Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2021, 14:05   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zo kostelijk hoeft dat toch niet te zijn.

In tegenstelling tot noem ik dat de betaalbare liefde

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 januari 2021 om 14:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 14:06   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Heb jij nog puberende kinderen in huis?
Ik wel.
Wou je ook nog iets zeggen of in dit geval schrijven ?
Oud 11 januari 2021, 14:07   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja. En omdat je geen vrienden meer hebt, geen lief, uw studies omzeep zijn, en zo voort he. Maar vooral natuurlijk dat dansen.
Beetje eigenaardig want er zijn omzeggens geen dancings meer en een danspiste is al helemaal niet meer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 januari 2021 om 14:08.
Oud 11 januari 2021, 14:10   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Beetje eigenaardig want er zijn omzeggens geen dancings meer en een danspiste is al helemaal niet meer.
Ge begint het misschien te begrijpen dat het dat dansen niet was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 14:16   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge begint het misschien te begrijpen dat het dat dansen niet was.
Nochtans zouden de jongeren er zich weinig of niks van aantrekken lees ik hier wel eens ze hollen van het ene feestje naar het andere.
Oud 11 januari 2021, 14:24   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans zouden de jongeren er zich weinig of niks van aantrekken lees ik hier wel eens ze hollen van het ene feestje naar het andere.
Ja jongen, ja. Zoals ze een paar weekends naar New York gaan shoppen en geregeld naar Thailand op vakantie gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2021 om 14:26.
Oud 11 januari 2021, 14:40   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit jaar zullen er geen festivals met publiek zijn.
Volgens mij ook geen voetbal met publiek of heel gering in aantal. Of helemaal geen kampioenschap dat kan ook.
Oud 11 januari 2021, 14:42   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jongen, ja. Zoals ze een paar weekends naar New York gaan shoppen en geregeld naar Thailand op vakantie gaan.
Maar dat zijn niet mijn beweringen dan wel die van een paar jonge forumleden hier.

Of zouden die alleen wat stoer willen doen en liegen ?

Ik durf dat al eens te weerleggen maar jij nooit merk ik ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 januari 2021 om 14:43.
Oud 11 januari 2021, 14:47   #69
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit jaar zullen er geen festivals met publiek zijn.
Er gaan geen of nauwelijks geen festivals meer zijn gedurende vele jaren.

Heb iets horen waaien in verband met verzekeringen die de festivalorganisatoren zullen moeten afsluiten eer ze een festival mogen organiseren.. die verzekeringen zullen zo duur zijn dat de meeste kleine festivals gewoon verdwijnen. En de andere festivals die zich wel kunnen verzekeren, zullen zo duur worden, dat de meeste 'gewone' mensen zich geen inkom-ticket meer kunnen veroorloven. Los van het feit dat er ook nog garanties moeten zijn dat alles covid-proof verloopt.

Gezellige tijden in 't vooruitzicht..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 14:47   #70
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar dat zijn niet mijn beweringen dan wel die van een paar jonge forumleden hier.

Of zouden die alleen wat stoer willen doen en liegen ?

Ik durf dat al eens te weerleggen maar jij nooit merk ik ?
Kijk, wat mijn kinderen doen is zowat hetzelfde als ik wekelijks doe. Wij gaan met 4 of 5 man mountainbiken en dan daarna rustig een pintje drinken. Dit is feitelijk een overtreding, maar als je dit een coronafeest noemt, dan noem je dat zo maar.
En dat doet de jeugd dus ook, maar dat kan je in de verste verte toch niet vergelijken met wat ze normaal zouden doen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 14:59   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Kijk, wat mijn kinderen doen is zowat hetzelfde als ik wekelijks doe. Wij gaan met 4 of 5 man mountainbiken en dan daarna rustig een pintje drinken. Dit is feitelijk een overtreding, maar als je dit een coronafeest noemt, dan noem je dat zo maar.
En dat doet de jeugd dus ook, maar dat kan je in de verste verte toch niet vergelijken met wat ze normaal zouden doen.
Mij niet gelaten maar ik lees hier jongemannen met de regelmaat schrijven dat ze van het ene feestje naar het andere hollen.

Maar blijkbaar ben ik de enige die daar mijn twijfels over heb.
Oud 11 januari 2021, 15:00   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Straks krijg ik nog gelijk met mijn 2027.
Oud 11 januari 2021, 15:42   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straks krijg ik nog gelijk met mijn 2027.
Ik heb U al gezegd dat ge op vlak van waanzin en dictatuur best gelijk kunt hebben, we hebben al zulke moppen gehad die 1500 jaar duurden. Het is enkel op sanitair vlak dat het niet tot 2027 moest duren, en zelfs niet moest beginnen. Op sanitair vlak was dit een kwestie van een paar maanden, meer niet.
Oud 11 januari 2021, 15:43   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Studenten ?
Oud 11 januari 2021, 15:44   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb U al gezegd dat ge op vlak van waanzin en dictatuur best gelijk kunt hebben, we hebben al zulke moppen gehad die 1500 jaar duurden. Het is enkel op sanitair vlak dat het niet tot 2027 moest duren, en zelfs niet moest beginnen. Op sanitair vlak was dit een kwestie van een paar maanden, meer niet.
En ondertussen zijn we aan het vaccineren voor niks. Uiteraard stromen de miljarden nu binnen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210111_94792028
Oud 11 januari 2021, 15:45   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Studenten ?
Ik ken die mensen niet. Misschien zijn het wel gepensioneerden die zich voordoen als jonge playboys.....

Trouwens de artikels die ik hier postte gingen over jongeren....studenten zijn ook jongeren net als een afgestudeerde een jongere kan zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 januari 2021 om 15:46.
Oud 11 januari 2021, 15:49   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ondertussen zijn we aan het vaccineren voor niks. Uiteraard stromen de miljarden nu binnen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210111_94792028
Je gaat mij niet zeggen dat onze "experten" nu tot het inzicht komen dat virussen muteren he, na 70 jaar griep mutaties te volgen
Oud 11 januari 2021, 16:02   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat mij niet zeggen dat onze "experten" nu tot het inzicht komen dat virussen muteren he, na 70 jaar griep mutaties te volgen
Geen enkel virus muteert aan dergelijke snelheid als covid-19. Het is een losgeslagen beest en zal doen waar het voor ontworpen is. Je hebt ondertussen toch al een vermoeden hoe dat komt veronderstel ik.
Oud 11 januari 2021, 16:02   #79
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angstig vanwege de maatregelen ? Angstig opdat je niet mag gaan dansen ?
Een heel jaar niets mogen doen.. en wat wel mocht, kon niet op een menselijke manier.

En die mensen doen dat uit solidariteit met de zwakkeren & de ouderen, met mensen zoals u, met de risicogroepen.. het is uiteraard geheel op zijn plaats dat je met die jongeren wat loopt te lachen.. want ja, in uwen tijd waren alle jongeren stoere meiden en coole kerels he. Volgens mij hebt gij in uwen tijd nooit zoiets meegemaakt als wat de jongeren nu meemaken en -los daarvan- kan je u blijkbaar gewoon niet inleven in hun situatie.

En best van al: die jongeren beseffen maar al te goed dat hun situatie niet op 1 2 3 zal verbeteren. Ze hebben geen mooie vooruitzichten. Het is gedaan met onbezonnen lachen en plezier maken. Behalve dan voor de mensen die zich niet aan de regeltjes houden. Die kleine minderheid kickt nu op de illegale toestanden... adrenaline gierde als nooit tevoren..

Citaat:
Mij niet gelaten maar ik lees hier jongemannen met de regelmaat schrijven dat ze van het ene feestje naar het andere hollen. (…)

Citaat:
(…) De meeste jongeren die ik ken schijten al in hun broek voor een puist....laat staan voor een vrijwillige besmetting met covid.
Een aantal jongeren die ik ken, zijn naar Bretagne gereden voor een vet feestje.
Die trekken zich geen bal aan van covid. Die schijten ook niet in hun broek voor een puist. Het zijn zeker niet de grote hoop jongeren die ik ken, die dat doen, verre van zelfs.. maar het zijn de jongeren die -zoals ikzelf een paar jaar geleden- maar wat graag naar de illegale feestjes gaan en het main-stream-gedoe links laten.. Het hele covid-circus maakt die feestjes nu nog spannender natuurlijk. Als je ooit zulke raves gedaan hebt, kunt ge u er wel iets bij voorstellen. Moest ik een aantal jaren jonger zijn, ging ik mee op stap, maar nu ik een beetje meer volwassen ben (lol), hou ik het op illegale whiskey-proeverijen.. met twee of drie mensen in de woonkamer een glaasje drinken.. illegaal.. crimineel..!!! hahaha.. we hebben ook wel eens enkele dj’s uitgenodigd enzo.. enfin.. niet dat ik van het ene feestje naar het andere hol, maar ehm..

Soit -met of zonder covid- de meeste jongeren gaan niet naar dat soort feestjes. De meeste jongeren zijn brave mensen en willen gewoon op een normale en legale manier plezier maken, maar hebben nu geen uitlaatklep. Al bijna een heel jaar niet! Sterk overdreven, ik weet het, maar op geen enkel vlak is hun nog enige menselijkheid gegund. De meeste jongeren lopen al met een schuldgevoel rond als ze er nog maar aan denken om eens met twee gaan shoppen. Probeer u eens een keer in te leven in hun leefwereld. Want er wordt de jongeren wel wat meer verboden dan alleen dansen. Zo bekrompen kan je toch niet zijn, dat je dat niet inziet hé? En zo enggeestig kan je toch niet zijn, om niet te zien wat de gevolgen zijn van al die verboden voor de jeugd? Want daar horen ook mensen bij die nog niet de leeftijd hebben om op stap te gaan en te dansen en te zuipen hé.. Die gaan dat waarschijnlijk komende jaren ook niet leren kennen. En dat kon ge u een jaar geleden gewoonweg niet voorstellen.

Een geluk dat er tegenwoordig voldoende digitale mogelijkheden zijn om contact enigszins te onderhouden, zolang je maar niet denkt dat zoiets een goed en voldoende alternatief is… en lang niet alle jongeren houden zich daar mee bezig. Bovendien is 't verre van bevordelijk voor de ontwikkeling van jonge geesten. Want die horen in het echte leven in contact te komen met mekaar als je een empathische samenleving wenst op te bouwen.. samenkomen, liefst niet verborgen achter een masker en liefst ook niet enkel in een schoolomgeving.. laat daar eens wat gedachten over waaien..

En uiteindelijk hé.. zijn al die verboden en maatregelen voor de jeugd gewoon absurd. Het is gewoon allemaal te belachelijk geworden. Leg het nog maar uit aan kinderen waarom ze allerlei lekkers niet meer mogen..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 16:03   #80
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Heb iets horen waaien in verband met verzekeringen die de festivalorganisatoren zullen moeten afsluiten eer ze een festival mogen organiseren.. die verzekeringen zullen zo duur zijn dat de meeste kleine festivals gewoon verdwijnen. En de andere festivals die zich wel kunnen verzekeren, zullen zo duur worden, dat de meeste 'gewone' mensen zich geen inkom-ticket meer kunnen veroorloven. Los van het feit dat er ook nog garanties moeten zijn dat alles covid-proof verloopt.

goed da, moet ik niet meer tussen dat jonge klootjesvolk staan of zitten.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be