Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2019, 16:35   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
We hebben al een inclusieve samenleving voor zij die daar aan willen meewerken met de juiste arbeids-ethiek, de rest kan wat mij betreft verhongeren, zowel de PVDA als het vb-uitschot.
Ah, de ultra liberaal in U staat op

Ik ben daar ook geweest. En dan ga je beseffen dat zij die verondersteld werden van zich te laten uithongeren, dat niet gaan doen. Die gaan dan geweld gebruiken. Logisch he. Je speelt maar volgens de regels van een spel als die U enig voordeel brengen. Als de regel van het spel zegt "gij moet nu dood gaan van honger" dan speel je dat spel niet meer.

Vandaar dat dat paradigme niet zal werken. Op een zeker ogenblik gaan zij die moeten omkomen van honger geweld gebruiken, en moet je dus "geweld gebruiken" ook in de spelregels stoppen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 16:40   #162
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, de ultra liberaal in U staat op

Ik ben daar ook geweest. En dan ga je beseffen dat zij die verondersteld werden van zich te laten uithongeren, dat niet gaan doen. Die gaan dan geweld gebruiken. Logisch he. Je speelt maar volgens de regels van een spel als die U enig voordeel brengen. Als de regel van het spel zegt "gij moet nu dood gaan van honger" dan speel je dat spel niet meer.

Vandaar dat dat paradigme niet zal werken. Op een zeker ogenblik gaan zij die moeten omkomen van honger geweld gebruiken, en moet je dus "geweld gebruiken" ook in de spelregels stoppen.
Ach zolang ze onder elkaar vechten over wie er echt honger heeft zoals ze nu doen en wie er alleen voor de uitkeringen doet alsof loopt alles goed af.

Dat is immers de grootste frustratie van die extremen, ze beseffen dat ze door die uitsluiting met de nievanhiers in verdeelde slagorde vechten, maar zonder die uitsluiting van de nievanhiers bleven ze onbekende sukkels.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 16:43   #163
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, die 10% wou alleen maar verder profiteren van het zweet van de anderen...
Vraagje: Als vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, verhuis je dan terug naar vlaanderen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 16:44   #164
dpg
Banneling

Standaard

Als de uitkeringen in Vlaanderen hoger zijn vast en zeker wel.
Oud 30 mei 2019, 16:46   #165
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat begrotingsoverschot is een totaal virtueel cijfer hoor. Als je naar de praktische levensomstandigheden kijkt, weet ik niet of het leven zoveel anders is in Nederland en vooral of het zoveel beter is. Op wat details na (sommige dingen werken beter, andere wat slechter) is er nu niet echt een hemelsbreed verschil tussen Nederland en Belgie, behalve natuurlijk dat Belgie met die totaal gekke staatsstructuur zit. Maar als die Belgische staatsstructuur ophoudt van de functioneren, en we die kunnen negeren, dan zou het prima zijn he.

Ik zou trouwens zeggen, gelukkig is er de EU. Dat wil zeggen dat als je denkt dat het in Nederland beter leven is, het heel eenvoudig is om daar ook daadwerkelijk gaan te leven. Mijn idee is dat er binnenin de EU maar relatief weinig verschillen zijn. Al ware het maar omdat, indien die verschillen echt zoveel groter zouden zijn, het land waar het zoveel beter is, natuurlijk overspoeld zou worden door mensen uit andere EU landen.

In plaats van te klagen over een winkel die niet werkt, zou het dan toch simpel zijn om in een winkel te gaan waar de dienst beter is, niewaar ?
Neen, niet waar... Ik ben hier geboren en ik ben hier de koning en niet een wildvreemde die denkt dat hij meer is omdat hij uit de zogenaamde juiste buik komt...
En dat geldt voor alle mensen die hier geboren zijn...
Waarom zou ik moeten verhuizen en alles achterlaten wat mij hier dierbaar is, omdat profiteurs daar zo over beslissen???
Als de winkel hier niet werkt dan moeten de mensen die die winkel niet doen werken ontslagen worden.
En als jij denkt dat de toestand in Griekenland niet veel verschilt van de toestand in Nederland en dat de schuldenberg van la Belgique enkel virtueel is... Oh, hij is inderdaad virtueel en morgen verdwenen als een alles bezittende bovenlaag dat beslist; maar zolang zij via die schuldenberg de Belgische bevolking verder kan uitkleden en verarmen ten voordele van de eigen zak; hewel zolang zullen ze dat doen en dat is, volgens mijn oordeel, inderdaad het enige doel van het hogere staatsbelang...

Maar dat hogere staatsbelang, dat de mensen van dit land doodknijpt, dat hogere staatsbelang, Flupke inbegrepen, EU inbegrepen kunnen we best zoveel mogelijk en zo lang mogelijk bestrijden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 16:48   #166
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de uitkeringen in Vlaanderen hoger zijn vast en zeker wel.
Man, ik leef niet van uitkeringen... Ga je leugens elders vertellen...
Oud 30 mei 2019, 16:51   #167
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vraagje: Als vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, verhuis je dan terug naar vlaanderen ?
Waarom zou ik???
Het is niet omdat ik in de Walen woon dat ik graag zie hoe la Belgique de Vlamingen masacreren... Want ik kan de keuze van een VDL voor informateur of formateur niet anders klasseren...
Oud 30 mei 2019, 16:53   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als de winkel hier niet werkt dan moeten de mensen die die winkel niet doen werken ontslagen worden.
Dat is niet hoe de zaken ineen zitten he. Als een bakker slecht brood verkoopt, dan moet jij daar niet eisen dat zijn personeel ontslagen wordt ; dan moet je naar een bakkerij gaan waar het brood U wel beter smaakt. Want zolang die bakker met slecht brood wel genoeg andere klanten heeft, heeft die geen enkele reden om naar uw geraas te luisteren. De wereld moet niet zijn zoals gij denkt. De wereld is een strijdveld. Iedereen vecht tegen iedereen, iedereen maakt pacten met iedereen. Aan U van de goeie pacten af te sluiten en te winnen in de strijd. Niet van uw beklag te maken. Er is geen manier waarop de wereld moet "werken", Er zijn enkel maar winnaars en verliezers. Geen "goeien en slechten" of geen "juisten en verkeerden". Enkel maar die die de wereld om zich heen snappen, onderwerpen, naar hun hand zetten, en daaruit voordeel halen, en anderen die de wereld niet snappen, onderworpen worden, en dingen ondergaan die ze niet plezant vinden, en daar nadeel van ondervinden. Winnaars en verliezers.

Citaat:
En als jij denkt dat de toestand in Griekenland niet veel verschilt van de toestand in Nederland en dat de schuldenberg van la Belgique enkel virtueel is... Oh, hij is inderdaad virtueel en morgen verdwenen als een alles bezittende bovenlaag dat beslist; maar zolang zij via die schuldenberg de Belgische bevolking verder kan uitkleden en verarmen ten voordele van de eigen zak; hewel zolang zullen ze dat doen en dat is, volgens mijn oordeel, inderdaad het enige doel van het hogere staatsbelang...
Uiteraard is dat de bedoeling van een staat. Hoe zou je zelf zijn ? Een staat is de veehouder van een volk. Het volk is het vee waar een staat op teert. Maar soms is het vee lastig, en moet de boer er iets aan doen. Soms is de boer leper dan een andere boer. Soms is het vee beter gediend dan ander vee. Maar de bedoeling van een staat is uiteraard de onderwerping van zijn bevolking. Maar zoals een boer niet gaat diets maken aan zijn varkens dat ze volgende week geslacht worden, gaat de staat U dat ook niet vertellen he. Maar ge moet een beetje naief zijn om te denken dat het zo niet is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 16:56   #169
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hallo djimi, hoe gaat het jongen?
Hey "Pericles", hopelijk gaat het met jou minstens even goed als met mij, hé

Ge zijt hier wel lang weg gebleven, zeg.

Welcome back,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 20:22   #170
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kiezer heeft door dat de retoriek van N-VA een zeepbel was, vandaar hun "Untergang".

Ze zullen ook gaan doorhebben dat die coiffeur nog minder is.
Onderschat ze maar niet.

Ze hebben nu ook frietjes.

Wat frietjes nu met politiek te maken heeft is me wel een raadsel, maar je weet nooit.
Belgisch zijn ze in alle geval wél. We zijn er voor gekend.
Oud 30 mei 2019, 20:37   #171
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kunnen toch gaan werken, uit de hangmat komen is natuurlijk een beetje meer moeite dan alleen maar een bolleke te kleuren en zich opnieuw als calimero´s te gedragen.
Tegen mensen zoals u kunnen we blijven hameren over "de elektriciteitsrekening als tweede belastingbrief" en andere fiscale en parafiscale scheeftrekkingen, maar we zullen nog sneller een muur overtuigen dan u want u wil gewoon op de Vlaming schijten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 20:45   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Tegen mensen zoals u kunnen we blijven hameren over "de elektriciteitsrekening als tweede belastingbrief" en andere fiscale en parafiscale scheeftrekkingen, maar we zullen nog sneller een muur overtuigen dan u want u wil gewoon op de Vlaming schijten.
Schijten met een paardenbril op.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:51   #173
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het zoveelste uitvlucht, iedereen heeft die "de elektriciteitsrekening als tweede belastingbrief" en andere fiscale en parafiscale scheeftrekkingen" dixit uzelf, ook hun buren de allochtonen.
Toch zie ik die niet snel op het vb-uitschot stemmen.

Dus gaan werken, uit de hangmat komen is natuurlijk een beetje meer moeite dan alleen maar een bolleke te kleuren en zich opnieuw als calimero´s te gedragen en overal uitvluchten te zoeken voor hun miserie. Naast het gedacht dat hun witmensch DNA hun meer rechten geeft.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 mei 2019 om 21:52.
Oud 30 mei 2019, 22:34   #174
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Onderschat ze maar niet.

Wat frietjes nu met politiek te maken heeft is me wel een raadsel, maar je weet nooit.
De Wever was ooit frietverslaafd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 22:52   #175
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever was ooit frietverslaafd.
Wie weet loopt hij nu over naar het VB.
Oud 31 mei 2019, 01:45   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo goed als niks bijgedragen dus, geen volledige loopbaan hoe je het ook wilt draaien en keren en over beledigen gaat huillie huillie.
Wie vier kinderen op de wereld gezet en opgevoed heeft, heeft een heel grote bijdrage geleverd aan de toekomst van onze maatschappij. Sommigen schijnen toch maar eventjes te vergeten dat er geen toekomst is zonder kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2019, 01:49   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De eenvoudigste verklaring is dat zeer veel mensen met hard werken op het eind van de maand zitten knijpen om toch nog iets uit hun beurs te krijgen.
Zoals ik reeds dikwijls gezegd heb, religies eender welke hebben in een seculiere staat geen enkele bevoegdheid en zelfs een remmend effect op een goede samenleving.
Maar ondanks scheiding van kerk en staat leven en bestaan ze enkel door staatssubsidies.
Wat helemaal niet het geval is. Getuigen van Jehova ontvangen geen cent van de overheid, en toch bestaan ze in dit land. Net als alle christelijke bewegingen die niet tot het officieel erkend orgaan behoren. Bijvoorbeeld traditionele richtingen binnen de RKK. Of stromingen binnen het protestantisme als de baptisten die in België niet tot de PKB behoren. Dan zwijg ik nog over de talrijke niet-erkende moskeeën.
Oud 31 mei 2019, 01:55   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De bitter weinigen die de multiculturele samenleving in gang gezet hebben zijn onze politici op vraag van onze industriëlen.

Wie ook maar even denkt dat het multiculturele teruggedraaid kan worden, is echt wereldvreemd.
Alle volkeren de ganse geschiedenis door hebben hun vermenging te danken aan de zucht naar een betere toekomst.

De "elite" profiteert daar al de ganse geschiedenis op.
Kijk rond in Antwerpen en je merkt dat er geen sprake is van "vermenging". De verschillende culturele groepen (blijven) leven binnen de hoge muren van hun eigen gemeenschap.
Oud 31 mei 2019, 02:08   #179
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Onderschat ze maar niet.

Informateur Didier zorgt er wel voor dat iedereen ze kent als French fries in het buitenland.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2019, 02:10   #180
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie vier kinderen op de wereld gezet en opgevoed heeft, heeft een heel grote bijdrage geleverd aan de toekomst van onze maatschappij. Sommigen schijnen toch maar eventjes te vergeten dat er geen toekomst is zonder kinderen.
Dat is jouw mening. We zijn nu eenmaal met teveel op de aardbol om iedereen aan dezelfde standaard als de onze te laten leven.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be