![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welnu, bij uw zoon zal de politie dan de Vlaamse vlag weghalen.
|
|
|
|
|
#102 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vind het erg kleingeestig van die Waalse gemeente, maar soit.
Blijkbaar is de situatie niet zo uitzonderlijk. Op de Belgium-redditthread zijn er verschillende jeugdbewegingen die aangeven reeds geconfronteerd te zijn met gelijkaardige gemeentereglementen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#103 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelukkig begrijpt de Vlaming dat de Waal baas is, want anders zouden ze er vroeg of laat iets tegen doen.
|
|
|
|
|
#104 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik stoor mij niet aan vlaggen maar sommigen, vooral een bepaalde groep zijn vlaggenfetisjisten en zoeken daar wel iets achter. Maar in dit concreet geval: de burgemeester had gewoon gevraagd om er ook een Belgische naast te hangen en dan was de kous af. Dat ze dat geweigerd hebben duidt op activisme van de kampleiding.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juli 2020 om 11:20. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van een vlag blijf je af, zeker als ze op privé domein hangt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 juli 2020 om 11:21. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De officiële vlag van het VNV was ook niet de zwart-gele Vlaamse leeuw hoor:
Moest er iemand met zo'n vlag rondlopen, mag men daar wat mij betreft heel veel kritiek op hebben. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 23 juli 2020 om 11:23. |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We liggen, via Europa, allemaal onder de Duitse knoet. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
Citaat:
Bij dezen zou ik u er graag nog op willen wijzen dat de aangehaalde Waalse woonplekken goede Duitse onderdanen in het Heilig Roomse Rijk waren. Basse-Bodeux = Niederbaldau (1104 Baldau) Malmedy = Malmder (gewestelijk: "Mallemder", 1288 Malmundier, 1367 Malmonder, 1388 Malmender, 1396 Malmundeir, 1451 Malmeder) Stavelot = Stävel of Staweler (1472 Stavell) Trois-Ponts = Dreibrücken (gewestelijk: "Dribrecke", 1472 die drey brücken under Stavell) Verviers = Werwich (gewestelijk: "Verviesch", "Velviesch", "Velveesch" of "Velvösch") Xhoffraix = Schoffrä (om. 1210 Scoffreit) Trouwens de voorbije jaren wapperde tijdens de hooimaand (juli) de Waalse vlag steeds aan mijn voorgevel. Het "blauw gevaar" heeft me nooit aangemaand om deze te verwijderen. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 23 juli 2020 om 11:24. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor wie is die aanstootgevend?
Voor het links tuig, zoals Anuna op Pukkelpop? Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 juli 2020 om 11:24. |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is immers de lokale overheid die zich wenst te bemoeien met welke vlaggen een scoutsafdeling hangt. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als men hiermee zwaait, geeft men te kennen dat men de collaboratie toejuicht. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vandaar dat men ook niet moet vragen om amnestie. Amnestie vraagt men voor handelingen die eigenlijk nooit strafbaar hadden mogen zijn. Door amnestie te vragen, vraag je eigenlijk om te erkennen dat de collaboratie geen misdrijf had mogen zijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Amnestie Dat is uiteraard onzin. De collaboratie was fout en de Vlaamse beweging moet dit gewoon erkennen. Men moet dus stoppen met om amnestie te vragen. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moest hij gevraagd hebben om de Waalse haan ernaast te hangen dan was het wat anders.
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij mij wappert die van tijd ook. De Wever zal dat bevel nooit geven. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar een goeie gelegenheid om nog eens te kunnen zeiken op de collaborateursvlag kan ik uiteraard niet laten liggen. |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|