![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu wel het voordeel dat ik een nachtmens ben en als ik op café ga, dat altijd al in de heel late namiddag of avond is. Veel volk zit er dan meestal niet én ik ga nu ook niet op de schoot van andere mensen gaan zitten. Wees gerust. En mocht er te veel volk zijn, dan ga ik gewoonweg niet binnen. Momenteel ben ik wel niet bij mijn ouders, want dan zat er een cafébezoek zelfs helemaal niet in. Daar is het thuisblijven. Mocht mijn ma het krijgen, dan zijn haar dagen geteld. 90 jaar, 47 kg, chemopatient met een zwakke gezondheid. Maar één voordeel heeft ze mss wel. Ze is soms zo koppig als nen ezel en naar't schijnt kunnen ezelinnetjes het niet krijgen. ![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beslist dan niet alleen hoe je met je eigen gezondheid omgaat maar ook met die van een ander. Maw, elke maatregel moet dus eigenlijk in groep genomen worden want we leven nu eenmaal allemaal in een groep, onze maatschappij. Jij bekijkt het volgens mij veel te veel individueel en daar maak je dus een grote fout. En in Zweden was er veel meer aan de hand dan alleen een individueel gedrag. Kansarmen hebben daar gewoonweg géén kans gekregen, die hadden niet te kiezen want ze zijn koudweg aan hun lot overgelaten geweest.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn besmettingscontacten altijd mutueel, tenzij je iemand tegen zijn goesting gaat ontmoeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil toch bij definitie zeggen dat ze geen kans maken ? Anders zijn ze niet kans arm he. Maar zou je niet even een stapje achteruit kunnen zetten, en beseffen dat dat gewoon deel uit maakt van de besmeuringscampagne van Zweden ? Euh, nee, achteraf bekeken, niet waarschijnlijk, je zal dat stapje niet kunnen zetten ![]() Jij denkt dat in Nederland, Belgie, de UK en zo alle kansarmen in WZC braaf naar het ziekenhuis werden gebracht waar men alles deed om ze te redden, maar niet in Zweden he ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2020 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is door dat soort grapjes dat die kerel naast zijn schoenen begint te lopen en van alles begint te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- volksgezondheid - economie - moreel van de bevolking voor. Ik persoonlijk heb het nu ook niet dadelijk voor MVR maar eigenlijk zegt ie op dat vlak net hetzelfde als zijn collega's. 't is over al de rest dat MVR beter zou zwijgen. Maar de titel van deze draad was, dus.... En het gemeenschappelijk punt is dat iedereen klaagt. Jij dus ook blijkbaar. ![]() ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 18 september 2020 om 06:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, het is daar voor iedereen of voor niemand of er hangen consequenties aan vast. Maw, daar kan je al niet vrij zijn in je keuze. Om maar één voorbeeldje te noemen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 18 september 2020 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan, als je wil, een FFP2 masker dragen he. Als je zelf de moeite wil doen om een FFP2 masker op te zetten, heb je niet nodig dat anderen maskers dragen. Doe ook nog eens een kap voor uw gezicht, en ze mogen zelfs op 50 cm komen.
En ja, je kan mutueel overleggen of zij die zich willen beschermen, een FFP2 masker dragen, en de anderen niet, oftewel of men allemaal een chirurgisch masker aandoet. En ja, je kan beslissen van op afstand van uw collega's te blijven. En ja, je kan beslissen om geen hand meer te geven. En ja, je kan beslissen om uw handen te wassen, om een film over uw keyboard te doen en om eventueel handschoenen aan te doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2020 om 07:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dé beleidsvraag is nu net hoe je de balans houdt tussen die verschillende doelen.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je veroorzaakt immers kosten voor de twee laatste factoren, zonder op het eindbilan iets te winnen op het eerste. Maar bovendien is de vraag zelfs waarom we het aantal *besmettingen* laag zouden willen houden en niet *het aantal slachtoffers*. Want aangezien de ziekte niet uniform dodelijk is over de bevolking, zijn die twee vragen niet dezelfde. Men kan met een lager aantal besmettingen, meer doden hebben, dan met een hoger aantal "goed gekozen" besmettingen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2020 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, ik loop veel liever rond met een gewoon type 1 masker hoor. Je ziet dus, uw vrijheid moet ik dan voor een stuk betalen. Ik moet inboeten voor uw vrijheid ? Ik ga me dus extra moeten beschermen omdat jij vrij wenst rond te kunnen lopen ? Rechten & plichten. Heb ik hier ook al een paar keer aangehaald op dit forum.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar dat het enige dat je eigenlijk wilde, is dat anderen meebetalen voor UW wens. Als wij allebei niet besmet willen worden, kunnen we inderdaad onderhandelen over een deal. Dan zetten wij alletwee een type 1 masker op, he. En nemen we trouwens alletwee een groter risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens, hoe gek het ook mag klinken, ben ik blij dat die van mij CV-19 niet gekend hebben.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Belgenlands stamcafé bezoek was nooit mijn doel, apart van carambol met ne maat, in een ver heel ver verleden. Zowat het enige cafébezoek dat ik -heel soms- wat mis hier.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 september 2020 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JIJ wil bescherming tegen besmetting, maar JIJ vindt niet dat je daarvoor alle moeite moet doen. IK moet dus gedwongen worden tot iets wat mijn vraag niet is, maar de jouwe, omdat JIJ daar de volle inspanning niet wil voor leveren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ff nog voor ik in mijne nest kruip...
Net gehoord op de radio. De bevolking vraagt nu, uit een rondvraag, 2 zaken aan de veiligheidsraad of de regering. - dat ze iets doen tegen het aantal stijgende gevallen. - dat ze de bubbel van 5 ook naar 10 zouden brengen. tja... wat moet je daar nu als regering of veiligheidsraad in Godsnaam op antwoorden ?
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna 10 jaar ondertussen. Ik ben al graag tussen de mensen en elke dag was ik er dan ook eventjes tussenuit want anders hou je dit niet vol. Maart, april mei en een deel van juni heb ik dat niet kunnen doen. Dan was het 24/24, 7/7 thuis, behalve 1 ?* 2 keer per week, in de rapte, wat boodschappen gaan doen. Dat wens ik niemand toe.
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beleid bepalen is altijd keuzes maken.
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vrijheid en mijn vrijheid, ongeacht wie er kiest. En zoiets kan niet altijd als je samen leeft in een maatschappij. Dan moet je gaan zoeken naar een compromis.
![]() |