![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan bijzonder dwaas. Je moet kijken wat het systeem gaat doen met een uitslag. Niet 'waar partijen voor staan'. Die staan enkel maar voor "mandaten binnenhalen". Wat zij verkondigen is enkel maar een verhaaltje, om mandaten binnen te halen. Wat telt is wat er nadien met dat collectief aan mandaten zal gebeuren.
Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2019 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is 2019, hè. Vandaag zou men er zelfs niet voor terugschrikken om 1969 te verbieden.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sowieso is de partij aan het veranderen / aanpassen aan z'n kiezers maar het mag wel wat vlugger gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De achterban is een heel andere zaak. Ik zie daar in het café van D'Haeseleer niet veel 'ethisch progressieven'. En dan zwijgen ze er officieel maar over. Doodzwijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belangen bij het afstaan van een zetel zijn groter dan 7000,- € net de maand.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed vraag, het antwoord is "neen."
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen dat het een politieke vraag is, waar men dus verschillende politieke meningen over kan hebben. Het is eigenaardig en ook wel typisch, dat onze "progressieven" op dat vlak niet openstaan voor andermans' visies, en ervan uit gaan dat wie daar anders op kijkt dan zij, automatisch stront, uitschot enz... zijn.
Mijn persoonlijke visie is dat alles wat ethische *persoonlijke* kwesties betreft, de maatschappij zich niet te moeien heeft. Maar dat is *ook* weer een politieke visie. De charia is een andere visie. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2019 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat in de Mensenrechten staat dan moet dat.
En om een beetje specifiek te zijn: Ik ben pro gelijke rechten voor vrouwen, homo's, transgenders of wat voor mens dan ook. Ik ben ook pro (gelegaliseerde) euthanasie en abortus. Ik ben pro godsdienstvrijheid. Gij zijt daar tegen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensenrechten zijn zelf een politiek manifest waar men mee akkoord kan gaan of niet.
Ik ga daar niet mee akkoord omdat het een recept is voor ondergang op een objectieve manier. En dat laatste is niet eens een politieke opinie maar een natuurlijke evidentie. Want je kan dat niet coherent toepassen zonder zelf uitgerangeerd te worden door zij die het niet toepassen ; en men kan het niet universeel toepassen zonder een Malthusiaanse ramp tegen te komen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2019 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe precies ben je dan voor gelijke rechten voor vrouwen?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad is dat al een zelf-tegensprekende zaak van die mensenrechten. Godsdiensten die dus in principe ELKE ethische regel kunnen afdwingen, en in vierkante tegenspraak zijn met de andere mensenrechten, moeten vrij gepropageerd en beleefd kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk heb ik verschillende niveaus van uitgangspunten in de discussie. Je kan mij dus wel vragen "onder de hypothese dat we wel nog een staat en wetten hebben, wat dan ?" Ik ben tegen "gelijke rechten", behalve gelijke *passieve* rechten. Ik ben tegen *actieve* rechten. Je hebt nergens "recht op". Je hebt enkel maar *toelatingen*. En ja, wat toelatingen betreft ben ik voor "hoe meer hoe beter". Ik ben totaal voor abortus, zelfs na de geboorte, voor euthanasie (op voorwaarde dat het absoluut zeker is dat het een vraag is van die die het ondergaat). Seksueel doet men wat men wil (met meerderjarigen zolang men akkoord is). Ik ben tegen industriele productie van kinderen voor homo of andere koppels als huisdier. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2019 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |