Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2021, 17:08   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

het is de schuld van de sjienezen
Oud 14 april 2021, 17:14   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lol, ik zie hier op het speelpleintje achter mij gewoon ganse groepen 16jarigen hangen, ik zie op vrijdagavond na 12 uur nog genoeg mensen zich naar huis haasten, mijn bejaarde buren krijgen nog alle kinderen (5+aanhangsel plus kleinkinderen) op bezoek, de kinderen van de speelpleinwerking worden gewoon door hun grootouders opgehaald.

De Vlaamse Rand zal anders zijn dan de rest van Vlaams Brabant
Maar neen. Dat is ondertussen overal zo. Tieners huren met zes een appartement aan zee, of logeren met vrienden bij ouders of grootouders, zoals tijdens het oude normaal
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 18:12   #23
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kan enkel over Oost Vlaams Brabant spreken.
ik zou het nog meer specifiëren om uzelf niet belachelijk te maken, bv. in de Bekaflaan 14 in Aarschot zijn er geen...

de regels zijn een zooitje en de beleidsmakers en experten zijn wereldvreemd, dat uit zich in regeltjes die zo achterhaald zijn en mierenneukerij dat ze volledig ongeloofwaardig zijn..

van Ranst (en anderen) maken zich zorgen over het 2de knuffelcontact... net alsof zo'n futiliteiten nog nageleefd worden

Laatst gewijzigd door edwinp : 14 april 2021 om 18:13.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 18:20   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
van Ranst (en anderen) maken zich zorgen over het 2de knuffelcontact... net alsof zo'n futiliteiten nog nageleefd worden
Er is een groot verschil tussen wat wordt voorgeschoteld of opgelegd, en wat navolging krijgt.
Het spijtige is dat wie er z'n voeten veegt er op de koop toe nog fier op is.
En dan maar klagen.
Als dit slecht afloopt zal het de schuld zijn van wie er de voeten aan heeft geveegd.
Oud 14 april 2021, 18:24   #25
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen wat wordt voorgeschoteld of opgelegd, en wat navolging krijgt.
Het spijtige is dat wie er z'n voeten veegt er op de koop toe nog fier op is.
En dan maar klagen.
Als dit slecht afloopt zal het de schuld zijn van wie er de voeten aan heeft geveegd.
als het vermijden van het 2de knuffeldingetje de zaak moet redden ziet het er niet goed uit,
in mijn omgeving, mega besmettingen door schoolgaande jeugd, en ouders, dus binnen de official bubbel

en de demografie van de ID patienten & overlijdens wordt angstvallig geheim gehouden, reden ? volgens mij om de jongeren niet meer te ontmoedigen dat het voor hun een fait divers is

Laatst gewijzigd door edwinp : 14 april 2021 om 18:26.
Oud 14 april 2021, 18:45   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
en de demografie van de ID patienten & overlijdens wordt angstvallig geheim gehouden, reden ? volgens mij om de jongeren niet meer te ontmoedigen dat het voor hun een fait divers is
Ja en. Wat wil je bereiken met demografie. Haat zaaien ?
Demografie heeft hier niets mee te zien.
Oud 14 april 2021, 18:52   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het al dikwijls gezegd: in deze regio zie ik dat de maatregelen zeer goed opgevolgd worden. Spontaan, zonder morren. Het resultaat is er.
Heel straf is dat toch niet, dat resultaat. Zitten jullie echt een factor 5 of 10 onder de anderen ? Is het virus bij jullie dan verdwenen ? Of zijn we bezig over een 10 of 20% minder, en dus in de grond, niks anders ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2021 om 18:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 18:54   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het is de schuld van de sjienezen
toch ook een beetje v.d. InVeAa
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 18:55   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Als je ziet dat men die mensen lastig valt die niet diegenen zijn die de ziekenhuizen vullen, dan weet je dat men gewoon dwaze dingen aan het doen is, zoals de varkens afslachten omdat kippen ziek worden he.
Oud 14 april 2021, 18:56   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heel straf is dat toch niet, dat resultaat. Zitten jullie echt een factor 5 of 10 onder de anderen ? Is het virus bij jullie dan verdwenen ? Of zijn we bezig over een 10 of 20% minder, en dus in de grond, niks anders ?
Dit zijn de cijfers.

https://www.demorgen.be/nieuws/coron...ncie~bea1699e/

En zonder de randgemeenten zou het uiteraard nog veel beter zijn
Oud 14 april 2021, 19:20   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn de cijfers.

https://www.demorgen.be/nieuws/coron...ncie~bea1699e/

En zonder de randgemeenten zou het uiteraard nog veel beter zijn
Mijn vraag is: is bij jullie corona dan verdwenen sinds vele maanden, want dat is toch wat er gebeurt als iedereen de maatregelen volgt, nee ? Virus foetsie.

Of niet ?

Want ik vond de volgende dingen op sciensano en daar kan je toch niet van zeggen dat corona verdwenen is in Vlaams brabant. Jullie zitten zelfs geen factor 5 onder de anderen. Als dat het effect is van "maatregelen volgen", dan is dat maar flauw he. Eigenlijk nog geen factor 2. Je zou dus willen zeggen dat braaf de maatregelen volgen, U gewoon een factor minder dan 2 brengt onder "al die onnozelaars die de maatregelen niet volgen en het dus een jaar laten duren" ? Is dat zelfs de moeite dan ?

Ik had in een provincie van Brave Burgers verwacht dat zij na een deftig opvolgen van de regeltjes vorig jaar, na 2 maanden gene corona meer zouden gehad hebben ? Toch niet ? Maatregeltjes werken dus toch niet, zelfs niet bij Brave Burgers ? Of ben jij enthousiast over "half zoveel" als de roekelozen ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot at 2021-04-14 20-18-26.png‎
Bekeken: 631
Grootte:  82,2 KB
ID: 114191  

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2021 om 19:21.
Oud 14 april 2021, 20:22   #32
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vraag is: is bij jullie corona dan verdwenen sinds vele maanden, want dat is toch wat er gebeurt als iedereen de maatregelen volgt, nee ? Virus foetsie.

Of niet ?

Want ik vond de volgende dingen op sciensano en daar kan je toch niet van zeggen dat corona verdwenen is in Vlaams brabant. Jullie zitten zelfs geen factor 5 onder de anderen. Als dat het effect is van "maatregelen volgen", dan is dat maar flauw he. Eigenlijk nog geen factor 2. Je zou dus willen zeggen dat braaf de maatregelen volgen, U gewoon een factor minder dan 2 brengt onder "al die onnozelaars die de maatregelen niet volgen en het dus een jaar laten duren" ? Is dat zelfs de moeite dan ?

Ik had in een provincie van Brave Burgers verwacht dat zij na een deftig opvolgen van de regeltjes vorig jaar, na 2 maanden gene corona meer zouden gehad hebben ? Toch niet ? Maatregeltjes werken dus toch niet, zelfs niet bij Brave Burgers ? Of ben jij enthousiast over "half zoveel" als de roekelozen ?
Superheldje denkt omdat er mensen met een masker door de Tiensestraat lopen dat iedereen zich aan de regels houdt...
Er is geen kat die buiten de ring, of zelfs maar buiten het centrum zijn masker op houdt. Ja er zijn deliveroo fietsen en buitenlandse woke studenten en wat oudjes.
Verder feest heel Leuven verder hoor, mss wat minder zichtbaar als in andere steden, ma wees maar zeker dat geen kat zich er echt iets van aantrekt. Allemaal uiterlijke schijn om boetes te vermijden.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 14 april 2021 om 20:23.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2021, 20:45   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of niet ?

Neen, omdat er geen beperkingen zijn op mobiliteit vanuit ‘besmette’ regio’s.

Wat ik zeg is dat er in Oost Vlaams Brabant (de ruime streek rond Leuven) constant minder besmettingen zijn. Je kan dat zien aan de kaarten die het aantal besmettingen per gemeente geven.
En dat wijt ik aan het gedrag van de inwoners. Geen gezaag en gezever. Mondmaskers en spontaan afstand houden.
Oud 14 april 2021, 20:53   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Als je ziet dat men die mensen lastig valt die niet diegenen zijn die de ziekenhuizen vullen, dan weet je dat men gewoon dwaze dingen aan het doen is, zoals de varkens afslachten omdat kippen ziek worden he.
Als de zwijnen hun manieren houden worden de kiekens minder vlug ziek

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 april 2021 om 20:53.
Oud 15 april 2021, 05:59   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, omdat er geen beperkingen zijn op mobiliteit vanuit ‘besmette’ regio’s.
Ha, juist ja, jullie zouden allang van corona af zijn mochten al die onnozelaars niet steeds Brave Burgers komen besmetten die nochtans alle regeltjes volgen

Citaat:
Wat ik zeg is dat er in Oost Vlaams Brabant (de ruime streek rond Leuven) constant minder besmettingen zijn. Je kan dat zien aan de kaarten die het aantal besmettingen per gemeente geven.
Ja, maar dat effect is piepklein he. Het is niet dat jullie daar 10 keer onder zitten. Als dat dus het "effect" is van het gemaatregel, kan men evengoed zeggen dat het niks doet. Het heeft toch totaal geen belang of er 2 keer meer of minder besmettingen zijn he. Wat telt is of er 10 keer minder zijn of zo, of dat het verdwijnt. Voor een klein factortje 2 is dat toch allemaal de moeite niet.
Oud 15 april 2021, 06:02   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Superheldje denkt omdat er mensen met een masker door de Tiensestraat lopen dat iedereen zich aan de regels houdt...
Er is geen kat die buiten de ring, of zelfs maar buiten het centrum zijn masker op houdt. Ja er zijn deliveroo fietsen en buitenlandse woke studenten en wat oudjes.
Verder feest heel Leuven verder hoor, mss wat minder zichtbaar als in andere steden, ma wees maar zeker dat geen kat zich er echt iets van aantrekt. Allemaal uiterlijke schijn om boetes te vermijden.
Het kan ook zijn dat de bevolking daar jonger is, en zich gewoon veel minder laat testen als ze ziek zijn he. Als je aan telewerken doet, of thuis zit, dan is er toch geen enkele reden om U te laten testen als ge corona hebt zou ik denken, als ge redelijk jong zijt en daar weinig risico bij is.

Vooral een studentenstad als Leuven (nu ja, die zitten daar misschien niet als de unief dicht is he) is het moeilijk te geloven dat dat brave idiote burgers zijn. Maar het is uiteraard zo dat als jongeren het van elkaar betrappen, ze totaal maf zouden moeten zijn om zich daarvoor laten te testen.
Oud 15 april 2021, 06:10   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de zwijnen hun manieren houden worden de kiekens minder vlug ziek
Dat is eigenlijk min of meer de meest accurate beschrijving van de toestand die ik al gelezen heb
Oud 15 april 2021, 06:20   #38
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
nee natuurlijk niet, vandaar dat tijdens de eerste golf vooral bejaarden met een onderliggende aandoening stierven of op IC lagen, totaal irrelevant natuurlijk, net zoals het feit dat dronken bestuurders veel meer kans op dodelijke ongevallen hebben
Oud 15 april 2021, 06:39   #39
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar neen. Dat is ondertussen overal zo. Tieners huren met zes een appartement aan zee, of logeren met vrienden bij ouders of grootouders, zoals tijdens het oude normaal
Mja ... ik moet zeggen dat ik tijdens het afgelopen jaar best veel ouders, nonkels en tantes heb leren kennen van mijn vrienden. Vroeger spraken wij nooit thuis af maar op café, nu is het wekelijks bij die, dan bij die ... Verder heb ik veel buren leren kennen, mensen waar je vroeger gewoon goedendag tegen zei toen het leven nog voorbijraasde, waar je nu wel tijd voor kan maken. Niet alles is slecht aan die lockdown maar anderzijds ga ik toch wel liever om met leeftijdsgenoten
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 06:45   #40
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel (tijdelijke) ziekenhuisbedden zijn er al bijgekomen sinds maart vorig jaar ? Iemand al bij stil gestaan ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be