![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin staat het voor wat jij daar nu even van maakt, maar jouw bizarre redeneringen volg ik gewoon niet en evenmin moet ik daar eindeloos op in blijven gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, in een ideale wereld hoeft abortus niet maar daar leven we niet in. Wat bedoel je met dat eigenbelang? De redenen om een zwangerschap als ongewenst te zien zijn vaak erg persoonlijk, ik oordeel daar liever nooit over. Ook niet wanneer iemand beslist om het kind wel te krijgen, ook al lijkt de situatie echt niet ideaal. Vrouwen mogen dat zelf beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan leven met een wet die de termijn op 12 weken zou houden. Omdat vrouwen boven die termijn nog naar Nederland kunnen gaan. Gelezen jongens ? Mooi! Ik ben eveneens voorstander van uitbreiding tot 18 weken, zodat vrouwen niet naar Nederland moeten. Gelezen heren? Eindelijk! Dus wanneer er geen uitbreiding is, van 12 naar 18 weken, maak ik er geen punt van. Omdat... ja goed zo, Nederland hoe dan ook een bijkomende oplossing biedt !Jullie zijn er , hoera ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is een beetje als iemand die een berekening raar vindt: die denkt dat het gewoon de juxtapositie is van formules. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- waarom zou er een wettelijk kader nodig zijn voor abortus, en niet om uw haar laten te knippen ? - op welke principes baseert de wetgever zich om de wet te bepalen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OP DIT OGENBLIK is 18 maanden "buiten het wettelijke kader", toch ? Niettemin zou je kunnen instemmen met een verandering van de wet, zodat wat vandaag buiten het wettelijke kader valt, aanvaardbaar wordt. Dus stem je wel degelijk in met wat vandaag buiten het wettelijke kader valt. Als je kan instemmen met het gegeven dat de wet verruimt in wat ze toelaat, dan stem je UITERAARD in met dingen die vandaag buiten het wettelijk kader vallen he. Destijds was homoseksualiteit verboden. Homoseksualiteit bedrijven viel dus "buiten het wettelijke kader". Niettemin zou je toen ingestemd hebben met dingen die buiten het wettelijke kader vielen. En zou je voorstander geweest zijn om die dingen, die buiten het wettelijke kader vielen, toe te laten. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En anders dan in de lijn van jouw denken, is mijn mening geen of/ of maar en/ en verhaal, dat mag nog bij mijn weten, zelfs in een discussie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stem bijvoorbeeld niet in met een illegale abortus, omdat dit buiten de wet valt. En kun jij ook eens ophouden me te vertellen wat ik moet en zal? Heb ik geen boodschap aan, jouw opvattingen zijn voor eigen rekening. 18 maanden??? Bij mijn weten duurt een zwangerschap 9 maand, maar soit... Laatst gewijzigd door alice : 10 december 2019 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Het is het afbreken van de zwangerschap he. Je gaat mij toch niet zeggen dat een kunstmatige bevalling een voortzetten van de zwangerschap betekent ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een zwangerschap hoort uiteindelijk de bevalling. Sommige vrouwen zien daar soms tegenop, anderen zijn juist weer blij als het zo ver is. In ieder geval is een bevalling nodig om de baby geboren te laten worden, dus kunnen we dit deel niet overslaan. Het kan gebeuren dat de bevalling niet helemaal loopt zoals je vooraf had verwacht. Misschien krijg je te maken met een kunstmatige bevalling. Wanneer gebeurt dit en hoe gaat het in zijn werk? Je weet blijkbaar echt niet waarover je het hebt! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik ben voor de huidige wet." "O neen, ik wil de huidige wet toch veranderd zien." "Eigenlijk tot de Nederlandse termijn." "O neen, zo ver hoeft het uiteindelijk toch niet..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is abortus ? Het betekent "het afbreken", het "stopzetten". (van de zwangerschap).
Een kunstmatige bevalling is het veroorzaken van de bevalling via medicatie, voor het lichaam het zelf "beslist" had. Dat kan je op gelijk welk moment doen in de derde trimester, met prostaglandines bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat haar houding zoiets is als "ik ben voor de wet, wat die ook is, als die maar overeenkomt met mijn variabele opinie over het onderwerp, die geinspireerd is door wat de wet zegt..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De logica vervangt niet altijd de realiteit en zijn eruit voortvloeiende gevolgen en/of conclusies... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betekenen dus al die elementen in deze draad over abortus? Logica? Realiteit? Gevolgen? Conclusies? |
|
![]() |
![]() |