Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2021, 16:48   #421
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga toch liever niet in de sauna van het hotel met een onverlaat die wappie genoeg was om een vaccinatie te weigeren.
Om maar dat voorbeeld te geven.
Gij wilt iedereen een vaccin opdringen waarvan gij zelf weet dat het niet werkt?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 16:50   #422
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gij wilt iedereen een vaccin opdringen waarvan gij zelf weet dat het niet werkt?
Wie zegt dat het niet werkt ? Niet overdrijven hé.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 17:09   #423
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie zegt dat het niet werkt ? Niet overdrijven hé.
Als schoofzak zelfs na zelf gevaccineerd te zijn toch nog schrik heeft van andere dan kan dat toch enkel als hij zelf gelooft dat het niet gewerkt heeft bij hem he. Dat hij zelf niet beschermd is.

Als uw dokter u iets voorschrijft maar er meteen bij zegt dat het gewoon een placebo is, dan ga jij die ook niet meer nemen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 17:26   #424
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De enige die ik ooit al heb zien staan springen voor zijn roze slip bent u toch echt. Misschien ligt dat aan mijn kennissenkring, maar weinigen worden enthousiast door vaccinaties, laat staan door een roze onderbroek.
De belangrijkste reden dat ik een vaccin wil (deze vrijdag trouwens) is dat ik zo rap mogelijk mijn leven van voorheen terug heb.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 17:29   #425
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De belangrijkste reden dat ik een vaccin wil (deze vrijdag trouwens) is dat ik zo rap mogelijk mijn leven van voorheen terug heb.
Dat ga jij niet meer meemaken.
Oud 12 april 2021, 17:33   #426
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat gaat er dan concreet veranderen wanneer jij de vrijdag je spuitje hebt gekregen?

Moet je dan geen mondmasker meer dragen? Mag je dan terug op café gaan? Mag je dan terug naar festivals gaan?

De enigste reden waarom ze u dat spuitje geven is omdat ze niet willen dat jij last zou bezorgen aan de ziekenhuizen. Niet om u daarna uw vrijheid terug te geven. Ah nee, want daarna moet de werking van het vaccin worden beschermd en dat kan alleen met de maatregelen te blijven naleven.
Oud 12 april 2021, 17:40   #427
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom bent u er zo van overtuigd dat dit niet gewoon de stok met de wortel is die wat verder wordt opgeschoven?

Israel is zowat volledig gevaccineerd, hebben ze daar hun leven terug? Engeland zit aan 2/3, hebben ze daar hun leven terug?

Weet je waar ze hun leven wel terug hebben? Daar waar ze weinig tot geen maatregelen getroffen hebben.

Laatst gewijzigd door denkimi : 12 april 2021 om 17:41.
Oud 12 april 2021, 17:47   #428
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom bent u er zo van overtuigd dat dit niet gewoon de stok met de wortel is die wat verder wordt opgeschoven?

Israel is zowat volledig gevaccineerd, hebben ze daar hun leven terug? Engeland zit aan 2/3, hebben ze daar hun leven terug?

Weet je waar ze hun leven wel terug hebben? Daar waar ze weinig tot geen maatregelen getroffen hebben.
Dat klopt niet. Israel zit aan de helft en Pfizer stopt met leveringen omdat Israel niet betaalt.

In Engeland gaan vandaag de terrassen, kappers etc. terug open.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210405_96321440

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2021 om 17:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 17:52   #429
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat België betrefd heb ik daar minder last van, uitgenomen als ze de essentiële winkels beperken dan raken ze me professioneel. En ook mijn wekelijks saunacomplex mankeer ik. Mijn hoofddoel is dat ik terug gewoon kan het vliegtuig hoofdzakeleijk naarAzië kan nemen. En daar zijn het vliegtuigmaatschappijen en andere landen die beslissen. Gevaccineerd zijn is een plus in dat geval.
Oud 12 april 2021, 17:58   #430
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat België betrefd heb ik daar minder last van, uitgenomen als ze de essentiële winkels beperken dan raken ze me professioneel. En ook mijn wekelijks saunacomplex mankeer ik. Mijn hoofddoel is dat ik terug gewoon kan het vliegtuig hoofdzakeleijk naarAzië kan nemen. En daar zijn het vliegtuigmaatschappijen en andere landen die beslissen. Gevaccineerd zijn is een plus in dat geval.
Dat denkt u, maar dat weet u eigenlijk helemaal niet.

Hoeveel landen hebben al gezegd dat ze enkel gevaccineerden zullen binnenlaten? Hoeveel landen hebben al gezegd dat alle restricties zullen opgeheven worden voor gevaccineerden?

De wortel lijkt aanlokkelijk, maar het is maar de vraag of je hem ooit te pakken krijgt.
Oud 12 april 2021, 18:17   #431
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denkt u, maar dat weet u eigenlijk helemaal niet.

Hoeveel landen hebben al gezegd dat ze enkel gevaccineerden zullen binnenlaten? Hoeveel landen hebben al gezegd dat alle restricties zullen opgeheven worden voor gevaccineerden?

De wortel lijkt aanlokkelijk, maar het is maar de vraag of je hem ooit te pakken krijgt.
Dat veel landen buiten de EU alleen gevaccineerden binnenlaat is een quasi zekerheid. De IATA, International Air Transport die alle maatschappijen verenigd werkt aan een vaccin paspoort dat in mei zou moeten klaar zijn.
China kan eisen dat men een Sinovac vaccinatie heeft, dan neem ik die er maar bij.
Oud 12 april 2021, 18:20   #432
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat veel landen buiten de EU alleen gevaccineerden binnenlaat is een quasi zekerheid. De IATA, International Air Transport die alle maatschappijen verenigd werkt aan een vaccin paspoort dat in mei zou moeten klaar zijn.
China kan eisen dat men een Sinovac vaccinatie heeft, dan neem ik die er maar bij.

Ge doet maar. Ik zou toch maar eens eerst nalezen hoe goed dat Chinees vaccin werkt.
https://www.google.be/amp/s/www.nbcn...ws/amp/rcna505
Oud 12 april 2021, 18:33   #433
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge doet maar. Ik zou toch maar eens eerst nalezen hoe goed dat Chinees vaccin werkt.
https://www.google.be/amp/s/www.nbcn...ws/amp/rcna505
Kan me weinig schelen, als het een middel is om China binnen te geraken doe ik het.
Oud 12 april 2021, 18:35   #434
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat snapt-em nie he

Hij wil absoluut een vaccin om nooit blootgesteld te worden aan het virus

Dat is zoals een parachute aandoen om vooral niet in een vliegtuig gaan te zitten, of een reddingsvest in het midden van de Sahara.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 april 2021 om 18:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 18:36   #435
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is voorbij he. De kans daartoe is vorig jaar verkeken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 18:37   #436
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt u een bron voor die quasi zekerheid? Dat is het eerste dat ik er van hoor.

En welke landen zijn dat dan juist? Hebt u daar ook bronnen?
Oud 12 april 2021, 18:45   #437
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u een bron voor die quasi zekerheid? Dat is het eerste dat ik er van hoor.

En welke landen zijn dat dan juist? Hebt u daar ook bronnen?
Ik heb regelmatig zakelijk contact via email en WhatsApp met mensen uit China, HK, Singapore, Thailand etc dus ze volgen ook kort op wat er gebeurd. De enige uitzondering nu is Indonesië waar ik met een speciaal visa binnengeraak.
Oud 12 april 2021, 18:59   #438
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ROFL. Mop van het jaar.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 19:02   #439
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De enigste reden waarom ze u dat spuitje geven is omdat ze niet willen dat jij last zou bezorgen aan de ziekenhuizen.
Dat is in deze fase ook de juiste reden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 19:23   #440
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als schoofzak zelfs na zelf gevaccineerd te zijn toch nog schrik heeft van andere dan kan dat toch enkel als hij zelf gelooft dat het niet gewerkt heeft bij hem he. Dat hij zelf niet beschermd is.

Als uw dokter u iets voorschrijft maar er meteen bij zegt dat het gewoon een placebo is, dan ga jij die ook niet meer nemen.
Geen zo'n goed vergelijk.
Diegene die je vaccineert zal je niet vertellen dat het vaccin niet werkt. Integendeel.
Als iemand absoluut wilt dat iedereen in de groep gevaccineerd is, dan zou ik zeggen "blijf gewoon thuis".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be