![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
P is RI kwadraat om éénvoudigte beginnen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoop dat je nog kan lachen als je huis afbrand. Waarom denk je dat er regels rond kabeldikte zijn? Waarom denk je dat men geen 5.000watt toestel op een 1.5mm² kabel mag aansluiten? Elektriciteit is een gevaarlijk speelgoed en het is niet de eerste kabel die doorbrand door te hoge belasting. Citaat:
Eerst wil je afdoen alsof ik een idioot ben, dan ga je verkondigen dat er zelfs speciale software in de Tesla S zit om oververhitting tegen te gaan. Wat is het nu? Veroorzaken stroombewegingen nu warmte of niet? Maar zal je helpen. De gloeilamp is een techniek die zuiver gebaseerd is op de warmte opwekking door stroombewegingen. De draad in de gloeilamp begint licht te geven door overbelasting, waardoor die gaat opgloeien en licht begint te geven. Basiskennis elektriciteit 1ste jaar elektriek van het secudair onderwijs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die P = RxIxI had je wsl niet begrepen! Nochtans ook basiskennis elektriciteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2019 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn materialen die bijna geen weerstand hebben, meestal op zeer lage temperaturen nabij het absoluut nulpunt, en dit noemen ze supergeleiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2019 om 11:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Om even scherp te stellen:
Stroom (current) is het transport van electrisch geladen deeltjes door een geleider, in de meeste gevallen electronen (negatief). Een deel van deze electronen gaat een interactie in met het rooster, en zullen op die manier warmte opwekken. De weerstand dus. Hoe hoger de temperatuur van een geleider, bvb koper, des te meer weerstand. De reden is simpel: het rooster zal trillen (= temperatuur/warmte) en dus moeilijker "begaanbaar" zijn voor electronen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Tesla S kwam in 2012 op de markt met accu's die niet van Tesla zelf kwamen. De supercharger kwam pas in 2013 op de markt en kondigde Tesla aan dat er bij enkele van de Supercharger-stations omwisselpunten zouden komen voor de accu. Zou dus wel een om aanpassingen kunnen aan die nodig zijn om de supercharger te kunnen gebruiken bij het oudere model S. En dan spreken we zelfs niet eens meer over een ontwerpfout, maar over nalatigheid van en oneigenlijk gebruik door de eigenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat er via het management teveel stroom gevraagd word door de sensors?
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij is van opleiding een dierenarts, geen technicus. Mijn oudste zoon kijk dan al even dwaas, die heeft een bouwkundige opleiding gevolgd. Als je tegen hen in technische termen spreekt kan je dus even goed tegen de muren praten, die begrijpen er even veel van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele jij hebt al die tabellen ergens zitten.
Kan jij zien welke EV merk het meest in brand schiet?
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cellen staan immers parallel aangesloten en verdelen de aangevoerde energie gelijkmatig waardoor er minder warmte ontstaat. Citaat:
En het ontbreken van juridische stappen tegen Tesla wegens uitgebrande voertuigen in de USA wijst er op dat er geen ontwerpfouten of programmatiefouten bewezen kunnen worden. In de USA zijn ze daar anders heel snel mee en eisen ze criminele bedragen als schadevergoeding. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- ionen in beweging = een ionenuitwisseling = stroombeweging. - geen ionen in beweging = geen stroom = geen stroombeweging ![]() En ionen in beweging .... vb een geparkeerde Tesla maar toch gaat die op in de vlammen ......zal een doorslag van isolatie zijn in de batterij of juist achter de batterij ( als daar geen veiligheid zit ? ) en kortsluiting .....is er niet altijd een verbinding met de Tesla server een logging? Laatst gewijzigd door chris k : 4 september 2019 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt mij toch dat het de batterijen zelf het probleem zijn
Niet alleen EV vliegt in brand maar ook andere zaken waar batterijen inzitten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 september 2019 om 21:14. |
![]() |
![]() |