![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat geldt voor "ziek worden" evengoed. Mijn argument, dat ik het recht heb mezelf te beschermen (of mezelf bloot te stellen aan risico) maar dat in niet het recht heb van iemand anders te eisen om mij te beschermen (of iemand anders te verhinderen zich bloot te stellen aan risico) houdt dus perfect stand. Ik tracht er een wat humoristische ondertoon aan te geven, door te eisen dat mensen (indien ze een eigendomsaandeel van mijn lichaam opeisen) niet meer uitademen, of geen behoefte meer doen (in andere posts), maar ik zie geen logische argumenten die mijn punt ontkrachten. En om on topic te blijven; een VERPLICHT vaccinatiepaspoort is net DAT; men verhindert mij te kiezen of ik risico wens te lopen of niet. Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat je weet is als er daar iets circuleert het iets is dat zich niks van dat vaccin aantrekt he. Kijk, jullie gaan er dus allemaal van uit dat men moet vermijden dat het virus nog zal circuleren, maar iedereen is er van overtuigd dat het virus niet uitgeroeid kan worden. Kan je even die twee totaal tegenstrijdige punten verzoenen ? Als het virus niet uitgeroeid kan worden, wil dat zeggen dat het nog geregeld zal circuleren he, dat er nog veel golven komen. Dus waar dient zo een paspoort dan voor, in het midden van een grote besmettingsgolf ? Je zou toch denken dat het vaccineren dient om U niet meer aan te trekken dat ge besmet wordt en dat ge het kunt doorgeven, nee ? Dat het de bedoeling is dat ge volop tegen corona kunt, en midden tussen de hoestende en niezende corona zieken kunt gaan zitten zonder dat ge schrik hebt van dood te gaan, en nadien ook niet veel problemen hebt om zelf niezend en proestend corona rond te strooien ? Want ge zijt gevaccineerd, en ge wordt er niet erg ziek van ? Als dat niet kan, dan blijft dit circus eeuwig duren he. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2021 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
|
![]() Citaat:
Het laatste jaar wordt enkel maar bewezen dat een luidruchtig deel van de mensheid enorme schapen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
met zoveel zijn ze niet hoor, Patrickve, maar ze maken wél veel "lawaat" ![]() Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
|
![]() ik zou m'n blik maar eens richten op het grote fascistische voorbeeld in het oosten, en wat voor draconische wetgeving er onze duitssprekende schaapjes boven het hoofd hangt. En niet alleen daar. Hier in den belziek valt het wat dat betreft nog redelijk goed mee. Maar als het regent in Parijs en Berlijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leuw and Eurder! ![]() ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 april 2021 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
|
![]() Definieer extreemrechts. Is dat gelijk aan een fascistisch links collectief? Of extreem libertair?
Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 april 2021 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht er iets misgaan met het vaccin, het lotnummer staat alvast op uw paspoort.
Ze zullen u rap te stekken hebben.
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je, je hebt een variabel concept van extreem rechts. Enerzijds zou extreem rechts totaal tegen elke vorm van staat zijn, anderzijds zouden zij willen dat de staat de orde handhaaft. Uw concept van extreem rechts is verward, het wil gewoon zeggen "is geen Brave Luisterende Burger". In uw visie zouden de Amerikaanse Republikeinen nu al extreem rechts zijn. Maar is het VB dat ook, en zijn libertairen en anarchisten dat ook. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 04:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.lefigaro.fr/secteur/high...arnet-20210419
Een interessant en duidelijk artikel uit Le Figaro. ?* partir du 30 juin, les évènements rassemblant plus de 1000 personnes en extérieur ou en intérieur seront autorisés, Mais un sésame sera nécessaire pour faire partie du public de ces évènements. Il faudra présenter un test PCR négatif ou bien un certificat de vaccination. Ces documents pourront être remis au format papier mais aussi au format numérique, par le biais d'un pass sanitaire Ces preuves, papier et numériques, serviront aussi ?* franchir les frontières intraeuropéennes cet été dans le cadre du certificat vert numérique. D'ici au 17 juin, chaque pays membre de l'Union européenne devra avoir mis en place un système permettant d'authentifier les certificats de vaccination et les résultats de tests au Covid-19 afin de lutter contre la fraude. Bovendien om fraude te vermijden zal de pas een QR code hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zouden een manier moeten vinden om tot een algemene boycot van die dingen op te roepen. Ook, en zeker, en vooral, door gevaccineerden. Zolang men "besmettingen wil tegengaan" is men verkeerd bezig he. Men moet "tegen besmettingen kunnen". Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lees ze nog eens goed zou ik zeggen.
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige, maar dan ook het enige, waarmee ik zelf worstel is als er kinderen in het spel zijn. Die hebben immers de keuze niet om het huis te verlaten als papa en mama daar zitten te kettingroken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een zorgvuldige afweging te hebben gemaakt kan de overheid beslissen om vaccinatie te verplichten tegen ernstige, zeer besmettelijke ziekten waartegen de vaccinatie een effectieve bescherming biedt. (De polio-vaccinatie voor kinderen, is vandaag de dag de enige verplichte vaccinatie in België.) Verslagen van de Hoge Gezondheidsraad en de Wereldgezondheidsorganisatie zullen een doorslaggevende rol spelen in deze besluitvorming.
In België lijkt een wettelijke vaccinatieverplichting tegen COVID 19 nog niet aan de orde te zijn. De aard van het virus (gelet op de hoge mortaliteit, de besmettelijkheid en de gigantische verspreidingsgraad) maakt een vaccinatie dan wel maatschappelijk opportuun … Zolang er niet voldaan is aan voorwaarden van effectiviteit en bewezen afwezigheid/ zeldzaamheid van nevenwerking, zal de wetgever in de praktijk terughoudend zijn om vaccinatie te verplichten. (1) EHRM 15 maart 2012, 24429/03 (Solomakhin/Oekraïne), zie ook hier (2) Cass. 18 december 2013, Arr.Cass. 2013, afl. 12, 2806. (3) Cass. 18 december 2013, Arr.Cass. 2013, afl. 12, 2806; Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-Ethiek, advies nr. 64 van 14 december 2015 betreffende de ethische aspecten van de vaccinatieverplichting
![]() |
#598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien lijkt het me nogal onlogisch en zelfs misdadig een verplichting op te dringen op een inspuiting die nog niet eens de volledige testfaze gedaan heeft.
Welke ten vroegste eind 2023 is en daarna een evaluatie dient te gebeuren.
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga geen rotzooi van facebook, youtube of rioolsites gaan halen zoals enkelen hier als "bewijs". Ik zeg reeds maanden wat een klein kind kon voorspellen. Er komt een vaccinatie paspoort voor EU en ook wereldwijde verplaatsingen en massa events. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan doen we dat dus niet, wat geen probleem is, we doen dat al meer dan een jaar niet, het is dus niet nodig. Wie zich wil verlagen om aan zo een zaken toe te geven, moet dat maar weten he. Dat is het soort volk waar men gewoon alles kan van bekomen voor een snoepje.
|
![]() |
![]() |