![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog.
De vraag die niemand stelt ; hoeveel % van de totale lucht bevat die kleine deeltjes? Dat is een belangrijke vraag. (Waar geen antwoord op zal komen)
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen en omgeving:
![]() Aantal ultrafijn stofdeeltjes in Antwerpen in 2013, uitgedrukt in aantal per kubieke centimeter lucht. De zones met meer verkeer, zoals de Ring, gaan gebukt onder het meeste ultrafijn stof en kleuren rood op de kaart. https://tieroefs.wordpress.com/2018/...dheid-schaden/ Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je hoeveel keer per dag? Hoeveel microgram dosis zou er in het menselijk lichaam blijven hangen per jaar. Zeg het eens. Jij wilt echt wetenschappelijke studies en bewijzen in twijfel trekken? Waarom doe je dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat laat je zien? De plek waar het meest te zien is. Meer niet. Als je met een thermische camera op je lijf kijkt zie je ongeveer hetzelfde. Betekend dat iets? Nee!
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij wilt echt wetenschappelijke studies en bewijzen in twijfel trekken? Waarom doe je dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het regent of waait al veel minder.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.welingelichtekringen.nl/...n-gedacht.html Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al ooit iemand een fijnstof dode weten te begraven? Al ooit een dokter zien zoeken achter fijn stof? Nee he.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.welingelichtekringen.nl/...n-gedacht.html >>> https://www.bmj.com/content/367/bmj.l6258 <<< Citaat:
Eigenlijk wel, er is veel meer gevonden in urine van stadskinderen als die op het land. https://www.hln.be/nieuws/-pano-wijs...land~a44642f4/ Ja he. Pano gaat nog een stapje verder: samen met de Universiteit Hasselt hadden ze het idee om niet alleen de concentratie van stikstofdioxide, maar ook de aanwezigheid van roetdeeltjes in urine te gaan meten. Er werd een plasstaal van tien kinderen uit de school in Brussel vergeleken met die van tien kinderen uit de school in Opwijk. Ook hier waren de resultaten frappant: in de urine van kinderen in Brussel werd de helft méér roet aangetroffen dan bij kinderen die in Opwijk naar school gingen. Onderzoekster Nelly Saenen: “Roet wordt ingeademd, komt zo in de longen terecht en ook in de bloedbaan als de deeltjes klein genoeg zijn. Als we het in de urine vinden betekent dat dat de urine door heel het lichaam gepasseerd is.” Grote impact De kwaliteit van onze lucht doet in het land heel wat ‘wetenschappelijke wenkbrauwen’ omhooggaan. Ja, er zijn steeds meer wetenschappelijke bewijzen die kunnen aantonen dat luchtverontreiniging schadelijk is voor onze kinderen: “We weten dat roken slecht is sinds de jaren ’50, passief roken sinds de jaren ’80 en nu weten we ook dat de lucht die we inademen een impact heeft op onze gezondheid,” zegt Tim Nawrot, professor aan de Universiteit Hasselt. “Vooral onze kinderen zijn extra kwetsbaar”, vult kinderarts Stijn Verhulst (UZA) aan. “Bij kinderen zijn alle organen nog in volle ontwikkeling en als daar een verstoorder binnenkomt zoals de uitlaatgassen van auto’s dan heeft dat een negatieve invloed op de ontwikkeling van een kind.” Maar of dat alleen door een verhuis naar het platteland beter zou worden? Dat vinden sommige wetenschappers toch een moeilijke vraag om te beantwoorden. Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 15:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beeld van de ring is trouwens een thermische beeld.
Geen idee hoe je daaraan fijn stof kunt vinden. Maar soit de leugen eist zijn beeld denk ik. Fijn stof camera is nog niet uitgevonden.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ook micro deeltjes plastic zijn. Daar maakt men zo geen drama van.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan UFP meters, kan je zelf kopen. Past het niet in jouw kraam deze tekst? Pano gaat nog een stapje verder: samen met de Universiteit Hasselt hadden ze het idee om niet alleen de concentratie van stikstofdioxide, maar ook de aanwezigheid van roetdeeltjes in urine te gaan meten. Er werd een plasstaal van tien kinderen uit de school in Brussel vergeleken met die van tien kinderen uit de school in Opwijk. Ook hier waren de resultaten frappant: in de urine van kinderen in Brussel werd de helft méér roet aangetroffen dan bij kinderen die in Opwijk naar school gingen. Onderzoekster Nelly Saenen: “Roet wordt ingeademd, komt zo in de longen terecht en ook in de bloedbaan als de deeltjes klein genoeg zijn. Als we het in de urine vinden betekent dat dat de urine door heel het lichaam gepasseerd is.” Grote impact De kwaliteit van onze lucht doet in het land heel wat ‘wetenschappelijke wenkbrauwen’ omhooggaan. Ja, er zijn steeds meer wetenschappelijke bewijzen die kunnen aantonen dat luchtverontreiniging schadelijk is voor onze kinderen: “We weten dat roken slecht is sinds de jaren ’50, passief roken sinds de jaren ’80 en nu weten we ook dat de lucht die we inademen een impact heeft op onze gezondheid,” zegt Tim Nawrot, professor aan de Universiteit Hasselt. “Vooral onze kinderen zijn extra kwetsbaar”, vult kinderarts Stijn Verhulst (UZA) aan. “Bij kinderen zijn alle organen nog in volle ontwikkeling en als daar een verstoorder binnenkomt zoals de uitlaatgassen van auto’s dan heeft dat een negatieve invloed op de ontwikkeling van een kind.” Maar of dat alleen door een verhuis naar het platteland beter zou worden? Dat vinden sommige wetenschappers toch een moeilijke vraag om te beantwoorden. ----- Jij wilt echt wetenschappelijke studies en bewijzen in twijfel trekken? Waarom doe je dat? https://www.bmj.com/content/367/bmj.l6258 Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die beelden dat jij toont zijn thermische beelden.
Op die beelden zie je geen fijn stof. Enkel warmte. Wil jij warmte koppelen aan fijn stof? Oké dan zijn alle warmtebeelden van warmteverlies op daken van huizen oorden van fijn stof. Ge voelt dat dit niet kan nietwaar? En van de urinestalen ben ik benieuwd naar de uitslag van de kinderen die naar kobalt moeten mijnen om u plezier te doen.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetenschappers waarschuwen: “Concentratie fijn stof in keuken na klaarmaken gebraad veel erger dan in vervuilde stad”
Moeten we stilaan gaan vrezen voor ons traditioneel stukje varkens- of rundsgebraad op zondag? Ook bij het bakken van vlees en groenten komt fijn stof vrij dat schadelijk kan zijn voor de gezondheid. De minuscule deeltjes kunnen zelfs nog uren blijven hangen in de keuken. Daarvoor hebben verschillende onderzoekers gewaarschuwd op het jaarlijkse congres van de American Association for The Advancement of Science (AAAS).
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die op pensioen gaan worden niet vervangen, dus een jongere komt daar niet aan de bak. De jobs zijn weg, verdwenen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook eens de goede kant van fijn stof.
Water in de atmosfeer is van cruciaal belang voor het effect van fijn stof (ook wel aërosolen genoemd) op het klimaat. Water dat als neerslag naar beneden komt, zorgt dat aërosolen uit de atmosfeer worden verwijderd, de lucht wordt als het ware schoon gewassen. Dat proces begint al in de wolk bij de vorming van wolkendruppels rond deze deeltjes. Naar nu blijkt leveren ook vallende regendruppels een niet eerder onderkende belangrijke bijdrage aan het verwijderen van aërosolen uit de atmosfeer. Buiten de wolk is waterdamp van belang voor de groei van aërosolen en daarmee van invloed op het klimaat. Neerslag en wolken zijn dus bepalend voor de hoeveelheid aërosolen in de lucht, waterdamp is bepalend voor de sterkte van het klimaateffect. Dit blijkt uit onderzoek naar aërosol modellering door Bas Henzing van het KNMI. Op 6 maart a.s. verdedigt hij zijn proefschrift aan de Technische Universiteit van Eindhoven. Meer regen. Gezuiverde lucht. Klimaat beheersing. Je zou er nog achter vragen om den duur.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn steeds minder mensen nodig voor steeds meer productie. Automatisering neemt heel veel jobs weg, veelal jobs die gedaan werden door mensen die ietske minder in hun hoofd hebben. Wat gaan ze met deze mensen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En binnen regent het niet. ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2019 om 17:31. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opwarming is dus wel de schuld van de groenen
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met gemiddeld 200 dagen dat er wel wat valt is de lucht toch al redelijk gezuiverd.
Gemiddeld he. Kan ook eens wat minder maar ook weer meer zijn.