Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2021, 11:50   #601
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan doen we dat dus niet, wat geen probleem is, we doen dat al meer dan een jaar niet, het is dus niet nodig. Wie zich wil verlagen om aan zo een zaken toe te geven, moet dat maar weten he. Dat is het soort volk waar men gewoon alles kan van bekomen voor een snoepje.
Dat is uw mening, voor mij ligt dat tegenover gesteld. Het voldoen aan een vaccinatiepaspoort is voor mij integendeel een kans op vrijheid om terug te kunnen reizen en mij te kunnen verplaatsen en natuurlijk in de eerste plaats ook dat het vaccin nodig is voor mijn fysieke en zelfs mentale gezondheid, want nu voel ik mij een gevangene.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 11:51   #602
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is uw mening, voor mij ligt dat tegenover gesteld. Het voldoen aan een vaccinatiepaspoort is voor mij integendeel een kans op vrijheid om terug te kunnen reizen en mij te kunnen verplaatsen en natuurlijk in de eerste plaats ook dat het vaccin nodig is voor mijn fysieke en zelfs mentale gezondheid, want nu voel ik mij een gevangene.
Dat is wat ik zeg, er zijn er die ge gelijk wat kunt laten doen voor een snoepje. Die gaan daarvoor plat op hun buik, en zouden hun moeder verkopen als het moest. Had gij 5 joden moeten aangeven om mogen te reizen , dan zou dat voor U ook een manier zijn om vrij te worden.

Kijk, ik ga mij laten vaccineren omdat ik denk dat dat voor mij medisch zinvol is, en dat is het enige criterium dat ik daarbij aanwend, en zo hoort dat. Nadien heeft geen kat daar affaires mee, en als ik die prive informatie moet geven om ergens een snoepje te krijgen, dan vind ik dat dat snoepje de moeite niet waard. Als dat snoepje een schijn was van een burgervrijheid, dan beschouw ik dat die burgervrijheid nog altijd niet is gerespecteerd.

Meer nog, aangezien er nu al meer dan een jaar dat soort burgervrijheidsnoepjes afgenomen werd, kunnen we stellen dat ik ondertussen gewoon geworden ben aan die niet meer te hebben, ze gaan mij daar dus niet meer mee kunnen chanteren. Oftewel komt een burgervrijheid terug, oftewel niet. Een burgervrijheid onder de conditie dat ge er andere opoffert, nee dat is niet goed genoeg, en ik ben ondertussen "gehard" om daar niet voor te vallen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 11:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 12:00   #603
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dan nog beter liefst en vooral het artikel uit de Figaro, die ik deze morgen plaatste, dat zeer expliciet is.

Ik ga geen rotzooi van facebook, youtube of rioolsites gaan halen zoals enkelen hier als "bewijs".

Ik zeg reeds maanden wat een klein kind kon voorspellen. Er komt een vaccinatie paspoort voor EU en ook wereldwijde verplaatsingen en massa events.
Daar is geen enkele aanwijzing voor. Jij bent gewoon je wensen voor werkelijkheid aan het nemen.

https://www.ad.nl/economie/europarle...ties~a2d6d41b/

...Met dit EU-breed erkend, gratis certificaat, dat ‘EU Covid-19-certificaat’ gaat heten, kan de pashouder laten zien dat hij tegen Covid-19 is ingeënt, onlangs negatief is getest of is hersteld van de ziekte en voldoende antilichamen heeft...

Dat jij daarvan maakt dat vaccinatie verplicht wordt om te mogen reizen is mij dan ook een volkomen raadsel.

Er is nergens sprake van landen of vliegtuigmaatschappijen die een vaccinatieverplichting gaan invoeren.

Dus nee, het zijn maar wilde fantasieën van u.

Laatst gewijzigd door Rapture : 30 april 2021 om 12:01.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 12:03   #604
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er staat daar iets grappigs in:

Citaat:
Un test PCR positif de deux semaines ?* deux mois pourra également être utilisé car il garantit l'immunité.
Ik zou er niet te zeker van zijn dat iemand die 2 weken geleden positief was, nu niet besmettelijk is he

En men gaat er dus van uit dat natuurlijke immuniteit 2 maanden duurt, waarop dat gebaseerd is mag joost weten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 12:05.
Oud 30 april 2021, 12:06   #605
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoe is het ondertussen met uw werknemers? Hebt u hout nodig om ze te cremeren? Best snel zijn want het Indische hout is schaars aan het worden!
Erra555 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 12:07   #606
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat je het verkeerd op hebt.
Tuurlijk willen ze het veilig houden, maar hun roep aan de toeristen om terug te keren is groot, en daarvoor zijn ze wel bereid om niet te strenge eisen te stellen.

En al even groot is de drang van de toeristen om terug naar ginder te trekken. Het stond nog in de gazetten, welk element het meest doorspeelt om toch een prik te gaan halen: op reis te kunnen gaan.
Jaaa en wat de gazetten schrijven is altijd waar, hé?
Ze hopen dan dat de kudde makke schapen zal volgen als er eentje springt.

Om toeristen aan te trekken gaan ze eisen dat elke toerist eerst langs de dokter moet voor een prik, willen of niet, want een betaald ticket volstaat niet meer om in een vakantieland de economie te gaan steunen....ja hoor, met die chantage zullen ze veel meer toeristen aantrekken.
Oud 30 april 2021, 12:08   #607
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Hoe is het ondertussen met uw werknemers? Hebt u hout nodig om ze te cremeren? Best snel zijn want het Indische hout is schaars aan het worden!
"Manaus komt Indië tegemoet in noodsituatie: het Amazonewoud wordt voor 10% gerooid aan ijltempo om de Indiërs toe te laten voldoende hout te hebben voor massa crematies"
Oud 30 april 2021, 12:21   #608
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een mietje...je laten afpersen om te betalen om te mogen reizen.
Dus voor de coronahysterie, in het normale leven, was je niet vrij om te reizen?
Zonder gedwongen prik?
Jij wil dus niet terug naar het normale leven en vrij kunnen reizen, jij wil je gevangenschap uitbreiden.

En wat als je prik nu van astrazeneca is en enkel pfizer gevaccineerden mogen reizen? Dan ben je weer geschoren.
Oud 30 april 2021, 13:12   #609
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou er niet te zeker van zijn dat iemand die 2 weken geleden positief was, nu niet besmettelijk is he

En men gaat er dus van uit dat natuurlijke immuniteit 2 maanden duurt, waarop dat gebaseerd is mag joost weten.
Stuur eens een mail he, met een link naar recent onderzoek.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 13:21   #610
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Stuur eens een mail he, met een link naar recent onderzoek.
Ik ben er zelfs niet zeker van of dat juist is, het is gewoon die journalist van Le Figaro die dat schrijft.

Hier in Frankrijk kan je je niet laten vaccineren als je corona gehad hebt de laatste 6 maanden, dus lijkt het mij een beetje raar.

Normaal is het zo hier:
- corona binnen de 6 maanden: geen vaccin
- corona gehad tussen 6 maanden en 12 maanden: 1 enkele dosis

Wat gewoon zot is, is om te stellen dat je "veilig" zou zijn 14 dagen NA een positieve test ! Als je goed ziek bent, dan ben je nog positief na 2 weken he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2021 om 13:23.
Oud 30 april 2021, 16:22   #611
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Daar is geen enkele aanwijzing voor. Jij bent gewoon je wensen voor werkelijkheid aan het nemen.

https://www.ad.nl/economie/europarle...ties~a2d6d41b/

...Met dit EU-breed erkend, gratis certificaat, dat ‘EU Covid-19-certificaat’ gaat heten, kan de pashouder laten zien dat hij tegen Covid-19 is ingeënt, onlangs negatief is getest of is hersteld van de ziekte en voldoende antilichamen heeft...

Dat jij daarvan maakt dat vaccinatie verplicht wordt om te mogen reizen is mij dan ook een volkomen raadsel.

Er is nergens sprake van landen of vliegtuigmaatschappijen die een vaccinatieverplichting gaan invoeren.

Dus nee, het zijn maar wilde fantasieën van u.
Nu nog niet, inderdaad.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 16:23   #612
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gazettenpraat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 16:44   #613
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht er iets misgaan met het vaccin, het lotnummer staat alvast op uw paspoort.
Ze zullen u rap te stekken hebben.
Euh. Waar komt dit vandaan ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 13:03   #614
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Jaaa en wat de gazetten schrijven is altijd waar, hé?
Ze hopen dan dat de kudde makke schapen zal volgen als er eentje springt.

Om toeristen aan te trekken gaan ze eisen dat elke toerist eerst langs de dokter moet voor een prik, willen of niet, want een betaald ticket volstaat niet meer om in een vakantieland de economie te gaan steunen....ja hoor, met die chantage zullen ze veel meer toeristen aantrekken.
Klopt.
Meer toeristen alleszins dat zonder de vaccinatie-eis, waardoor het gevaarlijker wordt.

(Eén voorbeeldje: ikzelf ben bij de vorige overwintering holderdebolder moeten 'vluchten' uit Spanje, omdat ik vreesde dat de Fransen de grens Spanje-Frankrijk zouden sluiten. Geen tweede keer liefst.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 13:28   #615
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Euh. Waar komt dit vandaan ?
Waarom anders een lot nr vermelden?
Oud 1 mei 2021, 14:26   #616
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.
Meer toeristen alleszins dat zonder de vaccinatie-eis, waardoor het gevaarlijker wordt.

(Eén voorbeeldje: ikzelf ben bij de vorige overwintering holderdebolder moeten 'vluchten' uit Spanje, omdat ik vreesde dat de Fransen de grens Spanje-Frankrijk zouden sluiten. Geen tweede keer liefst.)
Je vergist je degelijk, er zullen net minder toeristen bereid zijn hun medische gegevens te grabbel te gooien om te mogen betalen voor hun reis om de economie van vakantielanden te steunen met hun vakantiegeld.
Enkel marginaaltjes die bijeen kruipen op een strand aan de costa's begrijpen niet wat het betekent om hun vrijheid en burgerrechten op te geven maar die kijken nu reeds uit naar het goedkopere turkije of oostblok zonder vaccinatie-eis, Hongarije of Ijsland lijken uitstekende alternatieven voor die zuiderse fascisten.

Nog steeds doodsbang voor een griepvirus dat minder erg is dan de jaarlijkse seizoensgriep? Tsss...
Laat je toch niet ringeloren en afpersen door je angst en coronafobie, zet je daar eens over want anders ziet, wat er nog rest van je leven, er maar zielig uit.
Oud 1 mei 2021, 14:54   #617
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.
Leg dat nog eens uit, ik hoor dat zo graag, hoe het gevaarlijker is voor gevaccineerden als er niet-gevaccineerden in de buurt zijn. Ge legt dat altijd zo goed uit.

Ge weet wel, van dat vaccin dat enkel maar goed werkt als er geen virus in de buurt is.

Citaat:
Ah, ge bedoelde "gevaarlijk" in de zin van "gevaarlijke zotten aan de macht". Mja.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 mei 2021 om 14:54.
Oud 1 mei 2021, 15:27   #618
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Binnen twee ?* drie maanden zullen mensen met een vaccinpaspoort op allerlei manieren voorrang krijgen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 15:49   #619
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je vergist je degelijk, er zullen net minder toeristen bereid zijn hun medische gegevens te grabbel te gooien om te mogen betalen voor hun reis om de economie van vakantielanden te steunen met hun vakantiegeld.
...
Ik heb geen bol. Enkel verwachtingen.
We spreken mekaar terug, enkele maanden na de invoering van het vaccinatiepaspoort.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:08   #620
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Binnen twee ?* drie maanden zullen mensen met een vaccinpaspoort op allerlei manieren voorrang krijgen.
Niet alleen voorrang. Mensen die het niet hebben krijgen gewoon geen toegang tot een dienst, grens of evenement.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be