![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal maken ze reizen van enkele duizenden kilometers met een vliegtuig, maar dat mogen ze nu niet, dus gaan ze maar wandelen in de natuur met een hond die ze niet kunnen opvoeden. Het probleem zijn dus niet de honden, maar de stadsmensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als 90% van de bevolking onder de categorie valt waarbij het onverantwoord is dat zij zonder controle een hond hebben, is het dan niet logisch dat men dat wat gaat reguleren?
De overgrote meerderheid (+90%) zou volgens u immers ongeschikt zijn om honden te houden. Des te meer reden om te werken met vergunningen, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een bewijs dat men over de nodige ruimte beschikt om het dier te houden dat men wil houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Vergunningen' was misschien wat sterk uitgedrukt.
Ik bedoelde het in de zeer ruime zin van het woord. Gewoon een bepaalde toelating (na een vorm van controle en/of opleiding) die u in staat stelt de hond aan te schaffen. Of het vergunning, attest of nog iets anders heet, doet er niet zo toe. Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 april 2021 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag dus 5 honden hebben zonder iets te moeten bewijzen, maar vanaf de zesde hond moet je wel met attesten en vergunningen in orde zijn, je moet dan zelfs een mestdossier bijhouden. Deze wetgeving telt zelfs voor hamsters en vissen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik ken niet veel van honden, ik ben eerder een kattenmens. Ik "heb" 3 katten, maar er zijn ook een paar katten uit de buurt die bij ons leven. Ttz, die mogen bij ons binnen, we geven die eten, die gaan buiten wanneer ze willen. Kortom, die zijn totaal vrij, maar vaak bij ons. Zoals onze "eigen" katten ook. Die doen ook wat ze willen. We hebben die enkel administratief gekocht, en die anderen niet, en ja, we laten "onze" katten vaccineren en zo. Maar qua leven zijn die beesten vrij. We leggen die niks op. Die leven zoals ze willen, maar zijn welkom bij ons voor knuffels, eten en dergelijke. In welke mate zou, mocht ik hetzelfde doen met honden, dat een probleem geven ? Als er honden bij mij komen, en voor de rest vrij gaan waar ze willen, in welke mate zijn dat "mijn" honden dan ? Ik bedoel, als andere mensen bij mij komen, een knuffel krijgen en iets om te eten, en dan weer buiten gaan zoals ze willen, zijn dat "mijn" mensen niet he, ik zie dus niet hoe dat voor honden anders is. Ik maak niet echt het verschil tussen honden en mensen, trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jouw conclusie moet dan consequent zijn dat je dan maar geen honden neemt. En op uw terrein moeten ze ook niet aan de lijn. Laatst gewijzigd door Storm : 22 april 2021 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En dat kind overleeft dat wel hoor, een normaal kind althans. Jij probeert dat hier gewoon te misbruiken om jouw betoog door te duwen. Of komen al die kinderen die hun konijn of cavia terugvinden, doodgebeten door een ontsnapte hond, dat nooit te boven? Laatst gewijzigd door Storm : 22 april 2021 om 01:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je een door een ontsnapte hond doodgebeten cavia of konijn vergelijken met een volwassen man die voor de ogen van het kind moedwillig haar hondje doodschopt vergelijken? Scheelt er iets?
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hondje dat amper zijn bek ver genoeg open krijgt om in je kleine teen te bijten, stampt men uit angst dood. Nee, sorry. Men stampt het dood omdat het dier iemand stoort in zijn zinloze bezigheid. Want daar gaat het allemaal over. Honden, katten, vliegen, spinnen, bijen, allemaal moeten ze dood als ze in de buurt van een stadsmens durven komen, want ze storen de stadsmens in zijn zinloze bezigheden wandelen, joggen, fietsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er hier nog heel veel brave mensjes....zoals de vader van dit met haar hondje wandelend kind. 't Zou bij mij niet waar zijn.....
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Als de wet iets voorschrijft, dan dient u zich daaraan te houden. Doet u dat niet, dan bent u in overtreding. Als de rest is spijkers op laag water zoeken.
Citaat:
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens sommigen leven we hier nog steeds in een rechtsstaat en mag er niemand het recht in eigen handen nemen. Jij neemt het op voor de jogger vanwege uw blinde haat voor huisdieren. Meer moet je er niet achter zoeken. Heb je nooit een huisdier gekregen van uw mama?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 april 2021 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze hun tijd zinloos willen spenderen is dat hun "probleem". Dat laat me volkomen koud.
![]() |
#276 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hinder die dieren kunnen veroorzaken bij sporters, hardlopers en recreanten is natuurlijk ongewenst, want het beperkt hun mogelijkheden om andere hun wil op te leggen. Het is niet meer dan zeggen, jij moet hier oprotten want ik wil hier mijn zin kunnen doen. Rot op als sporters, hardlopers en recreanten, blijf op je eigen domein in je eigen stad en laat ons met rust, want mijn dieren hebben veel meer recht om in de bossen en velden van mijn dorp rond te lopen dan jij die denkt eerst enkele tientalle kilometers met de auto te moeten rijden om ons hier dan de les te komen spellen. Het is al zo erg met jullie dat jullie zelfs denken als sporters, hardlopers, wandelaars en recreanten onze gewassen te mogen vernielen. Rot gewoon op en koop een loopband en hometrainer, dan kan je thuis zoveel wandelen en fietsen als je wil zonder last te hebben van onze dieren. Meer dan een zeecontainer heb je niet nodig om jullie zinloze bezigheden uit te oefenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgeveer bepaalt wat mag en niet mag. Citaat:
Tenzij je denkt dat je boven de wet staat, dat die er enkel voor de anderen is. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een dode hond voor een tiener... Een opengereten konijn voor een 6-jarige... wat is het meest traumatisch? Hoedanook verwerken die kinderen dat wel hoor. Waar kinderen veel langer problemen mee hebben is ooit aangevallen te zijn door een hond, dikwijls blijft die angst zelfs als volwassene. Oei, denk je nu ook aan de kinderen? Maar goed de meeste hondenbaasjes zijn asociale egoïsten. Ik ken maar weinig fatsoenlijke baasjes. Net als kattenliefhebbers. Geen van die mensen houdt van dieren. Ze geven enkel om het goed van hun huisdier of huisdiersoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 april 2021 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mensen is dat niet het geval. Toch niet meer sinds de afschaffing van de slavernij. Ik kan me voorstellen dat als een slaaf iemand schade toebracht, de slavenhouder daar ook verantwoordelijk voor werd gehouden (bovenop de straf voor de slaaf zelf natuurlijk). 'Uw' slaven waren uw eigendom dus u was daar voor verantwoordelijk. En juridisch is dit verankerd in artikel 1385 van het Burgerlijk Wetboek: Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 april 2021 om 13:44. |
||
![]() |
![]() |