![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wegens het veel kleinere zijn daar veel meer deeltjes en veel meer ruimtescheepjes en veel meer microwezentjes. Die verhouding tot ons als mesokosmos is 10^72, qua veelheid dus. Citaat:
Zo zijn de computers kleiner en fijner dan de vroegere grotere machines, die dommer waren. En zo is de microkosmos qua structuur en natuurwetten hoger ontwikkeld dat de mesokosmos en macrokosmos. De evolutie loopt van macrokosmos naar mesokosmos naar microkosmos als steeds hoger ontwikkeld. Citaat:
En bovendien niet alleen de voeten, maar het hele lichaam. Maar de innerlijke geest van de mens heeft geen last van de zwaartekracht: gedachten en gevoelens en voorstellingen vallen niet naar beneden. Dat is de hemel, hoger en dan de aardse "werkelijkheid". Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem met na de geboorte van de mens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 |
|
![]() Er zit wel wat in moet ik toegeven. Want sommige mensen hebben ergens pijn en dan kan de dokter niks vinden. Dan zou het de kwaal van de buurvrouw kunnen zijn die bij de buur zeer doet. Misplaatste pijn zal ik maar zeggen. Want de buurvrouw heeft een kwaal maar daar heeft ze helemaal geen erg in. Die valt plotseling dood neer tot ieders verrassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt eenzelfde fotobestand in elk formaat afdrukken. Je kunt eenzelfde foto met elke resolutie scannen naar een bestand. Citaat:
Je kon vroeger een even krachtige computer bouwen als nu, alleen was die dan heel wat groter. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
erbuiten.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 27 juli 2019 om 16:45. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denk je dat je, in tegenstelling met de dierenwereld, wel weet wat je doet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |
|
![]() Citaat:
Nog gekker is het als ik soms droom dat ik in gesprek ben en dan verrast wordt door de vragen of antwoorden van de ander in dat gesprek, terwijl dat toch mijn eigen gedachten zijn. Het kunnen natuurlijk mijn twee hersenhelften zijn die met elkaar in gesprek zijn, maar dan zit ik in de ene helft en die ander is een onbekende die zich ongevraagd met mij bemoeit. Enfin, wat ik wil zeggen is dat men eens moet uitzoeken of een computer die verantwoodelijkheid moet dragen, keuzes moet maken en beslissingen nemen uit twee modules moet bestaan of meer die met elkaar overleggen over wat hen te doen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 |
|
![]() Ik heb er niet echt over nagedacht, ik was met andere dingen bezig, maar toen de vorige post weer in mijn gedachten schoot vroeg ik mij af waar ik de afgelopen weken over heb nagedacht, en daarbij floepte in mijn gedachten, of bewustzijn, dat denken een creatieve bezigheid is. Dat is het verschil met rekenen. De schaker rekent, de componist schept en de zakenman die een bedrijf opzet ook. In elk beroep is er een mate van routine en een mate van creativiteit gewenst. Een deel regeltjes leren en volgen en een deel inventiviteit. Zo moeten we naar de denkende robot kijken. Maar pas op voor de fantaserende mens en robot. Die zijn alleen geschikt voor het amusement. Harrie? Marie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een uitleg die dromen een "vrijloopmodus" noemt van de hersenen. Enige tijd in die modus zou nodig zijn als de netwerken in de hersenen teveel getraind zijn geraakt op specifieke situaties, en daardoor niet meer in staat zijn om veranderingen / nieuwe informatie te verwerken. Dat zou verklaren dat je achteraf moeite hebt met andere zaken. De "vrijloopmodus" wist een deel van die specifieke training, alzo verwerking van nieuwe input weer mogelijk makende.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, gezien onze verstandelijke ontwikkelingen weten de meeste mensen dat nu niet meer... Is het daarom dat ze vol heimwee terugdachten aan de hof van eden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het mensen uit te omgeving betreft en die je dierbaar zijn dan kan het zijn dat je onbewuste je in je dromen er attent op maakt dat die personen misschien in gevaar zijn... Zijn het vreemde mensen waar je weinig of niets om geeft dan moet je eerder nagaan wat het verhaal je kan leren... ![]() Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 juli 2019 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | |
|
![]() Citaat:
![]() 'Heimwwe naar een niet beleefd verleden'. Marie, dat is de titel voor je nieuw boek. Graag gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "vrijloopmodus" kan gezien worden als enige ontspanning. De hele tijd het laatste is dan niet bepaald aangewezen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook niet om specifieke dromen te verklaren, wel hun algemeen bestaan as such.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 28 juli 2019 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt je hersenen en alleen je hersenen gebruiken om te 'leren', ook als je voor de objectieve waarnemingen je zintuigen nodig hebt; maar je kunt alleen je hersenen gebruiken om besluiten te trekken... Je kunt ook die vrijloopmodus inzetten en je zult zien dat je veel vlugger en veel betere besluiten zult kunnen trekken die je, erna met je hersenen alleen kunt kontroleren... Ik vind het woord vrijloopmodus goed gekozen, in feiten zouden we het instinct van de dieren kunnen noemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 |
|
![]() oké. De vraag is dan of dat effect meetbaar is. Zijn er volle bufers in de hersenen? Hoe groot zijn die buffers en zijn die verschillend bij volken mannen en vrouwen. Een betere, maar onvolledige, verklaring lijkt mij dat de hersenen bij dromen in een lichte slaaptoestend zijn, en bij gebrek aan input van buiten, 'gedachten' of kennis die random gevonden wordt 'in het geheugen', in een min of meer zinnig verband brengen. Ze werken normaal en we merken niet dat het een droom is tot we ontwaken. Dieren dromen ook.
Laatst gewijzigd door Piero : 28 juli 2019 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bovendien gaat het niet om constructies, maar om levende wezens, de microwezentjes dus met hun ruimteschepen die de zwaartekracht produceren en wel vanuit een oneindige reeks van hogere culturen. Citaat:
En wat de microkosmos betreft is er geen aller kleinste, want deze is oneindig, dus eindeloos kleiner en kleiner. Citaat:
Je zegt maar wat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat ook wetenschappelijk gemakkelijk kan worden bevestigd dat de microkosmos hoger ontwikkeld is dan de macrokosmos. Citaat:
Neen, ik zeg dat de wetenschap met het gehele lichaam aan de aardse zwaartekracht onderhevig is als dwang en dictatuur en van de vrije geest niks hebben begrepen. Citaat:
Ten eerste is de massa van alle deeltjes van de microkosmos dezelfde als van onze mesokosmos en de makrokosmos. Maar omdat die deeltjes veel kleiner zijn met een immense hoeveelheid lege ruimte, is het soortelijk gewicht veel groter. En daarmee is ook de structuur veel intenser en wel die van de ruimtescheepjes met daarbij behoort een veel grotere kracht. Citaat:
En deze functioneert dus op een nog kleiner gebied dan het elektromagnetisme, wat overeenkomt met mijn theorie dat het kleinere hoger (in deze dus sterker) ontwikkeld is dan het grotere. En naar mate de wetenschap steeds dieper in de microkosmos zal "duiken" zal ze ook steeds grotere krachten vinden.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 juli 2019 om 09:47. |
||||||||||
![]() |
![]() |