Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2020, 23:37   #201
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Van de 10 cafés vroeger schiet er nog 1 over.
Als mensen minder op café gaan, is dat 100 pct. hun eigen keuze.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 23:50   #202
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Helemaal mee akkoord !! Men kan & mag niemand dwingen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 00:35   #203
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

In de bioscoop tijdens het snacken mag je je mondmasker naar beneden doen. Anderhalf uur popcorn eten...

Die mondmaskers maken een deel van de commerce ondertussen totaal stuk.

Lekker thuis tv kijken, met je vrienden bbq'en en op bol.com je spullen bestellen.

En Wilmes die na 10k doden, op een moment dat het aantal doden er gemiddeld 1 per dag is (allen boven de 80), met haar mondmaskers aanzeilen.

Lachwekkend.

Alhoewel veel ondernemers hier niet echt mee kunnen lachen
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 00:38   #204
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe raak je aan vers brood ?
Ik haal bloem in de maalderij (50kg). Daar zullen ze t hopelijk niet verplichten hé. Nu niemand moet naïef zijn, iedereen zal de schande van die vod af en toe moeten ondergaan. Men moet vooral zo weinig mogelijk meewerken en ze treffen waar het pijn doet, namelijk in hun portemonnee.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 02:26   #205
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is 100 pct keuze geweest van het tuig dat zich "overheid" noemt.
Uitmoorden van kleinschaligheid, dat is wat "overheid" doet.
De EU Commies indertijd, met het geld dat ze afpakten, en onder de naam "landbouwsubsidie" gaven aan een kliek monopolisten, moordden ook het toen erg grote aantal kleine boeren uit. Verleden herhaalt zich gewoon, cafés maar één voorbeeld.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 02:30   #206
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Helemaal mee akkoord !! Men kan & mag niemand dwingen !!
Vergelijk de dorpen van nu eens met deze van enige decennia terug.
In plaats van 5 café's, 2 bakkers, 2 slagers, 3 kruideniers tot zelfs "snoepwinkeltjes" toe, zijn de etalages nu van de Staatsaanhang - banken, immobilienkantoren, interimkantoren, wereldwinkels, werkwinkels, advocaten, enzovoort enzoverder. De nep"economie", het asociaal tuig dat deserteerde uit de werkvloer van de samenleving, en zich met geweld andermans productie toeeigend.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 06:16   #207
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
En dat woordje is dus fout, want dan zie je dat sommigen daar niet correct mee omgaan. (Toegegeven, de timing van het verbod is wel erg ongelukkig.)
Iedereen gaat altijd correct om met "vrijwillig", per definitie. Ze gaan misschien niet om met HUN vrijheid volgens UW criteria, maar dat is precies het idee ervan !

Kijk, ik denk ook dat mondmaskers een van de weinige dingen zijn die de epidemie een beetje kunnen remmen. Dat, en handen wassen. Al de rest is grotendeels nutteloos.

Maar de vraag blijft: moet men de epidemie wel remmen ? Daar komt de "vrijheid" kijken: de vrijheid bestaat erin om mee te doen of niet. Het is een vrije keuze om de epidemie willen te remmen of niet. Ik kan er best in komen dat vele mensen dat niet wensen. Dat vele mensen de ongemakken niet willen, en liever hebben van het risico te lopen om ziek te worden, en ja, ook liever anderen aansteken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 06:19   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als single zonder vaste partner gebruik ik nu al bijna 40 jaar een condoom bij seks.
De besmettingsgraad van vrouw naar man zou ongeveer 1 kans op de 400 zijn op voorwaarde uiteraard dat die vrouw seropositief zou zijn.
Dus de kans op besmetting bij normale hetero seks is ook zeer laag.

Dat neemt niet weg dat ik geen condoom zou gebruiken en ook nooit seks zou willen hebben zonder.

En ja ik heb vrienden die daarmee lachen......ze wippen al jaren zonder en ze hebben nog nooit iets opgelopen zeggen ze.....
Welja, dat is precies waar het om gaat: hoeveel ongemak is een zeker risico je waard ? Wetende dat er nu eenmaal risico's zijn die je niet kan ontlopen ? Dat is telkens een persoonlijke afweging, maar waar het wel rationeel idioot is, is om meer moeite te doen om een kleiner risico A te ontwijken, terwijl je met minder moeite groter risico B aanvaardt.

Dat is "de straat niet durven oversteken, maar wel aan valschermspringen doen".
Oud 11 juli 2020, 06:20   #209
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zijn de chirurgische. 40 euro voor 50 heb ik die in de lokale Delhaize gekocht.
Hier ook ongeveer de prijs. Dat is dubbel zoveel als voor corona, he. Maar bon, met 1 masker trek ik een week

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2020 om 06:21.
Oud 11 juli 2020, 06:38   #210
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Van de 10 cafés vroeger schiet er nog 1 over.
Dito van de 10 auto's.
In de plaats, files, concentratiekampen, en terreur.
Dat er zoveel cafés verdwijnen is eigenlijk een goed teken.
Het is een teken dat mensen andere tijdverdrijven ontdekt hebben.

Met op: Ik heb niets tegen de gezelligheid van een café, gezellig een pintje drinken, wat babbelen, wat ...

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de bruine cafés langzaamaan verdwijnen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 06:39   #211
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Prima.
Als we de Nederlandse verdeelsleutel hanteren waar mensen besmet worden, dan daalt die 0,0017% kans op besmetting in winkels naar maximaal 0,00025%.
Die mondmaskerverplichting is gewoon een symboolmaatregel. Het is heel zichtbaar, dus denkt ook iedereen dat het een heel efficiënte maatregel is, terwijl die zo goed als niks uithaalt.
Hoeveel van die voorstanders zouden ook bereid zijn om hem heel dag op te houden op kantoor of in de fabriek, waar 20% van de besmettingen voorkomen ?
Heel veel mensen zouden dat doen.
Oud 11 juli 2020, 06:41   #212
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En nu men China de laatste tijden niet zo mooi op de kaart zet krijgt men er daar dit nog bij: Kankerverwekkende stof ontdekt in paracetamol die wellicht in ons land is verkocht.
Hoog tijd voor Europese productie van een groot aantal dingen.
Oud 11 juli 2020, 06:43   #213
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zijn de chirurgische. 40 euro voor 50 heb ik die in de lokale Delhaize gekocht.

Edit: een maand of zo geleden.

Heb er 300 gekregen.
Oud 11 juli 2020, 06:44   #214
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
En hoeveel jaar denk je dat het mondmaskergedoe gaat blijven duren, minstens 1 jaar waarschijnlijk nog langer?
Want je gaat toch niet denken dat wanneer in het beste geval volgend jaar een vaccin bestaat, men plots geen mondmasker hoeft te dragen. Hoe gaat men de mensen onderscheiden die gevaccineerd zijn of niet.
Volgens mij duurt de verplichting tot zolang de laatste persoon gevaccineerd is, en dat zal wel eens héél lang kunnen duren.
Vaccineren kan aan de lopende band.
Een grote spuit en gewoon de naald vervangen.
Zo werd dat vroeger in het Klein Kasteeltje gedaan.
Oud 11 juli 2020, 07:25   #215
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is nu proberen de "curve laag en vlak" te houden natuurlijk.

Als daarbij zou helpen een kurk in uw g*t te duwen,dan .....juist.....

Maar het recente verleden is het recente VERLEDEN.Er ZIJN nu overal mondmaskers.Dan zal het maar zo zijn hé...

Overigens zie ik niet dat "Belgie" het "slechter" zou doen dan elders hoor.....en het is in ieder geval niet "out of control"....

Het is zomer,ooit zal het weer eens wat warmer worden en dan is het zaak de covidioten (typisch jonge mannetjes) DIRECT aan te pakken.Het is toch ongelofelijk dat dit enkel in de semi-autonome baronie Knokke ook zo gedaan wordt....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juli 2020 om 07:28.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 07:25   #216
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Iedereen gaat altijd correct om met "vrijwillig", per definitie. Ze gaan misschien niet om met HUN vrijheid volgens UW criteria, maar dat is precies het idee ervan !

Dat snap ik wel natuurlijk (dat jij dat met dat woord bedoelt), ik deed in mijn formulering eventjes aan anti-liberaal trollen.

(Overigens zie ik vrijheid anders, nl. primair als vrijheid van de dwang van emoties en als het vermogen om naar inzicht te handelen. Veritas liberabit vos.)

Los daarvan: ik ben hier dus voor dwang.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 07:47   #217
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In de bioscoop tijdens het snacken mag je je mondmasker naar beneden doen. Anderhalf uur popcorn eten...

Die mondmaskers maken een deel van de commerce ondertussen totaal stuk.

Lekker thuis tv kijken, met je vrienden bbq'en en op bol.com je spullen bestellen.

En Wilmes die na 10k doden, op een moment dat het aantal doden er gemiddeld 1 per dag is (allen boven de 80), met haar mondmaskers aanzeilen.

Lachwekkend.

Alhoewel veel ondernemers hier niet echt mee kunnen lachen
Dat is het goe poeier

De pandemie is voorbij en nu gaan ze kunnen zeggen dat het door de mondmaskers is, als er een kleine opflakkering is dan kunnen ze zeggen dat de mensen niet goed genoeg hun best hebben gedaan. Op die manier dekken de politiekers en virologen zich in om niet verantwoordelijk gesteld te worden voor de grootste economische crisis sinds mensenheugenis.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 07:51   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Los daarvan: ik ben hier dus voor dwang.
Iedereen is altijd voor dwang voor zijn idee.
Oud 11 juli 2020, 08:01   #219
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Omdat die wetenschappelijke publicaties er simpelweg niet zijn.
Er zullen ongetwijfeld wetenschappelijke publicaties bestaan die het theoretische nut van mondmaskers aantonen of het nut van mondmaskers in bepaalde situaties (zoals bijv. ziekenhuizen) maar niet over het nut ervan in winkels.

Een hamer is ook een bewezen nuttig instrument. Als ik het echter ga gebruiken om vliegen mee dood te meppen zal dat juist een ineffectief instrument blijken te zijn. Met veel geluk zal ik eens een vlieg doodslaan ermee. Dan kan ik uiteraard ook weer beginnen verwijzen naar casussen waar een hamer wel nut heeft.

Niemand die zegt dat mondmaskers tout court nutteloos zijn, wel dat de effectiviteit ervan in omstandigheden als een supermarkt nooit is aangetoond. Als dat dan toch niet belangrijk is, waarom draag je het dan niet de hele tijd? Dus ook buiten, als je thuis bent of desnoods mee in bed?

Die maatregel is juist zo populair enkel en alleen omdat ze simpel en zichtbaar is. Mensen houden daarvan. Das gelijk die militairen op straat na de aanslagen. Enorm zichtbaar maar het nut ervan is nooit duidelijk geweest. Aanslagen voorkomen? Met heel veel chance misschien. Net zoals die mondmaskers in supermarkten misschien met heel veel chance eens een besmetting zullen voorkomen. Maar nu doet men of deze maatregel de ultieme sleutel tot succes is: mondmaskers in supermarkten= wij winnen, geen mondmaskers in supermarkten=het virus wint. Ook raar dan dat het tot vandaag blijkbaar geen kwalijke gevolgen had om zonder mondmaskers te gaan winkelen. Maar praktijkervaring, wie doet daar aan mee eh?
Ik ben tegen de politieke verplichting voor het dragen vangelaatsbescherming.

Maar wat jij hier allemaal post is dikke onzin.

Er zijn weldegelijk wetenschappelijke publicaties die aantonen dat het dragen van gelaatsbescherming helpt bij het voorkomen van mogelijke besmettingen.
Er zijn wetenschappelijke publicaties die aantonen dat het dragen van gelaatsbescherming helpt bij het voorkomen van de vervuiling van de luchtwegen en longen.
Er bestaan zelfs wetenschappelijke pubkicaties die aantonen en bewijzen dat zelfs het dragen van gelaatsbescherming tijdens het fietsen of gebruik van andere tweewielers zinvol is voor de gezondheid

Hoe gek het voor jou mag klinken, er bestaan zelfs wetenschappelijke publicaties die aantonen en bewijzen dat het dragen van gelaatsbescherming zelfs op plaatsen waar geen andere mensen aanwezig zijn nut heeft voor de lichamelijke gezondheid.
Maar het dragen van gelaatsbescherming heeft ook invoeld op de geestelijke gezondheid.
Het dragen van gelaatsbescherming geeft in deze tijden van besmettingsvrees, de mensen een gevoeld dat ze op een veiligere manier met elkaar zijn aan het omgaan.
En voor een deel klopt dat dus ook.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 08:06   #220
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Iedereen is altijd voor dwang voor zijn idee.
Niet gewoon een 'idee' he, het werkt, zoals je zelf zegt. Individuele willekeur is dan van ondergeschikt belang, tot er betere ventilatie is overal of op zijn minst tot we uit de 'gevarenzone' zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be