![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eindeloze cirkel. provocatie => onderdrukking => klikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet eens dat ze kanker had. Ik dacht dat ze gewoon het forum de rug toekeerde vanwege bepaalde opinies die hier werden geuit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit haar laatste post: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heren
Hierbij wil ik enige zaken verder verduidelijken. De schedes zijn niet bij machte om de zaak treffend te kunnen vatten. Daardoor trekken ze alles in het belachelijke. Dit wijst nogmaals op hun oppervlakkige, kinderachtige, bazige aard met een hoop ergernis als gevolg. Het gevaar hierin schuilt ook dat deze aard op ons gedeeltelijk kan overslaan. Het peil van dit overlegoord is door hun berichten zienderogen gedaald. Ik laat aan u om een besluit hieromtrent te maken. U mag maar moet niet. De verzachting van een stemloze begin F- tot een stemhebbend V- gebeurde omstreeks de elfde eeuw. De overgang van een stemloze begin S- (voor klinker) tot Z- gebeurde later. De verbindingen in de trant van Sch-, Sm-, Sn-, Sl-, Sp- en St- zijn goed of kunnen goed Nederlands (zijn), Sk- en Sj- daarentegen niet. Sk- is meestal door Schadenouwse (Scandinavische) invloed ontstaan (bv. Ski, woordovereenkomst met "scheiden"). Sj- wijst op ontlening uit het Engels (sjekkie = shag, "zelfgemaakte stinkstok"), Vries (bv. sjouwen "zware last dragen"), Waals (bv. sjerp = écharpe "halsdoek") of een andere vreemde taal. Op een gegeven ogenblik loopt een bepaalde klankontwikkeling ten einde (ook voor deze twee). Woorden die nadien ontleend worden, worden bijgevolg niet meer aan deze afgelopen klankontwikkelingen onderworpen, bv. fair = eerlijk, file = wagenrij, flauw = zwak, forum = overlegoord, serieus = ernstig, salto = sprong, shampoo = haarzeep. Framboos is een ontlening van framboise en dit Waals woord gaat op zijn beurt op het oorspronkelijk Germaanse braambes terug. Dit is een voorbeeld van "terugontlening". Een rein Nederlandse nevenbenaming voor dit stukje ooft (= fruit, vrucht < fructus) is hinnebes (vgl. Hoogduits "Himbeere") Hoogachtend en met mannelijke groeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er schuilt een romantische ziel in Koenraad. Een echte ridder die op zijn eigen zwaard valt. Ik heb daar ook over nagedacht. Een offer voor de goden. Plat op je buik gaan. Er schuilt een zekere arrogantie achter het jezelf volledig wegcijferen. Een vorm van zelfbedrog die aan mij knaagt. Soort van gif dat je darmen aanvreet. Het onnoembare gevoel. Ondertussen haat je onze eigen gebruiken en gewoontes en moeten die kapot gemaakt worden. Een arrogante man zoals zovele anderen.... verpakt in romantische, bescheiden dracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geef toe: geniaal personage. Ik geloof echter niet dat hij voldoet aan alle eisen voor een koene Vlaming die hij zelf heeft opgelijst. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sfeer bederver met je rationele kijk.
Het is hun droom die ze moeten najagen. Sommigen offeren alles op voor hun droom. Als ze dat huisje, die vrouw en dat bedrag hebben. Dan...verandert alles. Of valt alles in elkaar. Dat horen ze graag. Soort van gemoedsrust voor je overpeinzingen. Als jij niet aan een droom werkt al is het maar voor je gemoedsrust. Ongrijpbaar maar toch ooh zo dichtbij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Als jonge gast heb ik het geluk gehad om deftig te leren vallen. Veel mensen breken hun hele lichaam maar niet hun val. Gebruiken en gewoonten die niet stroken met de goed Vlaamse aard dienen inderdaad zo snel mogelijk geweerd te worden. Eerlijk gezegd, als u mij een "zelfingenomen vent", "hoogmoedige kerel", "verwaande kwast", enz. man zou geheten hebben. Zou ik nu hartelijk lachen en u onmiddellijk gelijk geven. Maar u bracht mij in verbinding met een Waals woord...een Waals woord! De taal van de erfvijand! Dit is onaanvaardbaar! Hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik houd wel van pittige en vurige types die kunnen je goed bespelen. Als je dan denkt bij deze kan ik mijn hart wel uitstorten word het zoals alle anderen koud en afstandelijk....
Super sisser.... Beter het brave type, minder cinema. En uiteindelijk krijg je wel seks ipv onnozele spelletjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |