Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Welke maand?
Januari 2021 1 5,56%
Februari 2021 0 0%
Maart 2021 4 22,22%
April 2021 1 5,56%
Mei 2021 3 16,67%
Jumi 2021 1 5,56%
Juli 2021 0 0%
Augustus 2021 1 5,56%
September 2021 0 0%
Oktober 2021 1 5,56%
November 2021 2 11,11%
December 2021 4 22,22%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 11:28   #121
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die van de duivel ook. Die agenda’s komen van zijn minions en die staan altijd meerdere stappen voor op de burger. Tegen de burger het doorheeft, is het te laat.
Als je sedert geboorte belogen en bedrogen wordt, waarom er dan met ogen open in blijven lopen? Massa hypnose ?
Hear, hear!
De duivel zit in de goddelijke details van katolieken, evangelisten en andere seuten.
Oud 10 januari 2021, 11:46   #122
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God heeft ons medisch welzijn nooit bij mensen als Gates gelegd. Het is van den duivel. Wij herkennen de signalen als gelovige mensen heel goed, maar je moet tussen de lijnen kijken.
God bestaat niet, het is een menselijk uitvindsel. Voor één keer had Karl Marx gelijk toen hij stelde dat het de opium van het volk was. Gelukkig genoeg is de christelijke idolatrie op enkele generaties drastisch afgezwakt en voor een meerderheid van mensen uit hun leven verdwenen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 10 januari 2021 om 11:49.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 11:58   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze politiek is niet verkozen, jaagt ons onnodig meer angst aan, censuurt.
Wanneer iedere tv zender en radio hetzelfde zegt en eindeloos blijft herhalen, heet dat brainwashing. Wellicht denk je dat van mijn overtuiging ook, maar ik ram ze door niemands strot.
geloofsovertuiging is geen brainwashing.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 13:19   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
God bestaat niet, het is een menselijk uitvindsel. Voor één keer had Karl Marx gelijk toen hij stelde dat het de opium van het volk was. Gelukkig genoeg is de christelijke idolatrie op enkele generaties drastisch afgezwakt en voor een meerderheid van mensen uit hun leven verdwenen.
En nu krijgen ze halal op school en leren ze over profeet Mohammed tijdens godsdienst. Dank u seculieren!
Oud 10 januari 2021, 14:40   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die van de duivel ook. Die agenda’s komen van zijn minions en die staan altijd meerdere stappen voor op de burger. Tegen de burger het doorheeft, is het te laat.
Als je sedert geboorte belogen en bedrogen wordt, waarom er dan met ogen open in blijven lopen? Massa hypnose ?
Maar dan kunt gij het onderscheid niet maken tussen een hulp van God en een list van de Duivel he !

God heeft waarschijnlijk corona op ons losgelaten om ons te verlossen van ouwe zagepees, en de Duivel wil beletten dat die allemaal creperen. Of is het andersom, heeft de Duivel corona losgelaten, en God heeft Gates gestuurd om ons te vaccineren ? Wie zal het zeggen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 14:44   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dan kunt gij het onderscheid niet maken tussen een hulp van God en een list van de Duivel he !

God heeft waarschijnlijk corona op ons losgelaten om ons te verlossen van ouwe zagepees, en de Duivel wil beletten dat die allemaal creperen. Of is het andersom, heeft de Duivel corona losgelaten, en God heeft Gates gestuurd om ons te vaccineren ? Wie zal het zeggen he
Door de Bijbel als wet te nemen weet je dat wel.
Deze mensen zijn niet verkozen en zelfs wanneer ze verkozen zijn staan ze bol van leugens. Ze zijn van hun vader de duivel.
Oud 10 januari 2021, 14:45   #127
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee, 2 uur eindigen uiteindelijk even hard dan 1 uur. Dat is trouwens de val in gans dit corona gedoe: we moeten en zullen 90 jaar worden, ook al is het 10 keer erger snert leven dan 50 worden. 1 uur fun is meer waard dan 2 uur kwart fun. Maar natuurlijk is 2 uur halve fun meer waard dan 10 minuten volle fun. Daaruit komen alle incentives van handelen: de som meegemaakte fun maximaliseren.

Er is nooit een "waarom" achter fun. Fun is momentaan, en als je het gaat beredeneren zou het altijd verdwijnen. Fun is chocolade eten. 10 minuten later is die toch weg, die fun. Maar als je daaraan denkt terwijl je chocolade eet, is de ogenblikkelijke fun ook weg. Fun is wat als fun ervaren wordt, meer niet. Dat is precies gans het "bewuste ervaren", namelijk de fun nu. Niks kan bepalen wat dat nu juist veroorzaakt of niet. Voor de ene is het chocolade eten, voor de andere een knuffel van een naaste, voor een derde het plezier om een schedel in te kloppen. Wie zal het zeggen.

Het is de essentie van onze "bewustzijn" strategie die de natuur met ons uitprobeert.
Nu ben je echt sofistisch bezig he, alsof een kortstondige manische bui met een geweldige terugslag nadien en de noodzaak aan begoocheling onderwijl, niet minder 'duurzaam' is dan wat ik voorstel. Je bent verplicht tot zulke 'zever' vanwege je dogma's he, meer is dat niet...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 14:48   #128
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stabiliteit bestaat niet, en voor mij "moet" de mens niet ten onder gaan, die zal ten onder gaan, zoals alles. Denken dat de mens niet ten onder gaat, is hetzelfde als denken dat je zelf eeuwig zal leven. Daarentegen, je kan hopen dat de lijn opvolgers van de mens het misschien ver zal schoppen. Als wij machines maken die de aarde verlaten en gans de melkweg koloniseren, dan is onze "lijn" voor heel heel lang gevrijwaard.
Ik heb je ook al uitgelegd hoe en ook waarom dat vermeden zou worden mits de juiste, meest integraal-rationele, ethisch-culturele codering.

En absolute stabiliteit is een stroman natuurlijk; overigens bedoel ik daarmee niet stilstand.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 januari 2021 om 14:48.
Oud 10 januari 2021, 14:55   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nu ben je echt sofistisch bezig he, alsof een kortstondige manische bui met een geweldige terugslag nadien en de noodzaak aan begoocheling onderwijl, niet minder 'duurzaam' is dan wat ik voorstel.
Wat ik zeg is dat men de integraal van zijn eindige levenstijd zo fun mogelijk dient te maken. Maar natuurlijk is er een bovengrens aan fun beleven, en is het bijzonder moeilijk om die integraal te maximaliseren met 1 dag ongelofelijke fun. Daarentegen, 40 jaar heel veel plezier en dan dood gaan kan best te verkiezen zijn boven een simpeler bestaan en het tot 90 trekken.

Er moet niet lang geleefd worden, maar gezien de meesten onder ons de mogelijkheid hebben om meerdere jaren te leven, is het meestal een slechte berekening om het op enkele dagen op te doen: zoveel intense fun is niet echt mogelijk.

Wat is daar "duurzaam" aan ?
Oud 10 januari 2021, 14:56   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je ook al uitgelegd hoe en ook waarom dat vermeden zou worden mits de juiste, meest integraal-rationele, ethisch-culturele codering.
Maar er is geen enkele incentive om dat willen te vermijden. Wat er met de mensheid gebeurt na mijn dood kan mij geen ballen schelen, en ik begrijp niet dat dat iemand kan schelen. Dat houdt geen steek, tenzij in rare projecties.
Oud 10 januari 2021, 14:58   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de Bijbel als wet te nemen weet je dat wel.
Ik denk dat uw methoden om uit de Bijbel af te leiden dat een geneesmiddel des Duivels is, wat twijfelachtig zijn, maar aan de andere kant kan men niet redeneren met een gelovige, die heeft zijn denkvermogen al zware beperkingen opgelegd.
Oud 10 januari 2021, 15:00   #132
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Goden waren de 'funderende' voorouders en zondebokken die vanwege die funderende rol in een andere 'realm' gesitueerd worden en waarmee men wel contact meende te kunnen hebben, o.a. door hen te voeden via offers met hun eigen essentie, namelijk scheppend geweld.

Later is het een abstracter concept geworden, het staat dan voor de centrale logica of waarde in de cultuur die kan evolueren. Om die evolutie niet vast te leggen wordt het in het latere jodendom overigens een 'leeg' concept, en in het oorspronkelijke christendom verbonden met de immer scheppende liefde.

Wat wij 'het geloof in god noemen', zoals we dat hebben leren kennen in onze katholieke opvoeding etc., is een mengsel maar in essentie een terugkeer naar een primitiever stadium met Christus als een wat meer ethische 'Hercules' in een 'gelovig' in plaats van gnostisch kader.
Oud 10 januari 2021, 15:04   #133
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat uw methoden om uit de Bijbel af te leiden dat een geneesmiddel des Duivels is, wat twijfelachtig zijn, maar aan de andere kant kan men niet redeneren met een gelovige, die heeft zijn denkvermogen al zware beperkingen opgelegd.
Net niet, dat is hartstikke moeilijk in een wereld van vandaag.
Meelopen met de stroom daartegen.... en die meelopers draaien mee met de beelden op hun tv. Als de tv lang genoeg herhaalt wat te geloven, wie lief te hebben; doen mensen dat. The narrative.

Ik weet tenminste door geloof dat deze vaccins leiden tot het teken van het beest. Het is door de leugens van politiek en lobbyisten dat ik nog liever doodval dan een medicijn of pijnstiller te slikken. De Heer voorziet mij rijkelijk met botanische kennis.

Zo voelde ik mij eens depressief, die staken me vol met anti depresiva. Bleek ik gewoon een vitamine D tekort te hebben. Na een supplement was ik beter.

Jullie doen wat je willen, maar ik dan ook. Solus Christus.
Oud 10 januari 2021, 15:07   #134
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg is dat men de integraal van zijn eindige levenstijd zo fun mogelijk dient te maken. Maar natuurlijk is er een bovengrens aan fun beleven, en is het bijzonder moeilijk om die integraal te maximaliseren met 1 dag ongelofelijke fun. Daarentegen, 40 jaar heel veel plezier en dan dood gaan kan best te verkiezen zijn boven een simpeler bestaan en het tot 90 trekken.

Er moet niet lang geleefd worden, maar gezien de meesten onder ons de mogelijkheid hebben om meerdere jaren te leven, is het meestal een slechte berekening om het op enkele dagen op te doen: zoveel intense fun is niet echt mogelijk.

Wat is daar "duurzaam" aan ?
Het duurzame aan wat IK zeg zit o.a. in het feit dat de vruchtbare synergie en de daaruit resulterende schoonheid
- niet leidt tot voortdurende angst/stress, culturele instorting en dood vanuit de eigen dynamiek
- niet op begoocheling gebaseerd is (de wanen van jaloerse bokken die grotendeels uit die jaloezie zelf voortkomen, incl. hun triomfjes die dat bijgevolg maar even en bij gratie van verblindheid zijn)
- een blijvende vreugde toelaten en tegelijk een ongehinderde groei in de bron van die vreugde
- past in een zichzelf steeds versterkende en ontplooiende mensheid die de vreugde aan zichzelf nog 'breder' gegrond maakt
- aansluiten bij de mimetische verbondenheid met de ander door die positief aan te wenden en te bevestigen (met zorg voor het neutraliseren van het tegendeel, zolang dat nog enige 'verleiding' zou hebben).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 januari 2021 om 15:07.
Oud 10 januari 2021, 15:09   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet tenminste door geloof dat deze vaccins leiden tot het teken van het beest.
Wel, gij zijt nog erger als Van Ranst. Dat is geruststellend, er is nog marge
Oud 10 januari 2021, 15:10   #136
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het duurzame aan wat IK zeg zit o.a. in het feit dat de vruchtbare synergie en de daaruit resulterende schoonheid
- niet leidt tot voortdurende angst/stress, culturele instorting en dood vanuit de eigen dynamiek
- niet op begoocheling gebaseerd is (de wanen van jaloerse bokken die grotendeels uit die jaloezie zelf voortkomen, incl. hun triomfjes die dat bijgevolg maar even en bij gratie van verblindheid zijn)
- een blijvende vreugde toelaten en tegelijk een ongehinderde groei in de bron van die vreugde
- past in een zichzelf steeds versterkende en ontplooiende mensheid die de vreugde aan zichzelf nog 'breder' gegrond maakt
- aansluiten bij de mimetische verbondenheid met de ander door die positief aan te wenden en te bevestigen (met zorg voor het neutraliseren van het tegendeel, zolang dat nog enige 'verleiding' zou hebben).
Ik begrijp niet dat jij niet ziet dat dat puur religieuze praat is.
Oud 10 januari 2021, 15:12   #137
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, gij zijt nog erger als Van Ranst. Dat is geruststellend, er is nog marge
Miserere mei Deus.
Oud 10 januari 2021, 15:15   #138
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet dat jij niet ziet dat dat puur religieuze praat is.
Nee, ik heb gewoon niet voor de zoveelste keer de redenering erachter herhaald.

Als ik ABCDEFG zeg, dan gaat een discussie vaak later zo:

DW: E
PVE: Ja, maar -G!
DW: Toch G want EFG
PVE: Haha, -A
DW: Dan verklaar je C niet want ABC
PVE: maar -E
DW: nee, CDE
PVE: -B!
etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 januari 2021 om 15:19.
Oud 10 januari 2021, 15:18   #139
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar er is geen enkele incentive om dat willen te vermijden. Wat er met de mensheid gebeurt na mijn dood kan mij geen ballen schelen, en ik begrijp niet dat dat iemand kan schelen. Dat houdt geen steek, tenzij in rare projecties.
dit dus (zie boven):

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 januari 2021 om 15:18.
Oud 10 januari 2021, 15:25   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb gewoon niet voor de zoveelste keer de redenering erachter herhaald.
Maar die is nog nooit aanvaard he. Die is altijd circulair geweest.

Citaat:
Als ik ABCDEFG zeg, dan gaat een discussie vaak later zo:

PVE: Ja, maar -G!
DW: Toch G want EFG
PVE: Haha, -A
DW: Dan verklaar je C niet want ABC
PVE: maar -E
DW: nee, CDE
PVE: -B!
etc.
Nee, zo gaat het niet.

DW: ABCDEF
PVE: -A, -B en -(A,B => C) dus nikske ABCDEF

PVE: ?
DW: want herinner U, ik heb destijds ABCDEF gezegd, we gaan daar niet op terugkomen. Dus E.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be