Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2005, 19:32   #61
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De NMBS werkt inderdaad met privé transporteŭrs samen (ik had het genoegen in een
redelijk ver verleden met de mens die speciaal namens de NMBS met transporteŭrs onderhandelt te onderhandelen - heb trouwens ook een speciale cursus over het
internationaaal goederenvervoer gevolgd- en mag gerust stellen dat ik op het gebied van containervervoer per spoor mee aan de wieg gestaan heb)..

Momenteel streeft men er toch naar alle eŭropese spoorwegmaatschappijen
een min of meer conforme organisatie te doen aannemen. we kunnen dit het best vergelijken met de ingrepen vanwege de EC op het gebied van het bankwezen.
De banken rekenden inhet verleden krankzinnige kosten aan om een overschrijving te doen vanuit België naar Nederland bv. & Een gecertifieërde cheque van een Italiaanse
Bank had een heel andere juridische impact als een gecertificieërde belgische cheque
etc.. >Nu mag men een rijhandelszone scheppen en alle douanehindernissen voor de handel afschaffen, zonder een doorzichtig goedkoop systeem van betalingsverkeer
zit men nog steeds met handelsbarrières.

Dat dit idem dito is voor wat betreft transport is duidelijk - we staan voor het
identieke fenomeen : alle landen doen pogingen om het vrachtwagenvervoer af te remmen zodat de aŭtostrada veiliger en toegankelijker worden voor het kiespubliek.
Tolgelden en taksen zijn één zaak / een betere integratie van het spoorverkeer
is er een andere... HST voor goederen is één van de zaken die men aandachtig moet bekijken.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be