoctrinatie is niet Waals, is zelfs niet Belgisch, maar is zuiver francofone zichzelf overschattende heerszucht... Zij een vroegere koloniale grootmacht en een wereldmacht die zich zou moeten bezighouden met die kleingeestelijke achterlijke Vlamingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moeten wij ons in hemelsnaam aantrekken van wat Franstalige pers schrijft? Wij zijn de meerderheid, zeker op economisch vlak. Dat we die meerderheid niet beter uitbuiten, is onze eigen stommiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vele willen het nog altijd blijven ontkennen... De Vlamingen hebben zich zogezegd door mooipraters laten verleiden De Vlamingen hebben altijd gedacht dat het wel niet zo erg zou lopen als sommige voorspelden, Belgique was toch een rijk land; maar nu met la Belgique dat economisch en financieel meer en meer verzwakt en met de grote, totaal ongekontroleerde immigratie... Ziende en wetende dat zijzelf het land middels enorme inspanningen moeten rechthouden... inspanningen die ze voor zichzelf wel eens hard zouden kunnen nodig hebben... Denk je echt dat de Vlamingen ook maar de minste zin hebben om zelf naar Italiaanse of Griekse toestanden af te streven en het zuiden van het land, zie de laatste verkiezingen die alleen maar het woord vol hebben van meer cadeaus en meer uitgaven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dan precies uw deel van die stommiteiten?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |