Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2020, 09:14   #161
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Met die pakkans ben ik volledig akkoord, trekt nergens op maar zet je geen 5 minuten geparkeerd zonder ticket en je hangt hier in Oostende.
Duidelijk dat als het niet direct opbrengt voor de kassa al de rest onbelangrijk is.
Zijt gerust, moesten drugsbaronnen hun spul gewoon op straat zetten met een unieke nummerplaat op, zouden ze ook sneller hangen hoor.
Oud 7 september 2020, 09:28   #162
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Misschien is het dan opportuun in kader van de war on drugs om ook eens wat meer dingen illegaal of legaal te maken:

In 2009 zijn door een groep van experts de verschillende drugs gerangschikt op schadelijkheid (RIVM, Ranking the drugs). Hierbij werd gekeken naar een aantal criteria waaronder verslaving. De experts kwamen voor wat betreft verslaving tot de volgende rangschikking:

1. Heroïne
  2. Crack
  3. Tabak
  4. Methamfetamine
  5. Cocaïne
  6. Alcohol
  7. Amfetamine
  8. Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
  9. GHB
  10. Cannabis
  11. Ketamine
  12. Khat
  13. Xtc
  14. Paddo’s
  15. Lsd

Dat ge sigaretten nog steeds zomaar kunt kopen in elke gazettewinkel, gaat er bij mij niet in.
Inderdaad eigenaardig. Nochtans beweren onze politici altijd aandachtig de aanbevelingen en argumenten van experts ter harte te nemen.
Eigenaardig ook dat LSD dan nog illegaal is net als cannabis terwijl ze in de ranking pakken minder verslavend en gevaarlijk blijken te zijn dan onze trappist

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 09:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 09:34   #163
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
omdat corn flakes niet sterk verslavend zijn, misschien ???
Neen, omdat er enkel zo'n winstmarges op te behalen zijn OMDAT het illegaal is.

Ondanks de verslavende werking, zijn er veel meer gebruikers van ontbijtgranen en melk dan van drugs.

Voor legale producten kan een mafia amper concurreren met legale, private ondernemingen (tenzij er absurd hoge taksen op zijn zoals met sigaretten en alcohol, daar wordt het wel weer voordelig om een zwart circuit te hebben).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 09:42   #164
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ge sigaretten nog steeds zomaar kunt kopen in elke gazettewinkel, gaat er bij mij niet in.
het is moeilijk om een overdosis sigaretten te roken.

mocht tabak zo onmiddellijk schadelijk zijn als de meeste andere drugs was het ook gewoon verboden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 09:58   #165
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, omdat er enkel zo'n winstmarges op te behalen zijn OMDAT het illegaal is.

Ondanks de verslavende werking, zijn er veel meer gebruikers van ontbijtgranen en melk dan van drugs.

Voor legale producten kan een mafia amper concurreren met legale, private ondernemingen (tenzij er absurd hoge taksen op zijn zoals met sigaretten en alcohol, daar wordt het wel weer voordelig om een zwart circuit te hebben).
Het is net die zeer snelle verslavende werking, die zo'n winstmarges opleveren, omdat je altijd snel opnieuw "gerief" terug nodig hebt.
Alcohol is veel minder snel verslavend dan heroïne of coke (met al hun varianten dan nog). Rekening houdend met het gigantisch alcoholverbruik in België, valt het aantal alcoholverslaafden eigenlijk echt wel mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 10:25   #166
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, ik heb jaren coke gebruikt, van de ene dag op de andere gestopt, nooit geen twee keer nog aan gedacht.
Alcohol, ik heb meer dan dertig jaar nodig gehad om te stoppen.

En ja, wie alle dagen alcohol drinkt is verslaafd.

Wie dat niet geloofd antwoord dan op deze vraag:
is iemand die alle dagen coke gebruikt verslaafd of niet?
Redelijk zwaar leven gehad ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 10:33   #167
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm, ik heb jaren coke gebruikt, van de ene dag op de andere gestopt, nooit geen twee keer nog aan gedacht.

Ik ben ooit, toen ik nog in Anderlecht woonde, om twee uur s'nachts, toen ik wakker werd, naar het groot pompstation in Groot-Bijgaarden gereden, omdat ik geen sigaretten meer had, en ik er absoluut één nodig had. Dat is verslaafd zijn, niet dagelijks een paar pinten drinken.

Citaat:
Oud 7 september 2020, 10:39   #168
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is net die zeer snelle verslavende werking, die zo'n winstmarges opleveren, omdat je altijd snel opnieuw "gerief" terug nodig hebt.
de winstmarges komen volledig door het illegaal zijn, niet door het product zelf.

de productiekost van de meeste drugs is verwaarloosbaar, je betaalt voor het risico dat de producenten en verdelers lopen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 10:41   #169
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Coke heb ik nooit gebruikt dus ik kan er niet van meespreken. Maar ik heb een alcoholverslaving altijd een vreemd gegeven gevonden. In mijn studententijd heb ik 5 jaar aan een stuk quasi elke dag gezopen. Echt, ik dronk veel maar altijd in een sociale context... Het studentenleven was zwaar

Maar eens ik in het werkleven zat viel het dagelijkse uitgaan weg en dan stopte het dagelijkse drinken ook gewoon. Ik vraag me dan af hoeveel je wel moet zuipen om echt een verslaving op te lopen, want ik heb op geen enkel moment enige behoefte gehad aan alcohol wanneer het studentenleven voorbij was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 10:47   #170
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Coke heb ik nooit gebruikt dus ik kan er niet van meespreken. Maar ik heb een alcoholverslaving altijd een vreemd gegeven gevonden. In mijn studententijd heb ik 5 jaar aan een stuk quasi elke dag gezopen. Echt, ik dronk veel maar altijd in een sociale context... Het studentenleven was zwaar

Maar eens ik in het werkleven zat viel het dagelijkse uitgaan weg en dan stopte het dagelijkse drinken ook gewoon. Ik vraag me dan af hoeveel je wel moet zuipen om echt een verslaving op te lopen, want ik heb op geen enkel moment enige behoefte gehad aan alcohol wanneer het studentenleven voorbij was.
Klopt, in mijn jonge jaren heb ik ook heel stevig en regelmatig gedronken, maar ben nooit afhankelijk geweest van alcohol. Wel van nicotine. Zo'n zes maanden na mijn eerste sigaret, was ik verslaafd.

Citaat:
Oud 7 september 2020, 10:47   #171
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Zijt gerust, moesten drugsbaronnen hun spul gewoon op straat zetten met een unieke nummerplaat op, zouden ze ook sneller hangen hoor.
In Antwerpen kennen ze de bazen maar ze gaan wat kleine vissen pakken dat is gemakkelijker maar zal weinig helpen.
Zoals planten snoeien, nadien groeien ze nog harder, je moet de wortels verwijderen als je ze kwijt wilt.
Oud 7 september 2020, 10:48   #172
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alcohol is veel minder snel verslavend dan heroïne of coke (met al hun varianten dan nog). Rekening houdend met het gigantisch alcoholverbruik in België, valt het aantal alcoholverslaafden eigenlijk echt wel mee.
ja, 500K verslaafden valt inderdaad goed mee
Oud 7 september 2020, 10:49   #173
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ja, 500K verslaafden valt inderdaad goed mee
bron ?

Citaat:
Oud 7 september 2020, 11:01   #174
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Veel hangt af van de achtergrond van de persoon. Mijn madam krijgt op het ocmw genoeg alcoholverslaafden over de vloer, en meestal is dat met een achterliggende problematiek.
Die drinken om te vergeten.
Ik denk dat dat bij heroineverslaafden net hetzelfde ligt. Geen kat die nog heroine gaat proberen gewoon eens om te zien hoe dat zit.
Oud 7 september 2020, 11:06   #175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

mocht tabak zo onmiddellijk schadelijk zijn als de meeste andere drugs was het ook gewoon verboden.
Haha tabak is niet schadelijk. Interessant is dat. We leren hier alle dagen bij. Ik dacht dat dat één der schadelijkste stoffen was die mensen gebruiken ?

Waarom is cannabis dan verboden of paddo's ? Die zijn een pak minder schadelijk en verslavend dan tabak ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 11:08.
Oud 7 september 2020, 11:10   #176
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn miljoenen mensen die af en toe probleemloos Cocaïne gebruiken en daar van de ene op de andere dag mee kunnen stoppen.
En ik ken persoonlijk veel mensen die af en toe redelijk veel drinken zonder problemen terwijl ik er een paar ken die niet zonder kunnen.

In mijn hippie jeugdjaren rookten we allemaal af en toe een joint. Van al die mannen weet ik er nu omzeggens geen ene meer die nog blowt of rookt. Ik heb geen weet wie van ons verslaafd zou zijn geworden aan cannabis

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 11:20.
Oud 7 september 2020, 11:16   #177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bron ?

6,3 % van de Belgische mannen ....en 2,3 percent van de vrouwen

https://www.volksgezondheidenzorg.in...internationaal

Als ik goed kan tellen is dat bijna 10% van de volwassen bevolking zou dus ongeveer 500.000 moeten zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 11:18.
Oud 7 september 2020, 11:18   #178
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
6,3 % van de Belgische mannen ....en

In verhouding tot het gigantisch alcoholverbruik in België, valt dat eigenlijk best mee.

Citaat:
Oud 7 september 2020, 11:20   #179
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Maar dat is het hem juist.
Sigaretten zijn uiterst verslavend, zorgen sowieso voor gezondheidsproblemen, en hebben dus een hoge maatschappelijke kost.
Staat in de top 3 doodsoorzaken.

Maar dan komt de politiek leuteren dat ze een war on drugs willen voeren door met tanks in de straat te rijden, maar ze kijken niet naar de drug die uiteindelijk het meeste slachtoffers maakt.
Zwaanst na ni hé.
Oud 7 september 2020, 11:22   #180
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
6,3 % van de Belgische mannen ....en 2,3 percent van de vrouwen

Als ik goed kan tellen is dat bijna 10% van de volwassen bevolking zou dus ongeveer 500.000 moeten zijn.
Hangt er ook vanaf hoe "verslaafd" geïnterpreteerd wordt.
Verslaafd betekent voor mij de totale afhankelijkheid, niet kunnen functioneren zonder.
Mijn opa was een zatlap, maar is nooit echt verslaafd geweest. Als hij geen geld had, dan ging hij niet op café. Hij heeft nooit iemand overvallen of bestolen om aan geld te geraken om te kunnen drinken.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be