Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u. Dat is een goede zaak.
Neen. De bestuurder dient zelf verantwoord om te gaan met zijn wagen. 9 50,00%
Ja. Het is veiliger om een max. snelheid in te bouwen. 9 50,00%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2020, 20:29   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie beweert dat snelheid van het voertuig geen rol speelt, negeert gewoonweg de bevinden.
Het veiligste verkeer is stilstaand verkeer. Vraag is of stilstaand verkeer ook mag kan worden aanzien als verkeer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2020 om 20:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:30   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Volvo is vanaf nu dus officieel een losermerk

Volvo is een Chinees.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 22:16   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Volvo is vanaf nu dus officieel een losermerk
Een Chinees losermerk

Sissycar
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 22:44   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een Chinees losermerk
En Jaguar een Indisch merk? lol

Of Manchester City FC is een Arabische topvoetbalploeg? Lol.

Citaat:
De fabrieken en hq van Volvo, wereldwijd:

Standorte weltweit

Die Volvo Car Corporation unterhält Fertigungsstandorte in mehreren Ländern.[10]

Schweden
Göteborg: Headquarter, R&D Center, Design Center
Torslanda: Fahrzeug-Produktion (Volvo XC90, V90, V90 Cross Country, XC60, V60, V60 Cross Country sowie zukünftige Modelle basierend auf SPA)
Skövde: Motoren-Produktion
Olofström: Karosserie-Fertigung

Belgien/Gent:
Fahrzeug-Produktion (Volvo V60, V40, V40 Cross Country, XC40 sowie zukünftige Modelle basierend auf CMA)

Dänemark/Kopenhagen: R&D Center (Außenstelle)

China
Shanghai: Headquarter Volvo Cars China, R&D Center
Chengdu: Fahrzeug-Produktion (Volvo XC60)
Daqing: Fahrzeug-Produktion (Volvo S90, S90L sowie zukünftige Modelle basierend auf SPA)
Lugiao: Fahrzeug-Produktion (neue Volvo 40er Modelle basierend auf CMA, Werk zusammen mit Geely/Lynk & Co)
Zhangjiakou: Motoren-Produktion

Malaysia/Kuala Lumpur: Montagefabrik

Indien/Bangalore:
Montagefabrik (Fertigung erfolgt in Zusammenarbeit mit der Volvo Group, dem schwedischen Lkw-, Bus- und Baumaschinen-Hersteller)

USA
Sunnyvale/Camarillo: Volvo Car Technology USA / VCTECH California
Charleston: Fahrzeug-Produktion (Volvo S60, ab 2021 kommende Generation Volvo XC90)

https://de.wikipedia.org/wiki/Volvo_...dorte_weltweit

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2020 om 22:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 23:22   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Die oude jaguars waren deftig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 13:40   #106
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.629
Standaard

Een deel van het opbouwen of behouden van een zeker "serieus" imago is om "morons" weg te houden van "uw" merk.

Volvo is daar redelijk in geslaagd,audi kan zich nog herpakken maar moet nu snel handelen,BMW BESTAAT bij gratie van de "morons",te laat nu!....

Tevens is het lastig om de uitstootgegevens van de vloot plofmotorwagens van een merk geloofwaardig te houden als er veel laagvliegers tussen zitten.Er zijn merken die zich profileren met die "sportievelingen",en er zijn er die dat niet WILLEN.


Benieuwd wat men eigenlijk kan doen om te voorkomen dat "tuners" dat allemaal weer ongedaan te maken om de "full power" van een gegeven motorblok weer naar boven te halen?

Het lijkt mij dat Geely dan,zonder falen,advokaten moet sturen naar iedereen die DURFT nog te knutselen aan een wagen die het merk "Volvo" voert.(minimaal moet iedere verwijzing naar het merk er dan af zeker?)

Laatst gewijzigd door kelt : 23 mei 2020 om 13:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 19:24   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er moet wel een oorzakelijk verband zijn. Is nu ook met dronken met de wagen rijden.


Stel:
Je rijdt op de snelweg tegen 150 km/u.
Er is iemand die in de verkeerde richting rijdt.
Een aanrijding is niet meer te vermijden.

De oorzaak van het ongeval was niet de snelheid maar de spookrijder die in de verkeerde richting reed.
Maar de schade is wel kompleet afhankelijk van de gereden snelheid.

Tegen 150 km/h moet je wagen 56 % meer energie absorberen in de crash dan bij 120 km/h. Bij 180 km/h 125 % meer en bij 240 km/h (duitse autobaan) 4 keer zoveel.

En als je dat koppelt met de reactiesnelheid zoals dpg aanhaalt en de remafstand merk je dat snelheidsbeperkingen opeens erg nuttig en zinvol zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 21:22   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar de schade is wel kompleet afhankelijk van de gereden snelheid.

Tegen 150 km/h moet je wagen 56 % meer energie absorberen in de crash dan bij 120 km/h. Bij 180 km/h 125 % meer en bij 240 km/h (duitse autobaan) 4 keer zoveel.

En als je dat koppelt met de reactiesnelheid zoals dpg aanhaalt en de remafstand merk je dat snelheidsbeperkingen opeens erg nuttig en zinvol zijn.

De enige optie blijft dan om de snelheid te beperken tot 5 km/u. Als je frontaal botst aan 120 of 150 zal niet veel verschil maken. Of toch.....misschien dat je aan 150 het geluk hebt om op slag dood te zijn terwijl je aan 120 misschien de rest van uw nog korte bestaan kan doorbrengen als een plant .....Mijn keuze is al gemaakt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 mei 2020 om 21:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 21:28   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar de schade is wel kompleet afhankelijk van de gereden snelheid.

Tegen 150 km/h moet je wagen 56 % meer energie absorberen in de crash dan bij 120 km/h. Bij 180 km/h 125 % meer en bij 240 km/h (duitse autobaan) 4 keer zoveel.

En als je dat koppelt met de reactiesnelheid zoals dpg aanhaalt en de remafstand merk je dat snelheidsbeperkingen opeens erg nuttig en zinvol zijn.
En wat schade bij ongevallen betreft is een hele discussie waar heel veel komt bij kijken. Wordt je auto in de flank aangereden of langs achter ? Met hoeveel mensen je in de auto zit welk model van auto enz....Heel veel factoren spelen een rol bij een ongeval. Zelfs als je op het ogenblik van het ongeval al dan niet dringend moet plassen of je al dan niet net zwaar hebt gegeten kan bepalend zijn voor je overlevingskansen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 mei 2020 om 21:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 14:12   #110
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Ritje richting Antwerpen leerde dat de snelheidsovertreders allemaal terug op post zijn ondanks de vele werken die aan de gang zijn op dat circuit.

Vrouw (blonde of geblondeerd) met open Porsche 911 S wist het gaspedaal héél goed staan en dan heb je nog die vrouwen met de Mini Coopers daar kwam er ook ééntje serieus met voorbij gestoven.

Andere waren uiteraard BMW, Range Rover, Volvo ...

Ook veel met bestelwagens die het niet echt zo nauw namen.

p.s.

Qua remmen hebben sommige merken de (meestal dure) optiekeuze Keramische remmen (blokken).

Niet zolang geleden zag ik op het net nog een clip van de Audi RS3 en daar ging men voor de keramische remmen, beter maar duur.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2020 om 14:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 14:35   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ritje richting Antwerpen leerde dat de snelheidsovertreders allemaal terug op post zijn ondanks de vele werken die aan de gang zijn op dat circuit.

Vrouw (blonde of geblondeerd) met open Porsche 911 S wist het gaspedaal héél goed staan en dan heb je nog die vrouwen met de Mini Coopers daar kwam er ook ééntje serieus met voorbij gestoven.

Andere waren uiteraard BMW, Range Rover, Volvo ...

Ook veel met bestelwagens die het niet echt zo nauw namen.

p.s.

Qua remmen hebben sommige merken de (meestal dure) optiekeuze Keramische remmen (blokken).

Niet zolang geleden zag ik op het net nog een clip van de Audi RS3 en daar ging men voor de keramische remmen, beter maar duur.
Ik wil gerust eens met Jou de baan op. Ik zie echt geen verband meer tussen automerken en (overdreven) snelheid.
Een bestelwagen haalt nu ook vlotjes 180 en eender welke auto haalt al vlug de 200. Er rijden trouwens evenveel bestelwagens op het linkse rijvak dan personenwagens. En het is goed dat vrachtwagens nu begrensd zijn of die gingen ook vlotjes 150 met al hun pk's.
Geen enkele auto is nog echt traag.....of daar moet je toch al gaan naar zoeken zoals daar kan zijn de goedkoopste Dacia of het kleinste stadsautootje.
Mijn hobby sportwagen gaat vlot over de 200 maar wat doe je daar nog mee ?
Ik heb ook een 1.2 Skoda en dat bakske haalt 200 op de teller.....Op het linkse rijvak zal niemand in België me nog uit zijn wiel rijden en een Volvo al zeker niet meer

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 mei 2020 om 14:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 08:59   #112
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wil gerust eens met Jou de baan op. Ik zie echt geen verband meer tussen automerken en (overdreven) snelheid.
Een bestelwagen haalt nu ook vlotjes 180 en eender welke auto haalt al vlug de 200. Er rijden trouwens evenveel bestelwagens op het linkse rijvak dan personenwagens. En het is goed dat vrachtwagens nu begrensd zijn of die gingen ook vlotjes 150 met al hun pk's.
Geen enkele auto is nog echt traag.....of daar moet je toch al gaan naar zoeken zoals daar kan zijn de goedkoopste Dacia of het kleinste stadsautootje.
Mijn hobby sportwagen gaat vlot over de 200 maar wat doe je daar nog mee ?
Ik heb ook een 1.2 Skoda en dat bakske haalt 200 op de teller.....Op het linkse rijvak zal niemand in België me nog uit zijn wiel rijden en een Volvo al zeker niet meer
Ik doe (nu minder natuurlijk in Covid-19 tijden) het traject kust-antwerpen regelmatig en ik weet wat er leeft op de baan.

Gent 'brug der zuchten' daar mag je op huidig ogenblik 50km/u op sommige plaatsen en toch komen er nog voorbij'gevlogen'.

Dan denk je yeah right.

Reden te meer dat zoals ik al eerder vschreef bestelwagens moeten afgesteld worden op 130km/u.

Vrachtwagens begrensd?

Kwam er in de Kennedytunnel anders ééntje (nummerplaat/landcode ander land) serieus door op de uiterst linkse rijbaan. (daar mag je 70km/u als het mogelijk is toch)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2020 om 09:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:48   #113
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik doe (nu minder natuurlijk in Covid-19 tijden) het traject kust-antwerpen regelmatig en ik weet wat er leeft op de baan.

Gent 'brug der zuchten' daar mag je op huidig ogenblik 50km/u op sommige plaatsen en toch komen er nog voorbij'gevlogen'.

Dan denk je yeah right.

Reden te meer dat zoals ik al eerder vschreef bestelwagens moeten afgesteld worden op 130km/u.

Vrachtwagens begrensd?

Kwam er in de Kennedytunnel anders ééntje (nummerplaat/landcode ander land) serieus door op de uiterst linkse rijbaan. (daar mag je 70km/u als het mogelijk is toch)
Op wat ik schreef:

Laatste tijden al aardig wat ongevallen daar waar de werken zijn in Gent.

Nu is het wachten op de ongevallen in Antwerpen daar waar men aan de oeververbinding bezig is want de signalisatie is daar ook niet echt top.

Gent: brug der zuchten, signalisatie 0/10
Antwerpen L.O. naar Kennedytunnel toe signalisatie 0/10

:s

Gewone wagens afstellen op 160km/u
Bestelwagens op 130km/u

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juni 2020 om 15:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 18:40   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik doe (nu minder natuurlijk in Covid-19 tijden) het traject kust-antwerpen regelmatig en ik weet wat er leeft op de baan.

Gent 'brug der zuchten' daar mag je op huidig ogenblik 50km/u op sommige plaatsen en toch komen er nog voorbij'gevlogen'.

Dan denk je yeah right.

Reden te meer dat zoals ik al eerder vschreef bestelwagens moeten afgesteld worden op 130km/u.

Vrachtwagens begrensd?

Kwam er in de Kennedytunnel anders ééntje (nummerplaat/landcode ander land) serieus door op de uiterst linkse rijbaan. (daar mag je 70km/u als het mogelijk is toch)
Een bestelwagen genre Ford Transit beschikt nu niet zelden over 160 pk .....en dan heb ik het nog even niet over diegene die een andere chip inbouwen. Die zitten wel tegen de 200 pk. Je moet al over een felle auto beschikken om die nog zomaar uit je wiel te rijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juni 2020 om 18:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 08:46   #115
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een bestelwagen genre Ford Transit beschikt nu niet zelden over 160 pk .....en dan heb ik het nog even niet over diegene die een andere chip inbouwen. Die zitten wel tegen de 200 pk. Je moet al over een felle auto beschikken om die nog zomaar uit je wiel te rijden.
Zo is dat inderdaad.

Laatst nog zo eentje zien voorbij vliegen.

Bestuurder beide armen op het stuur, passagier die sliep of overwerkt of goed zat was op de andere stoel gezeten zijnde maar gas geven dat konden zij wel.

Dan denk ik altijd: zou zo een bestelwagentje de elandtest wel doorstaan hebben?

Ik stel mij nog steeds de vraag mocht die bestuurder op dat ogenblik een boete oplopen wie er instaat voor het betalen van de boete: hij/zij die op dat ogenblik de bestelwagen bestuurde of de baas van het bedrijf? (voorgaande in geval van bedrijfswagens)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juni 2020 om 08:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:00   #116
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.
Ik vermoed dat Volvo wel een marktonderzoek gedaan heeft. Het imago van Volvo is meen ik een veilige auto. In die zin maakt een auto waarmee je onnodig onveilige snelheden kan behalen weinig zin. Het soort van mensen die hun auto in tweeën doen splijten tegen een boom kopen ook meestal geen Volvo. Dat is niet het soort van klanten dat je wil. Je zal andere klanten aantrekken.

Ik vind het een goede zet van het merk.

Zeg eens Micele, hoeveel procent van de autobestuurders reed ooit harder dan 180 km per uur? Het mogen gerust Duitse cijfers zijn. Want in België is dat percentage in principe 0.

Hoeveel procent van de autobestuurders zegt geen behoefte te hebben aan een auto die sneller kan dan 180?

Laatst gewijzigd door Bach : 7 juni 2020 om 09:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 10:54   #117
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Volvo doet dat vooral omdat het zo best wel wat kan besparen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 7 juni 2020 om 10:54.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 10:56   #118
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zeg eens Micele, hoeveel procent van de autobestuurders reed ooit harder dan 180 km per uur? Het mogen gerust Duitse cijfers zijn. Want in België is dat percentage in principe 0.

Hoeveel procent van de autobestuurders zegt geen behoefte te hebben aan een auto die sneller kan dan 180?
180 maar?

Wie eens regelmatig in Duitsland rijdt, al is het maar 3 keer per jaar, zal zijn auto wel eens enkele minuten getest hebben op zijn max vermogen, meer hoeft dat niet te zijn, of maar 10 seconden is genoeg. Naargelang omstandigheden zal er zeker wel altijd enkele kms vrije autobahn te vinden zijn, zelfs voor veel hogere snelheden dan 180 kmh.

Eenmaal getest weet hij/zij dan of ze hem/haar niet bedrogen hebben.

En aangezien vandaag zelfs de kleine wagens meer dan echte 180 kmh halen zal dat zeker boven de 80% zijn, om er maar een getal op te plakken.

Voor de Duitsers zelf is dat een fait divers, er zijn zelfs **bepaalde snelwegstukken waar de V85 - tijdens korte periodes - van het vloeiend personenwagenverkeer boven 170 kmh kruissnelheid heeft in zeer goede free flow omstandigheden. *Meer dan 30% had op die snelwegstukken zelfs een algemeen gemiddelde kruissnelheid boven de 150 kmh. (de enige snelheidsremmende factor is dan altijd de wagen die voor je rijdt).

**Toen gemeten door de overheid, dus slechts 15% rijdt trager.
** bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Travel_speeds ref 94:
Citaat:
"Lärmaktionsplan 2008 der Stadt Gera". Gera. 30 April 2009. Retrieved 2013-10-11. Quote: "Die real gefahrene Geschwindigkeit auf 'freigegebenen' Autobahnabschnitten liegt jedoch deutlich höher, wie das in Abb. 54 dargestellte Beispiel von der A 9 im Bereich Niemegk zeigt. **Die V85 liegt teilweise bei über 170 km/h. Im Schnitt fahren deutlich über 60 % der Verkehrsteilnehmer schneller als 130 km/h. *Mehr als 30 % der Verkehrsteilnehmer fahren im Schnitt schneller als 150 km/h."

"De werkelijke snelheid op 'vrijgegeven' snelwegsecties is echter aanzienlijk hoger, zoals het voorbeeld van de A 9 in het Niemegk-gebied in figuur 54 laat zien. ** De V85 is soms meer dan 170 km / u. 60% van de weggebruikers rijdt sneller dan 130 km / u. * Meer dan 30% van de weggebruikers rijdt gemiddeld sneller dan 150 km / u. "

https://gera.de/fm/sixcms/193/09-04-...icht.75277.pdf

page 51 , Abb. 54 Geschwindigkeitsniveau auf „freigegebenen“ Autobahnabschnitten (Beispiel A 9)

zie dikke stippelijn, in bepaalde maanden haalt die V85 bijna 180 kmh

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juni 2020 om 11:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 10:58   #119
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Volvo doet dat vooral omdat het zo best wel wat kan besparen.
Natuurlijk, waarom zouden ze er een duur stuk betrouwbaardheid in moeten steken als ze dat niet meer nodig hebben door de begrenzing.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 11:08   #120
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Natuurlijk, waarom zouden ze er een duur stuk betrouwbaardheid in moeten steken als ze dat niet meer nodig hebben door de begrenzing.
Dat is het, ik schrok ook toen ik de lage betrouwbaarheidscijfers van Volvo zag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 7 juni 2020 om 11:08.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be