![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijt gerust, moesten drugsbaronnen hun spul gewoon op straat zetten met een unieke nummerplaat op, zouden ze ook sneller hangen hoor.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenaardig ook dat LSD dan nog illegaal is net als cannabis terwijl ze in de ranking pakken minder verslavend en gevaarlijk blijken te zijn dan onze trappist ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks de verslavende werking, zijn er veel meer gebruikers van ontbijtgranen en melk dan van drugs. Voor legale producten kan een mafia amper concurreren met legale, private ondernemingen (tenzij er absurd hoge taksen op zijn zoals met sigaretten en alcohol, daar wordt het wel weer voordelig om een zwart circuit te hebben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol is veel minder snel verslavend dan heroïne of coke (met al hun varianten dan nog). Rekening houdend met het gigantisch alcoholverbruik in België, valt het aantal alcoholverslaafden eigenlijk echt wel mee.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de productiekost van de meeste drugs is verwaarloosbaar, je betaalt voor het risico dat de producenten en verdelers lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar eens ik in het werkleven zat viel het dagelijkse uitgaan weg en dan stopte het dagelijkse drinken ook gewoon. Ik vraag me dan af hoeveel je wel moet zuipen om echt een verslaving op te lopen, want ik heb op geen enkel moment enige behoefte gehad aan alcohol wanneer het studentenleven voorbij was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals planten snoeien, nadien groeien ze nog harder, je moet de wortels verwijderen als je ze kwijt wilt.
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bron ?
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die drinken om te vergeten. Ik denk dat dat bij heroineverslaafden net hetzelfde ligt. Geen kat die nog heroine gaat proberen gewoon eens om te zien hoe dat zit.
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is cannabis dan verboden of paddo's ? Die zijn een pak minder schadelijk en verslavend dan tabak ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ken persoonlijk veel mensen die af en toe redelijk veel drinken zonder problemen terwijl ik er een paar ken die niet zonder kunnen. In mijn hippie jeugdjaren rookten we allemaal af en toe een joint. Van al die mannen weet ik er nu omzeggens geen ene meer die nog blowt of rookt. Ik heb geen weet wie van ons verslaafd zou zijn geworden aan cannabis Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6,3 % van de Belgische mannen ....en 2,3 percent van de vrouwen https://www.volksgezondheidenzorg.in...internationaal Als ik goed kan tellen is dat bijna 10% van de volwassen bevolking zou dus ongeveer 500.000 moeten zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 september 2020 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sigaretten zijn uiterst verslavend, zorgen sowieso voor gezondheidsproblemen, en hebben dus een hoge maatschappelijke kost. Staat in de top 3 doodsoorzaken. Maar dan komt de politiek leuteren dat ze een war on drugs willen voeren door met tanks in de straat te rijden, maar ze kijken niet naar de drug die uiteindelijk het meeste slachtoffers maakt. Zwaanst na ni hé.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verslaafd betekent voor mij de totale afhankelijkheid, niet kunnen functioneren zonder. Mijn opa was een zatlap, maar is nooit echt verslaafd geweest. Als hij geen geld had, dan ging hij niet op café. Hij heeft nooit iemand overvallen of bestolen om aan geld te geraken om te kunnen drinken.
![]() |