Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2020, 21:13   #621
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
En anderzijds kan men terecht stellen dat 'Jullie' (? sic)toe geven aan die terroristen omdat 'jullie' bereid zijn de eigen fundamentele Westerse waarden even opzij te zetten vanwege die angst
Er zijn er genoeg _ook hier op het forum_ die pleiten voor het buiten wet stellen van de islam of het invoeren van segregatie wetten
Dat is natuurlijk het grote dilemma van de vrije maatschappij. Moet je intolerantie tolereren?

Tolerantie werkt natuurlijk maar als iedereen erin meegaat. Als je haat predikers toelaat dan laat je die tolerantie juist ondergraven.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 21:14   #622
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bon, ik maak me niet populair door niet mee te gaan in de "aaggh moslims, run for the hill" mentaliteit van onze vlaamse vrienden.

Terrorisme is erg. Terrorisme moet bestreden worden. In al zijn vormen.

Maar ik zie niet in hoe een moslim op cité iets te maken heeft met een 18jarige die in Parijs iemand de kop afsnijdt en hoe die man uit de cité daar verantwoordelijk voor is. De enigste die daar voor verantwoordelijk voor zijn, is de dader, degene die het filmpje heeft gemaakt en de pipos die het hebben gedeeld.
Het is gewoon hetzelfde soort gespuis.
Oud 19 oktober 2020, 21:16   #623
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat is natuurlijk het grote dilemma van de vrije maatschappij. Moet je intolerantie tolereren?

Tolerantie werkt natuurlijk maar als iedereen erin meegaat. Als je haat predikers toelaat dan laat je die tolerantie juist ondergraven.
2!
Oud 19 oktober 2020, 21:27   #624
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als puntje bij paaltje komt, zal "de moslim" de kaart trekken van Allah, kwestie van niet als 'afvallige' beschouwt te worden door z'n extremere geloofsbroeders.
Nee jong, als je logische ingenieursbrein alles op een rijtje heeft is maar één oplossing voor de islam, maar die zie je wsl niet zo zitten en uw aangehaalde referentie nog minder, vermoed ik:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=410
De feiten/geschiedenis spreken dat anders tegen hé
Het is inderdaad ergens 'logisch' dat soort soort steunt...maar blijkbaar zijn er wel bepaalde grenzen hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 21:28   #625
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De feiten/geschiedenis spreken dat anders tegen hé
Het is inderdaad ergens 'logisch' dat soort soort steunt...maar blijkbaar zijn er wel bepaalde grenzen hé
Welke feiten?
Wat wordt precies tegengesproken?
Oud 19 oktober 2020, 21:33   #626
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ach so, dus als zij morgen eisen dat tijdens de ramadan de niet-gelovigen eveneens moeten vasten, dan doe jij dat toch eventjes gewoon?
Gewoon "om rekening te houden met de gevoeligheden"?
zei ik dat, stond dat er ?
Neen, dus stop met woorden in m'n mond te leggen

Citaat:
Als iedereen zo laf geweest was, dan zou de slavernij (waar moslims kampioen in waren) nooit afgeschaft zijn, dan zouden vrouwen nog altijd geen stemrecht hebben.
Vrijheid van meningsuiting heeft geen zin als je met ieders gevoeligheden moet rekening houden.
Ge spreekt jezelf ontzettend tegen in dat bovenstaande stukje, dat besef je toch
ALS men net geen rekening had gehouden met gevoeligheden van de anderen dan was er geen nood geweest voor slavernij af te schaffen, vrouwenstemrecht in te voeren

...en weet ge
Het is dan nog super ironisch in die zin dat het net verdomd ultra-rechtsen zijn die nogal makkelijk op hun teentjes getrapt zijn
Ge moogt ze geen fascisten noemen...ook al handelen ze daarnaar
Ge moogt ze geen enkel vorm van spreekverbod opleggen ...ook al zijn sommige vormen verboden bij wet
Ge moogt ze niet tegenspreken want dat zien ze als vorm van censuur
Oud 19 oktober 2020, 21:36   #627
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar is onze vrijheid van godsdienst?
Ik ben atheïst, dus mijn 'god' zegt mij dat ik wél cartoons mag tekenen, ook van die massamoordenaar genaamd Mohammed.
...en dat moogt ge hé
Ge trapt weer een open deur in

Als daar morgen één of andere zot vindt dat ge daarvoor moet onthoofd worden en die dat dan zijt ge wel de pineut maar ge mocht het wel.
Zo gaat dat in het leven.
Ge moogt ook homo zijn maar veel kans dat ge in elkaar geklopt wordt als ge dat uit in het openbaar te midden een groepje voorposters ( zelf meegemaakt btw )

Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2020 om 21:36.
Oud 19 oktober 2020, 21:39   #628
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
zei ik dat, stond dat er ?
Neen, dus stop met woorden in m'n mond te leggen
Ja, dat stond er wel degelijk :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "praha Bekijk bericht
Wat gij bv toegevingen noemt valt onder rekenschap houden met gevoeligheden iets wat altijd gedaan werd maar voor deze groep blijkbaar taboo is
Het is dus genoeg dat de andere partij daar een gevoeligheid van maakt, en dan moet daar maar rekening mee gehouden worden.
Pure onderwerping dus.

Citaat:
Ge spreekt jezelf ontzettend tegen in dat bovenstaande stukje, dat besef je toch
ALS men net geen rekening had gehouden met gevoeligheden van de anderen dan was er geen nood geweest voor slavernij af te schaffen, vrouwenstemrecht in te voeren
Juist niet, dat je dat nu niet eens snapt!
Zij waar men toen bang voor was, die machtig waren, waren net de slavendrijvers, en het waren de machtige heren die de vrouwen het stemrecht ontzagen.
Rekening houden met de gevoeligheden van zij die machtig zijn, is zich onderwerpen aan de macht van bijv. geweld en dwang.

Citaat:
Het is dan nog super ironisch in die zin dat het net verdomd ultra-rechtsen zijn die nogal makkelijk op hun teentjes getrapt zijn
Ik voel mij helemaal niet ultrarechts, zeer gematigd eigenlijk.
Ik vind links gewoon een groep lafbekken die al 50 jaar geleden gecapituleerd heeft.
Oud 19 oktober 2020, 21:42   #629
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bon, ik maak me niet populair door niet mee te gaan in de "aaggh moslims, run for the hill" mentaliteit van onze vlaamse vrienden.

Terrorisme is erg. Terrorisme moet bestreden worden. In al zijn vormen.

Maar ik zie niet in hoe een moslim op cité iets te maken heeft met een 18jarige die in Parijs iemand de kop afsnijdt en hoe die man uit de cité daar verantwoordelijk voor is. De enigste die daar voor verantwoordelijk voor zijn, is de dader, degene die het filmpje heeft gemaakt en de pipos die het hebben gedeeld.
Maar jongen toch, islam = terreur. Lees de verhalen van ex-moslims maar eens op na. Het feit alleen al dat een afvallige voor zijn leven moet vrezen, zegt toch genoeg. En afvalligheid is een zeer breed gegeven.
Oud 19 oktober 2020, 21:42   #630
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Als daar morgen één of andere zot vindt dat ge daarvoor moet onthoofd worden en die dat dan zijt ge wel de pineut maar ge mocht het wel.
Zo gaat dat in het leven.
Ach so, dat is dus uw interpretatie van een Staat die zijn burgers beschermt.
Geen duimbreed in de weg leggen van moordenaars, en dan zeggen "het staat u vrij van uw recht op vrije meningsuiting gebruik te maken".

Citaat:
Ge moogt ook homo zijn maar veel kans dat ge in elkaar geklopt wordt als ge dat uit in het openbaar te midden een groepje voorposters ( zelf meegemaakt btw )
Dan moet je dringend eens in een moslimwijk gaan wonen.
Vraag het maar aan Riadh Bahri van de VRT.
Dat was ook iemand die in de multicul geloofde, die is weggegaan uit Molenbeek.
Pater Leman zei dan maar dat men daar niet moest gaan wonen als men er te moderne ideeën op nahield.
Dat is hoe links de waarden en de normen van de Verlichting verdedigt!

https://www.bruzz.be/samenleving/bah...enbeek-2019-06

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 oktober 2020 om 21:47.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 21:49   #631
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over het principe, en het is niet omdat iets nu nog niet is, dat het er niet kan komen.
alles kan
En alles kan en zal versneld worden indien ge aan de Westerse waarden gaat morrelen...waar rechts blijkbaar geen enkel probleem mee heeft

Citaat:
Wie had 20 jaar geleden gedacht dat men niet meer van kerstmarkten zou spreken?
Heeft niks met moslims te maken

Dat is een volgende uitloper van het neutrale karakter dat dient uitgestraald te worden in het openbaar

Iets waar gij flink voorstander van zijt ter bestrijding van culturen en religies die je niet zinnen maar als een boemerang terug komen als dat je eigen tradities/cultuur/religie stokken in de wielen gooit

Citaat:
De vraag is: als de ander met een idiote beperking komt, die hij moet volgen van zijn godsdienst, waarom zou ik als ongelovige mij bij die barbarij moeten aansluiten?
Retorische vraag want dat hoef je niet
Maar ja ge weet maar nooit hé
Zoals gij de Westerse waarden op de helling wilt zetten zal dat afhangen van een zuivere 50%+1 meerderheid die dat beslist hé en niet van hogere rechtsstructuren en universele principes
We mogen toch niet toegeven aan de gevoeligheden van 50% -1 hé

Citaat:
De waarheid is dat islam een heel hoofdstuk in de koran heeft hoe je met je slaaf als bezit moet omgaan...
En slavernij heeft langst van al bestaan in islamitische landen.
Zo ook de bijbel...wat nu ? Ge wou terug kerstmarkten om aan die barbarij te laten herinneren

Citaat:
Maar roep maar over het VB, dat is het makkelijkste.
Dat hoeft zelfs niet...dat doe je zelf al genoeg

Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2020 om 21:49.
Oud 19 oktober 2020, 21:50   #632
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar lui als u verdedigen die vrijheid van meningsuiting niet.
U laat de dapperen over aan de terreur van de islam.
Dat is wat wraakroepend is.
Lafheid wordt opgedrongen als norm.
hoezo ?
Hij nodigt u net uit dapper te zijn en gebruik te maken van uw recht op vrijheid van meningsuiting : niet zwichten is de boodschap
Oud 19 oktober 2020, 21:51   #633
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem zit natuurlijk niet bij de politie, er zijn weinig landen met meer flikken dan belgie.

Het probleem zit hem bij de softe aanpak van justitie en plaats tekort in de gevangenissen. We hebben meer krapuul geïmporteerd dan we kunnen opsluiten.

Als men deftig zou straffen en vooral die straffen zou uitvoeren dan zaten al de amokmakers achter tralies.

Maar gewoon gevangenissen bijbouwen is ook maar een lapmiddel natuurlijk zolang we amokmakers blijven binnenlaten. Door een harde sluiting van de grenzen en een gedwongen terugkeer voor iedereen zo veel mogelijk buitenlanders zou er al terug plaats zijn voor onze eigen criminelen.
Klopt. Wij hebben niet te weinig gevangenissen, maar te veel krapuul.
Oud 19 oktober 2020, 21:54   #634
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
2!

Begin de jaren '70 was er nog plaats zat in de gevangenissen en waren er minder gevangenissen. Toen werden er nog straffen uitgezeten van een paar weken!

11000 gevangenen in België, waarvan 4000 buitenlanders. De rest zouden dan allemaal Belgen zijn. Bij de Belgen heeft men natuurlijk ook de dubbele nationaliteiten opgenomen. Kwestie van het misdaadcijfer van personen met een vreemde origine wat op te smukken. Een reële weergave zou zijn: Buitenlanders / Dubbele nationaliteiten / 'Echte' Belgen. Maar dat durft men natuurlijk niet bekendmaken. Dat zou niet bevorderlijk zijn voor het multicultureel sprookje.
Zo'n 70% van de bevolking in onze gevangenissen heeft allochtone roots.
Oud 19 oktober 2020, 21:54   #635
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet beweerd dat het nu al zo is, maar het is wel een evolutie die we zien.
Steeds meer stapjes achteruit vanuit de maatschappij, en die ruimte wordt stap voor stap ingenomen door de moslims.
gek hoor...ik zie net stapjes in de andere richting
- verbod op onverdoofd slachten
- homo's die kunnen trouwen en zelfs adopteren

Citaat:
Het ergste is dat onze machtshebbers de democratie onze waarden niet verdedigen.
Ze staan altijd klaar om te boel te verdoezelen, en jij doet daar duchtig aan mee.
En als iemand vermoord wordt vanwege de vrijheid van meningsuiting, dan geven ze de slachtoffers de schuld.
Als ge nu eens een flauw benul zou hebben wat onze democratie en onze waarden zouden inhouden hé
Dat is, voor alle duidelijkheid, niet de invulling die gij eraan geeft en waar gij naartoe zou willen
Oud 19 oktober 2020, 22:00   #636
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
intolerantie niet, neen...maar daar had ik het ook niet over
Ik heb nog de bedenking gegeven dat het iets is waar constant evenwicht moet in gezocht worden en door de eeuwen door al aanleiding was voor conflicten

Nu ja ...over intolerantie gesproken
Dit gaat meestal over mondeling gezever met één enkel zot die zich geroepen voelt actie bij het woord te nemen
Hoe zit het dan met intolerantie die een fameuze politieke voet in de aarde gekregen heeft en mogelijks tot wetswijzigingen zal leiden.

Citaat:
Haat prediken....oproepen tot geweld, zoals ge weet is verboden bij wet
Niet dat hun koude kleren zal raken...maar het toont wel duidelijk aan waar de grens ligt

Maar ja wat dan met vrije meningsuiting hé die toch absoluuuuuuuut dient te zijn

Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2020 om 22:00.
Oud 19 oktober 2020, 22:01   #637
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Die angst is terecht. Niet voor een moslim, maar voor de islam.
Ik heb helemaal geen angst.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 22:01   #638
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
...ergens heeft ie een punt hé
Ik zal het nog eens verduidelijken...
Wat gij bv toegevingen noemt valt onder rekenschap houden met gevoeligheden iets wat altijd gedaan werd maar voor deze groep blijkbaar taboo is
Nu is het wel _steeds geweest_ dat dat een zaak van evenwicht is dat altijd voor problemen heeft gezorgd

En anderzijds kan men terecht stellen dat 'Jullie' (? sic) toe geven aan die terroristen omdat 'jullie' bereid zijn de eigen fundamentele Westerse waarden even opzij te zetten vanwege die angst
Er zijn er genoeg _ook hier op het forum_ die pleiten voor het buiten wet stellen van de islam of het invoeren van segregatie wetten
Wat jij gevoeligheden noemt, zijn voor mij basiswaarden: scheiding van kerk en staat, dierenrechten, gelijkheid man en vrouw, kinderrechten, respect voor de lgbt-gemeenschap, recht op vrije meningsuiting
Oud 19 oktober 2020, 22:02   #639
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Klopt. Wij hebben niet te weinig gevangenissen, maar te veel krapuul.
Inderdaad.
Oud 19 oktober 2020, 22:03   #640
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke feiten?
Wat wordt precies tegengesproken?
Hoeveel % aanhangers had IS precies uitgesmeerd over de volledige wereldbevolking die zich moslim noemt ?
En werd IS bestreden enkel door niet-moslims of ook in zeer grote mate door personen die zich eveneens moslim noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be