![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarna alleen maar een beetje de persoonlijke toer op gaat, zonder enig verband met het onderwerp
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een rood licht negeren is altijd potentieel gevaarlijk. Een gevangene die er in lukt om te ontsnappen zonder daarbij geweld te gebruiken of vernielingen aan te richten, daar is niets gevaarlijks aan. Het is alleen maar een gevaarlijke overheid die nalatig is om GEVAARLIJKE gevangenen te laten ontsnappen. U zult in andere draden wellicht al opgemerkt hebben dat ik een redelijk repressieve basishouding heb. (bijvoorbeeld: wie voor de derde keer voor de rechter komt voor een misdrijf, zou automatisch en met echt zeer weinig uitzonderingen, mogen aankijken tegen minstens 10 jaar effectieve gevangenisstraf.) Maar niet voor een menselijke reflex, als die geweldloos is en niets destructiefs heeft. (edit: vanzelfsprekend verliest de 'ontsnapte' uit Ruiselede zijn voorrecht om in een halfopen instelling zijn straf uit te zitten ... bla bla ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 juli 2019 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk omdat je nog nooit opgesloten heb gezeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed begrepen heb op tv gisteren zitten daar gasten die nog enkele maanden te doen hebben en die gewoon binnen en buiten kunnen lopen.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn ze op het einde van hun straf. Door te ontsnappen lopen ze kans dat ze terug opgesloten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het niet strafbaar stellen is een uitnodiging tot ontsnappen, en dat is strijdig met de fundamenten van onze rechtstaat, namelijk dat je boete doet voor je fouten en er van leert.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, ze doen door te gaan lopen niets illegaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee , en zeker als er geen bewijs (eender welk bewijs) van iemand bij zit , of bv , ge vindt 500€ los in den berm , zonder bewijs van iemand er bij !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 19 juli 2019 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is daar natuurlijk wel een: Penitentiair Landbouwcentrum van Ruiselede. Een 'volwaardige' gevangenis voor veroordeelden die niet vluchtgevaarlijk zijn. Tjah ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juli 2019 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je als zelfstandig stielman je werk niet afmaakt wordt je toch ook niet betaald? Diegenen die ontsnappen hebben meestal niets te verliezen dus wat maakt het hen uit of ze gestraft worden of niet. Die worden dus maar best goed bewaakt zodat ze niet nog meer onheil aanrichten.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we zouden het ook helemaal anders kunnen doortrekken. Stel dat het inderdaad streng bestraft wordt als je uit een gevangenis ontsnapt. Het verdubbelt uw straftijd, zeg maar. Had je 2 jaar gevang, en je ontsnapt, dan wordt dat nu dus 4 jaar gevang. Aangezien er nu een strenge straf is op "uit de gevangenis ontsnappen", moet men dus geen fysische barrieres meer invoeren. Immers, het volstaat om U te zeggen: "het is verboden voorbij die witte streep te komen, als ge het toch doet, verdubbelt uw straf." Geen cipiers meer, gewoon een parking met witte kaders op, de cellen. En nu en dan een bestelwagentje dat eten komt uitdelen en zo. Iedereen is verondersteld in zijn cel blijven te zitten op de parking. Doet iemand dat niet, dan ziet een camera dat, en wordt de straf verdubbeld. En nu komt de mop natuurlijk: iedereen gaat gewoon naar huis. Ja, ze krijgen allemaal een verdubbeling van straf, maar die lappen ze ook aan hun laars he. Dus wordt die weer verdubbeld, want ze zitten niet in hun cel, maar dat trekken ze zich ook niet aan. En binnen de kortste keren krijgt ge mensen die tot 500 miljard jaar cel veroordeeld zijn, en rustig blijven rondwandelen. (ja, de dag nadien zijn ze dan tot 1000 miljard jaar cel veroordeeld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om te zeggen dat het 'fout' is en je moet "bijleren", dat is er wel over, he. Ja, je moet misschien bijleren om oftewel de volgende keer een betere kosten-baten analyse te maken tussen U niet onderwerpen aan de grillen van de aristocratie, en de prijs die ze U ervoor doen betalen, oftewel betere manieren vinden om toch niet naar hun pijpen te dansen, maar aan hun dwingelanden en geweldenaars te ontkomen. Dat is het zo ongeveer, he. Het is pure burgerzin om de wet niet te volgen, maar het is vaak zodanig duur dat de meeste burgers collaborateurs worden van de staat. Dat laatste is misschien wat je "bijleert": met de vijand (= de staat) meeheulen omdat dat uiteindelijk het minste kost. En dat is precies wat men wilde bereiken, natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2019 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Turkije rijdt men dag en nacht door het rood als het kruispunt leeg is.
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als we het over gevangenissen hebben is het hoe zuidelijker hoe barbaarser maar er ontsnappen des te riskanter en moeilijker of je moet veel geld hebben. Hier krijgen ze het klaar om zelfs een Dutroux te laten ontsnappen. Ik dacht die willen ze gewoon afknallen op de vlucht maar nee het was "een Dutroux" dom laten ontsnappen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zou anders wél afgeknald zijn door de toenmalige rijkswacht... En wat dacht je van Dendermonde destijds,28 man in één keer..... Only in Belgium ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, ik las over de recente hittegolf in de Vlonders: op zekere ouderdom vertaalt zich dat blijkbaar in een ernstig mentaal ouderdomsprobleem ![]() * Schoof: goooogle de naam voor meer informatie omtrent de persoon in kwestie. Niks gevaarlijks aan?
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 juli 2019 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zoniet verandert een "gevaar voor de maatschappij dat moet opgesloten worden" in een "normale burger" op magische manier de dag van zijn vrijlating. Behalve voor bovengenoemde gevallen is het helemaal niet waar dat een gevangenis straf zou dienen om de maatschappij tegen U te beschermen. Het is gewoon een "straf". Het is een manier om U onaangename dingen doen te ondergaan omdat ge de wet hebt overtreden of op een of andere manier een machthebber tegen de schenen hebt gestampt, zodat ANDEREN die zouden overwegen om iets gelijkaardigs te doen, twee keer zouden nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt me tegen van jou.
![]() |
![]() |
#40 |