![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
kouder dan hier, Tavek, kouder dan.
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Momenteel rijdt ik met een Mercedes E. Moest ik overschakelen zou ik een model S nemen (ne KIA is voor het plebs he). De TCO berekening tool geeft mij volgende: - Aankoop: +€25.124 - Premies belastingen: - €5.458 - Energieverbruik: -€7.422 (op 5 jaar) - Verzekering en onderhoud: +€3.695 Totaalplaatje komt dus op +€15.939 om met een elektrische te rijden.
|
|
|
|
#205 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ja, ja, verleden winter reden ze gedurende nagenoeg 2 maanden niet meer in Canada en de VS rond de Grote Meren.
|
|
|
#207 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de optimist zal zeggen, dat is een schone loonsverhoging dankzij Magnette. de pessimist zal zeggen, dit gaat mij mijn baan of mijn auto kosten. Laatst gewijzigd door Anna List : 26 november 2019 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Beerk Vlaanderen en Vlamingen dat is iets vies... En Unia, die kijkt braaf de andere kant uit... De schijnheiligen... |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het punt is dat het totaal idioot is vandaag, om de EV artificieel door te drukken VOOR de markt het vanzelf doet. Het is een beetje alsof men in, zeg maar, 1995 wettelijk de draadloze telefoon zou verplicht hebben. Toen was dat economisch nog niet gunstig, en zouden bedrijven gigantische kosten moeten gemaakt hebben om een aantal draadloze telefoon fabricanten zoals Nokia stinkend rijk te maken met heel dure telefoons en abonnementen. Bovendien zouden ze hun pas gemaakte investeringen in bedrade telefoons in de vuilbak mogen smijten. En kijk, tegenwoordig is het allemaal zo goed als draadloos, puur door werking van de markt. De zonnepanelen moppen indachtig heeft men dat met veel geld gesubsidieerd, om Chinese paneelfabrikanten rijk te maken. Dat was ook veel te vroeg. Tegenwoordig legt gij er, omdat het gewoon marktsgewijs rendabel begint te worden. Dus allemaal nutteloos, kapitaalsvergooien geweest. Laat de markt doen. Niks is sterker dan de markt. Ga je eraan klooien, het kost U hopen geld. |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moet die francofonie toch niet zo breeddenkend zijn waarvoor ze zich zo graat tegenover de bekrompen Vlamingen uitgeven... |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Banneling
|
Citaat:
https://stroohm.be/elektrische-of-br...bedrijfswagen/ Een Model 3 van 60k kost/maand evenveel als een Mercedes die 20k goedkoper is. En met een stevig lagere VAA per maand voor de werknemer ! Voor de Model S zien we dat hij 20-25k duurder is dan een vergelijkbare BMW, en ongeveer evenveel kost/maand. Maar alweer, de helft van VAA per maand voor de werknemer. Betaal jij graag VAA ? |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Electriciteit kost 50 euro/MWh, maar we maken er artificieel 250 euro/MWh van. Hetzelfde geldt voor diesel. Een wagen wordt 21 % duurder gemaakt artificieel. De overheid grijpt overal in. Waarom nu opeens de "vrije markt" laten spelen ? Omdat u conservatief bent en graag van uw diesel houdt ? |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banneling
|
al die berekeningen ev vs icv gaan trouwens uit van een verwachting van hogere restwaarde in het voordeel van ev.
en dat met een oude batterij ... ik heb daar zo mijn bedenkingen bij. Laatst gewijzigd door Anna List : 26 november 2019 om 14:48. |
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Unia is er ook voor U en wat gij beweert over de Walen. |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#218 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist, en telkens maakt dat brokken he.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar ben je beter bescheiden, en wacht je tot de rijke jongens het dure speelgoed kopen om te stoefen en de markt de zaken gunstiger maakt. Zoals met draadloze telefoons, digitale televisie, zonnepanelen, computers en al de rest. Deze markt is globaal. Wat Belgie doet hierbij heeft weinig belang. Het gaat de markt niet beinvloeden in de wereld. Belgie gaat geen grote spelers hebben in dit domein (weeral niet). Belgie kan dus enkel maar meezwalpen met de globale markt van EV. En die is voorlopig nog duur. Gaat Belgie dure EV willen opsolferen, dan gaat Belgie kapitaal verliezen en vernietigen, meer niet. Ik zou nog zeggen, mocht Belgie initiatief nemen op de biermarkt, dan kan het de markt sturen. Dan kan Belgie beter de bierproducenten sturen. Maar met de EV gaat dat het geval niet zijn. De spelers zijn elders. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2019 om 14:56. |
|||
|
|
|
|
|
#219 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Model 3, das willen maar ni kunnen he. We spreken over model S. Ik denk dat mijn calculator de restwaarde niet incalculeert, vandaar het verschil waarschijnljik...
|
|