Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2021, 19:42   #581
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Doe gewoon waar je zin in hebt zolang je er niemand mee lastig valt.
Dat is inderdaad de kern van de zaak. 2, of 2000, of 20.000 mensen verbieden samen te roken zonder betrokken te zijn is ongeoorloofde inmenging.
En dat geldt voor "ziek worden" evengoed.
Mijn argument, dat ik het recht heb mezelf te beschermen (of mezelf bloot te stellen aan risico) maar dat in niet het recht heb van iemand anders te eisen om mij te beschermen (of iemand anders te verhinderen zich bloot te stellen aan risico) houdt dus perfect stand.
Ik tracht er een wat humoristische ondertoon aan te geven, door te eisen dat mensen (indien ze een eigendomsaandeel van mijn lichaam opeisen) niet meer uitademen, of geen behoefte meer doen (in andere posts), maar ik zie geen logische argumenten die mijn punt ontkrachten.
En om on topic te blijven; een VERPLICHT vaccinatiepaspoort is net DAT; men verhindert mij te kiezen of ik risico wens te lopen of niet.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 19:43.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 19:43   #582
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En dan vallen de smurfen op uw dak, wordt ge onteigend, en in de gevangenis gegooid.
Volgens mij kijk je te veel naar verkeerde films of series.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 19:44   #583
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bovendien stelt dat de mensen die naar Spanje reizen meer gerust dat andere toeristen ook gevaccineerd zijn of negatief getest werden.
Dat moet je echt eens uitleggen, hoe het vaccin dat U onveilig maakt als je in contact zou komen met het virus (het enige waar een vaccin goed voor is, he), plots de zaken veilig maakt als anderen gevaccineerd zijn.

Het enige wat je weet is als er daar iets circuleert het iets is dat zich niks van dat vaccin aantrekt he.

Kijk, jullie gaan er dus allemaal van uit dat men moet vermijden dat het virus nog zal circuleren, maar iedereen is er van overtuigd dat het virus niet uitgeroeid kan worden. Kan je even die twee totaal tegenstrijdige punten verzoenen ?

Als het virus niet uitgeroeid kan worden, wil dat zeggen dat het nog geregeld zal circuleren he, dat er nog veel golven komen. Dus waar dient zo een paspoort dan voor, in het midden van een grote besmettingsgolf ?

Je zou toch denken dat het vaccineren dient om U niet meer aan te trekken dat ge besmet wordt en dat ge het kunt doorgeven, nee ? Dat het de bedoeling is dat ge volop tegen corona kunt, en midden tussen de hoestende en niezende corona zieken kunt gaan zitten zonder dat ge schrik hebt van dood te gaan, en nadien ook niet veel problemen hebt om zelf niezend en proestend corona rond te strooien ? Want ge zijt gevaccineerd, en ge wordt er niet erg ziek van ?

Als dat niet kan, dan blijft dit circus eeuwig duren he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2021 om 19:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 19:44   #584
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want er worden geen boetes gegeven, men valt niet binnen bij mensen, en dergelijke ?
Oud 29 april 2021, 19:46   #585
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ziek worden: voorkomen is beter dan genezen.
Het laatste jaar wordt dat dag na dag bevestigd.
eeuh, neen, ziek worden bouwt het immuunsysteem op. Vandaar dat er in onze hyper-hygiënische maatschappij zoveel allergieën zijn.
Het laatste jaar wordt enkel maar bewezen dat een luidruchtig deel van de mensheid enorme schapen zijn.
Oud 29 april 2021, 19:48   #586
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat moet je echt eens uitleggen, hoe het vaccin dat U onveilig maakt als je in contact zou komen met het virus (het enige waar een vaccin goed voor is, he), plots de zaken veilig maakt als anderen gevaccineerd zijn.

Het enige wat je weet is als er daar iets circuleert het iets is dat zich niks van dat vaccin aantrekt he.

Kijk, jullie gaan er dus allemaal van uit dat men moet vermijden dat het virus nog zal circuleren, maar iedereen is er van overtuigd dat het virus niet uitgeroeid kan worden. Kan je even die twee totaal tegenstrijdige punten verzoenen ?

Als het virus niet uitgeroeid kan worden, wil dat zeggen dat het nog geregeld zal circuleren he, dat er nog veel golven komen. Dus waar dient zo een paspoort dan voor, in het midden van een grote besmettingsgolf ?
"jullie gaan er dus allemaal ervan uit..."

met zoveel zijn ze niet hoor, Patrickve, maar ze maken wél veel "lawaat"

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 19:48.
Oud 29 april 2021, 19:50   #587
gunter5148

Standaard

Citaat:
ik zou m'n blik maar eens richten op het grote fascistische voorbeeld in het oosten, en wat voor draconische wetgeving er onze duitssprekende schaapjes boven het hoofd hangt. En niet alleen daar. Hier in den belziek valt het wat dat betreft nog redelijk goed mee. Maar als het regent in Parijs en Berlijn....
Oud 29 april 2021, 20:30   #588
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want er worden geen boetes gegeven, men valt niet binnen bij mensen, en dergelijke ?
Men handhaaft de wet. Dat hebben extreemrechtsen toch graag?

Leuw and Eurder!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 april 2021 om 20:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2021, 21:43   #589
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Leuw and Eurder!
Definieer extreemrechts. Is dat gelijk aan een fascistisch links collectief? Of extreem libertair?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 21:43.
Oud 29 april 2021, 22:26   #590
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht er iets misgaan met het vaccin, het lotnummer staat alvast op uw paspoort.
Ze zullen u rap te stekken hebben.
Oud 30 april 2021, 04:04   #591
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe zouden anarchistische extreem rechtsen graag hebben dat men de wet handhaaft ?

Zie je, je hebt een variabel concept van extreem rechts. Enerzijds zou extreem rechts totaal tegen elke vorm van staat zijn, anderzijds zouden zij willen dat de staat de orde handhaaft.

Uw concept van extreem rechts is verward, het wil gewoon zeggen "is geen Brave Luisterende Burger".

In uw visie zouden de Amerikaanse Republikeinen nu al extreem rechts zijn. Maar is het VB dat ook, en zijn libertairen en anarchisten dat ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 04:06.
Oud 30 april 2021, 06:47   #592
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.lefigaro.fr/secteur/high...arnet-20210419

Een interessant en duidelijk artikel uit Le Figaro.
?* partir du 30 juin, les évènements rassemblant plus de 1000 personnes en extérieur ou en intérieur seront autorisés,
Mais un sésame sera nécessaire pour faire partie du public de ces évènements. Il faudra présenter un test PCR négatif ou bien un certificat de vaccination. Ces documents pourront être remis au format papier mais aussi au format numérique, par le biais d'un pass sanitaire
Ces preuves, papier et numériques, serviront aussi ?* franchir les frontières intraeuropéennes cet été dans le cadre du certificat vert numérique. D'ici au 17 juin, chaque pays membre de l'Union européenne devra avoir mis en place un système permettant d'authentifier les certificats de vaccination et les résultats de tests au Covid-19 afin de lutter contre la fraude.
Bovendien om fraude te vermijden zal de pas een QR code hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 08:12   #593
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.lefigaro.fr/secteur/high...arnet-20210419

Een interessant en duidelijk artikel uit Le Figaro.
?* partir du 30 juin, les évènements rassemblant plus de 1000 personnes en extérieur ou en intérieur seront autorisés,
Mais un sésame sera nécessaire pour faire partie du public de ces évènements. Il faudra présenter un test PCR négatif ou bien un certificat de vaccination. Ces documents pourront être remis au format papier mais aussi au format numérique, par le biais d'un pass sanitaire
Ces preuves, papier et numériques, serviront aussi ?* franchir les frontières intraeuropéennes cet été dans le cadre du certificat vert numérique. D'ici au 17 juin, chaque pays membre de l'Union européenne devra avoir mis en place un système permettant d'authentifier les certificats de vaccination et les résultats de tests au Covid-19 afin de lutter contre la fraude.
Bovendien om fraude te vermijden zal de pas een QR code hebben.
Goed, dat zijn dus dingen die we niet meer zullen doen he. Deze zomer dus geen massa evenementen en geen grenzen oversteken. Niet erg, dat is al meer dan een jaar het geval niet. We zijn daar nu aan gewoon, en kunnen dat nog 20 jaar volhouden als het moet. Dat zijn gewoon zaken van het verleden he, zoals oorlog voeren met het zwaard.

We zouden een manier moeten vinden om tot een algemene boycot van die dingen op te roepen. Ook, en zeker, en vooral, door gevaccineerden.

Zolang men "besmettingen wil tegengaan" is men verkeerd bezig he. Men moet "tegen besmettingen kunnen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 08:15.
Oud 30 april 2021, 08:58   #594
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Dat is geen bron van hetgeen jij stelt, namelijk dat je deze zomer alleen maar binnen Europa mag reizen indien je gevaccineerd bent.

Lees ze nog eens goed zou ik zeggen.
Oud 30 april 2021, 10:23   #595
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je doet mij denken aan een oude buurman.
Hij rookte als een Turk. Binnenshuis en buiten.
Zijn echtgenote was noodgedwongen akkoord.

Maar toen kwam het nieuws: hun zoon ging papa worden. Het eerste kleinkind.
Maar de schoondochter liet wel weten dat ze niet meer ging komen als er binnen gerookt werd; niet tijdens de zwangerschap, maar ook niet met de kleine na de bevalling.

En wat raad je? De toekomstige grootvader moest het hoofd buigen. Er werd niet meer gerookt binnenshuis.
Niemand weet welk dreigement daartoe gebruikt werd. Kwatongen beweren dat hij zelfs één dag lang bijna niets te eten kreeg of vond in het oude liefdesnest.
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat hij vrij was om te kiezen toch? Hij mocht gerust blijven roken hé. Maar dan mocht hij zelf zijn potje gaan koken op een ander. Het is niet dat de overheid hem dwong om te stoppen hé.

Het enige, maar dan ook het enige, waarmee ik zelf worstel is als er kinderen in het spel zijn. Die hebben immers de keuze niet om het huis te verlaten als papa en mama daar zitten te kettingroken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 10:48   #596
gunter5148

Standaard

Citaat:
Hoe zouden anarchistische extreem rechtsen graag hebben dat men de wet handhaaft ?

Zie je, je hebt een variabel concept van extreem rechts. Enerzijds zou extreem rechts totaal tegen elke vorm van staat zijn, anderzijds zouden zij willen dat de staat de orde handhaaft.

Uw concept van extreem rechts is verward, het wil gewoon zeggen "is geen Brave Luisterende Burger".

In uw visie zouden de Amerikaanse Republikeinen nu al extreem rechts zijn. Maar is het VB dat ook, en zijn libertairen en anarchisten dat ook.
Het politieke spanningsveld loopt van perfect collectief tot perfect individualistisch, maar nergens op dit forum zie ik discussies die "links tot rechts" aldus beschouwen.
Oud 30 april 2021, 11:13   #597
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na een zorgvuldige afweging te hebben gemaakt kan de overheid beslissen om vaccinatie te verplichten tegen ernstige, zeer besmettelijke ziekten waartegen de vaccinatie een effectieve bescherming biedt. (De polio-vaccinatie voor kinderen, is vandaag de dag de enige verplichte vaccinatie in België.) Verslagen van de Hoge Gezondheidsraad en de Wereldgezondheidsorganisatie zullen een doorslaggevende rol spelen in deze besluitvorming.

In België lijkt een wettelijke vaccinatieverplichting tegen COVID 19 nog niet aan de orde te zijn. De aard van het virus (gelet op de hoge mortaliteit, de besmettelijkheid en de gigantische verspreidingsgraad) maakt een vaccinatie dan wel maatschappelijk opportuun … Zolang er niet voldaan is aan voorwaarden van effectiviteit en bewezen afwezigheid/ zeldzaamheid van nevenwerking, zal de wetgever in de praktijk terughoudend zijn om vaccinatie te verplichten.

(1) EHRM 15 maart 2012, 24429/03 (Solomakhin/Oekraïne), zie ook hier

(2) Cass. 18 december 2013, Arr.Cass. 2013, afl. 12, 2806.

(3) Cass. 18 december 2013, Arr.Cass. 2013, afl. 12, 2806; Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-Ethiek, advies nr. 64 van 14 december 2015 betreffende de ethische aspecten van de vaccinatieverplichting
Oud 30 april 2021, 11:16   #598
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien lijkt het me nogal onlogisch en zelfs misdadig een verplichting op te dringen op een inspuiting die nog niet eens de volledige testfaze gedaan heeft.
Welke ten vroegste eind 2023 is en daarna een evaluatie dient te gebeuren.
Oud 30 april 2021, 11:27   #599
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat is geen bron van hetgeen jij stelt, namelijk dat je deze zomer alleen maar binnen Europa mag reizen indien je gevaccineerd bent.

Lees ze nog eens goed zou ik zeggen.
Lees dan nog beter liefst en vooral het artikel uit de Figaro, die ik deze morgen plaatste, dat zeer expliciet is.

Ik ga geen rotzooi van facebook, youtube of rioolsites gaan halen zoals enkelen hier als "bewijs".

Ik zeg reeds maanden wat een klein kind kon voorspellen. Er komt een vaccinatie paspoort voor EU en ook wereldwijde verplaatsingen en massa events.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 11:42   #600
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg reeds maanden wat een klein kind kon voorspellen. Er komt een vaccinatie paspoort voor EU en ook wereldwijde verplaatsingen en massa events.
Dan doen we dat dus niet, wat geen probleem is, we doen dat al meer dan een jaar niet, het is dus niet nodig. Wie zich wil verlagen om aan zo een zaken toe te geven, moet dat maar weten he. Dat is het soort volk waar men gewoon alles kan van bekomen voor een snoepje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be