Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2020, 15:59   #141
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Als u zo'n taferelen wil vermijden, verplicht ze dan op ieders werk, thuis en in de horeca, waar het besmettingsrisico veel groter is.
Daar is dat dan ook het geval he.
Toch op papier. Bij ons ook. Maar we doen het niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:00   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als mondmaskers en handschoenen nodig waren, was dat al te zien op het patiëntenbord voor ze aan uw bed stonden.

Verder, volgens ons procedureboek: Handschoenen moeten gedragen worden bij (mogelijk) contact met bloed en lichaamsvochten:
- plaatsen perifeer infuus
- endotracheale aspiratie
- manipuleren bevuild materiaal
- intiem toilet
...

...
Ja, ja, daarom dat ik het heb gezien, hoe een verpleegkundige bij het nemen van een bloedstaal, bloed in haar gezicht en mond kreeg.
En dacht dat ze na het wassen van haar gezicht en spoelen van haar mond, gewoon verder kon met haar werk en bij mij bloedstalen wou nemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:02   #143
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U mag hier nog zeven dagen zagen over de bagatelle verplichting van af en toe een maskertje te dragen feit is dat U dat vanaf morgen verplicht bent of vanaf morgen uw boodschappen zal moeten gaan doen in het buitenland in de hoop dat ze het daar een paar dagen later ook niet gaan verplichten

Mensen die daar zo een probleem van maken denk ik dat die zich gelukkig mogen prijzen nooit iets echt erg te hebben moeten meemaken in hun leven.
U hebt niet het minste idee van wat ik al of niet heb meegemaakt in mijn leven. En wat dat te maken heeft met een mondmaskerverplichting is me al helemaal niet duidelijk.

Wat u zegt, is : er zijn ergere dingen in het leven, dus minder erge dingen, daar moet je maar mee leven.
Met zo'n instelling zal dus niemand het ooit nog met iets oneens mogen zijn, want er bestaat altijd wel iets ergers.
Wat een non-argument.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:03   #144
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar is dat dan ook het geval he.
Toch op papier. Bij ons ook. Maar we doen het niet.
Beroepshalve kom ik ongeveer dagelijks in andere bedrijven.
Nog geen enkel gezien waar mondmaskers gebruikt werden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 10 juli 2020, 16:03   #145
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Welke maatregelen neemt men tegenwoordig nog om een besmetting met het ziekenhuisbacterie te voorkomen?
handhygiene. Want de handen zijn de belangrijkste bron van overdracht
Citaat:

En tegen Hepatitis en TBC?
meldingsplicht, contacttracing, en behandeling.

HepA wordt vnl verspreid via besmet vlees/voeding (ook hier weer: handhygiene)
HepB en C via bloed en sex.

waarom denkt ge dat elke ziekenhuiskamer aan zijn deur een busje ontsmettingsgel heeft hangen?
Oud 10 juli 2020, 16:04   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij zijn alle maatregelen waarvan men hoopt dat zo snel mogelijk bijdragen tot het beëindigen van deze ellende zeker welkom.
Het punt dat schietboog maakt is dat het een maatregel is die niks doet in de praktijk.

Ik ben daar zo zeker niet van, maar enkel metingen kunnen dat aangeven. Het is wel juist dat men in een winkel niet dicht bij elkaar is, maar daar is constant volk, en als de overdacht via aerosols is, dan is daar een uniform aerosol aanwezig, van een paar uur na de opening, tot enkele uren na de sluiting.

Alleen is dat NU vandaag waarschijnlijk het geval niet meer: die aerosol moet komen van de 20 besmetten die constant in die winkel rondlopen (ja, niet altijd dezelfden, maar als, laat ons zeggen, er 5% van de bevolking ziek is op een zeker ogenblik, en er lopen 400 mensen in die winkel rond gemiddeld gezien, lopen daar dus gemiddeld ook 20 zieken in rond). Die onderhouden een continu aerosol in die winkel die je opsnuift, de ganse tijd dat je je boodschappen doet. Maw, als 5% van de bevolking op een zeker ogenblik ziek is, dan is "naar de winkel gaan zonder masker" redelijk riskant.

Nu is het waarschijnlijk 1 persoon op 10 000 die ziek is. De meeste winkels zijn dus het grootste deel van de tijd virusvrij. Het is niet gezegd dat 1 zieke voldoende een ganse winkel met aerosol kan vullen om daar de klanten ziek te maken als die geen masker dragen.

En ja, iemand kruisen in de winkel die ziek is is uiteraard geen enkel probleem.
Oud 10 juli 2020, 16:05   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beroepshalve kom ik ongeveer dagelijks in andere bedrijven.
Nog geen enkel gezien waar mondmaskers gebruikt werden.
Ah, hier is dat verplicht. Maar binnen op onze dienst doen we dat allemaal af, we zijn dan zoals een gezin, "corona solidair".
Oud 10 juli 2020, 16:07   #148
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de cijfers die ik hier al tot vervelens toe heb aangebracht, bewijzen dat alleen maar.
idd, tot vervelens toe. Maar een bron voor die cijfers heb ik precies gemist
Oud 10 juli 2020, 16:07   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat men angst heeft voor een overbelasting van de ziekenhuizen.
Oud 10 juli 2020, 16:08   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is geen kwestie van paniek, maar van een kleine moeite.
Als het niet meer is dan dat. Ik vind het alleszins niet meer moeite dan wat sommige mensen vrijwillig dragen.....ketting...pet...zonnebril en nog enkele attributen

Naam: images.jpg
Bekeken: 376
Grootte: 9,3 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:10   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar de besmettingsgraad is in België zeer laag. We moeten dat zo proberen te houden en zoals gezegd er zijn enkele onnozelaars die het kunnen verpesten.
Als de besmettingsgraad in het algemeen laag is, KUNNEN onnozelaars het niet verpesten. Tenzij die onnozelaars een meerderheid zijn, en dan is dat gewoon de wens van de meerderheid he, die gerespecteerd dient te worden.

Het is trouwens raar dat de besmettingsgraad even laag is nu, als toen er lockdowns waren he

Citaat:
Het grootste gevaar is op plaatsen waar er mensen kort bij mekaar lopen. Het ideaal zou zijn dat de mensen dat zelf kunnen inschatten, maar helaas.
Wel, in principe wel natuurlijk. Maar GEZIEN de besmettingsgraad laag is, GEBEUREN daar dus, om ongekende reden, geen grote besmettingen.
Oud 10 juli 2020, 16:11   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het niet meer is dan dat. Ik vind het alleszins niet meer moeite dan wat sommige mensen vrijwillig dragen.....ketting...pet...zonnebril en nog enkele attributen
Het woordje is "vrijwillig".
Oud 10 juli 2020, 16:14   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt niet het minste idee van wat ik al of niet heb meegemaakt in mijn leven. En wat dat te maken heeft met een mondmaskerverplichting is me al helemaal niet duidelijk.

Wat u zegt, is : er zijn ergere dingen in het leven, dus minder erge dingen, daar moet je maar mee leven.
Met zo'n instelling zal dus niemand het ooit nog met iets oneens mogen zijn, want er bestaat altijd wel iets ergers.
Wat een non-argument.
Dat u het daar oneens mee bent is uw goed recht. Misschien is het wel terecht ook. Maar ik vind dat we beter het zekere boven het onzekere kiezen.

Baat het niet schaadt het niet. En al kan het maar iedere 3 dagen één besmetting verhinderen is dat meegenomen. Het is helemaal geen zware opdracht.

Toen ik bij het leger ging moesten we ook ganser dagen met die pet oplopen.....na een tijdje ging dat zodanig wennen ik soms naar mijn pet was aan het zoeken terwijl ik ze al op had.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:14   #154
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ja, daarom dat ik het heb gezien, hoe een verpleegkundige bij het nemen van een bloedstaal, bloed in haar gezicht en mond kreeg.
En dacht dat ze na het wassen van haar gezicht en spoelen van haar mond, gewoon verder kon met haar werk en bij mij bloedstalen wou nemen.
Wat je ziet is daarom niet de hele situatie. Of denkt ge dat ze u als verpleegkundige de volledige procedure voor prikincidenten gaan komen vertellen?

Meestal weet de zorkgundige op voorhand al het een en ander over het risico van de patient die ze gaan verzorgen:
Geel bolletje bij patient => Bijkomende voorzorgsmaatregelen nodig
Met links naar de fiches welke maatregels er moeten worden getroffen voor bezoeker, arts, verpleegkundige, tot de kuisploeg toe.

't Is ni omdat ge een paar dagen op een iz hebt gelegen dat ge de werking ervan kent hoor.
Oud 10 juli 2020, 16:15   #155
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
idd, tot vervelens toe. Maar een bron voor die cijfers heb ik precies gemist
Leest u mijn vorige posts er dan nog maar eens op na.
Oud 10 juli 2020, 16:18   #156
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Baat het niet schaadt het niet. En al kan het maar iedere 3 dagen één besmetting verhinderen is dat meegenomen. Het is helemaal geen zware opdracht.
.
Gezien dit virus nooit zal verdwijnen, bent u dus bereid om voor de rest van uw leven dat mondmasker te dragen, integendeel tot wat u wil doen om griepdoden te voorkomen ?
Oud 10 juli 2020, 16:19   #157
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt dat schietboog maakt is dat het een maatregel is die niks doet in de praktijk.

Ik ben daar zo zeker niet van, maar enkel metingen kunnen dat aangeven. Het is wel juist dat men in een winkel niet dicht bij elkaar is, maar daar is constant volk, en als de overdacht via aerosols is, dan is daar een uniform aerosol aanwezig, van een paar uur na de opening, tot enkele uren na de sluiting.

Alleen is dat NU vandaag waarschijnlijk het geval niet meer: die aerosol moet komen van de 20 besmetten die constant in die winkel rondlopen (ja, niet altijd dezelfden, maar als, laat ons zeggen, er 5% van de bevolking ziek is op een zeker ogenblik, en er lopen 400 mensen in die winkel rond gemiddeld gezien, lopen daar dus gemiddeld ook 20 zieken in rond). Die onderhouden een continu aerosol in die winkel die je opsnuift, de ganse tijd dat je je boodschappen doet. Maw, als 5% van de bevolking op een zeker ogenblik ziek is, dan is "naar de winkel gaan zonder masker" redelijk riskant.

Nu is het waarschijnlijk 1 persoon op 10 000 die ziek is. De meeste winkels zijn dus het grootste deel van de tijd virusvrij. Het is niet gezegd dat 1 zieke voldoende een ganse winkel met aerosol kan vullen om daar de klanten ziek te maken als die geen masker dragen.

En ja, iemand kruisen in de winkel die ziek is is uiteraard geen enkel probleem.
Daarom, een chirugisch mondmasker helpt voor 90% om te verhinderen dat een besmette andere besmet.
Een chirugisch mondmasker helpt slechts voor +/-20 to 55% om zelf niet besmet te geraken.
Oud 10 juli 2020, 16:22   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien dit virus nooit zal verdwijnen, bent u dus bereid om voor de rest van uw leven dat mondmasker te dragen, integendeel tot wat u wil doen om griepdoden te voorkomen ?
Maar nee, binnen een paar maanden is men gewend aan het bestaan van dit virus en worden de maatregelen afgebouw.

Dat er nu meer dan 4 maanden na de piek mondmaskers worden verplicht, is juist omdat de maatschappij reeds geweningsverschijnselen vertoond en de virologen kunnen daar niet mee lachen, want zij verliezen daardoor elk drukkingsmidel om geld voor hun onderzoeken los te krijgen.
Oud 10 juli 2020, 16:30   #159
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Maar nee, binnen een paar maanden is men gewend aan het bestaan van dit virus en worden de maatregelen afgebouw.

Dat er nu meer dan 4 maanden na de piek mondmaskers worden verplicht, is juist omdat de maatschappij reeds geweningsverschijnselen vertoond en de virologen kunnen daar niet mee lachen, want zij verliezen daardoor elk drukkingsmidel om geld voor hun onderzoeken los te krijgen.
Voor de goede orde is dit puur hypothetisch, want ik heb hier niet de minste aanwijzing voor : moest ik de pharmceutische industrie zijn, ik zou die virologen hun labo nogal sponsoren. Hoe meer onheilsberichten, hoe meer geld ik krijg in mijn zoektocht naar een vaccin.
Oud 10 juli 2020, 16:37   #160
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een uitleg.

Het bestrijden van een pandemie en tegelijk de samenleving en economie zo weinig mogelijk schade toebrengen is een zeer complexe vraagstuk.
Het is op een simplistische manier aangepakt geweest en de maatschappelijke en economische schade is niet meer te overzien.
Een simplistische aanpak die onmiddellijk geschiedt na diagnose is soms efficiënte voor zéér complexe vraagstukken. Het nadeel van een complexe aanpak voor complexe vraagstukken is dat er veel tijd verloren gaat.

De Belgische aanpak was zowel niet-simplistisch als vijgen na Pasen. Er is geen enkel Aziatisch land dat een slechtere aanpak had en heeft dan ons land.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 juli 2020 om 16:38.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be