![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=alice;9227402]
Citaat:
Geeft u eens een voorbeeld van religieus georienteerde wetgeving die vrije keuze laat aan wie niet gelooft? nergens zie ik een weerlegging. ik heb nu al 2 voorbeelden gegeven van religieus geinspireerde wetten die een vrije keuze laat aan ongelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | ||
|
![]() Citaat:
Er ontstaat pas een dictatuur als ik niet meer aan het spel kan deelnemen, wanneer mij m.a.w. de vrijheid wordt ontnomen om als democratische actor op te treden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
|
![]() Citaat:
![]() En ik wacht nog altijd op de schade doe een homo ondervindt als een bakker geen taart wil verkopen aan hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
|
![]() Gij verzint dat. Een bakker is niet verplicht tot een 'normale en gangbare dienstverlening'. Een bakker is geen ambtenaar in dienst van een overheid. hij is een privaat persoon. En een verkoop van een taart is een contract. En ge moogt het nakijken: een contract is per definitie een vrijwillige transactie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
kijk eens naar het contractrecht. Dat gaat voor het grootste deel over vrijwilligheid, en hoe contracten nietig zijn als er dwang is. gaat gij echt homohaters verplichten aan homo's te verkopen? los van het feit dat dat tegen de wet is, wat denkt ge daarmee te bereiken? gaat ge homohaters zo bekeren tot homo tolerante mensen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
Het is een generiek contract tussen koper en verkoper; niet een contract a la tête du client. Een bakker kan toch niet zeggen: voor meneer is de koffiekoek 10 euro en voor mevrouw 10 cent? Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 18 januari 2020 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
|
![]() Citaat:
een verkoper heeft toch 100% vrijheid in prijszetting. en dat gebeurt effectief constant. Als ik naar de krantenwinkel ga krijgt mijn dochter steevast een gratis lollie. Die lollie is voor de volgende klant 1 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() discriminatie op basis van geslacht, geaardheid of geloof uiteraard wel
schade? deze klant geraakt bv niet aan brood. e praten hier over iemand die de gevraagde prijs wil geven. dat je dochter een koekje krijgt in de winkel en je op de rommelmarkt kunt onderhandelen is natuurlijk volstrekt irrelevant in deze discussie ![]() Handelaar mag vrij kiezen? ooit al van maximum- en minimumprijzen gehoord? bv aan het tankstation? |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
als iemand u solden aanbiedt aan de kassa, gaat u die dan weigeren met het argument: ' ha nee, ik wil de aangekondigde hogere prijs betalen, u MOET dit product aan de aangekondigde prijs verkopen aan mij!' yeah right! ![]() Niet TE hypocriet aub! Dat is door de wet opgelegd voor een beperkt aantal produkten. Voor taarten bestaat dat niet. daar wordt de prijs bepaald dmv een akkoord tussen 2 private personen. Een contract. Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 januari 2020 om 17:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke basis is in onze samenleving nu gebaseerd? Toch niet op Darwin? Mogen we nu mensen uit de weg ruimen onder het motto "survival of the fittest"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag iemand iets beledigend schrijven over de islam en aldus moslims in het hart treffen? Ondertussen toch een niet onbelangrijk deel van onze samenleving, nietwaar? Of mogen moslims beledigd worden, maar moeten we wel op eieren lopen als het om homoseksualiteit gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechters hebben geoordeeld dat er geen sprake is van discriminatie. Hoe komt u er dan toe om anders te oordelen? Kent u de wet beter dan de rechter? Werd u misschien onlangs benoemd tot lid van het Amerikaans Hooggerechtshof? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan durft ze het - onbewezen - verwijt richting gelovigen sturen als zouden die vanuit een superieur gevoel denken en handelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het ook heel democratisch is dat een staat soft drugs strafbaar acht en aldus de vrije keuze in genotsmiddelen beperkt. Ook al zijn er misschien mensen die niet geloven in de nociviteit van soft drugs en menen dat ze niet beperkt moeten worden in hun keuze door de visie van bepaalde anderen. Alice, u moet eens leren dat u niet de navel van de samenleving bent en dat uw visie niet verheven kan worden tot de enige toelaatbare binnen een democratisch bestel. De democratie werkt anders dan wat er van maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat u over tot het inperken van de vrijheid van een bakker. Of kunt u mij eens uitleggen waarom een bakker gedwongen zou moeten worden als hij een klant voor zich krijgt die een taart wil in de vorm van een enorme penis in erectie? Mag hij nog steeds in vrijheid hierover beslissen of zal hij die taart moeten bakken, omdat hij volgens u geen recht op eigen beslissing heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |