Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2021, 16:26   #481
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het zijn nu nog amateurs, die vervalste attesten voorleggen maar binnenkort ontstaat er een 'zwarte' markt waar professionelen aan zullen leveren.
Vervalste attesten kennen ze in dit corrupte apenland als de beste.
Zoals vervalste, gekochte arbeidscontracten om werkloosheidsuitkeringen kunnen te bekomen of voor pensioen om op hun buitenlandse lauweren te gaan rusten op kosten van de belgische belastingbetalers - indertijd ontdekte fraude met betrokkenheid van turkse tolken, werkzaam op het parket.
Of vervalste humane vluchtelingen visa om illegalen legaal binnen te smokkelen
Of vervalste facturen om subsidies te kunnen binnenrijven etc..
Zonder enig gevolg, alles kan en mag ongestraft naargelang wie je kent.
Dus, ja, een nieuwe industrietak: vervalste vaccinatie attesten bij de vleet, het zal gaan boomen, dat wordt dan een gevecht tussen concurrerende criminelen zoals bij drugs.
Oud 27 april 2021, 16:38   #482
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vervalste attesten kennen ze in dit corrupte apenland als de beste.
Zoals vervalste, gekochte arbeidscontracten om werkloosheidsuitkeringen kunnen te bekomen of voor pensioen om op hun buitenlandse lauweren te gaan rusten op kosten van de belgische belastingbetalers - indertijd ontdekte fraude met betrokkenheid van turkse tolken, werkzaam op het parket.
Of vervalste humane vluchtelingen visa om illegalen legaal binnen te smokkelen
Of vervalste facturen om subsidies te kunnen binnenrijven etc..
Zonder enig gevolg, alles kan en mag ongestraft naargelang wie je kent.
Dus, ja, een nieuwe industrietak: vervalste vaccinatie attesten bij de vleet, het zal gaan boomen, dat wordt dan een gevecht tussen concurrerende criminelen zoals bij drugs.
en een nieuwe industrie-tak is geboren. of waarvoor de overheid al niet goed is...
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 17:15   #483
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het zijn nu nog amateurs, die vervalste attesten voorleggen maar binnenkort ontstaat er een 'zwarte' markt waar professionelen aan zullen leveren.
Ik vermoed dat de overheden daar nu met bezig zijn om vervalsing moeilijk te maken en anderzijds echte gevangenisstraffen daar aan vasthangen. Ik zou niet graag pakweg aan de Amerikaanse of Chinese grens gepakt worden met zo een vervalsing. In de huidige stand van informatisering is het een peulschil trouwens om gegevens over vaccinatie, net zoals uw echt paspoort op te slaan in een gegevensbank zelfs aan de andere kant van de wereld.

Ik vind dit trouwens het toppunt van idiotie, eerst een vaccinatie weigeren en dan een vals attest gebruiken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 17:28   #484
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vermoed dat de overheden daar nu met bezig zijn om vervalsing moeilijk te maken en anderzijds echte gevangenisstraffen daar aan vasthangen. Ik zou niet graag pakweg aan de Amerikaanse of Chinese grens gepakt worden met zo een vervalsing. In de huidige stand van informatisering is het een peulschil trouwens om gegevens over vaccinatie, net zoals uw echt paspoort op te slaan in een gegevensbank zelfs aan de andere kant van de wereld.

Ik vind dit trouwens het toppunt van idiotie, eerst een vaccinatie weigeren en dan een vals attest gebruiken.
neen, je eerst laten vaccineren en dan een vals attest gebruiken zou pas idioot zijn.
Je niet laten vaccineren en dan een vals attest gebruiken, is zoals een jood die uit een concentratiekamp ontsnapt. Daar kan je alleen maar respect voor hebben.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 18:04   #485
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is gewoon om proberen aan de nazi praktijken te ontkomen meer niet. Maar het is inderdaad niet de goeie methode. De goeie methode is om, zelfs als je gevaccineerd bent omdat je dat medisch zinvol vond, nergens iets te doen waar men U een vaccinatie paspoort voor vraagt. Dat is een beetje zoals die Deense koning die een gele ster opplakte he, maar dan omgekeerd.
Maar die moed ontbreekt, blijkbaar. Als iedereen zou weigeren van zijn vaccinatie paspoort te gebruiken, dan zou het een flop worden. Maar als er van die onderkruipers zijn die er alles voor doen om toch maar aan hun snoepje te geraken, tja, dan hebben ze gewonnen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 18:05   #486
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
neen, je eerst laten vaccineren en dan een vals attest gebruiken zou pas idioot zijn.
Ik weet dat eigenlijk zelfs niet, of dat zo idioot is. Het zou een vorm van protest kunnen zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 18:05   #487
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Iemand die ik goed ken is onlangs naar Tenerife geweest, met een vliegtuig vol belgen. Noch op de heenreis, noch op de terugreis heeft er iemand zijn attest van negatieve test bekeken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 19:18   #488
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
BEWIJS?? Wie heeft al kunnen bewijzen dat vaccins werken?
Waar is het wetenschappelijk BEWIJS dat vaccins wel werken?
Dat is er NIET.
Hoe kun je nu blijven beweren dat vaccins werken als geen énkele wetenschapper het al heeft kunnen bewijzen?
Of tellen FEITEN en BEWIJZEN niet meer? Weet gij het beter dan wetenschappers?
Je kunt hoogstens VERMOEDEN dat het misschien, mogelijk, zou kunnen werken maar je kunt niet met zekerheid stellen dat vaccins werken want je hebt geen enkel bewijs.

Wie beweert dat vaccins gedurende enkele maanden de kans om zwaar ziek te worden zou kunnen verminderen? WIE heeft dat al bewezen? Dezelfde die beweert dat er geen bijwerkingen kunnen zijn, zeker?
in uw geval s wat baten kaars & bril als de oma niet zienen wil ?

kijk naar de rusthuizen, volledig gevaccineerd, ervoor de speeltuin van uitbraken en overlijdens aan de lopende band, en nu nada niks nul de botten
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 19:49   #489
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Vaccins werken ook met je immuunsisteem, alleen is de bescherming veel korter dan via een infectie. Het is een berekend risico voor iedereen onder de 60 en wetenschappelijk perfect te rechtvaardigen. De kwakzalvers zijn deze die beweren dat vaccins beter beschermen dan een infectie, pure bewijsbare leugens. Geen enkel vaccin ooit beschermt beter dan een infectie.
Dat is nog niet bewezen. Feit is dat na besmetting zonder vaccinatie de bescherming zeer kort is. Dat is bewezen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 19:52   #490
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt tegengesproken want om beschermd te zijn, zelfs na vaccinatie, moet je permanent een mondmasker gaan dragen.
...
Dat wordt niet tegengesproken.
Ik herhaal:
Ik geloof wel dat het werkt. Dat is beschermd ben (minstens tegen hospitalisatie en overlijden), en anderen bescherm (door minder intens en minder lang besmettelijk te zijn, ingeval ik toch nog aangestoken zou worden).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 19:53   #491
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Maar vaccins werken wel degelijk. Ze delen uw kans om zwaar ziek te worden van covid door 10 of 20.
Daar doe ik het wel voor hé
Oud 27 april 2021, 19:55   #492
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoort me niet zeggen dat vaccins niet werken, maar ik ben 100% eigenaar van mijn lijf. En met andere woorden, elke "noodzaak" die verzonnen wordt om de integriteit van mijn lijf te compromitteren wijs ik categoriek af.
Elk argument dat verzonnen wordt, "afstand houden" "mondkapje" "vaccin" dient om "de anderen" te beschermen, maar dat betekent dat deze "anderen" plots géén 100% eigenaar van hun lijf zijn, want iemand zoals "van ranst of de van gucht" beslist voor hen dat zij dan beschermd moeten/wensen te worden.

Dus, als iemand "beschermd" wenst te worden, dan geeft hij de 100% eigendom van zijn lichaam op.

Je hebt het recht jezelf te beschermen, maar je kan nooit eisen dat iemand anders U beschermt, want dan eis je de eigendom en de integriteit van iemands anders' lichaam op.
Wen er dan maar aan dat u met beperkingen zal moeten leren leven T.o.v. Gevaccineerden.
Oud 27 april 2021, 19:58   #493
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat wordt niet tegengesproken.
Ik herhaal:
Ik geloof wel dat het werkt. Dat is beschermd ben (minstens tegen hospitalisatie en overlijden), en anderen bescherm (door minder intens en minder lang besmettelijk te zijn, ingeval ik toch nog aangestoken zou worden).
gevaccineerden dragen mondmaskers (verplicht) omdat ze anderen nog kunnen besmetten en om afgunst te vermijden, NIET om zichzelf te beschermen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 20:01   #494
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoort me niet zeggen dat vaccins niet werken, maar ik ben 100% eigenaar van mijn lijf. En met andere woorden, elke "noodzaak" die verzonnen wordt om de integriteit van mijn lijf te compromitteren wijs ik categoriek af.
...
Als een arts jou inlicht dat je een probleem hebt aan je hart, en dat je dringend moet open gesneden worden, dan is dat niet verzonnen (neem ik aan) en gaat het niet langer om het afwijzen van je eigenschap over je eigen lijf.

Maar als een arts jou inlicht dat er een corona-virus ronddwaalt ... dan is alles het omgekeerde.

Ik wens je veel wijsheid toe, om de juiste beslissingen te nemen in je verdere leven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 april 2021, 20:04   #495
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is nog niet bewezen. Feit is dat na besmetting zonder vaccinatie de bescherming zeer kort is. Dat is bewezen.
LOL, het is omgekeerd slimmerik, een vaccin kan nooit langer beschermen dan een besmetting.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 20:04   #496
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je niet laten vaccineren en dan een vals attest gebruiken, is zoals een jood die uit een concentratiekamp ontsnapt. Daar kan je alleen maar respect voor hebben.
Daar is iets waar van aan, als het gaat om naar je eigen land terug te reizen.

Maar waarom zou iemand die niet gevaccineerd wenst te worden, toch per sé op vakantie willen gaan naar een land dat een bewijs van vaccinatie eist? Je wil toch niet op reis gaan naar "zulk" land?

Oud 27 april 2021, 20:05   #497
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
LOL, het is omgekeerd slimmerik, een vaccin kan nooit langer beschermen dan een besmetting.
Mis. Dat klopt niet. Kan je dat onderbouwen?
Oud 27 april 2021, 20:07   #498
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat Vlaams wereldnieuws worden, als de Jos zou ernstig ziek worden door een covid-besmetting. En naast de Jos, ook al die andere Vlaamse oudjes.

Hoe lang zijn de Jos (als eerste) en zijn maten al ingeënt?

Oud 27 april 2021, 20:09   #499
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gaat Vlaams wereldnieuws worden, als de Jos zou ernstig ziek worden door een covid-besmetting. En naast de Jos, ook al die andere Vlaamse oudjes.

Hoe lang zijn de Jos (als eerste) en zijn maten al ingeënt?
Bij de eersten hé. Januari.
Oud 27 april 2021, 20:10   #500
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
gevaccineerden dragen mondmaskers (verplicht) omdat ze anderen nog kunnen besmetten en om afgunst te vermijden, NIET om zichzelf te beschermen
Wel om zichzelf te beschermen.
Want je wil toch vermijden dat je besmet geraakt, net zoals je wil vermijden in de slipstream van het hoesten en niezen te staan van iemand met een verkoudheid.
Maar vooral: om je familieleden en vrienden, die nog niet gevaccineerd zijn, te beschermen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be