Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2020, 09:51   #141
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het is wel grappig dat Koenaardje mijn posts niet wenst te beantwoorden enkel omwille van het feit dat hij meteen aan mijn naam ziet dat ik een vrouw ben.
Anderzijds heeft hij al een bericht van u uitgebreid beantwoord omdat uw naam helemaal niet verraadt of u man of vrouw bent.
Ik vraag me af hoe hij zou reageren als Anna List nog eens verschijnt.
Kopt! Met: Geachte Heer!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 09:52   #142
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oplossing is simpel. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig.
Als mannen over / tegen vrouwen praten als over / tegen mensen, dan is er geen probleem.
Prima.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 09:52   #143
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Fair verzoek.

Maar sommigen en hun ego. Ook vrouwen. Waarom moet dat er telkens bijgesleurd worden. "Ik ben klein en zij zijn groot. Is hier niet de papklas...."
Vair. Beter opletten
Oud 15 juni 2020, 09:54   #144
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Druk op die driehoek als je het weer niet aankunt. Vlucht! Bel de Stasi.

Maar niet eindeloos. Ik word onderdrukt => ik provoceer => ik ga klikken. AD INFINITUM....
Ztasi. Je bent hier heel on-Nederlands aan't zchrijven
Oud 15 juni 2020, 10:07   #145
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ztasi. Je bent hier heel on-Nederlands aan't zchrijven
Ja, 15 minuten later alles weer vergeten. Loop je hier halfnaakt te paraderen of express wat borden laten vallen voor aandacht en dan weer jezelf afvragen waarom mensen je zomaar bij je kut grijpen.

Eindeloze cirkel. provocatie => onderdrukking => klikken.
Oud 15 juni 2020, 13:25   #146
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Serieus?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 14:16   #147
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Serieus?
Zerieus.
Oud 15 juni 2020, 15:22   #148
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant. ZOu Gwylan ook dikke tetten hebben?
Was Gwylan niet een Franse forumlid dat enkel maanden geleden afscheid nam toen ze de laatste maanden van haar leven inging? Zou ze de strijd tegen kanker ondertussen verloren hebben?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 16:50   #149
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Was Gwylan niet een Franse forumlid dat enkel maanden geleden afscheid nam toen ze de laatste maanden van haar leven inging? Zou ze de strijd tegen kanker ondertussen verloren hebben?
Ik wist niet eens dat ze kanker had. Ik dacht dat ze gewoon het forum de rug toekeerde vanwege bepaalde opinies die hier werden geuit.
Oud 15 juni 2020, 17:51   #150
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet eens dat ze kanker had. Ik dacht dat ze gewoon het forum de rug toekeerde vanwege bepaalde opinies die hier werden geuit.
Sorry, weet niet meer zeker of het kanker was.

Uit haar laatste post:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
......
Bon, het voor ons onnuttig Nederlands was voor mijn zus en ik al snel – en nog steeds - weinig meer dan ons onderling «geheimtaaltje» dat we overigens in die zin geheel persoonlijk aanpasten zodat het ook voor Nederlandstaligen onverstaanbaar werd en is, en de familietraditie heeft met onze generatie het loodje gelegd, al heb ikzelf er als volwassene mettertijd een soort ontspannende hobby van gemaakt om mijn stukje kennis van het «goed» Nederlands koppig te onderhouden en te bestendigen, zoals u bijvoorbeeld op dit forum hebt kunnen vaststellen.

Maar niets is voor eeuwig, want geheel terzijde, iets anders :

Zij die mij op dit forum een beetje gevolgd hebben, weten dat ik sinds een aantal jaren ernstige gezondheidsproblemen heb. Hetgeen aanvankelijk een zaak was van «maximaal nog enkele maanden» is dank zij de niet aflatende inspanningen van medici uiteindelijk diverse jaren geworden waarbij ik het grootste deel van de tijd - weliswaar met enig vallen en opstaan – quasi gewoon actief ben kunnen zijn en blijven, zowel persoonlijk als beroepshalve. Er is zelfs een periode geweest dat het er zowaar begon op te lijken dat de ziekte onder controle was, maar helaas bleek dit na een tiental maanden toch niet het geval.

Ik was zo stilaan gewend geraakt aan de opeenvolging van «behandelingen van de laatste kans», maar nu zijn de medische mirakels volkomen opgebruikt. We wisten dat dat moment zou komen, dus geen zorgen : de zaken zijn op orde en ik ben goed omringd.

Ik heb wellicht nog een paar weken, maar wijl ik ertoe nog in staat ben maak ik van deze gelegenheid gebruik om hier afscheid te nemen. Ik ben u allen oprecht dankbaar om mij als sporadische deelneemster aan dit voor mij buitenlands en anderstalig discussieplatform te hebben aanvaard, voorheen als Hallebarde en nadien als Gwylan. Mijn bijzondere dank aan de enkele forummers die in de loop der jaren persoonlijk contact met mij hebben gehad, en die de vertrouwelijkheid omtrent mijn identiteit hebben bewaard.

Ik wens u allen, zonder enig onderscheid, een gezond, aangenaam, en voorspoedig verder leven toe.

Bijlage 111543
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 19:10   #151
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Geachte heren

Hierbij wil ik enige zaken verder verduidelijken.

De schedes zijn niet bij machte om de zaak treffend te kunnen vatten. Daardoor trekken ze alles in het belachelijke. Dit wijst nogmaals op hun oppervlakkige, kinderachtige, bazige aard met een hoop ergernis als gevolg. Het gevaar hierin schuilt ook dat deze aard op ons gedeeltelijk kan overslaan. Het peil van dit overlegoord is door hun berichten zienderogen gedaald. Ik laat aan u om een besluit hieromtrent te maken. U mag maar moet niet.

De verzachting van een stemloze begin F- tot een stemhebbend V- gebeurde omstreeks de elfde eeuw. De overgang van een stemloze begin S- (voor klinker) tot Z- gebeurde later.
De verbindingen in de trant van Sch-, Sm-, Sn-, Sl-, Sp- en St- zijn goed of kunnen goed Nederlands (zijn), Sk- en Sj- daarentegen niet.
Sk- is meestal door Schadenouwse (Scandinavische) invloed ontstaan (bv. Ski, woordovereenkomst met "scheiden").
Sj- wijst op ontlening uit het Engels (sjekkie = shag, "zelfgemaakte stinkstok"), Vries (bv. sjouwen "zware last dragen"), Waals (bv. sjerp = écharpe "halsdoek") of een andere vreemde taal.
Op een gegeven ogenblik loopt een bepaalde klankontwikkeling ten einde (ook voor deze twee). Woorden die nadien ontleend worden, worden bijgevolg niet meer aan deze afgelopen klankontwikkelingen onderworpen, bv. fair = eerlijk, file = wagenrij, flauw = zwak, forum = overlegoord, serieus = ernstig, salto = sprong, shampoo = haarzeep.

Framboos is een ontlening van framboise en dit Waals woord gaat op zijn beurt op het oorspronkelijk Germaanse braambes terug. Dit is een voorbeeld van "terugontlening". Een rein Nederlandse nevenbenaming voor dit stukje ooft (= fruit, vrucht < fructus) is hinnebes (vgl. Hoogduits "Himbeere")

Hoogachtend en met mannelijke groeten
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 19:27   #152
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

Hierbij wil ik enige zaken verder verduidelijken.

De schedes zijn niet bij machte om de zaak treffend te kunnen vatten. Daardoor trekken ze alles in het belachelijke. Dit wijst nogmaals op hun oppervlakkige, kinderachtige, bazige aard met een hoop ergernis als gevolg. Het gevaar hierin schuilt ook dat deze aard op ons gedeeltelijk kan overslaan. Het peil van dit overlegoord is door hun berichten zienderogen gedaald. Ik laat aan u om een besluit hieromtrent te maken. U mag maar moet niet.

De verzachting van een stemloze begin F- tot een stemhebbend V- gebeurde omstreeks de elfde eeuw. De overgang van een stemloze begin S- (voor klinker) tot Z- gebeurde later.
De verbindingen in de trant van Sch-, Sm-, Sn-, Sl-, Sp- en St- zijn goed of kunnen goed Nederlands (zijn), Sk- en Sj- daarentegen niet.
Sk- is meestal door Schadenouwse (Scandinavische) invloed ontstaan (bv. Ski, woordovereenkomst met "scheiden").
Sj- wijst op ontlening uit het Engels (sjekkie = shag, "zelfgemaakte stinkstok"), Vries (bv. sjouwen "zware last dragen"), Waals (bv. sjerp = écharpe "halsdoek") of een andere vreemde taal.
Op een gegeven ogenblik loopt een bepaalde klankontwikkeling ten einde (ook voor deze twee). Woorden die nadien ontleend worden, worden bijgevolg niet meer aan deze afgelopen klankontwikkelingen onderworpen, bv. fair = eerlijk, file = wagenrij, flauw = zwak, forum = overlegoord, serieus = ernstig, salto = sprong, shampoo = haarzeep.

Framboos is een ontlening van framboise en dit Waals woord gaat op zijn beurt op het oorspronkelijk Germaanse braambes terug. Dit is een voorbeeld van "terugontlening". Een rein Nederlandse nevenbenaming voor dit stukje ooft (= fruit, vrucht < fructus) is hinnebes (vgl. Hoogduits "Himbeere")

Hoogachtend en met mannelijke groeten
Pakkende berichten?

Er schuilt een romantische ziel in Koenraad.

Een echte ridder die op zijn eigen zwaard valt. Ik heb daar ook over nagedacht. Een offer voor de goden. Plat op je buik gaan. Er schuilt een zekere arrogantie achter het jezelf volledig wegcijferen. Een vorm van zelfbedrog die aan mij knaagt. Soort van gif dat je darmen aanvreet.

Het onnoembare gevoel.

Ondertussen haat je onze eigen gebruiken en gewoontes en moeten die kapot gemaakt worden.

Een arrogante man zoals zovele anderen.... verpakt in romantische, bescheiden dracht.
Oud 15 juni 2020, 19:36   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had begrepen dat ze stervende was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 19:38   #154
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koenaard geeft duidelijk te verstaan dat hij vrouwen niet waardig vindt om mee te praten. Als er iemand van zijn paard moet komen, is hij het wel!
Ik hoop voor hem dat het een hengst is

Geef toe: geniaal personage. Ik geloof echter niet dat hij voldoet aan alle eisen voor een koene Vlaming die hij zelf heeft opgelijst.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 19:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 19:39   #155
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ouch. Ik vond het een toffe madam om mee te schermen.
Oud 15 juni 2020, 19:52   #156
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sfeer bederver met je rationele kijk.

Het is hun droom die ze moeten najagen. Sommigen offeren alles op voor hun droom. Als ze dat huisje, die vrouw en dat bedrag hebben. Dan...verandert alles.

Of valt alles in elkaar.

Dat horen ze graag. Soort van gemoedsrust voor je overpeinzingen.

Als jij niet aan een droom werkt al is het maar voor je gemoedsrust. Ongrijpbaar maar toch ooh zo dichtbij.
Oud 15 juni 2020, 21:32   #157
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ouch. Ik vond het een toffe madam om mee te schermen.
Zeer pittig en dan als puntje bij paaltje komt een grote sisser. Het flauwste trucje in het boek. "Ik moet...snel weg nu...."

Meestal zo'n muurbloempje zelfs beter in bed.
Oud 15 juni 2020, 21:47   #158
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Pakkende berichten?

Er schuilt een romantische ziel in Koenraad.

Een echte ridder die op zijn eigen zwaard valt. Ik heb daar ook over nagedacht. Een offer voor de goden. Plat op je buik gaan. Er schuilt een zekere arrogantie achter het jezelf volledig wegcijferen. Een vorm van zelfbedrog die aan mij knaagt. Soort van gif dat je darmen aanvreet.

Het onnoembare gevoel.

Ondertussen haat je onze eigen gebruiken en gewoontes en moeten die kapot gemaakt worden.

Een arrogante man zoals zovele anderen.... verpakt in romantische, bescheiden dracht.
Geachte heer

Als jonge gast heb ik het geluk gehad om deftig te leren vallen. Veel mensen breken hun hele lichaam maar niet hun val.

Gebruiken en gewoonten die niet stroken met de goed Vlaamse aard dienen inderdaad zo snel mogelijk geweerd te worden.

Eerlijk gezegd, als u mij een "zelfingenomen vent", "hoogmoedige kerel", "verwaande kwast", enz. man zou geheten hebben. Zou ik nu hartelijk lachen en u onmiddellijk gelijk geven. Maar u bracht mij in verbinding met een Waals woord...een Waals woord! De taal van de erfvijand! Dit is onaanvaardbaar!

Hoogachtend
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2020, 21:53   #159
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik houd wel van pittige en vurige types die kunnen je goed bespelen. Als je dan denkt bij deze kan ik mijn hart wel uitstorten word het zoals alle anderen koud en afstandelijk....

Super sisser....

Beter het brave type, minder cinema. En uiteindelijk krijg je wel seks ipv onnozele spelletjes.
Oud 15 juni 2020, 21:54   #160
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer

Als jonge gast heb ik het geluk gehad om deftig te leren vallen. Veel mensen breken hun hele lichaam maar niet hun val.

Gebruiken en gewoonten die niet stroken met de goed Vlaamse aard dienen inderdaad zo snel mogelijk geweerd te worden.

Eerlijk gezegd, als u mij een "zelfingenomen vent", "hoogmoedige kerel", "verwaande kwast", enz. man zou geheten hebben. Zou ik nu hartelijk lachen en u onmiddellijk gelijk geven. Maar u bracht mij in verbinding met een Waals woord...een Waals woord! De taal van de erfvijand! Dit is onaanvaardbaar!

Hoogachtend
Een taalnazi. Neen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be