![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maargoed, ik was ooit zoals u: airco is onzin, ik moet dat niet, energievreters, etc etc...dus ik begrijp uw standpunt volledig. Tot ik verleden jaar letterlijk ben moete vluchten naar zee voor de hitte. Ik baadde in het zweet in mijn eigen huis. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En eens je airco hebt, kan je deze intelligent gebruiken of dom gebruiken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en jij weet ook dat de gewone airco's de vicieuze cirkel van opwarming van de aarde serieus aanzwengelen. zeg dus gewoon zonder hypocrisie : 'ik ben wel voor t milieu, zolang ik er geen last of kost van heb', en anders kunnen Anuna en Greta den boom in. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
" 'ik ben wel voor 't milieu, zolang ik er geen last of kost van heb', en Anuna en Greta kunnen in ieder geval den boom in: elke dag weer (of geen weer). " Vwalla!
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is gigantisch efficient en te vergelijken met een warmtepomp die het via grondwater doet. (de reden waarom je een warmtepomp via grondwater wenst heeft alles te maken met de COP in verwarmen, niet koelen, die wel veel beter is dan lucht-lucht). Feit blijft ook dat bij een hittegolf en veel zonneschijn er een meeropbrengst is van mijn zonnepanelen die ik direct ter plaatse gebruik voor koelen. Dus die onzin van "opwarming van de aarder door mijn airco" is ook wat bullshit he. Er is niks beter gekoppeld kwa verbruik en energieopbrengst dan aircos en zonnepanelen. |
|
|
|
|
|
|
#109 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 juli 2019 om 10:56. |
||||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de aardoppervlakte om zonder ecologische voetafdruk zonnepanelen te leggen is eindig. alle energie die je opsoupeert voor je airco, is dus nadelig voor het milieu en houdt de vicieuze cirkel v opwarming in stand. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heeft al ooit iemand deze ecologische voetafdruk berekend?:
![]()
|
|
|
#112 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is een niet-materiële wel-maatschappelijke winst.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Ah ja, verkeerd, jij als gepensioneerde bent overdag thuis om elektriciteit te verbruiken. Wij die gaan werken zijn andermaal gejost. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
airco's vergroten het probleem nog wat - strak idee.
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En in de VS. Je kent dat wel. Je zit in een restaurant in Italië of zo en het is een beetje warm zonder heet te zijn. En aan een tafel naast u zegt zo'n Amerikaan die vooral zweet omdat hij 40 kilo te zwaar staat met zo'n neusstemmetje: "Don't they have airconditioning here?"
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 29 juli 2019 om 12:32. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|