Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2021, 20:23   #441
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Kan ik naar India zonder vaccinatie?
Oud 12 april 2021, 21:15   #442
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gij wilt iedereen een vaccin opdringen waarvan gij zelf weet dat het niet werkt?
Twee keer mis.
Ik wil het vaccin niemand opdringen.
Ik weet dat het wel werkt.

Juister: ik wil zo weinig mogelijk te maken hebben met wappies die vaccins weigeren. Die doen me denken aan de allerextreemste religioten die zelfs bloedtransfusies weigeren. Kwakzalvers zijn zulke mensen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 21:18   #443
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als schoofzak zelfs na zelf gevaccineerd te zijn toch nog schrik heeft van andere dan kan dat toch enkel als hij zelf gelooft dat het niet gewerkt heeft bij hem he. Dat hij zelf niet beschermd is.

Als uw dokter u iets voorschrijft maar er meteen bij zegt dat het gewoon een placebo is, dan ga jij die ook niet meer nemen.
Twee keer mis.
Ik heb geen schrik van niet-gevaccineerden. Ik heb alleen maar een hekel aan hen (behalve indien medische noodzaak, breed genomen)
Ik geloof wel dat het werkt. Dat is beschermd ben, en anderen bescherm.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 april 2021, 21:21   #444
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wat gaat er dan concreet veranderen wanneer jij de vrijdag je spuitje hebt gekregen?

Moet je dan geen mondmasker meer dragen? Mag je dan terug op café gaan? Mag je dan terug naar festivals gaan?

De enigste reden waarom ze u dat spuitje geven is omdat ze niet willen dat jij last zou bezorgen aan de ziekenhuizen. Niet om u daarna uw vrijheid terug te geven. Ah nee, want daarna moet de werking van het vaccin worden beschermd en dat kan alleen met de maatregelen te blijven naleven.
Jij gelooft dat echt hé.
Wel, het is niet waar wat je daar zegt.
Iemand met de geest en capaciteiten van een oplichter, heeft dat in je oren geblazen, maar 't is niet waar.

Oud 12 april 2021, 21:25   #445
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit DS on line van enige minuten geleden:

Citaat:
Duitsland
Gevaccineerden krijgen privileges in Rijnland-Palts

Rijnland-Palts, de Duitse deelstaat die aan België grenst, is de eerste die de beperkende maatregelen voor volledig gevaccineerden afschaft.
...

Oud 12 april 2021, 21:33   #446
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit DS on line van enige minuten geleden:
Citaat:
Duitsland
Gevaccineerden krijgen privileges in Rijnland-Palts

Rijnland-Palts, de Duitse deelstaat die aan België grenst, is de eerste die de beperkende maatregelen voor volledig gevaccineerden afschaft.
...
Kan je de link eens posten want daar lees ik voorlopig niets over in dS online.
Ik ben nochtans abonnee.

Laatst gewijzigd door Rudy : 12 april 2021 om 21:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 05:25   #447
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb regelmatig zakelijk contact via email en WhatsApp met mensen uit China, HK, Singapore, Thailand etc dus ze volgen ook kort op wat er gebeurd. De enige uitzondering nu is Indonesië waar ik met een speciaal visa binnengeraak.
Wel ja, als je zo goed op de hoogte bent dan mag het toch geen probleem zijn om die bewering te onderbouwen met argumenten?

Welke landen zullen juist de beperkingen laten vallen zodra u gevaccineerd bent? Welke luchtvaartmaatschappijen zullen gevaccineerden geen maatregelen meer opleggen?

Citaat:
Twee keer mis.

Juister: ik wil zo weinig mogelijk te maken hebben met wappies die vaccins weigeren. Die doen me denken aan de allerextreemste religioten die zelfs bloedtransfusies weigeren. Kwakzalvers zijn zulke mensen.
Aha. Gewoon haat dus. Zoals in het Duitsland van de jaren 30, haat tegen mensen met een gele ster, omdat de propaganda u dat wijsmaakt, zelfs al weet u eigenlijk niet waarom.

Dat verbaast me eigenlijk niet.

Citaat:
Twee keer mis.
Ik heb geen schrik van niet-gevaccineerden. Ik heb alleen maar een hekel aan hen (behalve indien medische noodzaak, breed genomen)
Ik geloof wel dat het werkt. Dat is beschermd ben, en anderen bescherm.
Zeg nu eens eerlijk. Hoe zou de schoofzak van 20 jaar oud denken over de ideeën van de schoofzak van vandaag? Zou hij trots zijn?

Laatst gewijzigd door denkimi : 13 april 2021 om 05:25.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 05:33   #448
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het gaat hier vooral over mensen die nog niet gevaccineerd konden worden he. Jij wil die niet ontmoeten in een restaurant.

Aan de andere kant, als jij wetten wil die maken dat mensen die andere ideeen dan jij hebt, moeten verboden worden van bijvoorbeeld pretparken of restaurants te betreden - dat is tenslotte wat je zegt he - dan gaan we wel nog een trapje verder in het totalitaire, nee ? Jij zou bijvoorbeeld ook wensen dat wie geen lidkaart heeft van de N-VA, niet op restaurant mag gaan en zo. Ik ken maar 1 systeem waar dat het geval was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 05:34   #449
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dat echt hé.
Wel, het is niet waar wat je daar zegt.
Iemand met de geest en capaciteiten van een oplichter, heeft dat in je oren geblazen, maar 't is niet waar.
Wat is dan wel waar ? Denk je dat het volledig open gaat (wat zou moeten) ? Of denk je dat ze nadien gaan beginnen zeveren over oppassen voor varianten ?
Oud 13 april 2021, 05:38   #450
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Aha. Gewoon haat dus. Zoals in het Duitsland van de jaren 30, haat tegen mensen met een gele ster, omdat de propaganda u dat wijsmaakt, zelfs al weet u eigenlijk niet waarom.

Dat verbaast me eigenlijk niet.

Zeg nu eens eerlijk. Hoe zou de schoofzak van 20 jaar oud denken over de ideeën van de schoofzak van vandaag? Zou hij trots zijn?
Inderdaad, en zou de schoofzak van 20 jaar die enkele maanden geleden een snotneus gehad heeft, of zelfs - zoals een collega van mij van een 30-tal jaar - tot zijn grote verbazing positief getest was, hoewel hij NIKS gemerkt heeft, ook niet nadien, zich laten vaccineren, goed wetende dat het voor hem een onnozel snotvalling is of minder ?
Oud 13 april 2021, 06:09   #451
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kan je de link eens posten want daar lees ik voorlopig niets over in dS online.
Ik ben nochtans abonnee.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210411_97663305
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 06:13   #452
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee keer mis.

Vaccins werken ook met je immuunsisteem, alleen is de bescherming veel korter dan via een infectie. Het is een berekend risico voor iedereen onder de 60 en wetenschappelijk perfect te rechtvaardigen. De kwakzalvers zijn deze die beweren dat vaccins beter beschermen dan een infectie, pure bewijsbare leugens. Geen enkel vaccin ooit beschermt beter dan een infectie.
Oud 13 april 2021, 06:30   #453
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wat gaat er dan concreet veranderen wanneer jij de vrijdag je spuitje hebt gekregen?

Moet je dan geen mondmasker meer dragen? Mag je dan terug op café gaan? Mag je dan terug naar festivals gaan?

De enigste reden waarom ze u dat spuitje geven is omdat ze niet willen dat jij last zou bezorgen aan de ziekenhuizen. Niet om u daarna uw vrijheid terug te geven. Ah nee, want daarna moet de werking van het vaccin worden beschermd en dat kan alleen met de maatregelen te blijven naleven.
Vrijdag veranderd er nog niets en het masker blijft verplicht op bepaalde plaatsen. Op cafe ga ik nooit en drink trouwens geen alcohol. Festivals, voetbalmatchen etc ga ik ook niet. Zoals ik reeds stelde is de belangrijkste reden, buiten mijn gezondheid, kunnen reizen als vliegtuigmaatschappijen en landen een vaccin paspoort eisen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 07:27   #454
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Vaccins werken ook met je immuunsisteem, alleen is de bescherming veel korter dan via een infectie. Het is een berekend risico voor iedereen onder de 60 en wetenschappelijk perfect te rechtvaardigen. De kwakzalvers zijn deze die beweren dat vaccins beter beschermen dan een infectie, pure bewijsbare leugens. Geen enkel vaccin ooit beschermt beter dan een infectie.
Bovendien kunnen ze niet voorspellen op welk deel van de antistoffen covid gaat muteren. Als een mutatie van de griep zulke epidemie kan veroorzaken, wacht tot ge nog eens een nieuwe covid epidemie gaat meemaken na mutatie.
Die gevaccineerden weten niet hoe ze nu gokken met hun leven op de lange termijn. Een nadelige mutatie op antistoffen door vaccinatie is 50/50. Evenzeer zulk gevaar bij antistoffen door natuurlijke infectie. Hoe een mutatie van covid verloopt kunnen we al opvolgen via de Braziliaanse variant.

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 april 2021 om 07:28.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 11:05   #455
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amerikanen die gevaccineerd zijn krijgen "voordeel" van EU, om als toerist naar hier te komen.

Het vaccinatiepaspoort komt er; de voordelen voor gevaccineerden zullen er zijn.

Uit DS van vandaag:

Citaat:
Europees Commissievoorzitter Ursula von der ?*Leyen heette de Amerikanen opnieuw welkom voor een ?*zomervakantie, als ze gevaccineerd zijn. De ceo van ?*British Airways ziet ‘grote opportuniteiten’ voor het reis?*verkeer tussen de VS en het VK, gezien de hoge vaccinatiegraad in beide landen. Hongkong en Singapore kondigden een reisbubbel aan vanaf 26 mei. Israël, dat het snelst vaccineerde, heeft al in februari reisakkoorden gesloten met Griekenland en Cyprus. Griekenland is trouwens veruit het meest gastvrije land voor gevaccineerde vakantiegangers: behalve uit de EU en Israël zijn ook toeristen uit onder meer de VS, het VK, Servië, Rusland, Thailand en Zuid?*Korea welkom met een vaccinatiecertificaat.
en ook:
https://www.nytimes.com/2021/04/25/w...to-europe.html

Oud 27 april 2021, 11:26   #456
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Een vaccinatiepaspoort is pure segregatie op basis van een niet-wetenschappelijk bewezen gezondheidstoestand.
Dus de cirkel is rond. De psychopaten hebben een nieuw narratief ontwikkeld, wat hen in eerste instantie in staat stelt de niet-gevaccineerden te segregeren, dan te ostraciseren, te ridiculiseren. In een volgend stadium worden ze in ghetto's geplaatst. En als end-lösung draaien we de gaskraan lekker terug open.
(zo ver zijn we gelukkig nog niet...)
De goede mensen van de wereld MOETEN deze immer escalerende situatie STOPPEN....
Er is geen enkele indicatie, dat deze vicieuze cirkel doorbroken zal worden. De psychopatische elite en hun "bought and paid for" beleidsvoerders lopen allemaal netjes achter de nieuwe vlag.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 27 april 2021 om 11:42.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 11:29   #457
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bovendien kunnen ze niet voorspellen op welk deel van de antistoffen covid gaat muteren. Als een mutatie van de griep zulke epidemie kan veroorzaken, wacht tot ge nog eens een nieuwe covid epidemie gaat meemaken na mutatie.
Die gevaccineerden weten niet hoe ze nu gokken met hun leven op de lange termijn. Een nadelige mutatie op antistoffen door vaccinatie is 50/50. Evenzeer zulk gevaar bij antistoffen door natuurlijke infectie. Hoe een mutatie van covid verloopt kunnen we al opvolgen via de Braziliaanse variant.
het is zelfs erger dan dat, vaccineren met dergelijke vaccins die besmettingen doorlaten maken het virus net dodelijker voor zij die niet gevaccineerd zijn en niet besmet.

Daarom dat ze zo hameren op het vaccineren van iedereen, ze weten dat dit eraan komt.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234
Oud 27 april 2021, 12:26   #458
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amerikanen die gevaccineerd zijn krijgen "voordeel" van EU, om als toerist naar hier te komen.

Het vaccinatiepaspoort komt er; de voordelen voor gevaccineerden zullen er zijn.
Aangezien we nu toch al meer dan een jaar in een totaal arbitraire dictatuur leven zonder de minste rationele of wetenschappelijke basis, is dat uiteraard heel goed mogelijk. Het punt is dat er geen enkele SANITAIRE reden is om zo een vaccinatie paspoort in te voeren, maar er kunnen natuurlijk politieke en dictatoriale redenen zijn om dat te doen. Maar sanitaire zijn er niet. Net zoals de maatregelen geen sanitaire redenen hadden maar wel politieke doelen dienen he.

Men kan evengoed een religieus paspoort invoeren, en moslims zullen dan voordelen krijgen he. Dat is ook in sommige landen van toepassing, dus waarom geen vaccinatie paspoort. Maar het is van hetzelfde niveau.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 april 2021 om 12:27.
Oud 27 april 2021, 12:42   #459
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit DS van vandaag:

en ook:
https://www.nytimes.com/2021/04/25/w...to-europe.html
Yup, ge moogt uw armbandje aantrekken, maar wel oppassen he, er zijn bandjes en bandjes.

Citaat:
Aangezien we nu toch al meer dan een jaar in een totaal arbitraire dictatuur leven zonder de minste rationele of wetenschappelijke basis, is dat uiteraard heel goed mogelijk. Het punt is dat er geen enkele SANITAIRE reden is om zo een vaccinatie paspoort in te voeren, maar er kunnen natuurlijk politieke en dictatoriale redenen zijn om dat te doen. Maar sanitaire zijn er niet. Net zoals de maatregelen geen sanitaire redenen hadden maar wel politieke doelen dienen he.

Men kan evengoed een religieus paspoort invoeren, en moslims zullen dan voordelen krijgen he. Dat is ook in sommige landen van toepassing, dus waarom geen vaccinatie paspoort. Maar het is van hetzelfde niveau.
98% van de mensen snapt da niet. Goebbels was een genie eigenlijk.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 12:46   #460
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
98% van de mensen snapt da niet. Goebbels was een genie eigenlijk.
Als men de geschiedenis er op naslaat, werden dezelfde technieken al sinds mensenheugenis toegepast. Goebbels was er zeker niet eerst mee.

Echter, je moet een volslagen psychopaat zijn om die kennis te gebruiken om je verstandelijk uitgedaagde medemens te onderwerpen aan een biofascistische totalitaire dictatuur.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be