![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat zijn er (tot nu) 98.470 he! Volgens mij zijn er al betere geweest hoor...
|
|
|
|
#363 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er bestaat een objectieve realiteit die los staat van idividuele opnie en meningen. Een verzameling meetpunten van de objectieve realiteit is wat men 'waarheid' noemt. De subjectiviteit zit in de manier waarop men meetpunten verzamelt of verwerpt op basis van een persoonlijk (voor)oordeel. Maar dat doet niet af van het feit dat er wel degelijk kenbare, objectieve, waarheid bestaat. Het probleem zit erin die boven water te krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat je ook een verschil moet maken tussen statements die misschien wel een inherent waarheidsstatuut hebben, maar waarvan het KENNIS NEMEN van dat waarheidsstatuut zo goed als ontoegankelijk is voor de meeste mensen. Bijvoorbeeld kan men stellen: "Om 20:32 vorige dinsdag heeft Trump in de Oval office "blablabla" gezegd". Dat is een statement dat zodanig "droog" is dat het wel een absoluut waarheidsstatuut heeft: het is oftewel objectief waar (Trump heeft dat toen gezegd) of objectief fout (Trump heeft dat niet gezegd). Er is een BEETJE subjectiviteit bij, zoals "hij heeft het GEMOMPELD", of "het was een GRAPJE" of zus en zo. Maar als we die subjectiviteit aan de kant zetten, kan men wel degelijk zeggen dat het oftewel waar was, oftewel fout, en geen kwestie is van subjectieve interpretatie. Alleen, HOE KAN JE HET ECHT WETEN als je er niet bij was ? Getuigenissen ? Opnames ? En hoe weet je of die zijn wat ze zeggen dat ze zijn ? Maw, dat statement heeft misschien wel een objectief waarheidsstatuut, maar we hebben geen chain of confidence die ons vanaf de waarneming tot onze kennisneming kan garanderen dat wat we afleiden hierover, overeenkomt met dat waarheidsstatuut. |
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2019 om 12:46. |
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Banneling
|
ja, ik dacht het eigenlijk wel ze.
Laatst gewijzigd door Anna List : 27 september 2019 om 12:49. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Europees Commissaris
|
majaaa...
In deze is de waarheid toch duidelijk: tetten. Ziet ge wel dat waarheid niet relatief is! tssssssssssssssssssssssssssss
|
|
|
#371 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tetten is dan ook de Ultieme Attractor in elk systeem waarbij Aantal_Mannen >= 1. Alles divergeert daarheen uiteindelijk, kwestie van tijd en grootte van de Attractor/ Attractie. |
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
Europees Commissaris
|
Truth
|
|
|
#374 | |
|
Minister
|
Citaat:
Trump's Ukraine Transcript Reveals That The Democrats Made a HUGE Mistake, Are HELPING Trump https://www.youtube.com/watch?v=OtgE_ffwkO0
|
|
|
|
#375 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Communicatie (wat een interactie is tussen mensen en dus altijd ook een "oorlogsdaad" is) niet verwarren met het waarheidsstatuut van statements die eventueel bij die communicatie kunnen gebruikt worden. Ik kan iemand 50 ware dingen zeggen, om die een voor hem nadelige, en voor mij voordelige beslissing laten te nemen. Ik doe aan communicatie. Maar dat verandert niks aan het waarheidsgehalte van de uitspraken die ik gezegd heb. |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Minister
|
Resultaat van heel de 'nothing burger' . Een groot deel van de dems laat Biden vallen. Schiet straks over Pocahontas. LOL
|
|
|
#378 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
PATRICKVE AKBAR!!!!!
|
|
|
|
|
#379 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is een verschil tussen "waarheidsstatuut" en "belangrijk vinden". Belangrijk vinden is ALTIJD subjectief, he. Maar zoals ik al stelde zijn er wel degelijk nogal wat proposities die wel degelijk een absoluut waarheidsstatuut HEBBEN ook al ken je het niet.
|
|
|
|