![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u uw hond vrij wil laten rondlopen, dan kan dat in uw eigen tuin of in een hondenweide. U bent het levende bewijs waarom men zware boetes dient uit te delen aan hardleerse honden eigenaars.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 20 april 2021 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, dat is toch de normale manier van handelen van een individu, zou ik denken. Zich niet blindelings zomaar een gedrag laten opsolferen door wat dwingelanden. Maar wel rekening houden met hun agressie potentieel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Europees Commissaris
|
![]() En nog eens - men gaat nu sensibiliseren. Voor de zoveelste keer.
https://www.rtv.be/artikels/oproep-b...leiband-a94768
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parken, straten, pleinen, openbare gebouwen zijn van mij, want die zijn gekocht en worden onderhouden met geld dat de overheid van mij steelt. En wetten zijn gemaakt om te overtreden, waar moet ik anders mijn voeten aan vegen. Maar het ergste is dat wetten worden gemaakt door stadsmensen en niet door dorpelingen en ik als dorpeling mij niet blindelings moet neerleggen bij wat stadsmensen mij willen opdringen. En dan mag de stadsmens niet vergeten dat weide en akkers de tuin van de landbouwer en veeteler zijn. Dan mag de stadsmens niet vergeten, dat hoewel vele landwegen door de gemeentes zijn verhard, de grond eigendom is van de landbouwers en veetelers. In sommige woonwijken is de grond tot het midden van de straat nog steeds eigendom van de eigenaar van de woning aan de straatkant en niet van de gemeente. Blijf dus in je eigen wijk, wij komen ook niet met onze dieren in jouw stad. Dieren zijn niet gemaakt om aan de lijn te leven, moest dat wel zijn dan werden ze geboren met een lijn om ze aan vast te houden. Jij legt jouw vrienden toch ook niet aan de lijn, dus waarom moeten die van mij aan de lijn? Omdat ze er wat anders uitzien dan die van jou? Omdat jij bang bent voor mijn vrienden? Wel, blijf dan weg uit de leefomgeving van mijn vrienden, zij blijven ook weg uit jouw leefomgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe denk je dat dat kind van 13 zich nu voelt nu haar hondje is doodgeschopt? Haar verdiende loon?
![]() |
![]() |
#228 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat moet je aan de ouders van het kind vragen.
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever.
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt ook geen hondenneus. Jij wordt niet aan de ketting gelegd om te beletten dat je je neus gebruikt.
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er ook nog politie-agenten die de wet op een eigen, menselijke én diervriendelijke manier invullen.
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zou daar veel harder tegen moeten optreden, boeten van minstens € 450.
![]() |
![]() |
#235 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen zever. Kind heeft wellicht van ouders geleerd of gezien dat de hond steeds mag loslopen. Kortom, dit gebrek aan opvoeding is hun schuld en dat heeft uiteindelijk tot deze feiten geleid.
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat geeft die wildeman het recht het dier dood te schoppen? Voor de ogen van dat kind?
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw rijbewijs dan? Met een auto rijden is net één van de strengst gereglementeerde dingen: theoretisch examen, praktisch examen, enorm veel verkeersregels waar men zich aan dient te houden, speciale wegpolitie, verkeerslichten, flitspalen,... Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 april 2021 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/dieren/reekalfje-...raaf~a2ba93d7/ Loslopende honden zijn ook een groot probleem tijdens het broedseizoen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 april 2021 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is riscico-aanvaarding hee : je weet niet op voorhand of ze het snuffelen gaat waarderen, dus het risico bestaat dat je een trap tegen je radijzen krijgt.
|
![]() |
![]() |