![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is inderdaad de stelling waarop alles rond de coronaregels is opgebouwd. Enkele weken geleden stonden de virologen nog zelf te verkondingen dat zij NOOIT een mondmasker zullen opzetten, tenzij ze er toe verplicht worden, want een smoelvod had volgens hen geen nut. Enkele weken later staan die zelfde virologen te janken omdat de politici de burgers niet verplichten om een smoelvod te dragen. Maar zelfs op dat ogenblik lopen ze zelf nog steeds rond zonder smoelvod. En de arme domme dwaze burger slikt het allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik volg de redenering en breng er ook respect voor op. Ik wil mijn kans op besmetting echter zo laag mogelijk houden en kies er daarom voor om geen masker te dragen. Hoe kleiner de kans dat ik besmet geraak, hoe kleiner de kans dat ik iemand zal besmetten.
Het gaat over mij én over de vele anderen, hun ouders en grootouders. Ik heb tijdens mijn studies en in het begin van mijn loopbaan dikwijls in labo's gestaan waar proeven werden uitgevoerd met 'gevaarlijke' stoffen ... handschoenen, mondmaskers, ... en telkens werd nadrukkelijk gemeld dat we moesten oppassen want dat we door het dragen van het mondmasker véél frequenter ons gezicht aanraken en daardoor gevoeliger zijn voor de 'gevaarlijke' producten. Vervang deze 'gevaarlijke' stoffen gewoon ff door Covid 19 en je weet waarom ik het complete onzin vind. Sommige, voor sommige, topvirologen zeggen dat een mondmasker dragen enkel nuttig is voor mensen die reeds gecontamineerd zijn en met minder dan 100 nieuwe per dag in België is de kans nihil dat jij er deze maand nog één gaat tegenkomen. Andere biologen zeggen dat gecontamineerden die een mondmasker dragen zichzelf vergiftigen. In een omgeving zoals een hospitaal, labo, ... heb je het over totaal andere condities dan in een supermarkt. BTW, ik heb mezelf net een Bentley, een Bugatti en een Rolls besteld ... want de kans bestaat dat ik deze maand de lotto win. U catch my drift? Het komt er alleen op aan om voorzichtig te blijven en de ene doet dat overtuigd mét en de andere overtuigd zónder mondmasker. Indien iedereen die voorzichtigheid aan de dag zou leggen, was het probleem misschien al van de baan. Verplichten is geen juiste optie! #nomask4me
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zullen er wel overal momenten zijn van drukte en luwte maar de verpleger die ik ken heeft ons voorheen toch nooit verteld dat hij kapot was gewerkt (buiten de gekende rugproblemen). Ik heb enorm veel respect voor mensen in de zorg net als voor alle mensen die hun werk goed doen en met passie. En begrijp me niet verkeerd er wordt daar zeker met momenten heel hard gewerkt. Ik zou het zeker ook heel normaal vinden dat de mensen in de zorg veel beter verloond worden. Die mensen verdienen een goed loon want het blijft een nobel beroep. Toch begon ik wat na te denken een paar weken geleden en wel hierdoor ; Ik las toen in een Amerikaans tijdschrift een interview met een oud verpleegster uit de Vietnam oorlog. Die vrouw vond die werkdruk van een paar weken in New York zeker niet te onderschatten maar vond toch dat dat personeel daar precies niet al te veel gewend waren.....Het ging tenslotte maar om een piek die amper twee maanden duurde. Wij hebben gedurende 7 jaar schreef ze aan dat tempo gewerkt.....de doorboorde longen levers en afgeschoten ledematen waren van een heel andere orde .....en we waren ook helemaal niet uitgerust zoals het moest en hadden een onvoorstelbaar tekort aan personeel.....Op zeker ogenblik werden zelfs veeartsen ingezet om benen te amputeren. Velen onder ons hebben het niet overleefd maar niemand heeft ooit voor ons in de handen geklapt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2020 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik het goed begrijp pleit U ervoor dat mensen die dagelijks werken met asbest polyester of allerhande verfproducten beter geen masker dragen ? U zou toch moeten weten welke kankers veel van die producten veroorzaken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2020 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet mij denken aan wie de oorlog heeft meegemaakt en vindt dat de jeugd nu te veel verwend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van de hedendaagse jongeren is correct. Heeft echter niks met 'de oorlog' te maken daar hun ouders ook al van na 'de oorlog' zijn.
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij gevaarlijke chemische stoffen geeft men enkel de aanbeveling mondbescherming te dragen. Terwijl men duidelijk weet dat de chemische stof in de omgeving aanwezig is. Men zal nooit een verplichtig tot dragen van mondbescherming opleggen en zelfs geen aanbeveling tot het dragen doen, als men niet voor 99% zeker is dat de stof ook echt aanwezig is en gevaar opleverd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant maar natuurlijk met een korrel zout te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs voor ik mij mocht aanmelden heb ik eerst een uur moeten wachten, buiten. En voor ik op spoed zelf te recht kon, moest ik eerst nog eens via een testcontainer passeren. Pas daarna mocht in aanschuiven in de wachtzaal voor behandelingen. Na onderzoek op spoed, mocht ik dan wachten in de kamers van het daghospitaal, die stonden op 2 kamers na leeg. Toen in dan na 2 dagen eindelijk op de afdeling zelf kwam, waren de meeste bedden ook nog eens leeg. Ze vroegen zelfs niet eens of ik alleen wilde liggen, want zelfs op de 4 persoonskamers lag je alleen. Tijdens gespreken met de verpleegkundigen, kwam het dan nog eens tersprake, dat 1/3 van het ziekenhuis zelfs niet eens gebruikt werd, die diende als buffer tussen de besmette en niet besmette zone. Afdelingen van radiologie en chirugie draaide op een minimuum bezetting, zelfs op kerst en nieuwjaar waren deze afdelingen beter bezet en actiever dan tijdens een drukke werkdag in de lockdown periode. De afdelingen voor mobiele patiënten die op controle komen, lagen helemaal stil. Het was in de Belgische ziekenhuizen zo druk, dat men het logistieke, verzorgend en administratief personeel zelfs voor een groot deel op tijdelijke technische werkloosheid zetten. Het was zo druk in de Belgische ziekenhuizen, dat verplegend personeel van de ziekenhuizen de tijd had om bijstand te verlenen aan de WZC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bevolking gezonder houden geeft hen ook een sterker aangeboren immuunsysteem. Meer en meer blijkt dat in de fase waar ons land nu zit sars-cov-2 minder virulent verschijnt bij gezonde mensen. Iemand die ziek is vormt een potentiële kweekbron voor sars-cov2 en andere microben. Iemand die ziek is wordt door sociale druk naar zijn kot of een triagecentrum geduwd ( in ziekenhuis of huisartsenpost). De sociale druk op mensen die zich ziek onder een publiek begeven zou minder groot zijn als niet iedereen met een carnavalsmasker rondliep. Ook blijven mensen minder lameren in gesloten ruimtes. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 juli 2020 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegendeel. Nu je een masker kan opzetten, kan je "veilig" en ziek tussen de mensen komen, en moet je zelfs geen afstand meer houden he ! Je beschermt toch de anderen met uw masker, dus U afzonderen is nergens nog nodig voor !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zie ik mensen met zo van die plastieken transparante mini shieldjes voor hun neus rondlopen, met elastiekjes achter de oren. Dat kan toch niet efficiënt zijn, of vergis ik mij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mini shieldjes? Wow! (Ik zei nog dat het een hit ging worden... jaja ^^)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zou het kunnen dat je nog geen 12 jaar bent ...dan mag het want tot die leeftijd ben je vrijgesteld. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2020 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik snap het niet meer
Citaat:
|
|
![]() |