![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.122
|
![]() Citaat:
De accu's die je laadde in de auto's waren loodaccu's en zijn in die zin totaal niet te vergelijken met Li-on batterijen. Bij het laden van loodaccu's komt er waterstof vrij, daarom dat je al die veiligheidsmaatregelen moest treffen, bij een Lion-batterij gebeurt dit niet. Geen appelen met peren vergelijken! Trouwens, de problemen met die BMW's hadden niets met een accu te maken, het had met de rookgasreiniging te maken waar een lek kon optreden. Ook daar was je weer fout. Dit is niet te herleiden tot een elektrisch probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 3 september 2019 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
|
![]() Lol
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_fire Causes A motor vehicle contains many types of flammable materials, including flammable liquids like gasoline and oil as well as solid combustibles such as hose. Fuel leaks from ruptured fuel lines also can rapidly ignite, especially in petrol fuelled cars where sparks are possible in the engine compartment. Fires with casualties have been caused by ozone cracking of nitrile rubber fuel lines for example. Vehicles house multiple potential sources of ignition including electrical devices that may short circuit, hot exhaust systems, and modern car devices such as air bag detonators. In the UK, accidental car fires are declining[2] but deliberate car fires (arson) are increasing. There are approximately the same number of deliberate car fires as there are accidental car fires in the UK. It is common for joyriders to set fire to stolen cars: abandoned cars are commonly set on fire by vandals. Around two cars out of every thousand registered in the UK catch fire each year.[3][4] It is often the case in accidental auto fires that the bulk of the fire is (at least initially) contained in the engine compartment of the vehicle. In most vehicles, the passenger compartment is protected from engine compartment fire by a firewall. However, in case of arson, the fire does not always start in the interior or spread there. It is mandatory to carry an in-car fire extinguisher in some countries, such as Belgium, Bulgaria and Poland.[5] From 2003 to 2007 in the United States, there were 280,000 car fires per year, which caused 480 deaths.[6] Laatst gewijzigd door Micele : 3 september 2019 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.122
|
![]() Citaat:
https://www.cnbc.com/2018/10/23/bmw-...fire-risk.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170705_02958111 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Wanneer roepen ze de tesla terug?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() De cijfers bevestigen dat Tesla's tussen de 8 en 11 x minder kans hebben op een voertuigbrand dan diesels of benzines.
Al de rest is zever in de marge. Uiteraart betekent dit niet dat Tesla geen enkele kans op brand heeft. Zoiets bestaat niet. Maar omdat men nu eenmaal een spectaculaire Tesla brand graag in de gazet ziet, springen jullie er op als vliegen op een stront. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Men moet niet steeds vergelijken met ice. Dat is een appel en die ander een peer. Zoek gewoon de oorzaak en benoem ze.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Geen idee. Maar het is bijzonder hypocriet: bij ICE's accepteren jullie dat de boel nu en dan affikt. Dat hoort er bij. Bij een EV moet die kans 0 zijn voordat jullie er in zouden durven stappen. Komaan zeg, hypocrieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
|
![]() Citaat:
Koeling en management is het belangrijkste, ook bij het snelladen. Daarom "thermal runaway battery": Citaat:
Tesla heeft onlangs de monitoring software geupdated, als reactie na die brand in Shanghai (oude mod S): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 september 2019 om 14:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over milieu, maar over afwatering. Binnen de afwatering is de bevolkingsdichtheid geen direct probleem, wel de verstening die deze bevolking veroorzaakt Citaat:
De warmte in de batterij ontstaat niet door het materiaal, maar door de stroombeweging waardoor er warmte onstaat. En alle materialen hebben de eigenschap uit te zetten en te krimpen bij temperatuursveranderingen. Ook de vastheid van materialen verandert bij temperatuursveranderingen. En het is dus temperatuursverandering die bij accu's voor problemen zorgt. En het is daarom dat je steeds voor voldoende koeling moet zorgen en zowel snelladen als snelontladen moet vermijden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Jantje : 3 september 2019 om 14:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
|
![]() Tesla model 3 crashes met serieuze batterijbeschadiging en toch was er geen brand. Straf.
https://insideevs.com/news/363109/te...re-resistance/ Tesla Model 3 Battery Cells & Pack Resist Fire In Crash ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Of het nu een diesel een benzine, cng, lpg of ev is, ik wens het nooit meer te moeten meemaken om iemand leven in een wagen te zien opbranden. Dus ja, eigenlijk wil ik dat alle wagens 0% kans hebben om in brand te vliegen, zelfs bij een zware crach. Maar dat zal bij een wens blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Als een ice door een fout in het ontwerp brand dan zullen ze die terugroepen. Maar ik weet ook uit mijn autoverleden dat er heel wat geprutst word door de mensen zelf aan hun bekabeling voor meestal muziek. En soms schiet dat in brand. Of duizend andere oorzaken. Maar een ice die spontaan in brand schiet? Ik zou niet weten hoe. Tesla kan niet ontkennen dat er wel ergens een probleem zit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En da ze hierdoor eigenlijk te weinig hebben getest om mogelijke problemen bij langdurig zwaar belastend gebruik en het veelvuldig gebruik van snelladers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
Die affakkelende Tesla's zijn veel jonger. Volgens statistieken van NHTSA, total loss claims door brand bij de verzekeraars, scoort een <3 jaar oude Model X zo'n 1.9 keer meer dan gemiddeld en een <3 jaar oude Model S zo'n 1.4 keer meer dan gemiddeld (van de <3 jaar oude voertuigen)... Oeps. Link |
|
![]() |
![]() |